کره جنوبی

تیم ملی فوتبال کره جنوبی یکی از قدرت های سنتی فوتبال آسیاست که سابقه ای بیشتر از همه تیمهای دیگر قاره کهن در جام جهانی دارد و امسال برای دهمین بار پیاپی به این تورنمنت معتبر راه یافت.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی کره جنوبی یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا است که سابقه دو دوره قهرمانی و چهار دوره نایب قهرمانی در آسیا را دارد. تیم ملی کره جنوبی نسبت به سایر تیم‌های آسیایی بیشترین حضور را در جام جهانی تجربه کرده است و همواره در میان مدعیان صعود به جام جهانی از قاره کهن بوده است.

این تیم در ادوار مختلف جام جهانی بارها با تیم های بزرگ و قهرمان جهان روبرو شده و حتی موفق به شکست آن ها هم شده است؛ پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و آلمان از جمله قربانیان کره در جام جهانی هستند که با شکست برابر این نماینده آسیا از صعود بازمانده اند!

* تاریخچه حضور کره جنوبی در جام جهانی

 تیم ملی فوتبال کره جنوبی یکی از قدرت های سنتی فوتبال آسیاست که سابقه ای بیشتر از همه تیمهای دیگر قاره کهن در جام جهانی دارد و امسال برای یازدهمین بار به این تورنمنت معتبر راه یافته است. کره‌ای ها یک بار در جام جهانی ۲۰۰۲ به لطف میزبانی جام جهانی و البته به کمک داور موفق شدند با عبور از تیم های قدرتمندی مثل پرتغال و اسپانیا و ایتالیا در جایگاه چهارم جام جهانی قرار بگیرند و از این حیث پر افتخارترین تیم آسیا لقب بگیرند. اما این بار کره‌ای‌ها آمده اند تا نشان دهند که صعود آنها به جمع ۸ تیم برتر شانسی و با کمک داور نبوده است و با شایستگی کامل این عنوان را کسب کرده‌اند.

موفق‌ترین تیم آسیایی در جام جهانی که ۲ قهرمان جهان را حذف کرد! +عکس

* نحوه صعود کره جنوبی به جام جهامی ۲۰۲۲

ببرهای آسیا در مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ آسیا بالاتر از لبنان، ترکمنستان و سریلانکا با کسب ۱۶ امتیاز اول شدند و به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی آسیا صعود کردند.

موفق‌ترین تیم آسیایی در جام جهانی که ۲ قهرمان جهان را حذف کرد! +عکس
گروه کره جنوبی در مرحله ابتدایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کره جنوبی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی بازهم با رقیب سنتی خود، ایران همگروه شد. همچنین علاوه بر تیم ملی کشورمان، لبنان، عراق، امارات و سوریه در این گروه قرار داشتند. تیم ملی کره همانند ۴ سال گذشته پس از ایران در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت و به طور مستقیم به جام جهانی راه یافت. کره جنوبی در این مسابقات به طلسم ۱۵ ساله شکست ندادن تیم ملی ایران پایان دادند و موفق شدند رقیب سنتی خود را شکست دهند.

موفق‌ترین تیم آسیایی در جام جهانی که ۲ قهرمان جهان را حذف کرد! +عکس
گروه کره جنوبی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آسیا

* قرعه سخت ببرها در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه H قرار گرفته و با تیم‌های پرتغال، غنا و اروگوئه همگروه است. حضور دو تیم پرتغال و اروگوئه در این گروه کار صعود کره جنوبی را از گروه خود در جام جهانی سخت می‌کند.

موفق‌ترین تیم آسیایی در جام جهانی که ۲ قهرمان جهان را حذف کرد! +عکس
گروه کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲

* تاریخچه دیدارهای کره جنوبی با رقبایش در جام جهانی

کره جنوبی بار ها با رقیبانش در گروه H دیدار داشته است. ببرها تاکنون ۸ دیدار با تیم ملی اروگوئه داشتند که ۶ بازی را با شکست پشت سر گذاشتند. آنها ۱ بازی را هم پیروز و ۱ بازی هم با تساوی به اتمام رساندند. آنها دو بار با اروگوئه در جام جهانی روبرو شدند که هر دو دیدار را باختند.

کره‌ای‌ها ۸ دیدار هم با غنا داشتند که هر دو تیم موفق شدند ۴ بازی را برنده شوند. این دو تیم در هیچ جام جهانی با هم بروبرو نشده اند.

کره جنوبی یک دیدار هم با تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۲ برگزار کرد. دیداری که جنجال‌های زیادی داشت و یکی از خشن‌ترین بازی‌های جام جهانی بود. در نهایت کره جنوبی موفق شد با کمک داور و دو اخراجی پرتغال، با یک گل پیروز میدان باشد.

موفق‌ترین تیم آسیایی در جام جهانی که ۲ قهرمان جهان را حذف کرد! +عکس

* ستارگان تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲

بی شک بزرگترین ستاره حال حاضر فوتبال کره، کسی جز سون هیونگ مین نیست. این بازیکن ۳۰ ساله از سال ۲۰۱۵ عضو تیم تاتنهام بوده و در این سال یکی از ارکان این تیم مطرح لیگ انگلیس بوده است. سون یک بار هم سابقه کسب کفش طلای لیگ برتر انگلیس را در کارنامه دارد. همچنین سون ۱۰۴ بازی ملی برای کره جنوبی انجام داده و در این تعداد بازی ۳۵ گل به ثمر رسانده است.

موفق‌ترین تیم آسیایی در جام جهانی که ۲ قهرمان جهان را حذف کرد! +عکس

از طرفی هدایت تیم ملی کره به عهده پائولو بنتو است. بنتو که سابقه مربیگری برای تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و تیم ملی پرتغال را در کارنامه دارد، از سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی کره را به عهده گرفت و در ۵۲ حضورش روی نیمکت کره جنوبی تنها ۷ بار طعم تلخ باخت را چشیده و در ۳۳ بازی به پیروزی رسیده است. حضور بنتو به عنوان سرمربی در تیم ملی کره به این تیم ثبات بخشیده است. هواداران کره جنوبی امید زیادی دارند تا بتوانند با کمک این مربی پرتغالی دوباره به جمع ۸ تیم برتر جهان راه پیدا کنند.

موفق‌ترین تیم آسیایی در جام جهانی که ۲ قهرمان جهان را حذف کرد! +عکس

* پیش‌بینی از عملکرد کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲

همان طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، با حضور تیم‌های پرتغال و اروگوئه در گروه H کره جنوبی کار بسیار سختی برای صعود از گروهش در جام جهانی ۲۰۲۲ دارد. البته با توجه به عملکرد ضعیف اروگوئه مقابل تیم ملی ایران، کره جنوبی هنوز این شانس را دارد تا با شکست قهرمان سابق جام جهانی به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند.

موفق‌ترین تیم آسیایی در جام جهانی که ۲ قهرمان جهان را حذف کرد! +عکس

کره در صورت از مرحله گروهی به عنوان تیم دوم گروه، باید با تیم اول گروه G بازی کند. به احتمال زیاد تیم اول گروه G برزیل قدرتمند باشد. در صورت صعود کره به عنوان تیم دوم، کار ببرهای آسیا برای صعود به جمع ۸ تیم برتر جام تقریبا غیرممکن خواهد بود.

برنامه دیدارهای کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲:

پنجشنبه ۳ آذر: کره جنوبی - اروگوئه؛ ساعت ۱۶:۳۰

دوشنبه ۷ آذر: غنا - کره جنوبی ؛ ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۱۱ آذر: پرتغال - کره جنوبی ؛ ساعت ۱۸:۳۰


تیم ملی کره جنوبی در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۲۸

رنکینگ در آسیا: ۳

حضور در جام جهانی: ۱۱ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: مقام چهارم (۲۰۰۲)

لقب: ببرهای آسیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 1
    کره اگه خوب بود اول آسیا می شد نه اینکه دومه. زنده باد ایران خودم و قطر خودم
  • حسن IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 1
    اره با نا داوری درسته زمان میگذره ولی اون فاجعه از یاد نمیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس