کد خبر 1431960
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵
روزنامه جمهوری اسلامی

کج‌فهمی و تحریف‌گری مسائل در روزنامه جمهوری اسلامی تبدیل به رویه‌ای دائمی شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود می نویسد: «این روزها کشور ما در شرایط حساسی قرار دارد که بیش از هر زمان دیگر به زبان به عنوان وسیله مهم مفاهمه احساس نیاز می‌شود. در چنین شرایطی باید از زبان برای ابراز محبت، برای رفع ابهامات و برای عذرخواهی و دلجوئی استفاده شود. این کار را باید مسئولین انجام دهند که قطعاً در عملکردهایشان دچار قصور و تقصیر و خطا شده‌اند و نمی‌توانند خود را مصون از خطا بدانند.

برخلاف این انتظار کاملاً بجا، بسیار دیده و شنیده می‌شود که مسئولان در رده‌های مختلف و در جایگاه‌های گوناگون، از اجرائی گرفته تا تقنینی و سیاسی و فرهنگی، سخنانی می‌گویند که نه تنها کمکی به مفاهمه نمی‌کنند بلکه همچون بنزینی که بر آتش ریخته شود بر شعله‌های موجود می‌افزایند.

آنکس که در شرایط بسیار حساس امروز جامعه، می‌گوید: «مطالبات اغتشاشگران از روی شکم‌های سیر آنهاست» یا آنکس که معترضان را عده‌ای هرزه که دنبال هوسرانی خود هستند معرفی می‌کند و یا آنکس که خواستار چنان برخوردی با آنها می‌شود که دیگر هوس تکرار نکنند، متأسفانه به جای اینکه از زبان و قلم خود برای حل مشکل استفاده کنند، آنها را با شمشیر و نیزه اشتباه گرفته‌اند و مخاصمه را جایگزین مفاهمه کرده‌اند.

در درجه اول به کسی که سخن از شکم‌های سیر می‌گوید باید گفت اینطور نیست که هر معترضی اغتشاشگر باشد. معترضان واقعاً به دلیل اینکه نمی‌توانند شکم‌های خود را سیر کنند به صحنه اعتراض می‌آیند. چرا حساب آنها را از حساب اغتشاشگران جدا نمی‌کنید و همه را با یک چوب می‌رانید؟ البته اعتراضات را به سطح شکم تنزل دادن نیز اهانت به معترضان است.

آیا اینکه مسئولان اجرائی بگویند چون توانستیم مشکلات را حل کنیم، دشمن اغتشاش به راه انداخته، حرف صحیحی است!؟ مردم ایران، از قانع‌ترین و محجوب‌ترین مردم جهان هستند. شما اگر مشکلات آنها را حل کنید، ‌خودشان در برابر هر دشمنی و هر اغتشاشگری می‌ایستند. دشمن از نارضایتی‌ها استفاده می‌کند و اهداف خود را پی می‌گیرد. به سخن مردم گوش بدهید، مطالبات برحقشان را بپذیرید و انجام دهید و زبان‌های سرخ و قلم‌های پرخاشگر که به بهانه حمایت از شما بنزین بر روی آتش می‌ریزند را مهار کنید، قطعاً این آتش خاموش خواهد شد».

نویسنده این متن خوب است به چند سوال روشن پاسخ دهد:

۱- مفاهمه و گفت‌وگو، حتما روش پسندیده‌ای است. اما با چه کسانی؟ با جنایتکارها؟ کسانی که با ارعاب و خشونت و تهدید می‌خواستند دانشجویان و اساتید یا کسبه و بازاریان را مجبور به تعطیلی اجباری کلاس‌های درس و مغازه‌ها و کسب‌وکارها کنند؟ با اوباش و دانشجونمایی که در سلف‌های غذاخوری را شکستند و دنبال اختلاط بودند؟ آنها که چادر از سر بانوان رهگذر کشیدند و بی‌حرمتی کردند یا به اموال و خودروهای مردم خسارت زدند؟

۲- آیا حتی یک مورد- تاکید، می‌شود یک مورد- مطالبه، اعتراض اقتصادی و معیشتی در اغتشاشات پراکنده ۴۰ روز گذشته شنیده شد!؟ یا تمام دل‌مشغولی اغتشاشگران فحاشی و حرمت‌شکنی و حمله به مساجد و پلیس و... از یک طرف، و ترویج بی‌بندوباری و برهنگی از طرف دیگر بود!؟

۳- مردم حتما با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند. اما همان‌گونه که گفته شد، تنها چیزی که مورد اعتنای اشرار آشوبگر نبود، همین مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بود.

۴- قاطبه مردم با اوباش اغتشاشگر که حرمت هیچ‌چیزی را نگه نداشتند و وحشی‌گری تمام را به نمایش گذاشتند، فاصله‌گذاری کردند و حاضر نشدند با این جماعت وطن‌فروش و جنایتکار، کمترین همراهی‌ای نشان بدهند. به همین دلیل هم هرچه از آغاز اغتشاشات جلوتر آمدیم، عقبه اندک اجتماعی این جماعت هم رو به افول گذاشت و به همین دلیل، آشوبگران خشونت و اهانت و حرمت‌شکنی را تشدید کردند تا به چشم بیایند.

۵- مشکلات اقتصادی امروز، محصول فاجعه مدیریتی دولتی غربگرا و اشرافی است که اتفاقا مدیران روزنامه جمهوری اسلامی (با عدم امانتداری نسبت به عنوان و سابقه این روزنامه)، حیثیت خود و روزنامه را خرج‌شان کردند. مشکلاتی مانند تورم و رکود اقتصادی و بیکاری، دستپخت مدیریت نجومی‌بگیر و غربگرایی است که ۸ سال کشور را معطل توافقی یکطرفه با آمریکا کرده بود و به جای عمل به مسئولیت‌های بر زمین مانده، به سیاسی‌کاری و ترویج دوقطبی‌های فریبنده و باز کردن مسیر نفوذ دشمن در فضای رسانه‌ای اهتمام داشت.

با وجود همه این مشکلات و خیانت‌ها، این هم از شرافت و درایت قاطبه مردم است که دست دشمن و عناصر وطن‌فروش را خواندند و با بی‌محلی به نقشه پیچیده دشمن، بانیان آشوب را ناکام گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حسن IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    18 2
    کشور را محکم نگه داریم که اسیر دشمن نشویم.وحدت میان همه.بچگانه فکر نکنیم.قدرت مملکت را حفظ کنیم.
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      4 0
      وقتی انسان موضع گیری های اشخاصی به ظاهر معمم مانند خاتمی و مهاجری و خویینی و روحانی و فاضل هرندی و مازنی در قبال آشوب ها و اغتشاشات و فتنه در داخل ایران که موزذ حمایت صهیونی ها و یانکی ها و انگلیس هست را می بیند بهتر به مفهوم شیعه انگلیسی پی می برد!!!
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 5
      اشرافیت فقط شرق گراش خوبه؟
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 4
      این ادبیات توهین به بچه ها باید کنار گذاشته شود!
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      4 0
      برای وحدت باید سلبریتی های بی ناموس، شایعه افکن و فالور جمع کن ریشه کن شوند.
    • سعید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 0
      محفل یهودی،بهایی مستقر در احزاب کارگزاران، اصلاحات و اعتدال هیچگاه معتقد به شریعت اسلام نبودند
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      3 0
      هیچ دشمنی بدتر از نفوذی نیست
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    3 2
    دانشجویی اخراج کنید
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    9 0
    آمریکا در ایران اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب دارد
    • سروش IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 0
      قبول دارم که آمریکا در ایران اسب تراوا دارد اما قبول کن آمریکا در ایران خر دارد و نیازی به اسب تراوا ندارد و هی نکرده خودشان به تاخت می روند و هم برای مردم ایران مزاحمت و ویرانی ایجاد میکنند و هم طرح های صاحبان آمریکایی خود را خراب می کنند و به باد می دهند ودستشانرو می شود.
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    18 0
    من موندم دیگه مادر بزرگ من که از سیاست چیزی نمیدونه هم میگه چرا نمیگیرن اینو
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 0
      اصلاحطلب‌ها در این حدود ۲ ماه، علنا همراه رسانه‌های دشمن غربی-عبری-سعودی، بنزین روی آتش پروژه آشوب سیا و موساد ریختند و کاملا هم‌جهت و طبق برنامه دشمن عمل کردند
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      3 0
      دروغگویی های وقیحانه اصلاحطلبان ، نشانه شکست و پایانشان است.
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    19 1
    اینها سعی دارند به انواع روشها، آشوب تمام‌نشود، روزنامه اصلاح طلب که باشی، بوی گند فتنه از آن بلند می شود.
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    3 0
    خدا میدونه
  • ناشناس IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    16 2
    طی هشت سال می خواستند ایران را زمین بزنتد تمام زور خود را هم زدند. چه سالهای سیاهی. مرگ بر منافق
  • هاشمی IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    4 0
    هردو طیف هنوز تو خواب تشریف دارید فقط گرسنگی نیست فساد ادارات پلشت برید دادگاه تا بفهمید چه خبره
  • سجا د IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    1 1
    التماس تفکر
  • IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    14 1
    روزنامه جمهوری اسراییل!!!!
  • بهروز IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    4 2
    مشکل شما وهم مشربان شما اینه که فکرمیکنید فقط شما حق دارید
  • ایرانی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    10 0
    وقتی روزنامه داخلی ( جمهوری اسلامی) اینگونه در پی فریب مردم است نفوذ دشمن در مطبوعات را هم به اثبات میرساند بی بی سی اینترنشنال کم بود جمهوری اسلامی هم اضافه شد
  • استاد IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    10 0
    تنها راه قوه قضائیه مثل سایر کشورها با اغتشاش گران از قوه قهریه طبق قانون استفاده کند و اصل فتنه را کور کند خاتمی
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 8
    اینکه شما ، خودتان ، خودتان را قبول ندارید جای تفکر دارد ! هر دو از یک قماش هستید و با هم اختلاف دارید ! بیچاره مردم ....
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      1 0
      هر دو از یک گماش نیستن.در ایران یا انقلابی و طرفدار امت و اسلام و مسلمانان هستی یا غرب زده و طرفرار آمریکا و غرب و لیبرال.اصلاح طلبان همان غرب گرا ها هستن و نسبتی با اسلام و قرآن ندارن.شاید ظاهرشون اسلامی باشه اما تفکر آمریکاییه.متاسفانه این طیف بعد از انقلاب بیشترین سهم حکومت رو داشته و مشکلات زیادی به با آورده.افرادی با ظاهر تدین اما باطن غربی.
  • غلامحسینی IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    2 0
    بدون تردید آن معترضی که بقصد تخریب و آتش سوزی عربده کشی میکند حتما اغتشاش گر است بحث شکم سیری نیست، آنکس هم که بنوعی زمینه مناسب جهت مطالبه گری را فراهم نمی نماید بنوعی در ایجاد اغتشاش سهیم است. متاسفانه احزاب تشکل های سیاسی در این رابطه خیلی کم کاری نموده اند گویی رسالت و ماموریت اینان فقط موسم انتخابات و یارگیری است که در این ایام به میان مردم بیایند.۶۳۳۸۹
  • غلامحسینی IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    بدون تردید آن معترضی که بقصد تخریب و آتش سوزی عربده کشی میکند حتما اغتشاش گر است بحث شکم سیری نیست، آنکس هم که بنوعی زمینه مناسب جهت مطالبه گری را فراهم نمی نماید بنوعی در ایجاد اغتشاش سهیم است. متاسفانه احزاب تشکل های سیاسی در این رابطه خیلی کم کاری نموده اند گویی رسالت و ماموریت اینان فقط موسم انتخابات و یارگیری است که در این ایام به میان مردم بیایند.۶۳۳۸۹
  • r.s IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    8 0
    کافیست روزنامه های اصلاح طلب را در این مدت آشوب بررسی کنی تا متوجه شوی بنزین شعله ور شدن این آشوبها از کجا تعزیه میشود .
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    1 5
    ریشه همه ما آرامی ها مشکلات اقتصادی. تحریم‌های کمر شکن و نتیجه آن تورم افسار گسیخته و بیکاری و و نبود آزادی مدنی نسبی و نداشتن امید به آینده در بین نسل جوان و قرار گرفتن مدیریت تا کارآمد در سمت های مختلف و نبود شایسته سالاری در پستهای مختلف دولتی خوب نتیجه آن مانند فنر فشرده ای است که به یکبار رها میشه
  • محمد IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    2 0
    کیهان محترم!!
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    2 5
    بنده نه آشوبگر هستم و نه اغتشاشگر و نه طرفدار این نوع اعتراضها اما بد نیست برای نظر مردم احترام قائل باشیم
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    4 0
    با خرابکار بخصوص دانشجویان خرابکار بشدت برخورد شود مجازات بشود اخراج حبس اعدام شود
  • NL ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    10 0
    از این به یعد غربگرا یعنی تروریست دشمن اسلام و ایران.چشمهای کورشون جماعت میلیونی شیراز و مشهد و تهران رو نمیبینند ولی چندتا اراذل داعشجو و خفاشهای شب که از لونه خودشون میان بیرون برای اغتشاش با دلارهای عربستان رو میبینند!
  • ققنوس IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    در همه جای دنیا اقدام فرد یا افرادی برای زیر گرفتن و قتل عام افراد دیگر با خودرو را یک اقدام تروریستی قلمداد می‌کنند. این اتفاق همین چند وقت پیش در اروپا افتاد.
  • RU ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    امار بگیرید ببینید کدامیک از اصلاح طلبان و فرزندانشان و حامیانشان در جنگ با صدام یا مدافعین حرم و یا در کمک رسانی به مردم حادثه دیده و محروم شرکت داشته اند......شاید کمتر از یک درصد!!!!!
  • حامد IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    ظاهرا طرفین مجادله هریک نظر به عده ای خاص و متفاوت با عده مورد نظر طرف مقابل دارد. یعنی موضوع مشترک ندارند و بحث هریک در جای خودش درست است.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    برخی امید دارند به زمستان سرد اروپا
  • آزاده IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    اينا كه بيشترشون دهه هشتادي بودن فقط خوردن و خوابيدن و درس خوندن، چي از معيشت مي فهمن؟
  • علی افصحی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    هاشمی ظاهرا مرده اما همچنان نمک گیرانش در دانشگاه قمه کشیده و دررسانه ها کج فهمی های وی را دنبال کرده ومثل او آتشی می بینند
  • یاسمین IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    چه عجب این روزها یه متن درست و حسابی و منطقی هم نوشتن کلا مطلب خوب بود به آتش کشیدن بورس را هم بهش اضافه می کردید فکر کردن مردم فراموش کردن همه چیز را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس