کد خبر 1427072
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
.

یک مقام ارشد دولت اوکراین با بهانه‌های واهی خواستار تحریم ایران شد.

به گزارش مشرق، همزمان با نمایش قدرت ارتش روسیه در جبهه‌های نبرد و ضعف ارتش اوکراین، یک مقام ارشد دولت اوکراین از اتحادیه اروپا خواسته ایران را تحت تحریم قرار دهد.

به گزارش منابع خبری، اوکراین خواستار تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران با ادعای استفاده روسیه از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران  شد.

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین با ادعای استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در نبرد علیه کی‌یف، خواستار تحریم ایران شد.

 چندی است که برخی اخبار تایید نشده‌ای از ارسال پهپادهای ایران به روسیه منتشر شده که بارها از سوی مقامات ایرانی رد شده است.

این ادعاها در حالی مطرح شده که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی پنجشنبه ۱۴ مهر با همتای فنلاندی تاکید کرد ایران هیچگونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص بحران اوکراین گفت: «علیرغم کمک‌های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچگونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می‌اندازد.»

 «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز  ۱۱ مهر ماه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در هفته‌های اخیر و نیز موضع برخی مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین گفت: «جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.»

گفتنی است، کشورهای عضو ناتو به ویژه آمریکا، انگلیس و آلمان علاوه بر تأمین تسلیحات اوکراینی‌ها، با فراهم کردن داده‌های اطلاعاتی به اوکراین در این بحران مداخله دارند. مسکو به این کشورها هشدار داده که کمک‌های آن‌ها به اوکراین موجب طولانی‌تر شدن جنگ و تلفات بیشتر آن خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    19 33
    مشرق از موتوری جنس نگیر خودت خبر تحویل پهپاد های ایرانی به روسیه رو منتشر کردی
  • محمود IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 1
    کی میگد ما به روسیه پهپاد دادیم اگر می تواند بیاد ثابت کند.باید به دلقک اوکراین و نظام حاکم بر این کفرستان خانه اروپا دلداری بدیم وبگیم فقط از پماد سوختگی ساخت ایران استفاده کنید تا دردهای این روزها تون تسکین یابد
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    شما اوکراینی ها که پشتتون به ناتو و آمریکا گلم بود چی شد بخاطر چندتا پهباد جا بدید.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    هی روزگار....شما اوکراینی ها از قدرتهای اتمی اروپا بودید الان از صدای چندتا پهباد مثل خرگوش برای فرار دونبال سوراخ میگردید. شما به امید آمریکا و ناتو صنایع دفاعی خودتون رو نابود کردید الان حق ندارید کسی رو سرزنش کنید به جز خودتون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس