کد خبر 1431874
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
روسیه به پیام مرموز انگلیس به آمریکا واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از انگلیس خواست درباره پیام ارسالی نخست‌وزیر این کشور به آمریکا در بحبوحه حمله به خط لوله «نورد استریم» توضیح بدهد.

به گزارش مشرق، انتشار خبرها درباره پیام مرموز نخست‌وزیر انگلیس به وزیر خارجه آمریکا بعد از انفجار خرابکارانه خط لوله نورد استریم ، واکنش سخنگوی وزارت خارجه روسیه را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار توضیحات دولت انگلیس درباره پیام ارسالی لیز تراس نخست‌وزیر سابق این کشور به وزیر خارجه آمریکا در زمان انفجار خط لوله نورد استریم شد.

بنا بر این گزارش، اواخر سپتامبر بود که لحظاتی بعد از حملات به خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک، لیز تراس نخست‌‍وزیر وقت انگلیس از گوشی آیفون خود پیامی با این محتوا برای آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ارسال کرد: «کار انجام شد».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه (امرزو) در پیامی تلگرامی در این باره نوشت: «صادقانه بگویم برایم مهم نیست که چه کسی و چگونه این اطلاعات را دریافت کرده است. من به پاسخ لندن به این سوال علاقه دارم: آیا لیز تراس نخست‌وزیر بریتانیا بلافاصله پس از انفجار خط لوله گاز نورد استریم پیامی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده ارسال کرد که عبارت «انجام شد» نوشته شده بود؟»

به گفته او، «میلیون‎‌ها نفر در سراسر جهان» منتظر دریافت پاسخ به سوالات درباره چگونگی تضعیف امنیت انرژی جهانی و نقش آنگلوساکسون‌ها در این حمله تروریستی هستند.

روز دوشنبه (دیروز) در خبرها آمده بود که تلفن همراه لیز تراس نخست‌وزیر سابق انگلیس هک شده و اطلاعاتی از پیام‌های رد و بدل شده او با وزیر خارجه آمریکا هم منتشر شده است.

«کیم دوکتوم» فعال و کارآفرین حوزه اینترنت و آزادی بیان در صفحه توییتر خود بعد از انتشار خبر هک تلفن لیز تراس، بخشی از پیام او به وزیر خارجه آمریکا را که به فاصله کوتاهی بعد از انفجار خط لوله نورد استریم ارسال شد، منتشر کرد که در آن نخست‌وزیر وقت انگلیس نوشته بود: «انجام شد».

وزارت دفاع روسیه روز شنبه هفته جاری بعد از تکمیل تحقیقات تقریبا یک ماهه درباره انفجار خط لوله نورد استریم در دریای سیاه اعلام کرد که نیروی دریایی انگلیس در طراحی، سازماندهی و اجرای این حمله تروریستی نقش داشت.

وزارت دفاع انگلیس اما در واکنش به این اظهارنظر وزارت دفاع روسیه مدعی شده که نیروی دریایی انگلیسی نقشی در این موضوع نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس