اخراج عجیب بازیکن کروات پس از سه کارت زرد +عکس

در یکی از بازی های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۰۶ دو تیم استرالیا و کرواسی در مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه جنجال‌های زیادی داشت.

سرویس ورزش مشرق _ در جام جهانی ۲۰۰۶ کرواسی و استرالیا با هم همگروه شدند. در آخرین دیدار گروه این دو تیم باید به مصاف هم رفتند. این بازی نهایتا با نتیجه ۲-۲ تمام شد تا استرالیا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند و کرواسی حذف شود. اما اتفاقی که این بازی را جالب کرد و سوژه رسانه ها و فوتبال دوستان شد خود بازی نبود بلکه نحوه اخراج یکی از بازیکنان توسط داور بود.

اخراج عجیب یک بازیکن پس از ۳ کارت زرد! +عکس و فیلم

داوری این مسابقه به عهده گراهام پل، داور سرشناس انگلیسی بود. در این دیدار گراهام پل کارت زرد دوم را به بازیکن کرواسی،سیمونیچ، نشان داد اما یادش رفت که باید او را از زمین مسابقه اخراج کند. بعد از اینکه سوت پایان بازی زده شد سیمونیچ به سمت داور رفت و حقیقت ماجرا را به او گفت و همین باعث شد که داور او را بعد از اتمام بازی اخراج کند تا سیمونیچ در یک بازی سه کارت زرد  و یک کارت قرمزجداگانه دریافت کند که در نوع خودش بسیار جالب بود.

سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا)، بعدا در مورد این بازی و این حادثه نادر نظر داد که اگر استرالیا این بازی را می باخت و از گردونه رقابت ها حذف می شود می توانست درخواست کند که این بازی دوباره برگزار شود.

این اتفاق باعث شد که داور انگلیسی بازی که او را به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای قضاوت در دیدار فینال جام جهانی پیش بینی می کردند، از دور خارج شود و از میزان اعتبارش به نحو چشمگیری کاسته شود و شانس قضاوت در دیدار پایانی جام را هم از دست بدهد.

نکته قابل ذکر این است که سیمونیچ بازیکن کروات‌ها در استرالیا متولد شده است و انگلیسی را با لهجه کشور استرالیا صحبت می کند. ۱۲ ماه پس از جام جهانی، پل تصمیم نهایی اش را گرفت و برای همیشه کارش را به عنوان داور فوتبال خاتمه داد. فیفا اما پس از جام جهانی اعلام کرد که او مشکلی برای ادامه کارش به عنوان داور ندارد ولی پل تنها ۱۲ ماه تاب آورد. رویای جام جهانی و قضاوت در فینال برای او تبدیل به کابوسی شد که او را نه تنها از فینال بلکه از فوتبال دور کرد.

اخراج عجیب یک بازیکن پس از ۳ کارت زرد! +عکس و فیلم

گراهام پل در سال ۲۰۰۷ در کتاب خاطراتش درباره این صحنه گفت:

سیستم یادداشت برداری من اینگونه بود که تیم ها را با اسم رنگ پیراهنشان یادداشت می کردم. در آن بازی در ستون سم چپ دفترچه ام کرواسی را با اسم قرمز و سفید و استرالیا را نام زرد در سمت راست یادداشت کردم. دقیقه ۶۱ وقتی به سیمونیچ کارت زرد دادم جلوی شماره ۳ زیر ستون قرمز و سفید علامت زدم و دقیقه کارت را نیز یادداشت کردم. در وقت های اضافی نیمه دوم من دوباره به او کارت داد اما متوجه نشدم دوباره سیمونیچ کار گرفته است. اما این بار من اشتباه کردم و بد یاداشت کردم. من به جای علامت زدن جلوی شماره سه تیم قرمز و سفید، جلوی شماره ۳ تیم استرالیا علامت زدم. من این صحنه را هزاران بار در ذهنم مرور کردم ولی نمی دانم چرا چنین کردم. نمی دانم چرا اشتباه کردم و چرا سیمونیچ را اخراج نکردم. سیمونیچ با لهجه استرالیایی انگلیسی صحبت می کرد. شاید، شاید این دلیلی باشد که من اشتباهی اسم او را علامت زدم. پس از سوت بازی او به سمت من دوید و گفت تو بارنکردنی هستی، من به او گفتم دیگر بس است تو اخراجی و او در حالی که از من دور می شد گفت، این باور کردنی نیست. همه ما منظور او را می دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس