کد خبر 1428834
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
روایت فرمانده سپاه استان از جمعه سیاه زاهدان | نقشه داشتند کل شهر سقوط کند... | تجهیزات پزشکی ۳۵۰ میلیاردی که خاکستر شد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: در ‌حوادث ناگوار اخیر زاهدان دشمن دنبال این بود که ‌مانند مدل سوریه بحران‌سازی کند یعنی شروع موضوع از زاهدان برنامه‌ریزی شد .

به گزارش مشرق، سردار احمد شفائی در زاهدان اظهار داشت: از منظر قرآن کریم حق و باطل دو جریان تاریخ بشری هستند که به‌گواه تاریخ از بدو پیدایش انسان تاکنون پیوسته مقابل هم قرار دارند که متناسب با پیشرفت بشر در کمیت این درگیری‌ها و منازعات تغییراتی به وجود آمده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: در قرن اخیر اصطلاحی تحت عنوان "جنگ ترکیبی" به ادبیات نظامیان افزوده شد که البته به‌مرور این ادبیات به سایر مباحث هم کشیده شد و محدود در ادبیات نظامی نماند؛ با این توضیح که دشمن در در عرصه‌های مختلف تلاش کرده است جهت رسیدن به اهدافش از همه ظرفیت‌ها از جمله نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اطلاعاتی و جنگ‌های شناختی و روانی علیه ما بهره‌مند شود و این موضوع در سال‌های اخیر کاملاً ملموس است که نظام سلطه و در رأس آن آمریکای جهان‌خوار از این ظرفیت‌ها به‌خوبی و به‌صورت هوشمندانه و یک‌پارچه علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده است.

امروز دشمن ذهن و قلب مردم را هدف قرار داده است

وی افزود: در گذشته تمرکز دشمن بر تهاجم نظامی و در ادامه بر تهدیدات متعدد فرهنگی و اقتصادی بود که در آن مقطع این مباحث روانی یا جنگ رسانه‌ای خیلی پررنگ نبود اما در چند سال اخیر تمرکز دشمن بر عملیات روانی و رسانه‌ای است؛ یعنی ذهن و قلب مردم را هدف قرار داده‌اند چرا که هم ما و هم دشمن خوب می‌دانیم تا زمانی که خاکریزهای اعتقادی یک ملت محکم و استوار باشد قطعاً آن ملت با دشمن به‌خوبی مقابله می‌کند اما اگر این خاکریزها سست شود به‌راحتی می‌توانند رخنه ایجاد کنند و به اهدافشان برسند.

سردار شفائی تصریح کرد: قطعاً ما زمانی می‌توانیم «جهاد تبیین» را به‌نحو شایسته دنبال کنیم که نسبت به جنگ ترکیبی شناخت خوبی داشته باشیم. در رأس این جنگ ترکیبی نظام سلطه یعنی آمریکای جهان‌خوار به‌همراه برخی کشورهای اروپایی مانند انگلیس، آلمان و فرانسه و همچنین رژیم جنایتکار صهونیستی به‌همراه برخی کشورهای عربی با همراهی طیف ضدانقلاب حاضر در کشور و فعال در خارج از کشور قرار دارند که با همه ابزارشان برای مقابله با ما به میدان آمده‌اند و برای ایجاد شبهه و تحریف واقعیت‌ها صف‌آرایی کرده‌اند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: طراحی بیماری کرونا یک طراحی بسیار گسترده بود که به‌دنبال آن متأسفانه نسل جوان حدود سه سال از مدرسه و دانشگاه دور شدند و با یک تلفن همراه هوشمند که در اختیارشان بود در جامعه رها شدند، در میدانی که دشمن آن را می‌خواست.

دشمن با همه ظرفیت دنبال آشفته‌حال‌کردن جامعه ماست

سردار شفائی خاطرنشان کرد: دشمن با همه ظرفیت دنبال آشفته‌حال‌کردن جامعه ماست آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در مدت اخیر در فضای پیشرفت یک مسیر ارزشمند را پیش گرفته است که نمونه آن عضویت ایران در توافق شانگهای است که البته بی‌شک دشمن این مسئله را برنمی‌تابد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: در ماجرای فوت خانم "مهسا امینی" که موجب ناراحتی همگان شد دشمن به‌واسطه ویژگی‌های خاص این خانم از جمله سن، جنسیت، قومیت و مذهب توانست در عملیات روانی از این ویژگی‌ها بهره‌وری کند و یک آشفته‌حالی در جامعه به وجود آورد، البته در همین قضیه سیستان و بلوچستان با وجود بمباران شدید رسانه‌ای درگیر فتنه نشد.

تزریق فضای ناامیدی در جامعه در دستور کار دشمنان

وی تأکید کرد: تزریق فضای ناامیدی در جامعه به‌ویژه نسبت به آینده کشور دیگر اقدامی است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند و تلاش دارد با به نمایش گذاشتن یک جمهوری اسلامی غیرواقعی که در حال سوختن و حرکت به‌سوی نابودی است کشور را به‌سمت اهدافش هدایت کند و ما شاهد بودیم که حتی برخی سلبریتی‌ها در همین فضای غیرواقعی قرار گرفتند.

سردار شفائی ابراز کرد: در همین حوادث ناگوار اخیر زاهدان دشمن دنبال این بود که در زاهدان مانند مدل سوریه بحران‌سازی کند یعنی شروع موضوع از زاهدان برنامه‌ریزی شد و نقشه داشتند کل شهر سقوط کند و پله به پله پیش روند که در این ماجرا ما خسارت زیادی را شاهد بودیم و بیشترین خسارت در زمینه معنوی بود چرا که ذهن مردم دچار آسیب شد. خسارت‌های مادی هم وارد شد به‌نحوی که فقط یک مورد مرکز جراحی "نبوت" که در خیابان "خیام" به آتش کشیدند بهترین تجهیزات پزشکی زاهدان ـ که برای ارائه بالاترین سطح خدمات درمانی ارزان و باکیفیت به قشر متوسط به پایین جامعه بهره‌گیری می‌شد به‌ارزش حدود ۳۵۰ میلیارد تومان ـ تبدیل به خاکستر شد و علاوه بر آن تعداد زیادی خودروهای شهرداری، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و آمبولانس‌های خدمات‌رسان از بین رفتند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: این شرایط در حالی است که در جنگ‌های بین دو کشور هم آمبولانس‌ها معمولاً در امان هستند اما در فتنه اخیر ۶ دستگاه آمبولانس سوخت. مردم سیستان و بلوچستان مردم بسیار خوب و شریفی هستند و اگر هوشیاری و نجابت مردم نبود قطعاً تلفات سنگین‌تر می‌شد؛ در جریان هشتم مهرماه و حوادث جمعه سیاه زاهدان موضوع چابهار بهانه شد؛ آنهایی که سلاح دست گرفتند افرادی بودند که از قبل طراحی داشتند و سازماندهی‌شده به میدان آمدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به‌برکت رهبری حکیمانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب ما شرایط خوبی داریم و شاهدیم که با همراهی و بصیرت مردم دشمن نتوانسته است به اهداف از پیش تعیین‌شده خود دست پیدا کند. موضوع فضای مجازی باید حل شود؛ نمی‌شود ما عرصه را رها کنیم تا هرچه دشمن طراحی و تولید کرد به‌خورد فرزندانمان بدهد.

سردار شفائی اضافه کرد: دشمنان از دهم شهریورماه در یک بازه ۲۰روزه ۶۱ میلیون محتوا علیه جمهوری اسلامی تولید کردند که ۷۷ درصد این محتوا را ۷ درصد بازنشر دادند؛ باید دید این ۷ درصد چه‌کسانی هستند؛ همانهایی که در آلبانی و عربستان نشسته‌اند.

برادران اهل‌سنت عزیز ما هستند

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز هیاهو و جنجال‌آفرینی علیه ما زیاد است اما نظام جمهوری اسلامی ایران به‌برکت خون شهدا با بهره‌مندی از رهبری شجاع و حکیم و همراهی مردم به‌عنوان مدافعان اصلی این کشور و عنایات الهی قطعاً به‌زودی از این فتنه هم سربلند بیرون خواهد آمد.

وی تصریح کرد: دشمن در استان سیستان و بلوچستان بر ایجاد اختلاف تمرکز کرده است و تلاش دارد به‌هرنحو ممکن بین اقوام و مذاهب استان شکاف و اختلاف ایجاد کند و در این مسیر رمز توفیق ما در گذشته، حال و آینده تکیه بر "وحدت" است؛ هر کس حرف از اختلاف زد بدانید در پازل دشمن بازی می‌کند.

سردار شفائی اظهار داشت: بزرگترین قوت ما وحدت است و برادران اهل‌سنت عزیز ما هستند؛ اگر وحدت را در سیستان و بلوچستان بیش از پیش استحکام ببخشیم قطعاً استان می‌تواند در روند آبادانی و پیشرفت شتاب بگیرد و با توجه به ظرفیت‌های موجود جزو استان‌های پیشتاز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    8 4
    سلام چرا بانک آتیش گرفت چرا مرکز جراحی آتیش گرفت علت چی بوده ؟ این مهمه چرا و چرا
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      21 7
      چون تروریستهای کثیف جیش الظلم میخواستن جنگ داخلی درست کنن که نتونستن. درود بر تمام نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    کاش یک تور گردشگری برای برخی میشد گذاشت در همین اطراف مثل عربستان بروند کل شهر و نقاط دور دست را بازدید کرد و تلاش های صورت گرفته در کشور از جمله استان و سیستان و بلوچستان مثل همین مرکز پرشکی را با آنجا با توجه به میزان درآمد و جمعیت و تحریم و غیره قضاوت کنند . یک حساب دو دو تا چهار تای معمولی و واقعی بدون غرض و مرض اجنبی و مزدوران
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    19 2
    مرگ بر جیش الظلم
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      16 0
      لعنت خدا بر جیش الظلم نفرین شده که نه دنیا داره نه آخرتشو.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 1
      مرگ بر پدرت که همه چیز رو گردن دیگران میندازید و خودتون رو پاک و ساده
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    12 5
    با سلام تمام اغتشاشات اخیر پس از پایان نماز از مسجد مکی شروع شده باید دید در این مسجد چه می‌گذرد که بعد از نماز تعدادی از نماز گزاران به خیابان ها ریخته و اقدام به آشوب واغتشاش و تخریب اموال عموی وکشتار مردم بی گناه می کنند
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      5 1
      من تو این مسجد بودم، اکثریت انسان های شریفی هستند، اگر بعنوان یک غریبه بری بگی من پول برگشت به خونه ندارم از سر صداقت میبرن خونه پذیرایی میکنن بعد پول تو راهی میدن بلیط هم می‌خرند برات، بلوچ ها متاسفانه از سر سادگی گول خیلی از شبکه های وهابی رو میخورن ، ایران هم بیکار نشسته میدان رو خالی کرده، جای امثال سردار شهید شوشتری خالی.. وقتی این بزرگواران و شیر مردان نباشند جا برای امثال ح.ا باز میشه تا با دوتا دروغ ملت رو به شورش وادار کنن
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    14 1
    مرگ بر جیش الظلم
  • سعید رضایی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    13 2
    مرگ بر آمریکا
  • . IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    8 1
    ممنون
  • . IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    8 2
    درود بر شما
  • GB ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 1
    ممنون
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    18 8
    درود بر تمام پلیس های زحمت کش ایرانی
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      2 0
      درود و صد سلام
  • سنت راستین رسول الله IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    بنا بر عقاید اهل سنت،هرکه بر علیه حکومت مسلمین بشورد و قصد ایجاد انشقاق در بین صفوف مسلمین کند، باید او را گردن زد،این فردی که در مسجد مکی عقاید یهودیان وهابی را میپراکند و در تنور اختلافات میدمد باید به اشد مجازات محکوم شود.
  • علوی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    جناب آقای عبدالحمید! مولای اهل سنت بلوچستان! برادر دینی! آیا موافق هستید برای رهایی از خفقان؛مقررات حکومت مطلوب شما یعنی سعودی با اقلیت ها نسبت به جنابعالی و حامیان شما اجرا شود ؟//////// بفرموده رهبر حکیم:ما در دوران مشابه دوران امیرالمومنین علی ع قرار داریم.... ملت ما همانند مولای خود علی ع مقتدر و مظلوم است ....
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    میخاستن جنگ برادر کشی راه بندازن
  • محتشم IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 2
    بخش عمده این آشوب ها ناشی از فرصت طلبی و گروگان گیری امام مسجد مکی است از طرفی حکومت باید اتدار خود را نیز نشان دهد نمی شود با قدارکشی و ترور مماشات کرد خداوند لعنت مند سیاسیونیی که هنگام انتخابات جهت کسب رای به افرادی مانند ایشان مشروعیت می د هند
  • رستم ایرانی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 1
    ضمن تاکید وحدت، البته نباید از جهل برخی مولوی های سلبریتی غافل ماند کسانی که داعیه سیاست و پست و مقام دارند ولی الفبای سیاست را بلد نیستند
  • مصطفی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 1
    معلوم نیست در مسجد مکی زاهدان چه خبر است؟ چرا بعد از سخنرانی مولوی عبدالحمید مردم شروع به اغتشاش کردند؟ قبلش که هیچ مشکلی وجود نداشت، مولوی عبدالحمید با تحریک مردم آنها را تشویق به اغتشاش کرد، در ضمن عزیزان اهل سنت باید بدونند نافرمانی از حاکم بر خلاف شرع شون هست، حرام است عقوبت دارد
  • بهلول IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 2
    یه روز میرسه میپرسند در کتابها
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 1
    ميداني اين دولت چي ميگن ؟
  • نادر IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 3
    نماز جمعه نباید به مسجد ضرار یا دکان و سؤ استفاده فتنه‌گران تبدیل شود فتنه کشنده تر از کرونا ست لازم باشد باید در مکان مشکوک تعطیل شود نماز جمعه نباید پوششی برای فتنه و نفاق شود
  • منتظر ظهور IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    خدایا خودت بر فرج آل محمد تعجیل بفرما
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 1
    پاکستان در نهایت به ایران حمله می کنه
  • ساس IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    برای شکستن این فضا باید از پایه خودکاوی و دگراندیشی را با داستانهای فکاهی و روانکاوانه به کودکان آموخت. اگر رمانها و داستانهایی از زبان حیوانات را در دسترس کودکان و نوجوانان قرار دهیم تا هم شیر باشند هم الاغ هم روباه هم خرگوش . این تمرین دگردیسی باعث همزیستی کمصدا خواهد شد و کمتر کسی میتواند مردم را برانگیزاند و استفاده ابزاری کند
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 1
    همش که شد دوژمن پس مسولین و امثال خود شما چی؟
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    مشرق جان تیترتون با متن همخوانی ندارد گفتیم سردار الآن از خود درگيری های داخل زاهدان پرده برمی‌دارد که اینطور نشد و چیزهایی کلی گفته شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس