کد خبر 1433490
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
عباس حاجی نجاری

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک کارزار انتخاباتی در کالیفرنیا خطاب به بعضی از حاضران که شعارهایی در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران در دست داشتند اعلام کرد که «نگران نباشید ما ایران را آزاد می‌کنیم».

به گزارش مشرق، عباس حاجی نجاری طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: رئیس‌جمهور امریکا بعد از حمایت صریح از اغتشاشات در ایران در هفته گذشته با تأکید بر اینکه دیگر مسئله مذاکرات هسته‌ای برای امریکا اهمیتی ندارد، روز جمعه در یک کارزار انتخاباتی در ایالت کالیفرنیا خطاب به بعضی از حاضران که شعارهایی در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران در دست داشتند اعلام کرد که «نگران نباشید ما ایران را آزاد می‌کنیم».

این سخنان بایدن که اعترافی دیگر بر اقدامات پنهان امریکا در طی سال‌های اخیر برای براندازی نظام جمهوری اسلامی است، ساعتی بعد توسط جان کربی سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید اصلاح شد و این گونه ادعا شد که وی یک بار دیگر همبستگی ما را با معترضان ایرانی ابراز کرد یعنی همان کاری که از ابتدا انجام داده است.

بعد از طرح این سخنان از سوی بایدن، اگرچه برخی رسانه‌ها تلاش کردند این مواضع را معطوف به حواس پرتی بایدن کرده و از حساسیت آن بکاهند، اما آنچه که این روزها در صحنه عمل در حال وقوع است تلاش مذبوحانه امریکا و دیگر متحدانش برای تحقق این برنامه کاخ سفید است که بایدن خواسته یا ناخواسته آن را لو داد. تأمل در حوادثی که در روزهای اخیر در برخی از شهرهای ایران می‌گذرد، نظیر «مقابله مسلحانه اوباش و اشغالگران با مردم و نیروهای مسلح»، «شکنجه وحشیانه نیروهای مردمی و بسیجی»، «حملات کور با نارنجک و کوکتل مولوتوف به مساجد و حوزه‌های علمیه»، «حمله مسلحانه به زائران و مجاوران حرم احمد بن موسی در شیراز» در کنار جنگ رسانه‌ای با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ومجازی، فشارهای دیپلماسی، تشدید تحریم‌های اقتصادی و حتی تهدید نظامی توسط رابرت مالی نماینده ویژه امریکا در امور ایران و... ابعادی از همان جنگ ترکیبی است که با هدایت سازمان سیا و موساد و دیگر سرویس‌های جاسوسی برای پیشبرد اهداف غرب در مقابله با نظام جمهوری اسلامی در جریان است. نکته‌ای که اسلاف بایدن از کارتر و ریگان گرفته تا اوباما و ترامپ در طی ۴۳ سال گذشته تمام توان خود را برای تحقق این آرزو به کار گرفته بودند، اما در تمام آن ادوار ملت ایران آن‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

اما مروری بر کارنامه سیاه امریکایی‌ها در آزادسازی کشورهای مختلف در سال‌های اخیر در امریکای جنوبی، آسیا و... بیانگر شکست آن‌ها در این راهبرد است؛ پرونده آزادسازی افغانستان که به تحمیل یک جنگ خونین با تلفات انسانی و هزینه مادی بسیاری بر مردم افغانستان و حتی مردم امریکا منجر شد و سرانجام با فرار شبانه امریکایی از این کشور و تحویل افغانستان به طالبان شکستی تاریخی را برای این به اصطلاح ابرقدرت ثبت کرد، برنامه امریکا برای آزادسازی سوریه هم به یک جنگ داخلی ۱۲ ساله منجر شد که به‌رغم تحمیل صدها هزار نفر کشته و مجروح بر مردم سوریه و ویرانی نیمی از این کشور، این امریکا و کشورهای غربی و حامیان منطقه‌ای این رژیم سلطه گر بودند که شکست را پذیرا شده و موقعیت دولت قانونی سوریه مستحکم‌تر شده است، درلیبی هم برنامه‌های آزادسازی به تجزیه این کشور انجامیده و این کشور به کانون صدور تروریسم به دیگر کشورها تبدیل شده است و همچنین شکست در آزادسازی عراق، تنها گوشه‌ای از ناکامی کابوهای امریکایی است. نکته قابل توجه در این میان اتکای برنامه آزادسازی امریکایی در ایران به گروهک‌های منفوری است که هیچ جایگاهی در میان مردم ایران ندارند. گروهک‌های تجزیه‌طلبی که آن چنان با هم درگیر هستند که حتی در کارناوال آلمان‌ها برای نمایش اپوزیسیون خارج نشین ایران نتوانستند درگیری‌ها و رقابت‌های خود را پنهان کنند.

برنامه‌های آزادسازی امریکایی برای ایران در ادوار مختلف اگرچه تاکنون هزینه‌های زیادی را بر مردم ایران تحمیل کرده است، اما در هر مرحله توطئه‌های آن‌ها موجب بیداری بیشتر مردم ایران شده، و هرکدام از توطئه‌های آن‌ها به فرصتی برای ارتقای قدرت ایران تبدیل و سبب شده است در عرصه‌های مختلف ایران به توان بازدارندگی برسد، نظیر راهپیمایی مردم ایران در روز ۱۳ آبان امسال که می‌توان از آن به عنوان بی‌نظیرترین راهپیمایی و اجماع مردمی به مناسبت سیزدهم آبان ماه در طول تاریخ انقلاب یاد کرد که نشان‌دهنده اتحاد وانسجام مردم ایران در مقابله با این فتنه انگیزی‌ها است.

اما سخنان هفته پیش بایدن در مورد اولویت امریکا مبنی بر تمرکز بر اغتشاشات به جای مذاکرات هسته‌ای و تأکید اخیر او بر برنامه امریکا برای آزادسازی ایران که رونمایی از برنامه ریزی ده‌ها سازمان اطلاعاتی و مراکز اندیشه ورزی امریکایی کشورهای متخاصم است، باید درسی باشد برای کسانی که هنوز در امریکایی بودن اغتشاشات اخیر علیه مردم ایران تردید دارند. امریکایی‌ها دیگر با چه زبانی باید بگویند که در پی براندازی نظام اسلامی هستند، تا عده‌ای که متأسفانه در میان آن‌ها از فحول و نخبگان از جریان‌های مختلف سیاسی کشور (نه مغرضان و معاندان) دیده می‌شوند، سر از خواب زمستانی وغفلت بردارند و ابعاد پیچیده این جنگ ترکیبی دشمن را درک و به وظیفه تاریخی خود برای روشنگری آحاد مردم وبه ویژه جوانان عمل کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانش آموزان در روز ۱۲ آبان ماه، اتفاقات چند هفته اخیر را «جنگی ترکیبی» و نه صرفاً اغتشاشات خیابانی دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن یعنی امریکا، رژیم صهیونیستی، بعضی از قدرت‌های موذی و خبیث اروپایی و برخی از گروهک‌ها با همه امکانات به میدان آمدند و با استفاده از دستگاه‌های اطلاعاتی، رسانه‌ای و ظرفیت فضای مجازی، و بهره‌گیری از تجربیات گذشته در ایران و بعضی از کشورهای دیگر تلاش کردند به ملت ضربه بزنند.... البته ملت به‌معنی واقعی در دهان بدخواهان زد و آن‌ها را ناکام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عیسی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 10
    دروغ نیوز
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 6
    جنگ نرم ! جنگ ترکیبی ! جنگ شناختی!
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    15 1
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • DE ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 3
    در هر شرکتی و سازمانی اگر خوب دقت کرده باشید چند نوع آدم مشغول کار هستند. افراد روباه پرخور که فقط با گزارش کار دیگران به عنوان مدیر نان میخورند افراد ساکت که سخت به کار مشغول هستند.افراد ایرادگیر و نق زن که همه چیز را بهتر از دیگران میدانند و افرادیکه با حماقت تمام رفیق باز بوده و زندگی شخصی و تمام وقت خود را صرف آن اداره و یا کارخانه میکنند و فکر میکنند
  • سهیلا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 2
    یادداشت های نامبرده حال و هوای دهه 60 دارد. جوری صحبت می کنه انگار همه جا گل و بلبل است. شاید با ملائک محشوره و خبری از زمینیان ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس