فرانسه: آمریکا گاز خود را چهار برابر قیمت داخلی به اروپا می‌فروشد

وزیر دارایی فرانسه هشدار داده آمریکا به دنبال سوء استفاده از وضعیت بحران در بازار انرژی است و درگیری در اوکراین نباید به سلطه اقتصادی این کشور منجر شود.

به گزارش مشرق، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه هشدار داد در حالی که اتحادیه اروپا درگیر پیامدهای جنگ اوکراین است، نباید اجازه داد آمریکا بر بازار جهانی انرژی تسلط یابد. به گفته او «درگیری در اوکراین نباید به سلطه اقتصادی آمریکا و تضعیف اتحادیه اروپا ختم شود».

لومر همچنین تاکید کرد: «غیرقابل قبول است که واشنگتن گاز طبیعی مایع خود را به چهار برابر قیمتی که برای صنعتگران خود تعیین می‌کند بفروشد» و افزود که «تضعیف اقتصادی اروپا به نفع کسی نیست».

قبل از آغاز جنگ در اوکراین، روسیه بزرگترین تامین کننده گاز اتحادیه اروپا بود و حدود ۴۵ درصد از گاز مایع این اتحادیه را وارد می‌کرد. با این حال، به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر مسکو در ماه‌های اخیر، عرضه گاز روسیه به اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

از سوی دیگر، بروز نشتی در خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ نیز به این کمبود دامن زده است. حادثه‌ای که بسیاری از کشورها آن را «خرابکاری» توصیف کرده و می‌گویند به احتمال زیادی «عمدی» بوده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آمریکا و متحدانش را در این حادثه مقصر اعلام کرده و می‌گوید در صورت تشدید بحران گاز، آمریکا با صادرات بیشتر از آن منتفع خواهد شد.

هفته گذشته، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد وضعیت کمبود انرژی در اروپا تنها مربوط به امسال نیست و ممکن است در سال آینده شدیدتر هم بشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 0
    هنوز تازه اول عیشه! بذار بزم به جاهای گرمش برسه. دولتمردهای گلوبالیست اروپا یا خیلی احمقند یا دست نشانده آمریکا. وگرنه این مساله از یک سال پیش و قبل از حمله مثل روز عیان بود
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 0
    جناب وزیر دارایی! ارباب باحالی دارین
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    انفجار لوله گاز زیر دریا رو نتوانستید جلوش رو بگیرید چون ناتو و غیره و دارم همه مترسک آمریکا هست! واقعا هر وی سرتون بیاد حق اون هست چون نمی‌تونید از حقتون دفاع کتید
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 0
    آمریکا بقدری نامرد است که حتی به نوکران خودش هم رحم نمیکنه!!!!!!
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 0
    اونوقت عده ای احمق میان ومیگن بااین امریکایی که حتی سر نوکران خودش هم کلاه میذاره مذاکره کنیم!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    فصل دوشیدن شما شروع شده!،نمیشه اربابتان در مشکل اقتصادی دست و پا بزند،وشما پولهایتان را بریزید تو قلک!.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    خیانت بالاست- خوب اوکراین به پل کریمه هم رحم نمی کند اما روسیه تمامی پلهای روی رودخانه دنیپر را تعمیر می کند و حتی یکی را هدف قرار نمی دهد و ارتش اوکراین برای حمله به شرق اوکراین از ان پلها استفاده می کند حتی سوخت نیروگاههای برق اوکراین را تامین می کند این نشان دهنده خیانت فرماندهان ارشد ارتش روسیه نیست
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر موئد آن است چرا ارتش روسیه با 50 درصد نیروی رزمی وارد خاک اوکراین نشده است و چرا با وجود بسیج عمومی همچنان ارتش روسیه اصرار دارد با 10 درصد توان رزمی اش در برابر 100 توان رزمی اوکراین بجنگند به مقامات برسانید
  • سعید IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    ماها که خیلی سال پیش چهره واقعی غربیای خودکامه و بی شرفی شناختیم . خداوند جاهلان را از جهل رهایی دهد . آمین
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    ایران روسیه و چین براشون بهترین موقعیت هستش که اروپا رو به زانو دربیارن...اگه با همین فرمون پیش برن بین ده تا پانزده سال آینده کشور های اروپایی کم کم به زانو درمیان ، درست مثل دوران باستان که کشورهای اروپایی مجبور بودند تا مدت صد سال به ایران خراج بدهند تا که بهشون حمله نشه و کشورشان بوسیله ی ارتش باستانی ایران به آتیش کشیده نشه!...حتی این قانون برای وایکینگ ها هم بود! اونا هم هر ساله کلی خراج بار کشتی هاشون میکردند و این همه راه میاوردن به پایتخت مرکزی ایران تحویل میدادند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس