عواقب سنگین اعتصاب‌های فرانسه در بخش انرژی/ خاموشی فرانسه با خاموشی رآکتورهای هسته‌ای

هشدارهای متعدد مسئولان بخش انرژی فرانسه از ادامه اعتصاب‌ها در بخش انرژی حاکی از بحران خاموشی در این کشور به دنبال از کار افتادن رآکتورهای هسته‌ای آن است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، امانوئل وارگون، رئیس ناظر انرژی فرانسه خواستار راه اندازی مجدد تمامی رآکتورهای هسته‌ای این کشور شد، چراکه فرانسه با خطر خاموشی در زمستان مواجه است.

وارگون که در حال اظهارنظر در مورد اعتصاب‌های فرانسه بود که یک سوم رآکتورهای این کشور را از کار انداخته است، به رادیو RMC گفت: « مهم این است که کار در اسرع وقت از سر گرفته شود، EDF، شرکت دولتی برق فرانسه باید تمامی رآکتورهای هسته‌ای را تعمیر کند.»

فرانسه تقریبا 70 درصد برق تولیدی خود را از 56 رآکتور این کشور تامین می کند که همگی تحت فعالیت EDF هستند.

یک نماینده اتحادیه کارگری  FNME فرانسه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت، اعتصاب ها 20 رآکتور را تحت تاثیر قرار دادند و به علت تعمیرات فعالیت 17 رآکتور دیگر به حالت تعلیق درآمده است.

چندین هفته است که اعصاب در تاسیسات هسته ای فرانسه همزمان با اعتصاب در پالایشگاه ها و مخازن بنزین شرکت‌های بزرگی نظیر «توتال انرژیز» و «اکسون موبیل» ادامه دارد که سبب اختلال گسترده و عظیم در عرضه سوخت در این کشور شده است.

اتحادیه های کارگری با توجه به افزایش تورم در این کشور که به بالای 6 درصد رسیده است، خواستار حقوق بیشتر برای کارگران هستند. اعتصاب ها در سراسر بخش انرژی فرانسه در حالی در حال انجام است که انتظار می رود تولید هسته ای فرانسه به دلیل رکورد تعداد قطعی رآکتور ناشی از فرسودگی و تعمیرات برنامه ریزی شده به کمترین رقم در 30 سال گذشته برسد.

اپراتور RTE روز سه شنبه هشدار داد، اعتصاب‌های ادامه دار که به کار تعمیرات و از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای آسیب زده است، به «عواقب سنگینی» بر تامین برق در زمستان خواهد داشت.

با کاهش سطح آب رودخانه ‌ها به پایین ‌ترین حد خود تحت تأثیر خشکسالی بی سابقه، عملکرد رآکتورهای هسته‌ ای این کشور در تابستان امسال آسیب دیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    کارمندهای انرژی اتمی فرانسه اعتصاب کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس