احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

وزیر اقتصاد با انتقاد از نسبت پایین پرداخت وام به سپرده در برخی بانک‌های یک استان؛ خواستار اعمال جریمه برای این نهادهای مالی از سوی بانک مرکزی شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

شرط "بانیان آشوب" برای آتش‌بس!

شرط "بانیان آشوب" برای آتش‌بس!/ خاندوزی و معمای دستورات بانکی

اعتمادآنلاین گزارش داد: عباس آخوندی، کنشگر اصلاح‌طلب، از اعضای ستاد موسوی در سال 88 و از وزرای دولت روحانی اخیراً طی یادداشتی در روزنامه اطلاعات پیرامون حوادث اخیر، مخاطب اصلی معترضان را "نهاد دین" معرفی کرده و آینده و نتیجه اعتراضات را بسته به نحوه رویارویی متولیان نهاد دین با خواسته معترضان دانسته است.

در ادامه این یادداشت آمده است: گرچه بزرگان حوزه وضعیت جاری کشور و التهابات موجود در جامعه را رصد می‌‎‌‎کنند، اما فهم اینجانب این است که ایشان عموما تلاش دارند که ریشه ناآرامی‎‌‎ها را به وضعیت بد اقتصادی و یا فساد بازگردانند...واقعیت آن است که آنچه امروزه شاهد آن هستیم، بسیار بیش از بحث حجاب و پوشش زنان و بسیار بیش از بحث کژکارکردی اقتصادی و فقر عمومی است. موضوع مورد اختلاف، عدم توجه به «سبک زندگی مدرن» و تحولات ناشی از «توسعه شهرنشینی شتابان» در ایران، «انقلاب فناوری‏‎‌‎های ارتباطات و اطلاعات» و ادغام در «شبکه‎‌‎ی ارتباطات جهانی» و پیامدهای آن‎‌‎ها توسط نهادهای حکومتی و دینی است!

او می‌افزاید:

"در این‎‌‎که حکمرانی اقتصادی در ایران در بدترین وضعیت خود است و فساد، فقر، بیکاری و تورم مزمن پنجاه ساله ـ با میانگین ۲۰% ستون فقرات ملت ایران را شکسته است، تردیدی نیست. لیکن، تفکیک این مساله از نظام ارزشی، آموزه‎‌‎ها و بنیان‌انگاره‎‌‎ی حکومت دینی، که مشخصا در حوزه‎‌‎های علمیه تبیین و ترویج می‎‌‎شود، ممکن نیست. اگر زمانی مخاطب معترضان تنها نهاد دولت به مفهوم عام آن بود، اینک "نهاد دین" نیز یکی از مخاطبان اصلی است و دستِ‎‌‎کم از منظر نظری باید پاسخگوی ناکارآمدی نظام حکمرانی در جمهوری اسلامی باشد."

این مقام دولت اعتدال در ادامه تصریح می‌کند: همدلی و همزبانی اقشار و صنوف مختلف اعم از دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران، اقتصاددانان و دیگران با معترضان، ریشه در همین تجربه‏‎‌‎‏ و حس مشترک پذیرفته‏‎‌‎نشدن روش زندگی آنان از سوی حکومت و روحانیت دارد.

آخوندی همچنین گفته است: سکوت روحانیت بر ابهام‎‌‎ها می‎‌‎افزاید و می‎‌‎تواند روند افتادن جامعه در ورطه‎‌‎ی آشوب و ستیز همه علیه همه را تسریع کند. و نهایتا، جانبداری از اعمال زور در اجرای احکام منجر به تشدید تعارض و حرمت‌‎‌‎شکنی از نهاد دین و رویارویی مستقیم روحانیت و حوزه با معترضان می‎‌‎شود. بنابراین، یکی از عوامل بسیار تعیین کننده در آینده‎‌‎ی روند این اعتراض‎‌‎ها، بستگی به نحوه‎‌‎ی رویارویی متولیان نهاد دین با آن دارد.‌[1]

*درباره اظهارات آخوندی گفتنی‌های مهمی وجود دارد:

1_ آخوندی تقلا می‌کند حرف آخر اغتشاشگران را در اول کار بزند و بگوید اگرچه مشکل اقتصادی، اگرچه گشت ارشاد و اگرچه... اما مشکل اصلی با اصل نظام اسلامی یا همان "نهاد دین" است.

این کار همچنین یک هدف دیگر را برای "بانیان آشوب" محقق می‌کند. و آن اینکه پیش‌فرض ناکارآمدی حکومت اسلامی را در اذهان ایجاد می‌کند.

این در حالی است که پیش‌فرض‌های بانیان آشوب نیز همانند دروغ متقلبانه سال 88 آنها غلط است.

اتفاقا نهاد دین کارآمدی خود را در ایران به اثبات رسانده است و آخوندی اگر از فرماندهان اغتشاش نیست باید بیاید و نرخ بیکاری و فقر مطلق و ضریب جینی امروز ایران را با روز انقلاب 22 بهمن مقایسه کند. همانطور که باید برای فهم کارآمدی نهاد دینی در حوزه فرهنگ و سبک زندگی به "پیاده‌روی اربعین، افزایش پرداخت خمس و زکات از سوی مردم، نهادینگی شعائر دینی در مراسمی مثل دعای عرفه، شهدای دهه هفتادی و هشتادی محور مقاومت و امنیت ایران" نگاه کند.

آخوندی چرا به جای اینکه به مردم بگوید نرخ بیکاری در ایران تک‌رقمی شده اما از این می‌گوید که مردم بخاطر بیکاری و بخاطر زیست مدرنی که ندارند(!) به سمت نهاد دین حمله‌ور شده‌اند.

و البته باز هم حیا می‌کند از اینکه بگوید منظورش از زیست مدرن؛ تمنای کشف حجاب عده‌ای در میان اکثریت خواستار حجاب ایرانی است.

این کتمان مثبتات اقتصادی و دستاوردهای فرهنگی یا به عبارت بهتر این کتمان اثربخشی حاکمیت دینی آیا همان کتمان مسلمانی علی(ع) در شام سال 40 هجری توسط امویان نیست؟!

2_ آخوندی غیر از رسمیتی که به پیش‌فرض غلط ناکارآمدی نهاد دینی می‌بخشد؛ به اغتشاشگران هم قید "مردم و معترض" الصاق می‌کند و این هم یکی از تأملات تلخ موجود در این یادداشت است.

چه کسی حاضر است به فریب خوردگان یا اوباشی که پرچم سوختند، حنجر بریدند، فحاشی کردند و آتش زدند بگوید مردم؟! و جالب‌تر آنکه مطالبه آنها را هم زیست مدرن عنوان کند!

بله! هیچکس به جز بانیان آشوب و فرماندهان کت و شلواری اغتشاش...

زیرا آنها مکلف‌اند جمعیت قلیل خود را کثیر جلوه دهند و برای چند تجمع لکه‌ای ژست "ما بیشماریم" بگیرند. و از همین روست که در یادداشت آخوندی، اغتشاشگران "مردم" و مطالبه آنها لقمه غلط و گنده‌تر از دهان "ناکارآمدی حاکمیت دین" عنوان می‌شود!

جالب است که آخوندی ادعای پیوستن صنوف مختلف به اغتشاشگران را هم مطرح می‌کند و عاملیتش را همراستایی حکومت و روحانیت عنوان می‌کند و البته در تقلا برای سندسازی پیرامون یک پیش‌فرض غلط دیگر، کتمان می‌کند که این "صنوف مختلف" همان فرماندهان کت و شلواری آشوب، سلبریتی‌های فریب‌خورده و جامعه شناسان و توییتری‌های نزدیک به ستاد اصلاحات هستند که فرماندهی و مدیریت فاز ذهنی آشوب را بر عهده دارند نه دلسوزان کشور در صنوف مختلف.

3_ از تقلای آخوندی برای رسوب‌دادن پیش‌فرض غلط ناکارآمدی حاکمیت دین و بسترگشایی او برای بروز اغتشاشات بیشتر که بگذریم؛ وزیر راه کابینه روحانی در حال معرفی روحانیون به عنوان قصد و غرض اصلی اغتشاشات است.

بایستی با این گزاره برخورد امنیتی کرد و البته در ادامه در چارچوب‌های جهاد تبیین نیز برای افکار عمومی شرح داد که ضعف‌های موجود در فرهنگ و اقتصاد کشور ناشی از مانیفست حاکمیت دینی نیست و جملگی با رأی خوب مردم قابل رفع هستند.

و بایستی تصریح کرد که روحانیت نیز همانند قشرهای ضعیف‌تر مردم با همین مشکلات دست به گریبان هستند.

4_ یادداشت آخوندی در تقلایی که برای رسوب دادن بحران اقتصادی، تقصیرات نهاد دین و عاملیت حوزه علمیه در افکار عمومی وجود دارد اما یک نکته مضحک نیز دارد.

و آن اینکه شخص "عباس آخوندی" یکی از ارکان اصلی شکل‌گیری مشکلات اقتصادی خاصّه در سال‌های اخیر است.

شاید آخوندی بگوید من در فرهنگ نبوده‌ام و سویه یادداشت من نیز اینست که هدف اغتشاشگران صرفا مطالبه زیست مدرن است نه مطالبه اقتصادی.

که باید در اینجا گفت از بین اقتصاد و فرهنگ؛ آنکه بیشتر بر دیگری تأثیر می‌گذارد اقتصاد است. چه اینکه اقتصاد حتی می‌تواند در دین افراد نیز تأثیر بگذارد. و اگر نان نبود، ایمان هم نبود...

فلذا اکنون این عباس آخوندی است که بعنوان یک رکن مهم شکل‌گیری مشکلات اقتصادی کشور در مقطع کنونی؛ باید پاسخگو باشد نه روحانیتی که صراحتا تفکر لیبرال آخوندی را نقد می‌کند و تأثیرات آن بر فرهنگ را هشدار می‌دهد.

آقای آخوندی باید بداند که مسئله احکام اسلامی و اجرای آنها در جامعه نیست. بلکه مشکلات اقتصادی و اثرات بزرگنما شده آن در ذهن کسانی از مردم است که توانسته پیش‌لرزه دیگری از "فتنه اقتصادی" را در شهریور و مهر 1401 رقم بزند.

همان مشکلات اقتصادی که آخوندی در ردیف اول عاملیت برای ایجاد آنها قرار دارد.

***

خاندوزی و معمای دستورات بانکی

شرط "بانیان آشوب" برای آتش‌بس!/ خاندوزی و معمای دستورات بانکی

ایرنا گزارش داد: سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، اخیراً طی سخنانی در یک نشست استانی گفته است:

"در استان کرمان نسبت پرداخت وام به سپرده بین بانک های مختلف ۱۸، ۱۵ و ۱۱ درصد است که بانک مرکزی به عنوان ضد ارزش، شاخص‌های جریمه این بانک‌ها را حتما اعمال کند."[2]

*ما قضاوت درباره دستور فی‌المجلس وزیر اقتصاد را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

طرفه آنکه هم‌اکنون بیش از یکسال از آغاز به کار دولت محترم می‌گذرد و گویا بانک‌ها همچنان در موارد مختلفی بر مسیر خود می‌روند!

اینکه این فرایند چه زمانی تمام خواهد شد  سؤال مهمی است که پاسخ به آن ضروری به نظر می‌رسد.

این در حالی است که  افکار عمومی ارزیابی مثبتی نسبت به دستورات ارائه شده به بانک‌ها خاصّه در بحث پرداخت وام، تسهیل بحث ضمانت و ... ندارند.

***

1_ https://www.ettelaat.com/archives/648974#gsc.tab=0

2_ https://irna.ir/xjKPCY

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 161
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    این آدم!!!باچه رویی ازمردم سخن می گویدوبرای آنهامنطق می طلبددرحالی که باگستاخی تمام بجای پاسخ به خانم خبرنگار،دردوره ی تحقیروناامیدی روحانی،تحمل سوال اورانداشت،میکروفون راازدست اوکشیدوپرت کرد؟؟؟!چه کسانی خودرابشرمی دانند،‌نسخه ی بهبوداوضاع رامی پیچند!مگرمابمیریم تاامثال این افسادطلبان خائن برمردم ‌ریاست کنند!
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      اقا جان اینستاگرام سلاحشونه سلاح که فقط تفنگ نیست یه جوری فیلتر کنید که داغشون به دلشون بمونه تمام سرورهای vpn ها رو قطع کنید البته اگه کاسبی اقازاده ها تعطیل نمیشه!!!!!
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      اصلا آخوندی آنقدر سواد نداردکه چنین متن دقیقی را بنویسد . پس مطمئن باشید سفارش داده تا برایش نوشته شود .
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      آقای آخوندی از شما متشکرم که کاملا اثبات کردی که اصلاح طلبان کلا با روحانیت و البته کلاً با دین اسلام مخالف هستند . ما هر چه می گفتیم کسی باور نمی کرد .
    • الف.س SE ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      خداوند متعال برای نشان دادن ظرفیت و احتمالات زشت شدن نفس های انسانها ، حیوانات مختلفی آفرید مانند روباه ، گرگ ،شغال، ....... این آقا با یکی از این موجودات روحش را عوض کرده و داره نظر میده ، البته خودش هم نمی‌فهمه چی میگه ولی مردم میفهمند که در دولت اصلاحات چی کار کرده ......
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      اخوندی مظهرفتنه ومسول خرابکاری به نیابت غرب در ایران کاری کردکه خریدن مسکن بشه ارزوبرای خیلیا
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      29 3
      اخوندی رو محاکمه کنین مستاجرها رو بدبخت کرد. اگه محاکمه نشه مدیون خون شهدا هستین
    • DE ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      8 1
      با روی سنگ پا
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      9 1
      این طرف الان باید تو اوین باشه نه اینکه ...
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      5 1
      کاش نظرات مردم رو مسئولین هم میخواندن حیف که اصلا نظر مردم براشون مهم نیست
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      8 0
      دشمن (یهودصهیون) از زبان آخوندی و روزنامه اعتماد، رسما و علنا حرف باطنی دلش رو زده و شمشیر رو برای اسلام و مسلمون‌ها از روو بسته. حضور فقط چند هزار نفر بی منطق و شرورِ ظاهرا اکثرا یهودی-بهایی(کمتر از یک هزارم مردم) رو به ۸۰ میلیون نفر ایرانی مسلمون و اسلام‌دوست تعمیم داده!! اما حضور ده‌هامیلیون مردم زائر اربعین و جشن غدیر و ... رو کوری گرفته و ندیده!! تا همین روزها از «علت بودن اقتصاد» می گفتند، وقتی بازخورد مردم رو دیدند که میگن عامل وضع موجود شمایید اصلاحطلب‌ها، ظاهرا رفتند سراغ اصل مشکلشون با ایران اسلامی عزیز: خدا و اسلام. همراهی نکردن مردم با این تفکرات ضد دین و حضور ده‌ها میلیونی مردم در مراسم های اسلامی مثل اربعین و سلام فرمانده و جشن غدیر و ...، توو دهنی محکمی زد به دشمنان مخالف خدا و دین خدا، اسلام و جوسازی هاشون درباره تفکرات مردم شکست سختی خورد به لطف خدا. خودشون هم میدونند که مردم ایران، مسلمون و امام حسینی و علوی هستند. با وقاحت کمنظیرشون میخوان دشمنی یهودی-بهایی ها با خدا و اسلام رو به کل مردم مسلمون ایران تعمیم بدهند! وقیحان دروغگو
    • SE ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      7 0
      کثیفتر از اصلاحات جان بولتون است
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      4 0
      آخوندی عامل گرانی مسکن و بدنبال آن گرانی همه چیز بود اما با پررویی که خاص اصلاح طلبان است گرانی را سر نظام و حتی دین میگذارد ! از قوه قضاییه میخواهیم هرچه زود تر این مفسد فی العرض را محاکمه و اعدام کند.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      4 0
      این جماعت مرده خور ذره ای از اینجور اتفاقات نه مرگ مهسا امینی نه موارد اینچنینی ناراحت نیستن.فقط میخوان مردمو تو ناراحتی و بدبختی نگه دارن خودشون موج سواری کنن و پز روغنفکری بدن و خودشونو مطرح کنن.مثل توییتای برزو ارجمند و احسان کرمی که کلی گفتن آهای ما داغدار عزیزان توی ابادان هستیم چرا سرود سلام فرمانده اجرا کردین؟بعد از چند ساعت عکسای خودشون تو عروسی ساسی مانکن دراومد
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      4 0
      این کثافتهای ملعونی که پرونده های فساد اداری دارند رو چرا مجازات نمیکنید؟! مخصوصا همین اخوندی نحس صفت رو. چرا واقعا؟ جهاد در راه اصلاح جامعه مگر نیست!؟
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      5 0
      هر کسی با به خشم‌ آوردن خدا، به دنبال راضی نگه‌داشتن مردم باشد، خدا او را به همان مردم وامی‌گذارد.امام حسین (ع).حکایت خیلی از این اطلاح طلبای دروغینه
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      0 0
      لایک خیلی زیاد
  • الهي IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    آيا اطلاع داريد ايشان در سوىيس اقامت دارند به همراه همسر و در ويلاي شخصي شايعه نيست حقيقت دارد
  • سید IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    ظاهراً جناب آخوندی و امثال وی به موفقیت شعبان بی مخ ها و پری بلنده های امروزی دلخوش کرده اند که یا نظام و ملت در مقابل خواسته های غیر اخلاقی، غیر منطقی و غیر شرعی شان کوتاه آمده و تمکین کند و یا این که به روش اوباشگری موروث شعبان بی مخ باید به خواسته هایشان برسند!!!!
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      13 2
      البته روحانی و آخوندی و... خیالشان از اژه ای هم راحت است لازمه مردم و رسانه‌ها مکرر مطالبه کنند و الا خبری از محاکمه نیست
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    "ملات بطونکم من الحرام" این جمله حضرت امام حسین ع در روز عاشورا نشان دهنده تاثیر مستقیم لقمه بر تربیت دارد. وقتی اقتصاد ما لیبرال شد توقع داریم تربیتمان سکولار نشود؟ اگر اقتصاد را اسلامی و عدالت محور کردیم نسل های بعدیمان هم دیندار، اخلاق مدار، وطن دوست و ایثار گر می شوند اگر نه با نسلی بی عقیده، ضد اخلاق، ضد وطن و عصیانگر طرف خواهیم بود
    • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      1 0
      برای کی لالایی میخونی؟؟ این دولت مردان؟؟ فقط میگن همه چی خوبه، صلواتی ختم کنین....
  • بهرام DK ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    آخوندی اگر امثال شما دزدی نمیکردن که مشکلی ندتشت مردم پشت نظام بودن . دزدی کردین همین بورس پول ما چیشد کجا رفت .
  • علی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    18 14
    من کاری به مطالب اقای اخوندی ندارم ولی توضیحات شما نیز به هیچ وجه گره گشا نیست
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    24 8
    عجب توقعی دارین شما! می خواین آخوندی بگه مشکلات اقتصادی نتیجه بی عرضگی خودم و دوستامه؟ خ وب معلومه میگه مشکل از دین و حکومت دینیه، به ای وسیله هم خودش و هم فکراش تبرئه میشن، هم ممکنه کدخدا یه گوشه چشمی بهش داشته باشه!
  • فیروزاسماعیلی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    28 12
    حجاب بهانه است مشکل اصلی معترضان معشیت است اولویت انهاگذران شرافتمندانه زندگی است لطفامسولین کشوربه جای لجبازی مصالح عمومی رادرنظرگرفته وسیاستهای داخلی وخارجی رابه دورازشعارزدگی تنظیم کنند.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      7 3
      جنابعالی در کدوم شهر و کدوم دورهمی این به اصطلاح معترضان سخنی , شعاری , پارچه نوشته ای , چیزی در مورد مطالبات معیشتی و اقتصادی از اینها دیدی که مدعی هستی اینها معترضند ,نه فتنه جو و اغتشاشگر و اعتراضشون هم به خاطر مشکلات اقتصادیه؟؟!!!
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      2 2
      خیلیهاشون مرفه وساعتهادرفضای مجازی وبازیهای کامپیوتری بدون دغدغه معیشت وبسیاری باماشینها وموبایلهای به روزشرکت درفحاشی وتخریب میکردند همه جهان طبق امارفقروبیکاری وتورم بیشترازایران دارد
  • مصطفی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    سوالی که باید از قوه قضاییه پرسیده شود در مجلس این است که چرا مسببان وضع موجود محاکمه نمی شوند؟
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      11 2
      "بانیان آشوب و فرماندهان کت و شلواری اغتشاش..." تا کی مماشات با این جماعت؟ زمان محاکمه این اراذل کی فرا میرسد؟
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 1
      چی بگم
  • حمید ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    اخوندی بزرگترین مفسد اقتصادی و خائن به کشور است که با تعمد تمام ساخت وسازهای مسکن را بایکوت کرد تا از این طریق بیکاری و فشار اقتصادی به همه اقشار در حیطه مسکن وارد شود.تابااین روش نارضایتی و در نهایت فشار به نظام صورت گیرد.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    14 11
    این همه مقاومت در برابر ندیدن و نفهمیدن که شما دارین متاسفانه در نهایت گریبان همه رو می گیره
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      8 2
      کمتر اینه نگاه کن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      9 2
      برزگترین دغدغه فعلی که متأسفانه تا حدودی زیادی دست طرفداران جبهه انقلاب را در مباحثه با مخالفین بسته است عدم برخورد انقلابی با مسببان و بانیان وضع فعلی توسط قوه قضائیه ست
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      3 5
      شما که میگی کمتر آینه رو نگاه کن،خیلی خب، نبینید و نشنوید، نتیجه ش رو می بینید، به جای این ادبیات یه کم فکر کنین، نمیشه که شما مطلقا بر مدار حق باشین و هر صدای مخالف خفه بشه، فقط موضع انکار گرفتین، هر صدایی رو ناشنیده میگیرید، این راهش نیست....
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      1 0
      مابافسادوجنایت مماشاتی نداریمحرف حرف رهبرمان است
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    25 6
    یک روزی می رسد که به حساب تک تک این خائنین به انقلاب وخون شهداء خواهیم رسید و البته آن روز دور نیست و در همین نزدیکی هاست آخوندی وامثال وی حق دارند جولان بدهند چون از بیت المال گردن کلفت کرده اند اما فرزندان اسلام گردن آنان را خورد خواهند کرد!
  • هادی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 3
    بی نام و سوس
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    10 10
    جمله اگر نان نبود ایمان هم نبود، من‌درآوردی و غلط است. ایمان با شکم‌ پر که ایمان نیست. یک حدیث نامطمئن هست که هشدار می‌دهد اگر فقر بیاید، از در دیگر کفر می‌آید که یعنی مواظب باشید و آن را به اشتباه به صورت "ایمان می‌رود" در آورده‌اند. در کنار آن، عمده آیات و روایات بر صبر در آزمایشات الهی توصیه کرده‌اند. لذا، برای بستن دهان افسادطلبان دین را اشتباه معرفی نکنید. افسادطلبان منافقند. دهانشان فقط با کفگیر بسته می‌شود
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      6 0
      ایمانی که وابسته به لقمه نانی باشد همان نباشد بهتر است. اتفاقا" کسانی که شکمشان پر است و دغدغه ای ندارند ایمانشان ضعیفتر از فقراست. طرفداران واقعی دین اسلام هم در طول تاریخ اکثرا" از طبقه کم برخوردار و فقیر جوامع بوده و هستند.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      2 1
      منم فکر میکنم که حدیث جعلی باشه چون برعکسش اثبات شده
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 3
    در مورد کرمان سخن زیاد است جایی که مدیرانش غالبا بی سواد و غربگرا هستند وبه همه ی اینها فرقه های شیخی ها و دراویش و بهاییان را اضافه کنید که به صورت ناشناس در خیلی رده های مدیریتی نفوذ کرده اند و بازار املاک و ... به دست گرفته اند، به داد کرمان برسید شدیدا نیاز به روشنگری دارد
  • پهپاد IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    22 4
    واقعا حیف نیست تصویر این اخوندی نحس و عامل فتنه و نابود کننده زندگی جوانان ایرانی را در سایت مشرق میزارید
  • علی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    24 4
    مردک یه خونه برا ملت درست نکرد حالا ارز اندام میکنه
  • حسین IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    16 4
    درود یه سوال کی قراره بانیان تورم و نابسامانی ها در دولت قبل محاکمه بشوند؟ طرف باید پشت میله های زندان باشه نه اینکه همچنان به نوع دیگری از خرابکاری خود ادامه دهد
  • نقی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    20 7
    تا زمانی که نظر مخافان خود را با توسل به رسانه و تریبونی که در اختیار دارید سانسور می کنید هیچگاه جامعه آرامش پایدار به خود نمی بیند .
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      9 8
      فعلا که کل فضای رسانه در اختیار مخالفان و خائنان است
  • ایرانی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    14 0
    اگر وضعیت اینقدر بد بوده پس این آقای آخوندی چطوری تو این کشور تبدیل به مولتی میلیاردر شده
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    15 0
    وقتی بانیان وضع موجود محاکمه وبازخواست نشن همین می شه دیگه...طلبکار ومدعی...!!! قوه قضاییه ام آرزوست...!!!
  • میرزایب IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    10 0
    از اخوتدی که برایش از دست رفتن بسیاری از مردم در قطار شاهرود اهمیتی نداشت چون بیمه بودند. چنین گنده گوئیهایی بعید نیست.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 3
    شما افسار دوتا شرکت دزد خودرو ساز رو نمی تونین بکشین، میخوایین با بانک های عین قارچ رشد یافته ربوی مقابله کنین؟ یه چیزی بگین به قد و قواره تون بخوره :)))
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      5 0
      تبلیغ فسادومخدربارسانه نکردن خدمت به خلق است ضمن اینکه فقرباشدایمان میرودمختص جیب نیست وگرنه این همه شهیدازقشرضعیف جامعه نبود. ازفقرفرهنگی است که بعضیاندارند وشامل کسانی که درعین اگاهی به فسادکه شالوده ی امنیت بخشی به شخص است نمیروندراشامل نمیشود
  • آموزگار IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 25
    آقای آخوندی کاملا درست گفته
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      7 0
      درست گفته که میگه اجرای احکام دین رو تعطیل کنین؟ از البانی اومدی یا همینقدر نمیفهمی؟
  • سعيد AT ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 3
    شما ميگين اون گروه كشتي را سوراخ كرد و اونا هم ميگن مقصر سوراخ هاي كشتي شما هستيد ولي هيج كدام دلتان براي اين مردم بيچاره نمي سوزد
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      4 0
      مسئله این گروه و اون جناح نیست. مسئله اینه که یه عده بی غیرت مفتخور نزدیک به سه دهه به لطایف الحیل ملت را فریب داده و عرشه این کشتی را تحت اختیار گرفته اند اما نه تنها منافذ و خرابیهای قبلی کشتی را نبستند , بلکه منافذ و سوراخهای جدیدی هم در بدنه و کف آن ایجاد کرده و می گویند این سوراخها و خرابیها را باید به بیگانگان و بخصوص کدخدای غرب وحشی بسپریم تا اونا بیان درستش کنن!!!
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      3 1
      مسئله این گروه و اون جناح نیست. مسئله اینه که یه عده بی غیرت مفتخور نزدیک به سه دهه به لطایف الحیل ملت را فریب داده و عرشه این کشتی را تحت اختیار گرفته اند اما نه تنها منافذ و خرابیهای قبلی کشتی را نبستند , بلکه منافذ و سوراخهای جدیدی هم در بدنه و کف آن ایجاد کرده و می گویند این سوراخها و خرابیها را باید به بیگانگان و بخصوص کدخدای غرب وحشی بسپریم تا اونا بیان درستش کنن!!!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    8 2
    تمام اغتشاش گران دستگیر شده باید به افغانستان تبعید بشن
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 1
    دین در حقیقت " ب جز خدمت خلق نیست". کشورهای دیگر در لا ب لای قانون و دیگر موارد از دین بهره می‌گیرند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 1
    اگر مسئولین نظام روراست بودن و وعده های پوچ و دروغ نمیدادن و دلسوز مردم بودن امثال این آقا محاکمه میشدن اما مردم دیگه اعتمادی ندارن و میدونن همه عالیجنابان دستشون تو یه کاسه هست و جنگ زرگری میکنن
  • فرامرز IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    11 0
    دریک کلام:آخوندی یکی ازمزخرف ترین افراد تیم ناکارآمد حسن روحانی بودوهست
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 0
    مستر آخوندی، کژکاری‌های اقتصادی و فقر اقتصادی ریشه در هشت سال گندکاری دولت فخیمه شما دارد.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    مستر آخوندی، کژکاری‌های اقتصادی و فقر اقتصادی ریشه در هشت سال گندکاری دولت فخیمه شما دارد.
  • علی حسن IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 0
    اف بر وزیری که حتی حتی حتی یک خانه در دوران وزارتش نساخت و 4 بار تا مرز استیضاح رفت و هر بار رشوه های سنگ مانع استیضاح شدنش شد. لطفا تو اظهار نظر نکن... که از جبهه فنته گران هستی.
  • محمد میرزاعلی لو IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    دوستان باید مردم ایران به این باور اساسی برسن
  • امیر IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 8
    بسیار تحلیل دقیق و به جایی بود. لطفا در گسترش و اطلاع رسانی زیاد چنین تحلیل ها و نقدهایی همت کنین.
  • رضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 2
    مردم رادزدی اختلاس دروغ ناراحت میکند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    8 0
    مشکل از بی در و پیکیری این مملکته که این آقا با توجه به عملکرد مشکوک و فاجعه بار در بخش مسکن که نتایج آن امروز بر همگان مشخص شده است باید مجازات و تنبیه میشده و جوابگوی سیاستگذاری و مدیرین ناهنجار خود می بوده. حالا آمده به نهاد دین گیر میده. واقعا که کارها در این مملکت به طنز کشیده شده.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 0
    آقا حرفش مشکوکه . داره از فتنه جدید خبر میده . میخوان حوزه سکولار رو در برابر انقلاب اسلامی قرار بدن.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    10 0
    وقتی قوه قضاییه بی عرضه این الدنگ که عرضه ساخت یک واحد مسکونی رو نداشت و با غصب جایگاه وزیر راه و شهرسازی باعث افزایش چندین برابری قیمت مسکن در کشور شد رو محاکمه نمی کنه معلومه باید برامون نسخه جدایی دین از سیاست بپیچد. یکی بهش بگه الدنگ شما و رئیس دولت سیاه تان با تفکرات لیبرالتان ممکلت را به اینجا رسانده اند نه دین.
  • ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 2
    حرف حساب وحق همیشه تلخ بوده ،
  • ژيان IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 0
    اي آخوندي كه فقط نامي از آنرا داري چون نه دين داري و نه ايمان و نه فهم و شعور. گفته اي: اما فهم اینجانب این است که ایشان عموما تلاش دارند که ... تو مگر فهم هم داري؟ ... خاك بر سر روحاني كنند با اين وزيري كه به ملت ما تحميل كرد.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    مشکل ما قوه قضایی منفعل است که اینجور این افراد افسار پاره میکنند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 0
    شکی نیست و عجیب هم نیست که سوپر میلیادرهایی مثل اقای اخوندی و شرکای حزبی وسیاسی ایشان به تبع اموزه های غربی زمامداری اسلامی را بر نمی تابند .
  • علی افصحی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 1
    افرادی مثل آخوندی که یک عمر نان دامادی مرحوم رسولی مخلاتی و باجناقی ..... نوری را بدون هیچ صلاحیتی خورده
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    8 0
    این آخوندی را به جای اینکه محاکمه اش بکنن تازه شروع می کنه به زر زدن
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 2
    عده ای تلاش میکنند به جامعه القا کنند همین است که هست اگر میتوانی بگیر اگر نمیتوانی یا برو ویا حرف نزن اینها عمال خارجی هستند برای از بین بردن نظام
  • اوریال IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    20 2
    آقای آخوندی تو اول اون هزار میلیارد که از جیب ملت بدبخت تو بورس دراووردی بده بعد بیا از این حرفا بزن
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 10
    جالبه تمام کامنت ها بنظرم یه نفر نوشته. سود شما در نفهمیدن است، وگرنه حرفهای آخوندی کاملا صحیح است و از شعارهای معترضین مشخص است که دین را بدین سبک و سیاق نمی‌خواهند.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      10 0
      مادام که خودتو به خواب زدی که نمیشه بیدارت کرد
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      10 0
      ساکت شو مزخرف
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 2
      دین باتخریب وفحاشی ومخدروالکل نیست مصداق نیاوردی ایشان باقبول سندجامع انبوه سازی مسکن قبول مسئولیت کرد
  • احمدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    8 0
    آخوندی ثروت بادآورده و تریلیاردی خود را هیچگاه عامل آشوب نمیداند و به دنبال نخودسیاه فرستادن آشوبها با آدرس‌دهی غلط است.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    8 1
    ننگ بر بانیان آشوب
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 1
    ای خدا ما تا کی باید صبر کنیم کسی که پدر مردم رو به ندانم کاریش در اورد کسی که باعث وضع الان مردم کسی که ثروت افسانه ای داره وخودش واون رییس دولتش مردم رو به روزه سیاه انداخته حالا طلبکارانه مییاد حکومت اسلامی رو نقدو بررسی میکنه اگر امثال تو بخاطر عملکرد بدتون مورد باز خواست قرار میگرفتین وبه سزای کارهاتون میرسیدین الان برای مردم نسخه نمی پیچیدیت رو که رو نیست سنگ ......
    • شیوا IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      1 0
      این ثروت افسانه ای رو چرا بازخواست نکردن از کجا اورده ؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    ایران من یک ری استارت اساسی نیاز داره تا کلی ویروس از بدنه زندگی مردم دیلیت بشه ، بعدش یه فرمت کامل میخواد تا هیچ بدافزاری این گوشه کنارهاش جا نمونه و در انتها یک تعویض ویندوز حسابی که دستگاه گردش روزگار ایران رو به بهترین شکل به راه بندازه و تند تند اعلام ویروس نکنه ، اونوقت یه ویروس کش حسابی و خریدنی بندازیم که از این ویروس کش های رایگان هم نباشه تا هر ویروسی رسید درجا بندازش تو سطل آشغال
  • مهران IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 1
    متاسفم برای آخوندی و رفیقاش
  • کارمند ساده IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    9 1
    آخوندی باید بخاطر 1- مزخرف خواند مسکن مهر و 2- توهین به زن و رسانه او و 2- توهین به زن مسافر در فرودگان و 4- بخاطر خوابانیدن 300 صنعت وابسته به پیشران اقتصاد ایران یعنی صنعت مسکن و 5- استفاده از پستش و... و 6- گرفتن حقوق و مزایا وزارت و عمل نکردن به قانون از جمله قانون گرفتن فانون مالیات از خانه های خالی و الی ماشاالله در زندان بیافتد.... بدرود
  • یک ایرانی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 1
    اقای اخوندی در چهل سال بامسئولیت های مختلف با ضعف مدیرتی خود ملمکت را به کند کشیدید که عامل اصلی مشکلات کشور مثل شماهاست
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 4
    اصلاح طلبان ستون پنجم دشمن هستند
  • Masoud IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 3
    کجا نرخ بیکاری تک رقمی شده؟
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 1
    اخوندی خجالت نمیکشید فکر کردید دنیا بی هدف خدا نیست ادم با تمام شعورش بعد از همه این قرن ها تازه پا جای پای قوم لوط گذاشته وهمجنس گرایی رو ترویج میکنه به این میگین زندگی مدرن یعنی دین واسلام بزاریم کنار تا شاید دیگه کسی اعتراضی نکنه به کجا چنین شتابان این شد منطق شما البته هرگز مانگفتیم مشکل حجاب ما از اول گفتیم مشکل اسلام ناب محمدی الان بهانه حجاب زن فردا مشروب پس فردا زنا همه اینا رو شما تمدن میدونید ببخشید اینا رو قبل اسلام بوده تازه خیلی پیشرفت کردید شدید ادمای قبل اسلام مرحبا به این پیشرفت مرحبا به این تکنولوژی شکر خدا که این شلوغیا داره کم کم روی واقعی بعضیا رو نشون میده انقلاب بود اما به نفع اسلام تا چهره از مسلمونای دورو برداره
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 2
    اخوندی و امثال او غلط می کنند که از طرف مردم ایران حرف بزنند ما الحمدالله خیلی چیزها در کشور داریم با وجود تمام گرفتاری هایی که هم وجود دارد و انکار نمی کنیم اما دین خودمان را معامله نمی کنیم در برابر سختی ها انشااله به فضل خدا همه حل می شود اگه هم نشد صبوریم و تکیه به خداوند متعال داریم تا فرج اقا امام زمان عزیزمان
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 2
    مشکلات مردم را حل کنید
    • عبدالله IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      2 1
      سعی کن اگر گیری در کارَت (بندگی خدا) هست ، خودت را اصلاح کنی ، آن وقت خواهی دید که مشکلاتت هم حل خواهند شد انشاء الله.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 1
    آخوندی خودش وسط این ناکارآمدی وایستاده- این آقا مردم را چی فرض میکنه؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 4
    آب که سربالا بره ,قورباغه هم ابوعطا میخونه!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 2
    وام بدون ضامن چقدر، سال گذشته بحث داشت و به رویاها پیوست، تازه برای ضامن ها سخت گیری ها بیشتر شده
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 1
    تو این مملکت هر کی خرابکار تر طلبکار تر...
  • مهدی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    و همینطور بالا کشیدن پول مردم و بیت المال در دولت قبل ،هیچ وقت از یاد نمیبریم کثافت کاری در دولت روحانی رو خجالت بکش عجب رویی داری تو
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    متاسفم برا آخوندی. همونی که افتخار میکرد یه دونه خونه هم در 8 سال نساختن واسه مردم
  • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    این آخوندی .عامل گرانی خانه و مسکن
  • برزو IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 0
    آقای آخوندی مشکلات مردم بخاطر بی تدبیری های شماست. طلبکارم شدی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسین IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 4
    من 100 درصد موافق حرف های آخوندی هستم
  • امیری IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 1
    آخوندی خودش از کسانی هست که در سال ۸۸ جز تیم فتنه بوده است
  • قره چمنی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 1
    خودتان دخترانتان را اول از همه بی حجاب به خیابان بفرستید بعد به بچه‌ها ی بی گناه مردم نسخه بپیچید وراستی بعضیا توهم برداشتند که نظام رفتنی است در دولت آینده دنبال پست می گردند واگر هم چنین باشد ایرانی وجود نخواهد داشت اگر پرچمها را در تجمع برلین دیده باشید
  • حسین IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 3
    آخوندی غلط کرده
  • قربانی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    جناب آقای آخوندی شما خودت برو توی اغتشاشات و در حالیکه خودت جای امن و لوکس نشستی برای جوان مردم نسخه نپیچ
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 1
    لطفا نظر بنده را هم بنویسید تا آخوندی هم بخواند: 1- آخوندی نوشته های نظر دهندگان را بخون 2- 8سال یعنی 12.5درصد یک قرن مثل یک نهالی بود که 8 سال متاسفانه شما و دار و دست های اصلاح طلب شما کج کاشتید. بگویید 8 سال چکار کردید؟ افتخار شمااین بود که یک خانه مسکن مهر نساختید. اگر به نحوه ساخت اگه به محیط ساخت اگر به امکانات ساختمانهای ساخته شده اعتراض داشتید شما هم قدمی برمی داشتید خانه ای که برای یک مستاجر ایرانی یک قشر مستضعف و یا متوسط جامعه ساخته می شد دعا برای شما می کرد ولی الان نفرین مردم و لعنت مردم پشت سر شماست. شما که سرمایه دار هستید ضرر خود را درا ین میدید که مردم صاحب خانه شوند و قیمت خانه ها و سرمایه های شما کاهش پیدا کند! چنان گرانی و ندانم کاری به راه انداختید که صد آدم عاقل باید جمع شوند و فقط ضرر های شما را جبران کنند. 3- بنظر شما کسی مشکل اقتصادی دارد با برداشتن روسری و شعار دادن ضد انقلابی و اسلامی و آتش زدن قرآن و پرچم مقدس منقوش بنام مبارک الله را آتش می زند مشکلش برطرف می شود؟ 4- شما و روحانی و معاونت بدتراز خودش مگر نمی گفت که چنین میکنیم چنان میکنیم و چنان رونق اقتصادی به مملکت می هیم پس چی شد؟پ پس چرا خفه خون گرفتید و چرت و پرت به مردم پس میدهید؟ مردم ایران اسلامی فهیم هستند ، اگر تبعیض است اگر گرانی هست برای رانت خوارانی مثل شماست که چون شما و امثال شما وصل به کسی هستید و مقابله نظام هم با شما را خوشونت نیست فرصت طلبی میکنید. حالا با چه رویی باز حرف میزنی؟ بخدا وقتی تو را ویا روحانی و جهانگیری را می بینم و یا اسمتان را میشنوم نخواست لعن و نفرین می فرستم چرا با آبروی دین و بنام اسلام تیشه به ریشه اسلام میزنید چرا بلند گوی بیگانگان هستید؟ دین فروشان نان را به نرخ روز می خورند. فرقی نمی کند اگر در دولت رئیسی و یا خود رئیسی هم کوتاهی کند در مقابل مردم باید جوابگو باشد ولی انصافا مینبینم وقتی کرونا آمد روحانی خود را در اتاقش مخفی کرد ولی رئیسی اولین اقدامش این بود در حضور مردم بود بقدر کافی دستور داد واکسن وارد کردند تا کمر کرونا شکست بحمد الهی چه اصلاح طلب و چه اصول گرا و چه ... اگر مرد و جوان مرد هستید باید به کشور کمک کنید نه اینکه فقط چرت و پرت تحویل مردم بدهید. مردم ما فهیم هستند.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    این اگر با دین و...مشکل داره اول می رفت فامیلیش رو عوض می کرد آخوندی خخخ مثل جناب فریدون که به پیشنهاد دوستان انگلیسی اش از فریدون به روحانی تبدیل شد
  • مجید IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 1
    من الان لیسانس برق گرفتم...دوسال هم خدمت رفتم....الان دوسال بدون شغل خوابیدم خونه...ی وام اشتغال خواستم بگیرم...اولا ک سه چهارتا ضامن میخواست...ب سختی تمام جور کردم...الان میگن بودجه نیس....
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      1 1
      اسم مشکل شما بیکاری شیک هست که در رقم بیکاری اصلی به حساب نمیاد. بیکار شیک میمونه تا کار مطلوبش گیرش بیاد.
  • بی حیایی تاکجا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 0
    دمت گرم آخوندی؟ پول مردم رو توی بورس با سایر رفقات بالا کشیدی! آزادانه می چرخی و واسه گرفتن دین مردم هم نظریه می دیی ؟ شاید میخای با پولهایی بی زبون مردم مراکز فحشا و فساد راه بندازی؟ بنازمت قوه با اقتدار قضائیه!!!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 1
    اخوندی خفه بشه در مورد جنایات خودش در عصر سیاه وزارتشصحبت کنه این چه کشوریه وزیرش وقتی کشور رو نابود میکنه میشه استاد دانشگاه گل بدر دانشگاهی بخوره که اخوندی مهندس معمارش باشه وظریف وزیبا کلام اساتی علوم سیاسی هرسه پاچه خوراندغرب هنوز ظریف اخلاق هم داره زیبا کلام واخوندی اخلاق هم ندارن
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 1
    شیطان مستقیماً به جنگ دین آمده! خداروشکر افسران شیطان را از جاهلان و سبک مغزان میبینیم!! آنها با دهانشان میخواهند نور خدا را خاموش کنند اما دست خدا بالاترین دست هاست.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 1
    اگر این مرتیکه آخوندی و بزرگتر‌شو تو گونی میکردن و پای محاکمه. الان مجبور نبودیم مزخرفاتوشو بخونیم.
  • عبدالله IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 0
    مشکل اکثر این انگل های اجتماع ، دین است. این ها با دین مشکل دارند ؛ این ها خواستار ولنگاری و زندگی حیوانی هستند ؛ منتها رویشان نمی شود به طور صریح اعلام کنند و جسته گریخته اشاره می کنند!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    اين اقاي عباس اخوندي خودش در ناكارامدي سرامد همه است حالا امده أندرز ميدهد!!! بابا عجب رويي!!!!
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    ببین آخوندک تو برای زیر سوال بردن هر جنبش، حزب، گروه سیاسی به تنهایی کفایت میکنی! یعنی وقتی از چیزی حمایت میکنی مردم ارزش زده میشن! پس اگه میخوای گروهی پیشرفت کنه خفه شو!
  • حسين DE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    با بودن افرادى نظير آخوندى،روحانى،جهانگيرى،برادران لارى جانى،جواد نيويوركى ،عباس عراقچى ووووووو كشورهاى اروپائى نيازى ندارند به ايران سفير بفرستند و يا حتى سفارتخانه در ايران داشته باشند،اين مهره ها كه نامبرده شد بخوبى قادر هستند بعنوان سفراء و كارداران نقش آفرينى كنند.
  • عبدالله IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 4
    آخوندی برخی حرفهایش را درست زده، اگر روحانیت به حوزه برگردد و از سیاست و دولت و حکومت کنار برود کار دست متخصصین می افتد و همه چیز درست میشود
    • شیوا IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      2 0
      اون وقت اخوندی این همه ثروت خودش رو از کجا می اورد؟
  • سید فروزان CH ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    جالب اینجاست که کسانی از دین و اقتصاد و حاکمیت انتقاد دارند که در اوایل انقلاب پول بلیط اتوبوس جهت تردد در شهر را هم نداشتند ،از برکت این نظام به ثروت و موقعیت رسیدند و امروز شدهاند منتقد ،
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 2
    یک سئوال اساسی :اگر 60 درصد مردم ایران مخالف حجاب اجباری و گشت ارشاد باشند نظام چه تصمیمی می گیرد ؟ مگر افراد حزب ا... لبنان در لبنان که حجاب آزاد است زندگی نمی کنند. اتفاقا چون در ان محیط حجاب را برگزیده اند کاملا حجاب اسلام دارند.در لبنان هم فکر کنم حدود 60 درصد جمعیت مخالف حجاب هستند ( مسیحی یا مسلمان لائیک و ... ) به نظرم حداقل در مورد حجاب و گشت ارشاد نظام اسلامی رفراندوم بگذارد و نتیجه هر چه شد را بپذیرد.
    • DE ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      1 0
      کل دنیای غرب وحشی و دنیای صهیون و استکبار با ایران مشکل داره اگر ایران نباشه لبنان و فلسطین و سوریه و ..عراق ....و اگر صبر کنیم شاید حتی روسیه وجودشان به ایران بستگی دارد. ایران دومین مقام گاز در دنیا چهارم در نفت و تنگه هرمز و معادن بی حد و تنها راه‌حمله به روسیه از خلیج فارس ‌ در نبود ایرانی قوی ...و الگوی نه شرقی نه غربیست که حتی روسیه و بسیاری از کشورها الگو گرفته عمل میکنند یا‌ در راه رسیدن به آن کوشش میکنند ....و هزاران نکته دیگر. بحث غرب با ایران‌تمام شدنی نیست زیرا ایرا‌ن هزاران هزار میلیارد ثروت برای غارت و دزدی غرب وحشی دارد که رهایش نمیکنند .لذا نمیتوانید لبنان را و بیحجابی در لبنان را‌ به ایران بسط دهید. حزب الله در لبنان حکومت اسلامی ندارد و دولت ندارد که حکمی لازم الاجرا در مورد حجاب بدهد.‌ ....از کجا میدانید اگر در لبنان انقلاب اسلامی شد بیحجابها بایستی در خیابان حجاب را رعایت کنند و در منزل و مکان خصوصی خودشان حجاب مطلب شخصی خودشان باشد. از کجا میدانید؟؟؟ همینطور الکی رفراندم. اگر قرار به رعراندم در مسائل دینی و عبادی و دستورات‌خدا بود که تمام پیامبران در همان فدم اول محکوم به رفداندوم بودند...اکثرهم لایومنون اکثرهم لا یفقهون ..اکثرهم لا یعبدون ........ رفراندم در دستورات خداوند از خنده دارترین جک های تاریخ است خخخح🤣🤣🤣🤣🤣
  • محسن IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    ایشون مصاحبه میکرد و میگفت عوارض اتوبان ها افزایش نیافته. خبرنگار گفت الان همکارم در اتوبان دم عوارضی است. ولی برخورد بی ادبانه و تند آخوندی را همه دیدند. این خودش یک بانی وضع موجود است .و باید محاکمه شود
  • . IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 1
    به راستی آیندگان تاریخ جمهوری اسلامی را چگونه دورانی خواهند دانست؟
  • ابوالفضل IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 1
    مردم خوب میدونن که اصلاح طلب و اصولگرا دوروی یک سکه هستن با این حرفا به جایی نمیرسی مشرق
  • بختیار IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    بربنیاد وضع موجود که سازندگی . اصلاحات .تدبیر امید هست ننگ که آخوندی همیشه با اینها بوده سنگ پا
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    خود قوه ی قضائیه هم به اصول شک کرده داره دوتا چهارتا میکنه که امثال این آخوندی را محاکمه کنه یا نه والا اگه به اصول معتقد بود مانند اول انقلاب شیوه ی خلخالی را پیش میگرفت
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    یک کلام... عباس آخوندی .....
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      بقیه اش (.... شکر خورد)
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 1
    شرط "بانیان آشوب" برای آتش‌بس! جای شهید مطهری خالی است ، که حرف منتقد و حتی مخالف رو میشنید و اگر حرف حقی به گوشش میرسید بر روی چشم میگذاشت
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      1 0
      برو صحبتای شهید درباره فرقان رو بخون
  • سهیل بشردوست DE ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    جمهوری اسلامی
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    بر هر چی خائن لعنت...
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 1
    اونی که خواب هست و میشه بیدار کرد ولی شما خودتونو زدید به خواب و رویایه رستگاری در فقر و فلاکت و ویرانی خانواده ها و فحشا و اعتیاد و خودکشی‌ها می‌بینید .
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    عباس اخوندی متولد عراق است ویک بعثی باقیمانده از دور وبری های صدام ملعون است.
  • محمد IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    آقا یه بار برای همیشه سران فتنه رو اعدام کنین، خلاص.
  • بهروز IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    اگه دین بده چرا از دواج با دختر عالم دینی خوبه جماعت دنبال نردبوم ترقی
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    اگه امثال شماها به خاطر ناکارامدیتون و رانت خواریهاتون حاکمه میشدین اعتراضی هم اتفاق نمی افتاد
  • سربدار IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    جناب عباس زمانی که نمک بر زخم هموطن خود در جریان تصادف قطار مسیر مشهد مقدس را شنیدم هنوز هم دلم به درد می آید ولی شکر خدا که خداوند منعال در وجود انسان وجدانی قرار داده که مدام انسان را محاکمه می کند و محکوم می کند عجله نکن جناب عباس وجدان بیدارهمیشه به سراغ شما خواهد آمد
  • موالی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    نظرات و افکار جناب آخوندی که اکنون ابراز کرده اند و ناشی از عقاید ایشان است و قرابت اتفاقی اسمی همراه با قرابت تعجب برانگیز فکری با آخوندزاده شده است فقط تعجب افزونتر است که چرا هنوز بحث تغییر خط و الفبای فارسی و ملحقاتش را مطرح نفرموده اند لابد هنوز طبق زمان بندی مشخص از قبل تعیین شده هنوز وقتش نرسیده الله اعلم ما نه به کسی تهمت میزنیم نه غیب میدانیم فقط میدانیم که این راه رفتن به سوی مکه نیست حالا کجا مد نظر ایشان و دوستان است الله اعلم
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    آقای آخوندی تو خودت هم باعث خیلی از بدبختی‌ها وگرانیها هستین
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    خوب شد باطن خود و دوستانش را نشان داو ب ویلایش در لواسان بنگرید و به هواپیمایی که حرید اما رفت
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    تو ساکت شو
  • ت IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    آخوندی با همین بینش در دولت قبلی فقر را سر سفره مردم آورد ای شخص باید جوابگو باشد
  • Karim IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    بانک ها از اصلی ترین عامل عصبانیت مردم از حاکمیت هستند..بانکها عامل بی ارزش شدن پول ملی وبستر ایجاد رانت وفساد و از بین بردن اقتصاد ایران هستند.یک خانواده چندسال تلاش کنند تا صاحب خانه ای شوند .بانکها چقدر وام میدهند وچقدر بهره میگیرند؟.وتا کی این نابسامانی وعامل بد بین شدن مردم وحاکمیت ادامه خواهد داشت.
  • Karim IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    بانک ها از اصلی ترین عامل عصبانیت مردم از حاکمیت هستند..بانکها عامل بی ارزش شدن پول ملی وبستر ایجاد رانت وفساد و از بین بردن اقتصاد ایران هستند.یک خانواده چندسال تلاش کنند تا صاحب خانه ای شوند .بانکها چقدر وام میدهند وچقدر بهره میگیرند؟.وتا کی این نابسامانی وعامل بد بین شدن مردم وحاکمیت ادامه خواهد داشت.
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    آقا یک رفراندوم واقعی بگذارید که آیا با اعدام بدون محاکمه ی آخوندی و دارو دسته ش موافقه ملت یا نه،با این رفراندوم آخوندی و امثالهم. خفه خون بگیرن و شما اصولگرایان هم بفهمید چند درصد ایرانیان با برخورد با دانه درشت های اصلاحات موافقند
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    من گفته های اخوندی دوسومش درسته وقابل قبول حالا اینکه
  • علوی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    از شم ضدصهیونیستی برادران مخاطب در مشرق عزیز لذت بردم اما اما اما ! مستند ۱/شرکت تاش مشاور طرح تفضیلی مشهد به مدت ۲۰ سال/۲/ مدیر شرکت خانم( هیئت) هستند/۳/ به موجب برنامه منتشره از تلوزیون بی بی سی ؛سر لژ فراماسونری کل انگلیس فردی ایرانی بنام( آقای هیئت ) بود /۴/خانم هیئت شرکت تاش نویسنده کتب دبی سازی و احرای سند ۲۰۳۰ با آقای هیئت انگلیس رابطه نسبی دارد /۵/ خانم هیئت و شرکت تاش با حمایت آقای آخوندی و یاران طراح و مشاور طرح تفصیلی مشهد است/۶/ آقای مهندس آخوندی اصالتا مشهدی و در /انگلیس/درس خوانده است /۷/ آقای آخوندی و خانم هیئت در انگلیس ظاهرا فعالیت مشترک اقتصادی داشته اند/ آقای هیئت سرلژ فراماسونری در انگلیس را در برنامه فراماسونری بی بی سی جستجو کنید/ ۸/ آقای آخوندی در ستاد میرحسین بود/قضایایی میرحسین و همسرش خانم کاظمی (رهنورد )را همه می‌دانیم///٪ پاکسازی سریع و قاطع: خدایا همت به مسولان عالیرتبه و خواب زده ما عطا فرما و یا رهبر عزیز و امت را از این عافیت طلبان رها فرما! چرا پاکسازی نمیشود ؟!!!!!!
  • علوی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    لطفا پیام قبلی را برادران با عنایت خاصی بخوانند ...
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    عیب کسان منگر و احسان خویش دیده فروبر به گریبان خویش ،جناب آخوندی!
  • حامد US ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    انچه اقای اخوندی می گوید خواسته ۴ دهک بالاست ولی مشکل ۶ دهک پایین فساد و عدالت اجتماعی است و اینها رای بیشتری می دهند.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    آخوندی. جهانگیری.روحانی ..و....بایددرزندان باشند نه اینکه نظربدهند
  • یک جانباز IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    عوامل اصلی اغتشاشات تهران در زمان حال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس