کانادا

تیم ملی فوتبال کانادا هم یکی از تیم هایی است که سابقه کمی در جام جهانی دارد و پس از ۳۶ سال برای دومین بار به این تورنمنت معتبر صعود کرده است.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی کانادا یکی از تیم‌های کم سابقه آمریکای شمالی در زمینه فوتبال است. البته کانادا ۲ بار سابقه قهرمانی در کونکاکاف را دارد و ۲ بار هم به جام جهانی صعود کرده است.

* تاریخچه حضور کانادا در جام جهانی

پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی کانادا فقط در یک دوره توانست به جام جهانی صعود کند. تنها صعود کانادا به جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک بازمی‌گردد که با سه شکست متوالی، بدون کسب امتیاز در گروه خود چهارم شد. حالا آنها پس از ۳۶ سال موفق شدند دوباره به جام جهانی راه یابند، ولی این بار می‌خواهند با عملکرد بهتر برای هواداران خود خاطره سازی کنند.

پایان انتظار ۳۶ ساله قرمزها/ حساب ویژه هواداران در دومین حضور تاریخی +عکس

* نحوه صعود کانادا به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کانادا در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کونکاکاف عملکردی فوق‌العاده و دور از انتظاری داشت. برگ‌های افرا موفق شدند در انتخابی جام جهانی از ۱۴ بازی انجام شده ۲۸ امتیاز به دست آوردند و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به مکزیک در صدر جدول رده بندی قرار بگیرند. کانادا به همراه مکزیک و آمریکا از منطقه کونکاکاف به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد.

پایان انتظار ۳۶ ساله قرمزها/ حساب ویژه هواداران در دومین حضور تاریخی +عکس
جدول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کونکاکاف

* شانس اندک کانادا برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی

قرمزها در گروه F جام جهانی با تیم‌های کرواسی، بلژیک و مراکش همگروه هستند. کانادا برای صعود از مرحله گروهی شانس اندکی دارد، زیرا نایب قهرمان و تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۸ در این گروه قرار دارند.

پایان انتظار ۳۶ ساله قرمزها/ حساب ویژه هواداران در دومین حضور تاریخی +عکس
گروه کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲

* تاریخچه تقابل‌های کانادا با همگروهانش در جام جهانی

تیم ملی کانادا تاکنون سه دیدار دوستانه با تیم ملی مراکش انجام داده است که دو بازی را شکست خورده و یک بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

همچنین کانادا یک بازی دوستانه نیز با تیم ملی بلژیک داشته که با نتیجه ۲ بر ۰ بازی را واگذار کرده است. لازم به ذکر است که کانادا هیچگاه با تیم ملی کرواسی دیداری برگزار نکرده‌ است.

پایان انتظار ۳۶ ساله قرمزها/ حساب ویژه هواداران در دومین حضور تاریخی +عکس

* ستاره های تیم ملی کانادا در جام جهانی

مهم‌ترین ستارگان تیم ملی کانادا که می توانند برای این تیم در جام جهانی موثر باشند، آلفونسو دیویس و جاناتان دیوید است. آلفونسو دیویس مدافع چپ جوان باشگاه بایرن مونیخ است که بازی‌های درخشانی را در این تیم انجام داده است. همچنین جاناتان دیوید عضو باشگاه لیل فرانسه است و یک بار هم با این تیم موفق به فتح لیگ یک فرانسه شده است. این دو بازیکن جوان کانادا در انتخابی جام جهانی عالی عمل کردند و در صعود کانادا پس از ۳۶ سال به جام جهانی تاثیرگذار بودند.

پایان انتظار ۳۶ ساله قرمزها/ حساب ویژه هواداران در دومین حضور تاریخی +عکس

* حساب ویژه‌ هواداران روی کانادا

همانطور که پیش‌تر اشاره شد برگ‌های افرا بالاتر از مکزیک و آمریکا به عنوان صدرنشین به جام جهانی صعود کردند، به همین دلیل انتظارات هواداران برای نتیجه گرفتن کانادا در جام جهانی بسیار زیاد است. بسیاری از هواداران انتظار دارند که کانادا حتی در صورت صعود نکردن از گروهش بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و بازی‌های درخشانی را به نمایش بگذارد.

پایان انتظار ۳۶ ساله قرمزها/ حساب ویژه هواداران در دومین حضور تاریخی +عکس

برخی از کارشناسان معتقدند که تیم ملی کانادا می تواند همانند کاستاریکای جام جهانی ۲۰۱۴ شگفتی ساز شود. کانادا این پتانسیل را دارد که در گروه سختش صعود کند و یکی از دو قدرت فوتبال را از جام جهانی حذف کند. تیم ملی کانادا در صورت صعود از مرحله گروهی احتمالا با یکی از دو تیم آلمان و اسپانیا بازی می‌کند.

برنامه دیدارهای کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲ :

چهارشنبه ۲ آذر: کانادا – بلژیک ساعت ۲۲:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: کانادا – کرواسی ساعت ۱۹:۳۰

پنجشنبه ۱۰ آذر: کانادا – مراکش ساعت ۱۸:۳۰


تیم ملی کانادا در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۴۱

رنکینگ در کونکاکاف: ۴

حضور در جام جهانی: ۲ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: مرحله گروهی

لقب: قرمزها - برگ های افرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس