کد خبر 1434902
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
محمد ایمانی

هدف، شکاف افکنی، بی ثبات سازی، به هم ریختن تمرکز مدیران، نابودی فرصت ها و کشیدن ترمز پیشرفت ایران است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

هیچ کس نمی تواند واقعیت جنگ ترکیبی علیه کشورمان را انکار کند. جنگی مرکب از تهدید های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی، رسانه ای و فرهنگی.

هدف، شکاف افکنی، بی ثبات سازی، به هم ریختن تمرکز مدیران، نابودی فرصت ها و کشیدن ترمز پیشرفت ایران است.

این جنگ در طول دو دهه گذشته پیچیده تر شده اما در عین حال، مقامات آمریکایی اذعان کردند سیاست فشار حداکثری، شکست فاحشی خورده است.

جنگ البته تا زمانی که دشمن مطلقا ناامید شود، ادامه خواهد داشت. ما هم در مسیر دفاع، با فراز و نشیب هایی دست و پنجه نرم کرده ایم.

هر جا که به دشمن اعتماد نکردیم، غافل نشدیم، برنامه ریختیم و پای آن ایستادیم، موفقیت های چشمگیر به دست آوردیم؛ و هر جا اعتماد کردیم یا منفعل شدیم، درجا و عقبگرد داشتیم.

همین هفته ها که دشمن، فشار خود را شدت بخشیده بود، هم زیرمداری ماهواره بر «قائم۱۰۰» با موتور سوخت جامد و برد ۵۰۰ کیلومتر را با موفقیت پرتاب کردیم؛ و هم از موشک بالستیک هایپرسونیک رو نمایی کردیم که می‌ تواند بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز کند و  از همه سامانه‌های سپر موشکی موجود در دنیا بگذرد. این یعنی امکان افزایش برد بین قاره ای موشک ها، سرعت بالا و قطعیت در اصابت به هدف.

در همین حال، راه آهن راهبردی زاهدان- خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر که می تواند نقش ویژه ای در توسعه اقتصادی شرق کشور داشته باشد، به بهره برداری رسید. ره آهن زاهدان به چاه بهار به طول ۶۲۸ کیلومتر، نقش مهمی در گسترش کریدور اقتصادی جنوب- شمال دارد.

همزمان، پیگیری های گسترده ای برای گسترش امکانات ترانزیتی میان ایران و عراق در دست انجام است و تلاش بر این است که بر ظرفیت کریدور شرق به غرب افزوده شود.

آخرین بار، حمله به تانکر های نفتی در مرز عراق و سوریه، میزان وحشت دشمن از ابتکارات کشورمان برای امتداد ترانزیتی به ساحل مدیترانه را بازتاب می دهد. به اینها علاوه کنید اهتمام به افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی را.

گسترش مبادلات تجاری با همسایگان، اوراسیا،   و سازمان همکاری های شانگهای ظرف یک سال گذشته، اگر چه هنوز کامل نشده و ظرفیت بسیاری برای بسط و توسعه دارد، اما با آورده مثبتی که در ارتقای مبادلات تجاری و افزایش درآمد ها -در کنار تامین نیازهای طرفینی در حوزه انرژی، منابع غذایی و...- داشته، در  کُند کردن حربه تحریم بسیار موثر است.

این تعاملات در کنار دیگر تدابیر موجب شد کشورمان با وجود میراث تورمی ۶۰ درصدی دولت قبل، تحریم های دو برابر شده در روند برجام، و بحران اقتصادی (تورمی)   جهانی حاصل از جنگ اوکراین، بتواند بحران جهانی غذا و انرژی را با حداقل چالش ممکن سپری کند.

در زمینه تامین امنیت غذایی، کشورمان بحمد الله توانسته وضعیت بهتری در مقایسه با بسیاری از کشور ها داشته باشد. بر اساس گزارش "گلوبال هانگر ایندکس"، ایران رتبه سی‌ و پنجمین کشور دارای کمترین گرسنه را در بین دویست کشور دارد و شاخص گرسنگی در محدود Low قرار گرفته است.

مشکلات اقتصادی کم نیست. برخی مشکلات مثل تورم، مزمن و آزار دهنده است. کارنامه مدیران هم همواره نوسان داشته. اما می توان امیدوار بود که در صورت صیانت جمعی از "سرمایه ایمان و امید و اراده و ابتکار و هم افزایی ملی"، بسیاری از آن مشکلات، ظرف زمانی چند ساله، برطرف یا کم شود.

شرط این موفقیتِ در دسترس، ارتقای شناخت مردم و مسئولان نسبت به واقعیت های جنگ ترکیبی از یک سو، و باور داشتن به ظرفیت ها و امکانات بسیار کشور برای چیره شدن بر خباثت های دشمنان است. این، جنگ اراده هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    11 12
    احسنت
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 2
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند ـــ پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • KURD IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 6
    ما کوردها به هیچ وجه خواستار تجزیه ایران نیستم چند خواسته داریم - ۱- ارزانی ۲- آزادی۳- عدم دخالت در کشورهای منطقه ۳- رفع بیکاری۴- سرک نکشیدن به زندگی مردم۵- آزاد گذاشتن جوانان
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      3 1
      اولا ماکوردنیستیم ولی فامیل کوردداریم هم نسبی وازانهاسببی که برادرناتنی ومادرناتنی من کورداست باافتخارولی بیخودمیکنین ازادی بی حدبخواین چون کوردمقدس ترین نژاددرتمدن ایرانی است که حجاب وخداپرستی ان نماداست وماهم نسبت به امارتورم وباج دادن به صهیونیستهای بقیه راحیوان خودفاسداپارتایدیشان دان برای نابودی ظلم وفساددرهمه جهان تلاش میکنیم
    • ح IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 1
      خود پیداست از زانوی تو درسته اغلب کوردها تجزیه طلب نیستن ولی تو یکی هستی ارزانی رو همه ما میخوایم ولی آزادی یعنی چی؟ یعنی بی بندوباری؟ نه اینو هیچ مسلمونی نمیخواد و طبیعتا اغلب ایرانی ها بی بندوباری نمی‌خوان موندن در کشور های منطقه هم به تو ربطی نداره هروقت آمریکا و عربستان پاشدن رفتن تو کشور خودشون ماهم جمع میکنیم میایم
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      تجزیه همیشه مساوی نابودی و ویرانیه
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      تعارف نکن بگو .جملاتی حضرتعالی فرمودی کلیاته .همهجوره میشه تفسیرش کرد. عدم دخالت دکشورها.درکدوم کشور دخالت کردیم. اگر دولتی برای نجات کشورش ازدولت دیگه کمک بخاد .مثل سوریه .ان دخالت نیست. دخالت وجود امریکا درکشورهائیست که بدون اذن مردم ودولت ان کشور پایگاه میزنه وهرگزم بفکر رفتن نیست. ازادی جوان منظورت چیه. ایا الان کسی جوانارو اویزون کرده. منظورت تعرض بناموس دیگران یا ولنگاری جنسی ویا قاچاق فروشی .وعرق و شرابو قمارو اینهاس.خلاصه خاستهای شما کلماتیست که همجوره میشه تفسیرش کرد. یقین بدون درایران ازادی انقدر زیاده که نمونشو درهیچ کشوری نمیتونی ببینی..بله گرانی ومشگلات اقتصادیرو کسی منکر نیست .انشا الله اگه مدعیان اصلاح ودشمنان داخلی وخارجی بزارن در مدت 5 سال بیشتر مشگلات رفع میشه .متاسفانه بارای دادن بکدخدا طلبان وسیو پنج سال حکومت غربگرایان کشورو درورطه نابودی اقتصادی کشوندند. اما الان که دشمنان دیدند که درحال پیشرفت ورفع مشگلاتیم فی الفور نقشه کشیدن تا بعده ی پول بدن .وعده ای ازجوانهارو گول بزنن وشورش اغتشاش بپاکنن. تا امنیتو ازما بگیرند . یقین بدون اگه امنیتو ارامش نباشه هیچی درکار نخاهد بود
  • DE ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 2
    ریل پیشرفت ؟؟
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      اهمیت ترانزیت کالا از دو مسیر مدیترانه و روسیه از مسیر ایران جدا از میزان کاهش یافتن زمان و مسیر و مقدار انرژی مصرفی و طبعا سود برای استفاده کنندگان منطقه ای و بین المللی حداقل موجب فعال شدن و رونق و شکوفائی مثل جذب نیروی کار و برپائی مراکز عرضه خدمات متفاوت و گسترده در پهنه ایران در بخش های مختلف اقتصادی کشور میشود که در زمینه خنثی کردن تحریم علیه کشورمان نقش بسزائی دارد بهمین منظور شاهد عکس العمل های دشمنان ایران و مخالفان راه اندازی مسیرهای فوق در داخل و اطراف کشورمان هستیم پایان زمان دوره نخست دولت آقای رئیسی انشاءالله شاهد حداقل های تاثیرات مثبت خواهیم بود که با استمرار تلاش ها میشود پیش بینی کرد بیاری خدا پایان دهه اول قرن جدید نسبت به سال اول در همه زمینه های علمی صنعتی خدماتی کشاورزی و اجتماعی و فرهنگی و نظامی کشور ما به اندازه ای جلو و متفاوت خواهد بود که در مقایسه با دوره های پیشرفت و شکوفائی خود از اهمیت و نقش بیشتر و بالاتری برخوردار خواهد بود در آخر خدا به ما بصیرت بده تا بعضی با کلام و بد کرداری و مخالفت و موضع گیری سیاسی اگر نمیخواهند و یا نمیتوانند برای آبادانی و حفظ استقلال ایران یار شاطر باشند حداقل بار خاطر نشوند و بدتر آنکه آب به آسیاب دشمنان عصبانی و چشمانی همچون خون که از درد های موفقیت های ایران بخود میپیچیدند نریزند و از سعه صدر مردم برداشت غلط و از امکان پایان یافتن صبوری ملت غفلت نکنند و نا آگاهان انشاءالله متوجه اهمیت ایران و هر آنچه رو به قوت بیشتر است و اخلال دشمنان در آن شوند
  • DE ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 2
    ریل پیشرفت ؟؟ نه ؟؟؟
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا کمکهای ایران به کشورهای دوست همراه با گرفتن امتیازات خوب اقتصادی نیست
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    13 1
    البته منم موافقم از سال ۸۶ خونه متری ۲ میلیون تومن به متری ۱۰۰ میلیون در سال ۱۴۰۱ زسیده این دیگه یه پیشرفت معمولی نیست این یک پیشرفت سیل اسا ،هولناک، ویرانگر و خانه خراب کن است !!!!
    • SE ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      2 10
      انکار نشد که مشکلات عدیده اقتصادی نیست ولی اینکه در بعد ملی کارهای خوبی هم شده است و میشود که قابل انکار نیست.
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    و البته پراید ۳ میلیونی الان شده ۲۰۰ میلیون تومان این هم پیسرفتی غیر عادی است.البته سکه۲۵۰۰۰۰ تومانی در سال ۱۳۸۷ الن شده ۱۶ میلیون تومان باز هم یک کار نشدنی است واز دست هر دولتی بر نمیادو.....
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    تحلیلگر کی بودی تو
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 1
    عالیه
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    بعداز43 سال دراین اوضاع به قول خودتان جنگ ترکیبی ،دنیال پیشرفت هستید!؟
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    مشکل اینجا بود که دشمن خارجی را بیش از حد دشمنی کردیم و دشمن داخلی را دوستی
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    کدام(دادگاه،قاضی،مستندات،مدارک،شهود،بازرسی ویژه وکیل ورسانه مستقل وآزاد)تائید کرده
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 1
    حتی اگر(تمام رسانه های پروپاگاندای دنیا،جنگ شناختی،استکبارغارتگر،صهیونیسم اشغاگر،وهابیهای نوکر،منافقین،سلطنت طلب وتجزیه طلب سواستفادگرودشمنان داخلی وخارجی،امپراطوری وکهکشان پرازدروغ.... ) باعث(انواع فریب،اغتشاش،بی بندوباری،آنارشیسم،تحریم،عقب ماندگی،جنگ،ناامنی)شده باشند،باید این را نعمتی برای مردم ایران دانست(عدوشود سبب خیر)
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 0
      عدو هم سبب شر میشود ، همیشه سبب خیر نمیشود. خخخخ
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    حتی اگر(تمام رسانه های پروپاگاندای دنیا،جنگ شناختی،استکبارغارتگر،صهیونیسم اشغاگر،وهابیهای نوکر،منافقین،سلطنت طلب وتجزیه طلب سواستفادگرودشمنان داخلی وخارجی،امپراطوری وکهکشان پرازدروغ.... ) باعث(انواع فریب،اغتشاش،بی بندوباری،آنارشیسم،تحریم،عقب ماندگی،جنگ،ناامنی)شده باشند،باید این را نعمتی برای مردم ایران دانست(عدوشود سبب خیر)
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    حتی اگر(تمام رسانه های پروپاگاندای دنیا،جنگ شناختی،استکبارغارتگر،صهیونیسم اشغاگر،وهابیهای نوکر،منافقین،سلطنت طلب وتجزیه طلب سواستفادگرودشمنان داخلی وخارجی،امپراطوری وکهکشان پرازدروغ.... ) باعث(انواع فریب،اغتشاش،بی بندوباری،آنارشیسم،تحریم،عقب ماندگی،جنگ،ناامنی)شده باشند،باید این را نعمتی برای مردم ایران دانست(عدوشود سبب خیر)
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    حتی اگر(تمام رسانه های پروپاگاندای دنیا،جنگ شناختی،استکبارغارتگر،صهیونیسم اشغاگر،وهابیهای نوکر،منافقین،سلطنت طلب وتجزیه طلب سواستفادگرودشمنان داخلی وخارجی،امپراطوری وکهکشان پرازدروغ.... ) باعث(انواع فریب،اغتشاش،بی بندوباری،آنارشیسم،تحریم،عقب ماندگی،جنگ،ناامنی)شده باشند،باید این را نعمتی برای مردم ایران دانست(عدوشود سبب خیر)
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    حتی اگر(تمام رسانه های پروپاگاندای دنیا،جنگ شناختی،استکبارغارتگر،صهیونیسم اشغاگر،وهابیهای نوکر،منافقین،سلطنت طلب وتجزیه طلب سواستفادگرودشمنان داخلی وخارجی،امپراطوری وکهکشان پرازدروغ.... ) باعث(انواع فریب،اغتشاش،بی بندوباری،آنارشیسم،تحریم،عقب ماندگی،جنگ،ناامنی)شده باشند،باید این را نعمتی برای مردم ایران دانست(عدوشود سبب خیر)
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    حتی اگر(تمام رسانه های پروپاگاندای دنیا،جنگ شناختی،استکبارغارتگر،صهیونیسم اشغاگر،وهابیهای نوکر،منافقین،سلطنت طلب وتجزیه طلب سواستفادگرودشمنان داخلی وخارجی،امپراطوری وکهکشان پرازدروغ.... ) باعث(انواع فریب،اغتشاش،بی بندوباری،آنارشیسم،تحریم،عقب ماندگی،جنگ،ناامنی)شده باشند،باید این را نعمتی برای مردم ایران دانست(عدوشود سبب خیر)
  • احسان معتمدی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    در قران ایات زیادی امده اکثرهم کافرون اکثرهم لا یعقلون اکثرهم غافلون اکثرهم فاسقون . من ایات را دقیق ننوشتم ولی در همین مضمون است این ایات برای مسلمانان گفته شده و این هشدار خدای متعال را همه ما باید خیلی جدی بگیریم که شامل کافرون و فاسقون و غافلون تباشیم و در جمع احمق ها قرار نگیریم . این ایات مقدس هم برای توده مردم است من و بقیه وهم برای مسئولین مملکت ما و هم برای مسلمانان منطقه و هم برای مردم جهان است کشور ما از هجوم فرهنگ غربی که مهمترین خصیصه اش عریان شدن زن و مرد و ...و شراب خواری و ...و سرگرم شدن توده عموم مردم با سرگرمی های دلفریب و مخرب عقل و شعور حقیقت انسان است . در این سالها غافل بوده است مهمترین ریشه ان اختلاط دختر و پسر در دانشگاه است و تلویزیون و سینما . حضرت امام می گفت ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم . محیط دانشگاه محیط علم است نه محیط اختلاط دختر و پسر های مجرد و نامحرم . این از اول انقلاب شروع شد و بعد امریکا با ماهواره و فیلم های فارسی و هالیوودی شروع به مبارزه با عفت و حیا در جامعه ما نمود و الان علاوه بر شبکه های ماهواره ای مثل من و تو و ... و غیره من یکبار چک کردم 32 شبکه امریکایی اسراییلی و انگلیسی با کمک ال سعود و ترکیه فیلم ها و سریال هایی را برای مردم ایران مجانی پخش می کنند که ...و.. و دروغگویی و بی عفتی و بی حجابی را برای زن و مرد ایران عادی انگاری کنند تا حیا از جامعه ما رخت بر بندد و متاسفانه داریم می بینیم که تعداد زیادی فریب این سرگرمی های کثیف امریکا شده اند و الان از اسلام و قران دورند به بهانه گران شدن روغن و برنج و کرایه خانه و البته تعداد زیادی از مسئولین ما هم در جبهه امریکا کار می کنند یا دانسته یا ندانسته چون از هوای نفسشان پیروی میکنند...
    • IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    روزازنو روزی ازنو!
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 1
    بعداز43سال این روی ریل قرارگرفتن نباید آثاری ازش دیده بشه!؟
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      ایران بعدازتحمیل دونبردجهان درمرزها ومنطه شروع ساخت انواع نیروگاهها وعلوم پایه ازقبیل هسته ای ونانو ولیزری وموشکی ورشدمشاغل مرتبط بااین حوزه وهمزمان کمک به ضررکردگان ازجنک درمنطقه راتمام وکامل کرده است بحث بیکاری وفقروتورم بحثی جهانی بخاطرجنگهای زیادجببه شیاطین عالم است وبرخی هم بخاطرمسئولان نفوذی بیلیاقت دربدنه انقلاب نورانی وضدفساوجنایت اسلامی ماست
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 3
    درود بر جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 2
    درود بر جمهوری اسلامی ایران
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      اینده مال اسیا است
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 2
    ممنون
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    درود
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 1
    پیشرفت درست است ، ولی بیشتر در قیمت ها
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس