از گاز اشک‌آور پلیس فرانسه تا دستگیری اغتشاشگران در انگلیس | چهره واقعی عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین عریان شد

برخورد جدی دستگاه‌های امنیتی فرانسه و انگلیس در مقابله با عناصر ضد انقلاب این واقعیت را آشکار کرد که مقوله امنیت ملی از تهران تا پاریس و لندن امری تعریف شده در نظام حکومت‌داری بشمار می رود.

به گزارش مشرق، بعد از ماجرای حمله وحشیانه تعدادی از عناصر گروهک منافقین و سلطنت‌طلبان ساکن انگلیس به یک زن ایرانی که قصد داشت در بیرمنگام انگلیس برای شرکت در انتخابات سال گذشته وارد محل رای‌گیری شود، اوباشِ مخل امنیت این‌بار با اسم رمز حمایت از «مهسا امینی» به خیابان آمده‌اند. 

عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین با برگزاری تجمع و سردادن شعارهای موهن به مقدسات دین و نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی زود چهره کریه خود را آشکار کرده و با تحرکات هنجارشکن دست به ایجاد آشوب و بی‌نظمی زدند که با برخورد دستگاه امنیتی کشورهای میزبان مواجه شد. 

دیروز (یکشنبه) پلیس فرانسه با تظاهرات کنندگانی که در سایه اعتراض علیه نظام جمهوری اسلامی ایران قصد وارد کردن خسارت به ساختمان سفارت را داشتند. برخورد قاطعی را به نمایش گذاشت و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد ماموران پلیس چندین نفر از آشوبگران را روی زمین خوابانده و دست‌بند می‌زنند. شرکت کنندگان با پرتاب کوکتل مولوتف و سردادن شعارهای موهن علیه پلیس فرانسه و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کردند ماموران را وادار به عقب نشینی کنند؛ اما تلاش آن‌ها با برخورد پلیس رو برو شد.

نشریه لوموند فرانسه با انتشار گزارشی در این رابطه از پرتاب گاز اشک آور توسط پلیس ضد شورش برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان خبر داد و نوشت هنگامی که تظاهرات کنندگان قصد نزدیک شدن به ساختمان سفارت ایران را داشتند پلیس ضد شورش، با ایجاد حائل انسانی و خودروهای وین، راه آن‌ها را مسدود کرد.

در انگلیس نیز پلیس شهرهای لندن و منچستر تعدادی از عناصر ضد انقلاب را به اتهام اغتشاش و ارتکاب جرائم مدنی دستگیر کرد. پلیس لندن دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج نفر از آشوبگران را مقابل سفارت ایران دستگیر کرده است. در این بیانیه‌ آمده است جمع قابل توجهی از تجمع‌کنندگان در مقابل ساختمان سفارت، قصد ایجاد آشوب و بی‌نظمی داشتند.

این بیانیه می‌افزاید؛ پس از تلاش معترضان برای عبور از خطوط پلیس و پرتاب راکت به سمت ماموران، به تعداد افسران پلیس افزوده شد. طبق بیانیه پلیس «پنج نفر به دلیل اقدامات خشونت آمیز دستگیر شده‌اند.» بیانیه پلیس می‌افزاید که در جریان درگیری‌های مقابل سفارت، تعدادی از ماموران پلیس نیز مجروح شده‌اند.

آشوبگران سپس راهی مرکز اسلامی انگلیس در منطقه میداول شده و تلاش کردند تا به این مکان عبادی آسیب بزنند اما علاوه بر مواجهه با مقاومت پلیس لندن، با پاسخ محکم مسلمانان و نمازگزاران طرفدار انقلاب روبرو شدند.

برخی از آشوبگران با پرتاب سنگ به ساختمان مرکز اسلامی برخی از شیشه‌های ورودی آن را شکستند. یکی از عناصر ضد انقلاب نیز برای جلب توجه، به سقف ساختمان راه یافت اما با اقدام سریع و به موقع پلیس در وارد کردن خسارت به ساختمان ناکام ماند.

درحالی که آشوبگران مقابل مرکز اسلامی تلاش می‌کردند تا پلیس را وادار به عقب نشینی و به داخل ساختمان ورود کنند، مسلمانان و نمازگزاران به صف مقابله با اغتشاشگران پیوسته و در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، «یا حسین» گویان به شعارهای آن‌ها پاسخ ‌دادند.

در همین پیوند، یکی از آشوبگران در صفحه اینستاگرامی خود با این ادبیات که از سوی پلیس لندن و طرفداران انقلاب کتک خورده است، از آنچه نبود آزادی بیان در انگلیس نامید انتقاد کرد و خطاب به فالورهای خود گفت اینجا انگلیس است.

عنصر دیگری با انتشار پیامی در اینستاگرام، مدعی هم‌دستی بی‌بی‌سی فارسی با ایران شد و از فالورهای خود خواست تا در پست‌های خود شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال را که در روزهای اخیر نقش فعالی را در هدایت جریان آشوب ایفا کرده است «منشن» کنند.

هم زمان با ادامه اغتشاشات، پلیس منچستر از دستگیری یکی دیگر از عناصر مخل امنیت در این شهر خبر داد. در بیانیه روز دوشنبه پلیس منچستر آمده است: حوالی ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه شب گذشته گزارشی مبنی بر اغتشاش گروهی از مردم در نزدیکی مرکز اسلامی دریافت کردیم. ماموران در محل حادثه حضور پیدا کردند و متوجه شدند که یک نفر بریدگی کوچکی روی صورتش ایجاد شده و دیوارهای خارجی ساختمان و خودرویی که در بیرون پارک شده بود با نوشتن شعارهای مربوط به رویدادهای اخیر در ایران تخریب شده است.
بر اساس این بیانیه، یک نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شده و برای بازجویی در بازداشت به‌سر می‌برد.

از گاز اشک‌آور پلیس فرانسه تا دستگیری اغتشاشگران در انگلیس | چهره واقعی عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین عریان شد

این درحالیست که طبق بیانیه یادشده گشت‌زنی پلیس از دیشب در اطراف مرکز اسلامی و سایر مساجد این شهر افزایش یافته است.

«ایان جونز» افسر ارشد پلیس منچستر در این باره گفت: تحقیقات در رابطه با اغتشاشات در حال انجام است تا مسئولین این جنایات شناسایی و پیام روشنی به آن ها ارسال شود که این رفتارها در منچستر قابل تحمل نخواهد بود.

ارزیابی و نوع برخورد پلیس انگلیس و فرانسه با عناصر ضد انقلاب علاوه بر اینکه ماهیت آن‌ها را از نگاه دستگاه امنیتی کشورهای حامی پروژه شکست خورده براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران عریان کرد بلکه گویای این واقعیت است که اغتشاش، آشوب، بی‌نظمی و تحرکات هنجارشکنانه از نگاه هیچ دستگاه امنیتی قابل پذیرش نیست.

پلیس لندن در بیانیه خود به وضوح بازداشت شدگان را عناصری خوانده که اغتشاش ایجاد کرده است. از این منظر جای تعجب است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با چشم‌پوشی از جنایات مختلفی که علیه بشریت در جهان جریان دارد، از کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گرفته تا نسل کشی مردم بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه و ...، در حمایت از اغتشاشگران بیانیه‌ صادر و تهران را به تدابیر قانونی تهدید می‌کند.

جوسپ بورل در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای شورای اروپای منتشر شده است، از محدودیت دسترسی به اینترنت در ایران ابراز نگرانی و آن را نقض اشکار آزادی بیان توصیف کرده است. این درحالیست که وضعیت کنونی دسترسی به اینترنت در ایران در سایه حوادث اخیر، امری تعریف شده در قاموس تدابیر امنیتی کشورها به‌شمار می‌رود. چنانچه در جریان مراسم تشییع جنازه «الیزابت دوم» ملکه انگلیس نیز دسترسی به اینترنت همراه در مناطق اطراف وستمینستر محل استقرار تابوت الیزابت تا روز دفن نامبرده محدود شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در همین پیوند تصریح کرد: دشمن گاهی با آدرس غلطی که دریافت می‌کند به این توهم می‌رسد که مردم ما نسبت به اعتقادات و باورهای دینی خود متزلزل و سست شده‌اند؛ بنابراین بر همین مبنای باطل شروع به توطئه‌چینی می‌کند؛ اما مردمان بصیر و متدیّن ما در یک روز با برپایی تجمعات و راهپیمایی‌های شکوهمند در اقصی نقاط کشور، همه توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه از مردم انقلابی، ولایتمدار، متدیّن و زمان‌شناس ایران اسلامی که طی روزهای اخیر با راهپیمایی‌های خود در محکومیت و اعلام انزجار از هتک‌حرمت‌ها و اغتشاشات، حماسه آفریدند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند، نهایت قدردانی را به عمل آورد و گفت: مردم ایران اسلامی هر جا احساس کنند دشمن در تلاش برای هجمه و لطمه به مقدسات و ارزش‌ها و نظام جمهوری اسلامی است، آگاهانه و مسئولانه وارد میدان می‌شوند و کیدها و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    11 4
    حمله وفحاشی ضدانلاب به پلیس فرانسه وانگلیس بعدازشاهرگ زدن وزیرگرفتن انتحاری پلیس ایران
    • تهرانی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      8 4
      غیر از علی کریمی حتما پزشکیان و سردار آزمون و ... را هم اصلا فراموش نکنید هم اخراج از مجلس و هیأت علمی و تیم ملی. و هم مصادره اموال
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      8 2
      آذری جهرمی با کد رفع فناتحریم حوزه ارتباطات و اینترنت به کمک رسمی دشمن جهت تامین ابزار تشدید جنگ شناختی علیه ملت درآمد و باید سریعا محاکمه شود. کوتاهی در برابر این خاطی که سالها جلوی مراجع تقلید و قوه قضاییه ایستاد باید پایان یابد. الان دیگر جای سکوت و مماشات نیست‌.
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      به این نکته توجه کنیم:آذری جهرمی همزمان باگفته های رئیس جمهوررژیم صهیونیستی که تشویق می کردندجوانان درایران لباس جین بپوشنداوهم شلوار وپیراهن جین میپوشیدنقس مسئول مخابرات دولت حسن کلیدسازوبودووماهواره های تحویل داده شده به اینهاپشت سرهم سقوط میکردبه آبهای اقیانوس هند
  • نیما IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    5 4
    اغتشاشاگران همانند چهارچرخی هستند که کتاب حمل می کنند
    • GB ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      5 1
      چهار چرخ نیست چهار پا هست
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      4 1
      چهار پا بگیم به نظرم بهتره
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      4 1
      مثال اصلی آن که بر گرفته از آیات قرآنی است حمل کتاب توسط حمار است
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 1
      اغتشاشگر تویی
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    8 3
    وقتی پاچه اربابانشان را می گیرند
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      4 2
      انگلیس و فرانسه موافق حضور این وحشی ها در ایران برای شرارت هستند. البته به نظرم این کارهاشون علیه نوکراشون فیلم و نمایشه تا مثلا خودشون رو از مزدوراشون مبرّا کنند.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      1 1
      اونا موافق آشوب تو ایرانن نه تو کشورهای خودشون!!!! ولی انگاری نمیدونن باغ وحش داری هم هزینه داره؟! مرسی بزنین پایتخت خودشونو بترکونین کسی شماها رو اینجا نمی‌خواد!
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      نمایش دولت انگلیس هست که بگه من حامی و پشتیبان اشرار در ایران نبودم! نمایشی از پیش بازنده برای پنهان کردن ردّ توطئه هاش علیه ایران. درست بعد از قطعی شدن شکست اشرار در ایران.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    4 1
    جوزف غلط کرده با ارباب آمریکایی و اسقاطیلی اش
  • مهدی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    2 0
    خخخخ واقعا منافقین چی فکر کردن
  • SE ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    3 0
    همین ها بودند که می‌گفتند حمله به سفارت ها یک کار منفور است و نباید در هیچ شرایطی انجام بشود!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 0
    بالاخره مورد حمایت شده ها سر از تو بقه خودشان سر میاورد منافق همه جا منافق است جوزب بورل بعد از اینکه انتظاراتش برآورده نشد بمانند شکسته خورده و در گل مانده بهانه بچگانه میگیره و درونیات خود را بروز میدهد
  • DE ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 0
    پس الان پليس انگليس و فرانسه در حمايت از نظام جمهوري اسلامي هستن؟
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      بسیجی انگلیسی و فرانسوی‌ان!! خخخخ
  • معلم IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 2
    اینها برای هر مملکتی که درآن باشند خطرناک هستند
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 1
    ضدانقلاب وحشی ثابت کرد اروپا در آینده هزینه میزبانی از این انگل‌ها رو به بدترین شکل ممکن پرداخت خواهد کرد
  • م د IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 1
    ببینید این مخالفان جمهوری اسلامی چه ////های هار و کثیفی هستند فکر کردن اونجا هم ایرانه حالا می بینی بی ///هم خود مسولین انگلیس و فرانسه است هم شما وطن فروش سلطنت طلب تجزیه خواه
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    این وسط پلیس بدبخت خارجی که مفتی کتک و فحش میخوره!!! به اون آخه چیکار داری اوسکول!؟
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    این وحوش.. هر جا باشن برای اهالی اونجا خطرناکند..!
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    الان دولبریتی ها نمیگن پلیس اسلحه را زمین بگذار
  • صادق IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    بعدش غر میزنند پاسپورتمونو جمهوری اسلامی بی اعتبار کرده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس