کد خبر 1435322
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
شاخ‌وشانه کشیدن رئیس تایوان برای چین

رئیس تایوان با بیان اینکه وجود داشتن کشور مستقلی به این نام برای هیچ کسی تهدید نیست، گفت این جزیره فقط به تایوانی‌ها تعلق دارد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم هشدارهای مکرر چین به مقامات تایپه درخصوص اظهارات و تمایلات جدایی‌طلبانه، «تسای اینگ‌ون» رئیس تایوان بار دیگر اینگونه مواضع را تکرار کرد.

تسای شامگاه شنبه با بیان اینکه وجود داشتن کشور مستقلی به این نام برای هیچ کسی تهدید نیست، گفت این جزیره فقط به تایوانی‌ها تعلق دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او طی سخنرانی انتخاباتی در جمع هوادارانش که برای شرکت در انتخابات محلی ۲۶ نوامبر آماده می‌شوند، تاکید کرد این انتخابات فراتر از برگزیدن شهرداران و مشاوران در امور داخلی است.

رئیس تایوان با بیان اینکه تسلیم پیشنهاد چین درخصوص «یک کشور، دو حکومت» در ازای خودمختاری تحت حاکمیت پکن نشده، اظهار داشت که در زمان ریاست او کشورهای بیشتری امنیت و دموکراسی در تایوان را برای امنیت منطقه لازم دانسته‌اند.

تسای در این‌باره توضیح داد:‌ «می‌خواهم به همه بگویم که موجودیت تایوان و اصرار مردم تایوانی برای آزادی و دموکراسی، تهدیدی برای هیچکسی نیست. من به‌عنوان رئیس‌جمهور، تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا تایوان برای مردم تایوان باقی بماند».

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

پیش از این نیز «چیو تای‌سان» وزیر شورای امور سرزمین اصلی تایوان ضمن درخواست از چین برای پایان دادن به اقدامات و اظهارات تهدیدآمیز علیه این جزیره، گفته بود پکن باید اختلافات را از طریق گفتگوی سازنده و بدون پیش‌شرط حل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حاج حسین IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    9 7
    این هم مثل اینکه نیاز به یک گونی بنگالباف دارد.
  • DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    11 3
    درست مثل الهام خانم در استان باکو .
  • محسن IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 10
    مشرق به طرز وحشتناکی شرافت رو از دست دادی و قبلت شده روسیه و چین.تایوان اوکراین نیست که اقتصادش گندم باشه بزرگترین ساندهای الکترونیک و کامپیوتر و موبایل اونجان
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      6 1
      نوکری آمریکا نژاد و جغرافیا نداره. تایوان اوکراین علیف بارزانی زلنسکی اشرف غنی ...
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      مشکل بین چین و جزیره ای از چین، تو چرا انقدر ناراحتی حالا!!!
  • محمود IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    7 4
    مثل اینکه مرض دلقک اوکراین به این کشور هم سرایت کرده.و تایوان هم از کشور اوکراین درس عبرت نگرفته است.
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      اونی که تو بهش میگی دلقک ، به تنه بزرگترین ارتش دنیا رو خوار کرده حالا خودت قضاوت کن جز تو چه کسی میتونه دلقک باشه؟
    • ناشناس م IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      یه تنه رو خوب اومدی ، فقط آمریکا انگلیس اسپانیا آلمان فرانسه استرالیا رژیم صهیونیستی و کلی از این کشورهای عضو ناتو رو یادت رفت
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    درود بر ایالات متحده آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس