استقبال ماکرون از توافق ترسیم مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی

رئیس جمهور فرانسه ضمن استقبال از توافق ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را خواستار شد.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از توافق ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی تمجید کرد و انتخاب سریع‌تر رئیس جمهور جدید لبنان را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور فرانسه توافق ترسیم مرز دریایی جنوبی بین لبنان و فلسطین اشغالی را «خبر خوب» توصیف کرد و از نیروهای سیاسی لبنان خواست تا رئیس‌جمهور جدید این کشور را در مهلت تعیین‌شده در قانون اساسی انتخاب کنند.

ماکرون در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین در بروکسل گفت: دستیابی به توافق ترسیم مرز دریایی با اسرائیل خبر خوبی است، اما من معتقدم در حال حاضر نیروهای سیاسی لبنان باید با رعایت مهلت قانون اساسی، مسئله انتخابات ریاست جمهوری این کشور را حل و فصل کنند.

این اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حالی مطرح می‌شود که میشل عون رئیس جمهور لبنان، ۱۳ اکتبر اعلام کرد که کشورش طرح آمریکا را برای تعیین مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی پذیرفته است. رئیس جمهور لبنان در سخنانی پس از اعلام این توافق تأکید کرد که لبنان حتی یک کیلومتر به نفع تل آویو کوتاه نیامده و کل میدان گازی «قانا» را به دست آورده است.

گفتنی است که دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان نیز روز جمعه با صدور بیانیه‌ای هرگونه امتیازدهی در موضوع ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی را تکذیب و تأکید کرد: آنچه در خصوص ترسیم مرز دریایی به دست آمد نتیجه وحدت موضع ملی و مذاکرات سخت و دشوار از سوی تیم مذاکره کننده لبنانی بود. لبنان در مذاکرات ترسیم مرز دریایی هیچ گونه امتیازاتی نداده است و تسلیم هیچ گونه چانه زنی یا معامله و خواست کشورهای بیگانه نشد و ادعاها در این خصوص صحت ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس