مسکو

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تعدادی از پرسنل نیروی دریایی انگلیس در طراحی و اجرای حمله به خط لوله «نورد استریم» شرکت داشتند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعضای نیروی دریای انگلیس عامل حمله تروریستی و منفجر کردن خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک بودند.

اوایل مهر ماه بود که وقوع انفجار در خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک که گاز روسیه را به آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی منتقل می‌کرد، خبرساز شد. به دنبال این انفجار، مقام‌های مسکو ابتدا از احتمال خرابکاری در این ماجرا خبر دادند و بعدتر اعلام کردند که این یک حمله تروریستی بوده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز بیست و هفتم مهر ماه طی نشست خبری اعلام کرد، «اگر نام عاملان حمله به نورد استریم علنی شوند، کشورهای اروپایی غافلگیر خواهند شد». سخنگوی کرملین افزود: «روسیه از طریق مجاری دیپلماتیک، در حال کار روی دریافت تحقیقات از این اقدام تروریستی است».

حالا با گذشت یک ماه از انفجار در خط لوله نورد استریم، وزارت دفاع روسیه رسما اعلام کرد که انگلیس در این حمله تروریستی نقش داشته است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی دریای انگلیس عامل منفجر کردن ماه گذشته خط لوله نورد استریم بود. این رسانه انگلیسی البته ادعا کرده که وزارت دفاع روسیه «سنید برای ادعای خود ارائه نداد».

وزارت دفاع روسیه در بیانیه روز شنبه (امروز) خود تصریح کرد: «طبق اطلاعات موجود، نمایندگان یک واحد نیروی دریایی بریتانیا در طراحی، تدارکات و اجرای حمله تروریستی در دریای بالتیک در تاریخ ۲۶ سپتامبر امسال حضور داشتند که باعث منفجر کردن خطوط انتقال گاز نورد استریم ۱ و ۲ شد».

خبرگزاری رویترز درباره این بیانیه وزارت دفاع روسیه به سراغ وزارت دفاع انگلیس رفت اما این وزارتخانه از هرگونه اظهارنظر درباره این بیانیه خودداری کرده است.

روسیه پیش از این درباره حمله به خط لوله نورد استریم، غربی‌ها را عامل آن خوانده بود اما تا پیش از این صراحتا نام یک کشور خاص غربی را به عنوان عامل طراحی و اجرای این حمله مطرح نکرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    بدون شک روسیه این اقدام خرابکارانه انگلیس را قاطعانه پاسخ خواهد داد و هیج ابایی هم از رویارویی با ناتو نخواهد داشت.
  • کیا GB ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 0
    انگلیس و آمریکا هر دو بر علیه هم اروپا و هم روسیه. آخرین امید تهیه انرژی از روسیه از بین رفت، با قطع صادرات غلات اوکراین تنها راه پرداخت پول سلاح های غرب به اوکراین نیز بسته شد. بنظر میرسد هر چه میکنند به خود میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس