کد خبر 1428755
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
تشدید تنش‌ها میان نتانیاهو و لاپید یک هفته مانده به انتخابات کنست

در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام کنست رژیم صهیونیستی در روز یکم نوامبر آینده (دهم آبان ماه) تنش های سیاسی میان یائیر لاپید نخست وزیر فعلی و بنیامین نتانیاهو رهبر مخالفان تشدید شده است.

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام کنست رژیم صهیونیستی در روز یکم نوامبر آینده (دهم آبان ماه) تنش‌های سیاسی میان یائیر لاپید نخست وزیر فعلی و بنیامین نتانیاهو رهبر مخالفان تشدید شده است.

در همین رابطه، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ممکن است حزب لیکود در صورت شکست بنیامین نتانیاهو در انتخابات آینده کنست، نتایج آن را نپذیرد.

لاپید در گفتگو با روزنامه زبان یدیعوت آحرونوت، تصریح کرد که نگران سناریویی است که طی آن لیکود به سبب شکست نتانیاهو، در نتایج انتخابات کنست اظهار شک و تردید کند.

او همچنین عنوان کرد که ایتمار بن غفیر فرد خطرناکی است که رهبری گروهک‌هایی شبه نظامی را بر عهده دارد که نظامیان ارتش را مورد حمله قرار می‌دهند.

لاپید همچنین تصریح کرد که تصمیمی برای شرکت در کابینه تحت نخست وزیری نتانیاهو ندارد.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو که هم اکنون در کسوت رهبر مخالفان کابینه لاپید قرار دارد، در اظهاراتی تلاش کرد با طرح موضوع جنگ اوکراین، نظر جامعه صهیونیستی را که بخشی از آنها یهودیان اوکراینی تبار هستند، به سوی خود جلب نماید.

وی در آستانه برگزاری انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اعلام کرد که در صورت نخست وزیر شدن، امکان ارسال سلاح به اوکراین را بررسی خواهد کرد.

وی همچنین افزود: اگر نخست وزیر شوم امکان آن وجود دارد که از من درخواست میانجیگری بین روسیه و اوکراین کنند.

نتانیاهو گفت: زمانی که عملیات نظامی روسیه آغاز شد، از من درخواست میانجیگری بین اوکراین و روسیه شد اما آن زمان، مأموریت را به نفتالی بنت نخست وزیر وقت دادم.

گفتنی است آخرین نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که هیچ یک از دو اردوگاه نتانیاهو و لاپید نخست وزیران اسبق و کنونی این رژیم نخواهند توانست کرسی‌های لازم را برای تشکیل کابینه آینده بدست بیاورند.

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها از جامعه صهیونیستی نشان می‌دهد که اگر انتخابات در شرایط کنونی برگزار شود، اردوگاه راستگرایان به رهبری نتانیاهو رئیس حزب لیکود ۵۹ الی ۶۰ کرسی در کنست به دست خواهد آورد، این درحالی است که اردوگاه رقیب به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی ۵۶ الی ۵۷ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را کسب خواهد کرد. این وضعیت نشان می‌دهد که باز هم بحران سیاسی مزمن در رژیم صهیونیستی بعد از انتخابات یاد شده ادامه خواهد یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس