احتمال قدرت گرفتن تندروها در انتخابات رژیم اسرائیل

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی از احتمال قدرت گرفتن تندروها در انتخابات کنِسِت (پارلمان) رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به محبوبیت «ایتامار بن گویر» در میان جوانان و نوجوانان تندروی صهیونیست نوشت: در شرایطی که اسرائیلی ها برای پنجمین بار در چهار سال گذشته پای صندوق های رای می روند، «بن گویر» که در کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق نقش بازیکن ذخیره را داشت، اکنون به بازیگر اصلی در انتخابات تبدیل شده است.

این رسانه آمریکایی «بن گویر» را در میان شهرک نشینان صهیونیست کرانه باختری، یهودیان افراطی ارتدکس و دیگر گروه های صهیونیست تندرو محبوب ارزیابی کرد و نوشت: "براساس نظرسنجی موسسه (موسوم به) «دموکراسی اسرائیل»، حزب «قدرت یهودی» بن گویر که با دو حزب افراطی دیگر اتحاد تشکیل داده است، احتمالا ۱۴ تا ۱۵ کرسی کنِسِت را کسب کند.

«یوحنان پلسنر» رئیس این موسسه صیهونیستی در گفت‌وگو با واشنگتن پست تصریح کرد: در صورت کسب این مقدار از کرسی های کنِسِت ، ائتلاف به رهبری «بن گویر» به سومین ائتلاف بزرگ کنِسِت بعد از حزب لیکود به رهبری نتانیاهو و «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» تبدیل خواهد شد.

واشنگتن پست افزود: نتانیاهو که به نظر می رسد در آستانه بازگشت به قدرت به عنوان نخست وزیر است، احتمال اینکه بن گویر به عنوان وزیر کابینه انتخاب شود، رد نکرده است.

این رسانه آمریکایی، رشد بن گویر را به معنای رشد افراط گرایی و نژادپرستی در سرزمین های اشغالی ارزیابی و از اختلاف نظر لابی های رژیم صهیونیستی درباره حضور وی در کابینه خبر داد.

براساس گزارش واشنگتن پست، بن گویر از جمله صهیونیست هایی است که معتقد به اخراج کامل فلسطینی ها حتی از کرانه باختری و توسعه شهرک سازی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس