پرتغال و هلند 2006

جام جهانی ۲۰۰۶ شاهد خشن ترین فوتبال تاریخ خودش بود، بازی که به نبرد نورنبرگ شهرت دارد. در این بازی که از دور یک هشتم نهایی جام جهانی بود، داور میدان به دو تیم ۴ کارت قرمز و ۱۶ کارت زرد نشان داد.

سرویس ورزش مشرق _ کلمه آلمان برای بسیاری از افراد جهان یادآور جنگ جهانی و نبردهای خونین در این کشور است، ولی در این کشور یک نبرد اتفاق افتاد که با سایر نبردها تفاوت زیادی داشت. نبردی که کشته نداشت ولی تلفات زیادی در زمین فوتبال داشت.

در جام جهانی ۲۰۰۶ دو تیم پرتغال و هلند در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در شهر نورنبرگ به مصاف یکدیگر رفتند. در تاریخ جام جهانی دیدارهای پربرخورد زیادی وجود داشته اما اگر قرار باشد که برای خشن‌ترین بازی جام جهانی رای‌گیری شود، قطعا بازی این دو تیم با توجه به آمار، بیشترین رای را خواهد آورد. دیدار این دو تیم به حدی خشن بود که از این بازی بعدها به عنوان نبرد یا کشتار نورنبرگ یاد شد.

خشن‌ترین دیدار تاریخ جام جهانی از نگاه آمار +عکس و فیلم

قضاوت این دیدار به عهده والنتین ایوانف روس بود که پیش از شروع مسابقه اصلا گمان نمی‌کرد که دچار چالش شود و آماری عجیب از خود در تاریخ فوتبال به جا گذارد. ایوانف در این مسابقه ۱۶ کارت زرد و ۴ کارت قرمز به بازیکنان دو تیم نشان داد، تا یک رکورد عجیب از خود در جام جهانی به جا گذارد.

در مجموع ۱۲ بازیکن از دوتیم (۷ بازیکن از پرتغال - ۵ بازیکن از هلند) در این دیدار با دریافت کارت مواجه شدند.

در این دیدار ۹ کارت زرد به بازیکنان پرتغال و ۷ کارت زرد به بازیکنان هلند داده شد.

۴ بازیکن از دوتیم (۲ بازیکن از پرتغال - ۲ بازیکن از هلند) با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شدند.

صحنه های خشن و خطاهای خطرناک بازیکنان دو تیم منجر به شکل گرفتن یکی از زشت ترین بازی های تاریخ فوتبال شد. خالد بولهروز و فان برونکهورست از هلند و دکو و کاستینیو از پرتغال در این بازی اخراج شدند.

خشن‌ترین دیدار تاریخ جام جهانی از نگاه آمار +عکس و فیلم

لوییس فلیپه اسکولاری که در آن زمان سرمربیگری پرتغال را به عهده داشت، یکی از تحریک کنندگان بازیکنانش در میدان مسابقه بود ولی در سمت مقابل مارکو فن‌باستن، سرمربی هلند در برابر این اتفاقات ساکت بود و واکنش چندانی نشان نداد.

سرانجام این دیدار با تک گل دقیقه ۲۳ مانیش به صعود پرتغال به پایان رسید و پرتغال پیروز این نبرد حساس شد. پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی هم از پس انگلیس برآمد ولی در نهایت در نیمه نهایی مقابل فرانسه تن به شکست داد و از صعود به فینال جام جهانی بازماند.

یکی از کارشناسان در آن زمان با انتقاد از این بازی گفت: همه درباره پایین بودن فرهنگ در آسیا و قاره های دیگر به نسبت اروپا صحبت می کنند؛ اما ما امروز چه دیدیم؟ بدتر از این نمی توانست باشد. اگر دو تیم آسیایی این جنگ را در زمین اجرا می کردند حتما درباره فرهنگ پایین شان ساعت‌ها بحث می کردیم. اما این یک بازی تمام اروپایی در نورنبرگ بود.

پس از این دیدار سپ بلاتر، رئیس وقت فیفا به ایوانف پیشنهاد کرد که به خاطر عملکرد ضعیفش در این مسابقه یک کارت زرد هم به خودش بدهد، البته بلاتر پس مدتی بابت این اظهاراتش به طور رسمی عذرخواهی کرد.

فیلمی از صحنه‌های خشن این مسابقه مشاهده کنید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید ر IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    3 0
    من اون بازی رو خوب یادمه
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 0
      خوشبحالت ... کاش میتونستم تو رو از نزدیک ببینم
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 0
    اون زمان واقعا فوتبال یک چیز دیگری بود.الان از ستاره و جذابیت خالی شده.ستاره های فعلی پیرمردهایی مثل مسی و رونالدو و بنزما هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس