دبیرکل ناتو: پیروزی روسیه در جنگ اوکراین شکست ناتو است

دبیرکل ناتو با بیان اینکه کشورهای عضو این پیمان نظامی باید خود را برای یک جنگ درازمدت آماده کنند، هشدار داد که پیروزی روسیه در جنگ اوکراین به منزله شکست ناتو است و نباید اجازه دهیم چنین امری روی دهد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس نوشت : ینس استولتنبرگ در جریان نشست دو روزه  وزیران دفاع ناتو که از ۱۲ تا ۱۳ اکتبر (۲۰ تا ۲۱ مهرماه) در بروکسل برگزار می‌شود مدعی شد، پیروزی روسیه در جنگ اوکراین شکست ناتو خواهد بود و متحدان این پیمان نظامی نباید اجازه دهند چنین امری روی د هد.

دبیرکل ناتو افزود: برای همه ما مهم است که اوکراین پیروز این نبرد باشد و چنانچه پوتین پیروز شود، نه تنها شکست بزرگی برای اوکراین بلکه شکست و خطری بزرگ برای تمامی ما خواهد بود، چرا که این امر جهان را هرچه بیشتر خطرناک‌تر و ما (غرب و اروپا) را در مقابل تعرض های آتی روسیه هرچه بیشتر آسیب پذیرتر می سازد.

استولتنبرگ خاطرنشان کرد: ما باید خود را برای یک جنگ دراز مدت در اوکراین آماده کنیم.

وقوع جنگ در اوکراین که پنجم اسفندماه سال ۱۴۰۰ درپی نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا رخ داد اکنون به مرحله تهدید استفاده از سلاح اتمی رسیده، بطوری که اکثر تحلیلگران، ناظران بین المللی و  سیاستمداران و حتی برخی از مقام های نظامی کنونی و پیشین آمریکایی از جمله رئیس جمهوری آمریکا این تهدید مسکو را جدی گرفته اند.

دریاسالا مایک مولر که به مدت پنج سال ( ۱۳۸۵ تا  ۱۳۹۰) ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا را برعهده داشت چندی پیش در مصاحبه ای با شبکه خبری آمریکایی «ای‌بی‌سی» با انتقاد از اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال وقوع جنگ هسته ای گفت که آمریکا باید در مقابل، تلاش های خود را برای رفتن به سوی میز مذاکره با طرف روسی متمرکز سازد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 0
    مردم بدبخت اوکراین که سرنوشت خود را بدست یک فاسد فاسق سپردند آزاد شدند البته از زندگی!!!! هیچ کشوری تحمل نمیکنه همسایش پادگان دشمنش بشه تاسف آوره که اوکراینیها خود را فدای جاه طلبی های ناتو و در واقع آمریکا کردند😔😔
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 0
    لعنت به غرب و حامیانش،روسیه که کاری نداشت،مریض بودید که کِرم ریختید و یه جنگ حیثیتی به راه انداختید.خدا لعنتتون کنه تو تا کشور همسایه رو انداختید به جون هم.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 0
    دقیقا همین طور است، مسئله دیگر بردن و باختن نیست، مسئله بودن و نبودن است، امکان این که ناتو در شعله آتشی که برافروخته، بسوزد کم نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس