به گزارش مشرق، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کانال پیام‌رسان «بله» در مورد دستاورد جدید حوزه فضایی نوشت: در راستای پیگیری اجرای دستورات ریاست محترم جمهور و مصوبات نخستین جلسه شورای‌عالی فضایی کشور با همت متخصصین نیروی هوافضای سپاه، کلاس جدیدی از ماهواره‌برهای لایه لئو با نام «قائم» با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این ماهواره‌برِ سوخت جامد موسوم به «قائم ۱۰۰» که توانایی تزریق ماهواره‌های زیر یک‌صد کیلوگرم در مدار ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتری زمین را دارد، افزود: قرار است انشاا... پس از طی مراحل نهایی، ماهواره ناهید یک را در مدار قرار دهد.

زارع‌پور تصریح کرد: ماهواره ناهید یک، ماهواره‌ای مخابراتی ساخت پژوهشگاه فضایی ایران و از کلاس میکرو با قابلیت ارسال و دریافت داده و صوت در باند ku و کنترل سه محوره و برخی دیگر از مکانیزم‌های فضایی است که چنین ماهواره‌ای برای نخستین بار انشاا... در مدار تزریق خواهد شد.

وی در ادامه با انتشار هشتگ «ایران قوی»، این موفقیت را به همه دست‌اندرکاران صنعت فضایی و تلاشگران نیروی هوافضای سپاه پاسداران تبریک گفت و برای همه آنان آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    14 0
    تبریک به همه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس