ورود پابرهنه‌ها به جام جهانی ممنوع! +عکس

هند که در دهه ۵۰ میلادی فوتبال قدرتمندی داشت به دلیل مخالفت فیفا با بازی کردن با پای برهنه علیرغم انتخاب شدن برای جام جهانی ۱۹۵۰ از این مسابقات محروم شد!

سرویس ورزش مشرق _  تا قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ۲۰ دوره جام جهانی ۷۵ کشور موفق به حضور در این تورنمنت شده بودند، که با صعود ایسلند و پاناما به جام جهانی ۲۰۱۸ این تعداد به ۷۷ کشور رسید!

در اولین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ سیزده کشور شرکت کردند: آرژانتین، بلژیک، بولیوی، برزیل، شیلی، فرانسه، مکزیک، پاراگوئه، پرو، رومانی، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه و یوگسلاوی.

چهار سال بعد، ۱۰ کشور جدید به لیست اضافه شد: اتریش، چکسلواکی، مصر، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

از آن به بعد هر ساله حداقل یک کشور اولین حضور خود را در مرحله نهایی تجربه کرده است. تنها تازه وارد در برزیل ۲۰۱۴، بوسنی و هرزگوین بود - هرچند این کشور قبلا در یوگسلاوی سابق در فینال جهان حضور داشت - و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دو کشور پاناما و ایسلند اولین حضور خود را در تاریخ این تورنمنت مهم ثبت کردند.

ورود پابرهنه‌ها به جام جهانی ممنوع! +عکس

البته یک کشور دیگر در لیست تیمهای حاضر در جام جهانی وجود داشت که به یک علت عجیب حضور نیافت! تیم ملی فوتبال هند که از قدرت های آن زمان آسیا بود در جام جهانی ۱۹۵۰ برزیل به عنوان اولین نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد اما پس از قرعه کشی، دلایل مختلفی از جمله هزینه های سفر و مشکلات مالی و کمبود زمان آماده سازی را بهانه حضور نیافتن در این مسابقات اعلام کردند، اما در واقع به علت قوانین داخلی آن زمان هندوها پابرهنه فوتبال بازی می کردند و به گفته منابع معتبر دلیل حضور نیافتن آن ها مخالفت فیفا با حضور پابرهنه ها در جام جهانی بود!

ورود پابرهنه‌ها به جام جهانی ممنوع! +عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 1
    چرا دوکشور پرجمعیت وبزرگ آسیا چین وهند فوتبال درست وحسابی ندارند
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      6 0
      هندی ها عاشق کریکت و چینی ها عاشق رزمی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس