کد خبر 1429799
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
شهدای ترور روز گذشته زاهدان چه کسانی بودند؟

سردار شهید مهدی ملاشاهی و بسیجی جواد کیخا از پرسنل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در زاهدان هدف اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، به دنبال اغتشاشات اخیر و نقشه‌های دشمن برای برهم زدن امنیت کشور، همچنان در شهرهای مختلف گاهی نیروهای حافظ امنیت به شهادت می‌رسند. این اتفاق روز گذشته، سه‌شنبه سوم آبان ماه ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان افتاد و دو نیروی پاسدار از سپاه استان ترور شدند.

روز گذشته قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرهنگ پاسدار مهدی ملاشاهی و برادر بسیجی جواد کیخا از پرسنل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در میدان پرستار زاهدان هدف اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

این دو نفر پس از پایان کار ‌ساعت کاری در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عازم منزل بودند که ‌یک خودرو ‌در میدان پرستار زاهدان با اسلحه کلاشینکف این دو نفر ‌را به رگبار بستند که دو پاسدار به شهادت رسیدند.

اما این دو شهید که مظلومانه مورد ترور افراد ناشناس قرار گرفتند چه کسانی بودند؟

سردار شهید مهدی ملاشاهی زارع متولد ۲۰ اسفندماه ۱۳۵۸ در زابل بود. او مسئول ایثارگران سپاه سیستان و بلوچستان بود که چندین سال  در این سمت به خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران استان مشغول بود. شهید ملاشاهی از افراد فعال و اثرگذار در حوزه ایثارگران بود و خدمات ارزنده‌ای در رسیدگی به خانواده شهدای سیستان و بلوچستان داشت. او دارای چهار فرزند است. سه دختر و یک پسر از او به یادگار مانده‌اند.

بسیجی شهید جواد کیخا نیز از فعالان بخش ایثارگران سپاه سلمان در استان سیستان و بلوچستان بود. او نیز در رسیدگی به وضعیت ایثارگران استان مشارکتی جدی داشت. شهید کیخا متولد سوم اسفندماه ۱۳۶۵ بود که دارای یک دختر سه ساله و یک فرزند پسر که هنوز به دنیا نیامده است.

به رگبار بستن و شهادت دو نیروی خدوم سپاه استان در حوزه رسیدگی به خانواده شهدای استان نشان از عمق نفرت دشمن نسبت به خانواده شهدا و تسهیل در روند حل مشکلاتشان توسط مسئولین دلسوز دارد. طبق اطلاعیه سپاه شناسایی عامل یا عاملان این اقدام در حال پیگیری است.

منبع: جوان آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    56 11
    عبدالحمید وهابی ملعون جواب بده
  • س IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    2 0
    الا لعنت الله علی القوم الظالمین ...شیر مردان یمنی باید این وهابی های صهیونیستی ملعون عربستان وامارات و بحرینی ...نابود کنند کافیه پالایشگاه نفت شون چند روز بسته بشه دیگه مماشات باینا فایده ی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس