کد خبر 1425629
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
هشدار بایدن به زلنسکی: ناسپاس نباش!

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد رئیس جمهور آمریکا به همتای اوکراینی خود هشدار داده از «ناسپاس» بودن در برابر تسلیحاتی که به اوکراین فرستاده شده دست بردارد.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته از شکایت نسبت به ناکافی بودن ارسال کمک‌ها به اوکراین دست بردارد.

وبگاه این روزنامه به نقل از یکی از مقامات کاخ سفید نوشته است در مرحله اولیه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از آمریکا و سایر کشورهای غربی خواسته بود تا به اوکراین تسلیحات ارسال کرده و تحریم‌های سخت‌تری را علیه روسیه اعمال کنند.

این منبع به واشنگتن پست گفته درخواست‌های جدید زلنسکی در حالی صورت می‌گیرد که مقادیر بی‌سابقه‌ای از کمک و تسلیحات پیشرفته در حال حاضر به اوکراین ارائه شده و بایدن به زلنسکی هشدار داده اگر «ناسپاس» باشد و مدام بگوید کمک‌های ارسالی کافی نیست، ادامه دادن درخواست پول از کنگره برای کمک به کی‌یف سخت خواهد شد.

آمریکا به تازگی بسته کمکی ۷۷۵ میلیون دلاری برای کمک به اوکراین را تصویب کرده است. یک مقام ارشد دفاعی واشنگتن گفته است این بسته شامل پهپادهای جاسوسی، وسایل نقلیه ضدِ مین، گلوله‌های ضد زره، موشک ضد تانک، موشک جاولین و موشک‌های ضد تشعشع است.

از ماه آگوست ۲۰۲۱ تا کنون، پنتاگون ۱۹ بار تجهیزاتی را از ذخایر وزارت دفاع به اوکراین ارسال کرده است. مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از زمان آغاز به کار دولت جو بایدن، به ۱۰.۶ میلیارد دلار رسیده است. افزون بر آمریکا، زلنسکی به دفعات درخواست کمک‌های نظامی از اتحادیه اروپا کرده است. کمک‌های مالی و نظامی گسترده از سوی اتحادیه اروپا در حالی که کشورهای اتحادیه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، سبب بروز اعتراضاتی در این بلوک شده است.

وزیر دفاع آلمان اخیراً گفته است برلین به سقف مقدار سلاح قابل ارسال به اوکراین رسیده است.
 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    8 0
    آقا این دلقک صهیونیسته، پنج انگشت که هیچ، اگه پاتم عسلی کنی تا زانو بکنی تو حلقش گاز میگیره، آدم که نیست که!!!! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس