کد خبر 1467246
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
افزایش دستگیری مخالفان «دولت الهام علی اف» در باکو

منابع رسانه‌ای از دستگیری مخالفان رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در شهر «باکو» خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با متفرق کردن تظاهراتی ضد دولتی در «باکو»، شماری از هواداران یک فعال اجتماعی سرشناس و مخالف رئیس جمهور این کشور را دستگیر کردند.

به گزارش منابع خبری، پلیس جمهوری آذربایجان دو نفر از اعضای «جنبش دموکراسی ۱۹۱۸» را دستگیر و سه فعال دیگر را به دلیل برگزاری تظاهراتی که خواستار آزادی «بختیار حاجی اف» فعال اجتماعی که در زندان اعتصاب غذا کرده، بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، پلیس باکو روز سه شنبه شماری از فعالان اجتماعی معترض را مقابل «دادگاه استیناف باکو» متفرق کرد. حاجی اف، از دسامبر گذشته در زندان است و مدت‌هاست در اعتصاب غذا به سر می برد. در جریان این تظاهرات، پلیس دو نفر دیگر از جنبش دموکراسی ۱۹۱۸ را بازداشت کرد.

منابع آگاه گفتند که حاجی‌اف اعتصاب غذای خود را تشدید کرده و شروع به امتناع از نوشیدن مایعات کرده است .

افزایش دستگیری مخالفان «دولت الهام علی اف» در باکو

به گزارش منابع خبری، حاجی اف پیشتر مقاله‌ای در انتقاد از بی قانونی و نبود آزادی سیاسی در جمهوری آذربایجان نوشته بود. وی در بخشی از این مقاله نوشته بود: «خودمان را فریب ندهیم، در جمهوری آذربایجان دولت و نظام سیاسی قانونی وجود ندارد.»

پیشتر نیز رسانه‌ها از برگزاری تجمعات مردمی در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان علیه دولت این کشور و دستگیری گسترده مخالفان از سوی نیروهای امنیتی خبر دادند.

احزاب مخالف دولت «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان از جمله حزب اپوزیسیون «جبهه مردمی» هواداران خود را به برگزاری تجمعاتی دعوت کردند. بر اساس پلیس ساعاتی قبل از تجمع برنامه ریزی شده شروع به دستگیری اعضای احزاب و سایر شرکت کنندگان کرد و مانع گفت‌وگوی آن‌ها با خبرنگاران حاضر در این مراسم شد. یکی از خواسته‌های هواداران حزب جبهه مردمی اجرای اصلاحات دموکراتیک بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 7
    در تیتر این خبر می نوشتید: قدرت نرم امپراطوری‌‌ ایران
    • یوسف از همدان IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      6 1
      نخیر درست ترش اینه صادرات حماقت از ایران
  • خسرو IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 2
    دو یا سه سال مانده مانده به سقوط شاه ایران آمریکا و اسرائیل با ایجاد جو پلیسی و در ظاهر با راه انداختن کاباره ها و مراکز فساد اوضاع را شاد و آرام نشان می دادند و شاه هم هیچ اختیاری نداشت و رسانه ها ی خارجی هم با گرفتن پول از وی تعریف میکردند دقیقا همان دوران برای آلهام علیف بوجود آمده است پس سقوط وی بسیار نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس