هیأت لبنانی برای ترسیم مرزهای دریایی عازم دمشق می‌شود

رئیس جمهور لبنان امروز خبر داد که برای مذاکرات مرزبندی با سوریه، یک هیأت را چهارشنبه آینده روانه دمشق می‌کند.

به گزارش مشرق، میشل عون رئیس جمهور لبنان بعد از ظهر امروز دوشنبه خبر داد که یک هیأت از این کشور برای مذاکرات مربوط به ترسیم مرزهای دریایی با سوریه، عازم دمشق خواهد شد.

پایگاه خبری النشره گزارش داد، رئیس جمهور لبنان، الیاس بوصعب را به عنوان رئیس این هیأت عازم سوریه خواهد کرد و قرار است هیأت مذکور چهارشنبه آینده به دمشق سفر کند.

دفتر میشل عون خبر داد که این هیأت با مسئولان ارشد سوریه دیدار خواهد کرد. در این هیأت، عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه، علی حمیه وزیر حمل و نقل، سرلشکر عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی لبنان و وسام شباط و وسام ذهبی به عنوان اعضای هیئت مدیره بخش نفت حضور خواهند داشت.

 رئیس‌جمهور لبنان به تازگی در تماس با «بشار اسد» درباره روابط دوجانبه و پرونده ترسیم مرزهای دریایی رایزنی کرد و دو طرف بر سر تشکیل هیأت‌های رسمی از وزارتخانه‌ها و ادارات رسمی دو کشور و برگزاری نشست‌هایی در بیروت و دمشق به منظور دستیابی سریع به توافق در این زمینه، توافق کردند.

 عون و اسد تاکید کردند که مذاکرات لبنانی - سوری درباره ترسیم مرزها بدون میانجی صورت خواهد گرفت و آن‌چه دو طرف بر سر آن توافق ‌کنند، به عنوان یک معاهده بین دو کشور مستند خواهد شد و به هیچ وجه مشابه آنچه در مورد اسرائیل اتفاق افتاد، نه از نظر حضور میانجی آمریکایی یا نیاز به تضمین‌های بین المللی یا سازمان مللی نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس