کد خبر 1425589
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
وعده کانادا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین

کانادا اعلام کرد، در ادامه کمک‌هایش به اوکراین ۴۰ مهندس ارتش خود را برای آموزش به نیروهای اوکراینی اختصاص می‌دهد.

به گزارش مشرق،کانادا روز سه‌شنبه اعلام کرد، ۴۰ مهندس رزم را در برنامه آموزش به نیروهای نظامی اوکراین در لهستان شرکت می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ارتش کانادا از سال ۲۰۱۵ به بیش از ۳۳۰۰۰ نفر از پرسنل امنیتی و نظامی اوکراین آموزش داد اما از ماه فوریه برخی از آموزش‌های خود به این نیروها را متوقف کرد.

«آنیتا آناند»، وزیر دفاع کانادا در یک کنفرانس خبری در شهر ورشو گفت: «امروز من اعلام می‌کنم در هفته‌های آینده کانادا حدود ۴۰ مهندس رزم خود را در لهستان مستقر خواهد کرد تا به آموزش مهندسان رزمی اوکراینی در زمینه عملیات‌های شناسایی مهندسی، بمب‌ها، کاشت مین و مین‌زدایی توسط نیروهای ارتش لهستان کمک کنند.»

کشورهای غربی که از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ماه فوریه به ارائه انواع کمک‌ها به اوکراین با هدف مقابله با روسیه پرداختند، در هفته‌های اخیر مدعی شدند عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در مسیر شکست قرار گرفته است. با این وجود در پی حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه در روز دوشنبه به مواضع متعدد در پایتخت و چند شهر جنوب و غرب اوکراین، متحدان غربی کی‌یف باز بر طبل حمایت از اوکراین کوبیده و حالا ادعا می‌کنند باید کمک‌های نظامی و تسلیحاتی آنها به کی‌یف تشدید شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نیروهای ارتش کانادا پیشتر در راستای پشتیبانی از اوکراینی‌ها، به ارتش و دولت لهستان در زمینه ساخت مراکز پذیرش پناهجویان کمک کرده و از برخی از برنامه‌های آموزشی به اجرا در آمده در انگلیس پشتیبانی کرده‌اند.

به گفته وزیر دفاع کانادا، این کشور قصد دارد «آموزش‌های کانادایی‌ها برای ورود نیروهای جدید به ارتش اوکراین در انگلیس را تکمیل کرده و به پرسنل نظامی اوکراینی در زمینه کار با تسلیحات توپخانه‌ که در اختیار اوکراین گذاشته، آموزش دهد.»

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد حملات موشکی و پهپادی روز دوشنبه به پایتخت و چند شهر بزرگ اوکراین در پاسخ به اقدام تروریستی کی‌یف که اشاره به انفجار یک کامیون بمب‌گذاری شده در روز شنبه روی پل بین شبه جزیره کریمه و روسیه داشت اجرا شدند. رئیس‌جمهور روسیه یکشنبه، سرویس ویژه اوکراین را عامل طراحی و اجرای این عملیات تروریستی انفجار پل کریمه دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس