کد خبر 1425335
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۴
مهم‌ترین بیماری قلبی

استاد قلب دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله گفت:مهمترین بیماری قلبی، بیماری‌های انسداد پیشرفته آنتی اسکلروز عروق است که این پروسه می‌تواند در عروق اصلی قلب باشد.

به گزارش مشرق، مریم مشکانی، استاد قلب دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله  در پاسخ به این پرسش که «مهمترین بیماری‌های قلبی چیست؟»،بیان داشت:بیماری‌های قلبی انسداد پیشرفته آنتی اسکلروز عروق است که این پروسه می‌تواند در عروق اصلی قلب باشد، می‌تواند تمام رگهای قلب و بدن را در برگیرد و کلا بیماری‌های انسداد عروق کرونر یا بیماری‌های قلبی و عروقی است که شامل طیفی از درد قفسه سینه شروع می‌شود و در نهایت ممکن است به سکته قلبی و مرگ منجر شود.

وی ادامه داد: شایع ترین عوامل مرگ و میر در اکثر جوامع به خصوص جامعه ما بیماری‌های قلب و عروقی هستند و با فاصله از آن، عوامل دیگر مرگ و میر قرار دارند.

این متخصص قلب درباره اینکه «آیا سابقه ژنتیکی در بروز بیماری قلبی موثر است؟‌»،گفت:ریز فاکتورهای مختلفی دارند و فاکتورهای خطر قلبی متعدد هستند؛ از دیابت، مصرف سیگار، فشار خون، کم تحرکی تا استرسها و یکی از عوامل نیز عامل ژنتیک است.

مشکانی افزود: ممکن است در فردی، پدر، مادر، خواهر و برادر دچار انسداد عروق کرونر شوند که این می‌تواند به صورت  ژنتیکی باشد و باعث شود افراد دیگری در فامیل درجه اول در معرض این خطر قرار گیرند.

وی متذکر شد: در این افراد دقت در یکسری نکات مهمتر است و باید فاکتورهای خطر را بهتر کنترل کنیم. در این افراد سابقه فامیلی و کلسترول بالا خیلی مهم است و عدم کنترل اینها باعث می‌شود در این خانواده بیماری قلبی و عروقی بیشتر باشد و باید حتما کنترل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس