کد خبر 1427294
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
دومین روز متوالی حملات روسیه به کی‌یف و دیگر مناطق اوکراین+فیلم

منابع رسانه‌ای غربی از حملات روز سه شنبه روسیه به دو شهر استان کی‌یف در اوکراین و شنیده شدن صدای انفجار خبر دادند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که غرب از تدارک برای ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه خبر داده‌ است، رسانه‌ها از حملات روسیه به کی‌یف برای دومین روز متوالی خبر دادند.

طبق گزارش رسانه‌ها شامل خبرگزاری فرانسه، صدای انفجار از کی‌یف پایتخت اوکراین و همچنین شهر «بروواری» در استان کی‌یف شنیده و سامانه‌های پدافندی اوکراین فعال شده‌اند.

رسانه‌های غربی از دومین روز متوالی حملات روسیه به پایتخت اوکراین خبر دادند اما به این موضوع که نوع حملات موشکی بوده یا پهپادی، اشاره‌ای نکرده‌اند.

به گفته منابع غربی، گزارش‌های اولیه از حملات روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین حکایت دارد و گزارش‌هایی درباره قطع برق در مناطقی از اوکراین مخابره شده است. شهردار «شیتومیر» اوکراین اعلام کرد در نتیجه حملات امروز، برق و آب ساکنان این شهر قطع شده است.

طبق تصاویر و فیلم‌هایی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، حملات امروز روسیه به اوکراین ترکیبی از حملات موشکی و پهپادی بوده است.

روز دوشنبه (دیروز) روسیه به تلافی حمله به پل کریمه و تخریب بخشی از سازه آن، دست به حملات پهپادی گسترده به کی‌یف، خارکیف و اودسا زد.

پیشتر مقام‌های روسیه اعلام کردند که حمله به پل کریمه، «تروریستی» بوده و عامنل آن سرویس اطلاعاتی اوکراین بوده است.

این پل، شبه جزیره کریمه را به خاک روسیه متصل می‌کند. کریمه در سال ۲۰۱۴ بعد از یک همه پرسی، به روسیه ملحق شد اما اوکراین این اقدام را اشغالگری و غیرقانونی خوانده است.

حملات پهپادی روز دوشنبه روسیه به اوکراین، باعث شد مقام‌های کی‌یف و حامیان غربی آن به ایران اتهام زنی کنند و معدی شوند که روسیه از پهپادهای ایرانی برای این حملات استفاده کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که هیچ کمک تسلیحاتی به هیچ کدام از دو طرف درگیری نکرده است و خواستار گفت‌وگوی طرفین به منظور پایان درگیری‌ها بوده است.

مقام‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس اما بر پایه ادعاهای رد شده در خصوص ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه، گفته‌اند که اقدام تهران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    روسیه از اول باید همین طوری حمله میکرد روسیه فکر میکرد با محافظ کاری میتونه خودش خوب داستان کنه ولی نمدونست در جنگ باید پیروز شد
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    مانند غزبی ها باید اول زیر ساخت ها اعم از برق آب سوخت راه پالایشگاه ادارات ، بنادر ،راه آهن فرودگاه سدها ،،،،را کاملا منهدم کند خود زلنسکی با غلط کردم میره مسکو مگر غرب در عراق ابتدای جنگ چه کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس