معاون نخست‌وزیر روسیه: روسیه آماده ارسال گاز به اتحادیه اروپا از طریق نورد استریم2 است

معاون نخست وزیر روسیه گفت، مسکو قادر است تا از طریق یک شاخه خط لوله نورد استریم ۲ که از خرابکاری اخیر آسیب ندیده است، به اتحادیه اروپا گاز صادر کند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو قادر است تا از طریق یک شاخه خط لوله نورد استریم ۲ که از خرابکاری اخیر آسیب ندیده است، به اتحادیه اروپا گاز صادر کند.

وزیر انرژی سابق روسیه، تلاش برای نابودی نورد استریم یک و نورد استریم یک را عمدی توصیف کرد.

نواک توضیح داد: «متاسفانه، به علت خرابکاری، یک شاخه (نورد استریم ۲) آسیب دیده و تصمیم گیری در مورد سرنوشت این شاخه نیاز به بررسی دارد.»

وی افزود: «در مورد شاخه دوم، کاملا ساخته شده است و در صورت اتخاذ تصمیمات قانونی لازم توسط همکاران اروپایی در خصوص صدور گواهینامه و رفع محدودیت ها، من فکر می‌کنم روسیه می‌تواند در کوتاه مدت عرضه مناسبی از طریق این شاخه خط لوله گاز انجام دهد.»

به دنبال یک سری انفجارهای قوی زیر آب در جزیره «بورنهولم» دانمارک، فشار گاز انتقالی از طریق خطوط لوله نورد استریم یک و نورد استریم دو به صورت ناگهانی در ۲۶ سپتامبر متوقف شد. این حادثه سبب نشت گسترده گاز و ورود حجم زیادی گاز به دریا شد.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با بیان اینکه نه اپراتور پروژه نورد استریم، نه گازپروم یا رگولاتور صنعتی «روستخنادزور» اجازه بررسی حادثه این خطوط لوله را ندارند، افزود، بررسی عینی مستلزم مشارکت متخصصان روسی است.

اپراتورهای این دو خط لوله گاز در اوایل این هفته اعلام کردند، به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط مقامات دانمارکی و سوئدی، قادر به بازرسی بخش‌های آسیب ‌دیده نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 1
    گاز پروم تحریم و خط لوله انتقال تخریب کردند باز روسیه قصد دارد گاز صادر کند اگر آمریکا برنامه جدیدی رو نکند شاید مقداری دل تو دل مردم نگران سرما بیاد
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 1
    دستش درد نکند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 1
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و حمله به یمن از بمب های نوترونی که یک نوع بسیار ضعیف بمب های اتمی است استفاده کرده است از جمله در جریان حمله به فرودگاه بغداد حالا روسیه چرا برای دفاع از خود از این مبب ها استفاده نمی کند نشان دهنده خیانت هاست
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    بزودی خرسون سقوط می کند چون روسیه بخاطر خیانت ژنرال های ارتش واکنش مناسبی به این تهدیدات نشان نداده آنها مثل جنگ آخر عراق و امریکا فقط نمایش جنگ را آنهم توسط نیروی هوایی در می اورند و پوتین واقعا نمی داند چگونه این ژنرال های خاین را برکنار کند به مقامات هر دو کشور برسانید
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 0
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس