ناآرامی‌های سیاسی در «باکو» و بازداشت گسترده معترضان+فیلم

رسانه‌ها از برگزاری تجمعات گسترده ضد دولتی در پایتخت جمهوری آذربایجان و بر قراری جو امنیتی در این شهر خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز سه شنبه  از برگزاری تجمعات مردمی در  شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان علیه دولت این کشور و دستگیری گسترده مخالفان از سوی نیروهای امنیتی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، احزاب مخالف دولت «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان  از جمله حزب اپوزیسیون «جبهه مردمی» هواداران خود را به برگزاری تجمعاتی در روز سه شنبه دعوت کردند.  بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، پلیس ساعاتی قبل از تجمع برنامه ریزی شده شروع به دستگیری اعضای احزاب و سایر شرکت کنندگان کرد. یکی از خواسته‌های هواداران حزب جبهه مردمی اجرای اصلاحات دموکراتیک  بود.

ناآرامی‌های سیاسی در «باکو» و بازداشت گسترده معترضان +فیلم

حاضران در این تجمعات خواهان آزادی زندانیان سیاسی، باز شدن مرزهای زمینی و افزایش حقوق بازنشستگان شدند. شعار برخی حاضران در این تجمعات اعتراضی «آزادی» و «استعفای علی اف» بود.

ناآرامی‌های سیاسی در «باکو» و بازداشت گسترده معترضان +فیلم

خبرگزاری «توران» نیز در این  زمینه گزارش داد که معترضان توسط پلیس بازداشت و به داخل خودروهای پلیس برده شدند. این منبع خبری به حضور بانوان در این تظاهرات اشاره کرد  و نوشت این تظاهرات ساعت ۴:۲۰ بعد از ظهر دوشنبه به پایان رسید.

ناآرامی‌های سیاسی در «باکو» و بازداشت گسترده معترضان +فیلم

آخرین تظاهرات ضد دولتی در جمهوری آذربایجان در می ۲۰۲۲ برگزار شد. در آن برهه نیز اقشار مختلف جمهوری آذربایجان از جمله دانشجویان با حضور در خیابان‌ها استعفای علی اف را خواستار شدند. پلیس و نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان در دور قبلی تظاهرات با باتوم ، پرتاب گاز اشک آور و دستگیری‌های گسترده  با معترضان مقابله کرد.

چندی قبل نیز منابع خبری از  دستگیری «اهلیمان رستم اف»، واعظ و امام جماعت مسجد «حاجی جواد»  در باکو، توسط سرویس‌های امنیتی دولتی علی اف خبر دادند. رستم اف از  شخصیت‌های برجسته شیعه در جمهوری آذربایجان است. «قاسم رستم‌اف»، پسر رستم اف در مصاحبه‌ای گفت که ماموران سرویس امنیتی ۱۵ کتاب مذهبی را که متعلق به پدرش بود، مصادره کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 50
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    3 2
    فصل درو رسیده الهام جون
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 1
    ده نفر را گرفتند میشه بازداشت گسترده ؟؟ 😂😂😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس