کد خبر 1385408
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
برگزاری تظاهرات ضد دولتی در پایتخت ارمنستان

اعتراضات علیه دولت ارمنستان و درخواست‌ها برای استعفای نخست‌وزیر این کشور، همزمان با سفر وزیر خارجه روسیه به ایروان نیز ادامه داشت.

به گزارش مشرق، معترضان به دولت ارمنستان و مخالفان «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور، امروز (جمعه) بار دیگر به تظاهرات در ایروان پرداختند.

خبرنگار شبکه «ریانووستی» از ایروان گزارش داد: «اپوزیسیون ارمنستان و مخالفان دولت امروز در مقابل ساختمان ریاست جمهوری در مرکز ایروان تظاهرات کردند».

مقر ریاست جمهوری در مرکز ایروان که شاهد برگزاری تظاهرات معترضان بود، امروز محل نشست شورای وزیران سازمان پیمان امنیت جمعی نیز هست.

بر اساس این گزارش،  ستونی از صدها معترض از میدان فرانسه که به مرکز تجمعات مخالفان تبدیل شده، به سمت ساختمان ریاست جمهوری در خیابان باغرامیان راهپیمایی کردند و خواستار استعفای پاشینیان شدند.

به نوشته ریانووستی، پیش از این، «ایشخان ساقاتلیان» معاون پارلمان ارمنستان و رهبر اپوزیسیون گفته بود که مخالفان قصد دارند هر بار که هیأتی خارجی به ایروان سفر می‌کند، تظاهرات کنند تا خواسته‌های مخالفان را به آنها برسانند.

تظاهرات امروز در حالی برگزار می‌شود که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در روزهای نهم و دهم ژوئن (پنجشنبه و جمعه) در یک سفر کاری دو روزه در ایروان به سر می‌برد. لاوروف روز جمعه در ایروان در نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی شرکت می‌کند.

بیش از یک ماه است که از آغاز اعتراضات گسترده در ارمنستان برای استعفای پاشینیان می‌گذرد. مخالفان وی بر این باورند که وی تلاش می‌کند در تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان امتیازات جدیدی به باکو بدهد و اعلام می‌کنند که قصد دارند جلوی برنامه‌های او را بگیرند.

چند روز پیش نیز پلیس ارمنستان ۳۵۰ نفر از تظاهرات‌کنندگان در پایتخت این کشور را که خواستار استعفای نخست‌وزیر بودند، بازداشت کرد.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    8 2
    ما ایرانیان در آنکارا گندم کاشته ایم. زراعت کرده ایم. ما قرن ها در آنکارا خانه ساخته ایم. ما به آنکارا باز میگردیم. ما وارثان خاک آنکارا از پدران تاجدارمان هستیم
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 2
    پان عثمانی ها حاضرند برای خوشایند اردوغان ناموس آذری را هم بفروشند. همانطور که این خائن های زوزه کش در زمان صفوی به شاه اسماعیل خیانت کردند و ناموس آذری و فارس در تجاوز عثمانی قرار گرفت
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 3
    کسی تاحالا شنیدین مثلا آلب ارسللن شاه ترک بر روی تخت پادشاهی زوزه بکشد؟ تا حالا شنیدید سلطان محمو غزنوی زوزه بکشد؟ افسانه گرگ ترکی دروغ است و ساخته استعمار انگلیس است. در واقع گرگ یکی از نمادهای شیطان پرستی و حیوان محبوب شیطان پرستان است.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 2
    ....... پان عثمانی ها حاضرند برای خوشایند اردوغان ناموس آذری را هم بفروشند. همانطور که این خائن های زوزه کش در زمان صفوی به شاه اسماعیل خیانت کردند و ناموس آذری و فارس در تجاوز عثمانی قرار گرفت
  • محمد از تهران IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 1
    یاشاسین تورک ملتی یاشاسین آذربایجان
    • مجتبی از زنجان IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 2
      همه210کشور زبان دارند مهم ترین معضل جهان حاضر با این همه یاشاسین آذربایجان
  • US ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 1
    دشمنان ملت آذربایجان......مثل سگان پارس می کنند
    • UA ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      این پان عثمانی ها حاضرند برای خوشایند اردوغان ناموس آذری را هم بفروشند. همانطور که این خائن های زوزه کش در زمان صفوی به شاه اسماعیل خیانت کردند و ناموس آذری و فارس در تجاوز عثمانی قرار گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس