پای پلیس ضد تروریسم به ماجرای حمله به مرکز مهاجرتی انگلیس باز شد

منابع خبری انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کردند که مسئولیت رسیدگی به پرونده حمله به یک مرکز مهاجرتی در جنوب این کشور که دو مجروح برجای گذاشت، به پلیس ضد تروریسم محول شده است.

به گزارش مشرق، «اولی رایت» رئیس پلیس مبارزه با تروریسم منطقه جنوب شرق انگلیس اعلام کرد: کارآگاهان برای مشخص شدن ابعاد دقیق حادثه از جمله شناسایی انگیزه مهاجم به‌شدت در تلاش هستند.

وی افزود: این یک حادثه دلخراش برای همه بود و ما سخت کار می کنیم تا دقیقاً آنچه را که منجر به حوادث یکشنبه شد مشخص کنیم.

این مقام امنیتی انگلیس اضافه کرد: ما درک می‌کنیم که وقتی پلیس مبارزه با تروریسم درگیر می‌شود، می تواند برای برخی افراد نگران کننده باشد، اما می خواهم به مردم اطمینان دهم که در حال حاضر هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهنده تهدید گسترده تری باشد.

منابع خبری انگلیس روز یکشنبه از حمله مردی به مرکز رسیدگی به پرونده پناهجویان در منطقه دوور خبر دادند. نامبرده با پرتاب بمب‌های دست‌ساز بنزینی دو نفر را مجروح کرد اما پیش از آنکه دستگیر شود دست به خودکشی زد.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مهاجم در حین رانندگی یک کپسول بنزینی را پرتاب و محل حادثه را ترک می‌کند. شاهدان می‌گویند که نامبرده هنگام ارتکاب جرم می‌خندید.

او طبق گزارش‌های منتشر شده به جایگاه سوخت بریتیش پترولیوم در نزدیکی محل حادثه رفته و دست به خودکشی می‌زند.

انگیزه مهاجم هنوز برای دستگاه‌های امنیتی انگلیس روشن نیست و پلیس نتوانسته ارتباطی میان وی با گروه‌های راست افراطی پیدا کند. طبق تحقیقات اولیه، حمله با بمب‌های بنزینی در هیچ اظهارنظر یا پست آنلاینی که حاکی از ارتباط مهاجم با افراط‌گرایان باشد مشاهده نشده است.

شبکه خبری اسکای امروز (سه‌شنبه) هویت مهاجم را فردی به نام اندرو لیک ۶۶ ساله از منطقه باکیهنگام‌شایر معرفی کرد. اما اطلاعات بیشتری درباره انگیزه او در دست نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس