آمریکا: اسرائیل و لبنان پنجشنبه توافق مرز دریایی را امضا می‌کنند

نماینده آمریکا خبر داد که رژیم صهیونیستی و لبنان روز پنجشنبه توافقنامه مرز دریایی را امضا خواهند کرد.

به گزارش مشرق، «عاموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در زمینه اختلاف مرز دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافق میان بیروت و تل‌آویو خبر داد.

وی که با سی‌بی‌اس نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «اسرائیل و لبنان پنجشنبه جاری توافقنامه مرز دریایی را امضا خواهند کرد».

بر اساس گزارش‌ها «عاموس هوکشتاین» نماینده دولت آمریکا و میانجی توافق ترسیم مرزهای آبی میان لبنان و رژیم صهیونیستی قرار است طی هفته جاری به بیروت سفر کند.

خبرگزاری رویترز با اعلام خبر مذکور، گزارش داد، او قرار است در این دیدار سند توافق ترسیم مرزهای آبی لبنان با فلسطین اشغالی را امضاء کند. در این توافق از ابتدا قرار بر این بوده که لبنان و رژیم صهیونیستی هرکدام جداگانه توافق را با نماینده آمریکا امضاء کنند و نمایندگان لبنان و رژیم صهیونیستی هرگز رو در روی یکدیگر قرار نخواهند گرفت.

هوکشتاین روز دوشنبه گذشته در سخنانی گفته بود که با این توافق، «احتمال درگیری کاهش می‌یابد و کشور [لبنان] امن خواهد شد. شرکتها نیز در لبنان سرمایه‌گذاری خواهند کرد. با استخراج گاز طبیعی مطمئن خواهیم شد که لبنان ۲۴ ساعته از برق بهره‌مند خواهد شد».

امضای توافق غیر مستقیم ترسیم مرزهای آبی لبنان و رژیم صهیونیستی در حالی است که توافق سریع کابینه رژیم صهیونیستی با لبنان و مطابق با خواست حزب‌الله انتقادات وسیعی را بین اشغالگران ایجاد کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق تل‌آویو و رهبر اپوزیسیون در صدر منتقدان گفته است: کابینه لاپید ضعیف است و لاپید در برابر حزب‌الله تسلیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    این وسط تکلیف حبه های ایران چی می شه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس