اولین تمرین تیم ملی فوتبال ایران با حضورکارلوس کی روش

خبرنگار و ورزشی نویس دیلی میل انگلیس معتقد است که انتخاب کی‌روش برای تیم ملی فوتبال ایران دیرهنگام بوده اما بد نیست. از دید او کی‌روش یک شوک بی‌هدف است.

سرویس ورزش مشرق – کم کم به آغاز بزرگترین تورنمنت ورزشی جهان شاید پس از المپیک نزدیک می ‎شویم. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که با همه فراز و نشیب و حرف و حدیثش بالاخره قرار است برگزار شود.

هر گوشه را یکی از کشورها بر عهده گرفته و سوال اینجاست که در زمان بررسی صلاحیت میزبانی از قطر جز ثروتش چه دیدند که با رای قاطعانه آن را انتخاب کردند؟!

در هر حال همین ثروت زیاد هم برای خودش یک برگ برنده است. اکنون قطر امنیت میزبانی خود را به فرانسه و انگلیس سپرده، تکنولوژی را از آلمان و آمریکا خریداری کرده و هتلینگ و ویترین رقابت‌ها را به فیفا و آن هم به کانادا، ایتالیا و چند کشور دیگر سپرده است.

خبرنگار ورزشی مشرق با پاتریک جورجویچ نویسنده جوان اما با سابقه دیلی میل همکلام شد تا از او درباره وضعیت فوتبال انگلیس، نگاه رسانه‌های بریتانیا به فوتبال ایران و گروه B در جام جهانی بپرسد. متن گفتگو را در ادامه بخوانید:

تفکرات و اطلاعات کی‌روش یخ زده!/ خیال انگلیس راحت است، سطح فوتبال ایران بالا نیست!

پاتریک به خاطر قبول دعوت برای این گفت و گوی تلفنی ممنونم، سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران برای انگلیس ناشناخته نیست. نظرت درباره انتخاب کارلوس کی‌روش چیست؟

برای من هم جذاب است که بدانم خبرنگاران ایرانی اکنون درباره حریف مهم تیمشان یعنی انگلیس چه طرز تفکری دارند، به نظر من کی‌روش مربی خوبی است، کارش را بلد است، بی سواد نیست، می خواهم بگویم که مربی آگاهی به نظر می رسد اما به روز نیست، اطلاعاتش یک روزی یک جایی یخ زده، متوجه منظورم می‌شوید؟ مربی قابل پیش بینی شده است. ایده پردازی ندارد و تحلیلش از حریفان تا حد زیادی احساسی است. در منچستریونایتد هم گاهی بین دو نیمه او سخنرانی می‌کرد چون بلد بود به بازیکنان انگیزه بدهد، اما وقتی زمان سخنان فنی می‌رسید، فرگوسن ادامه می‌داد.

در واقع می‌خواهی بگویی که کی‌روش از لحاظ فنی چندان مربی بزرگی نیست؟

نه این را نمی گویم، به هر حال در بضاعت خودش مربی کوچکی نیست اما وقتی وارد میدان جام جهانی بشود باید بزرگ باشد، بزرگتر از آنچه قرار بود. نگاه کی‌روش به فوتبال ایران البته جالب و جذاب است. او در آستانه ورود به ایران گفته که خانواده مرا صدا زده و باید به خانه برگردم، قابل ستایش است، او روحیه جنگنده ای دارد و خوب بلد است رسانه‌ها را با خود همراه کند. کارش را بلد است، این بهترین پاسخ من خواهد بود.

شما از هواداران سرسخت لیورپول هستید، اوضاع فوتبال باشگاهی در بریتانیا چگونه است؟

بله، من آنقدر مقابل درب ورودی استادیوم عکس گرفتم که دیگر همه متوجه شدند، لیورپول همه زندگی من است، البته این زندگی شخصی وارد زندگی کاری من نمی شود. تلاش می کنم در زمان نگارش خبر یا گزارش بی طرف باشم. فوتبال باشگاهی در انگلیس امسال هیجان زیادی دارد، اوضاع لیورپول خوب نیست اما شرایط بهتر خواهد شد. تعداد بازی‌ها آنقدر زیاد نیست که بتوان به راحتی شرایط جدول باشگاهی لیگ برتر را تحلیل کرد.

به سراغ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برویم. نظرت درباره این میزبان چیست؟

من از مخالفین جدی این میزبانی بودم بعدها هم افشاگری صورت گرفت و فیفا رسوا شد. در هر حال نمی شود به گذشته برگشت و حالا باید با قطر سازگار باشیم. امیدوارم میزبان خوبی باشد هر چند همه چیز در اختیار دیگران است و باید هم میزبانی خوبی داشته باشد. آنها خودشان چیزی برای میزبانی از جام جهانی نداشتند و ندارند. حقوق بشر هم به درستی رعایت نشد، وضعیت کارگران نپالی و پاکستانی مشخص نشد و همه چیز در یک سکوت خبری از بین رفت.

ایران در گروه B با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است.

گروه سختی برای ایران و شاید ولز است، آمریکا هم هیجان زده خواهد بود و شاید خود را مستحق صعود بداند اما به نظر من تنها تیمی که از حضور در این گروه بسیار خوشحال است، انگلیس است و بس. رقابت اصلی در این گروه به عقیده من بین آمریکا و ولز برای صعود از گروه است. ناراحت نشو اما ایران برای صعود از این گروه شانس زیادی ندارد. من اخبار فوتبال ایران را بررسی نکرده‌ام اما به نظرم سطح فوتبال ایران در آسیا بالا و در جهان پایین است.

تفکرات و اطلاعات کی‌روش یخ زده!/ خیال انگلیس راحت است، سطح فوتبال ایران بالا نیست!

انگلیس شاید جدی ترین حریف ایران باشد اما فوتبال ایران برای پیروزی مقابل آمریکا و ولز انگیزه زیادی دارد.

همه چیز ممکن است، من نگفتم غیرممکن است، سخت است و البته اگر قرار بر پیش بینی باشد من به انگلیس و ولز اشاره خواهم کرد.

آیا کی‌روش شناخت خوبی از فوتبال انگلیس دارد؟

بعید می‌دانم. این که مدتی در فوتبال انگلیس مربی بوده دلیل نمی‌شود فوتبال انگلیس را بعد از این همه سال بشناسد. کی‌روش مربی کوچکی نیست و البته همیشه دستیاران خوبی انتخاب می‌کند. او تیم رسانه‌ای خوبی هم دارد و در جنگ رسانه پیروز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • گزگن IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    16 18
    اشتباه بزرگی کردند کی روش رو انتخاب کردند.تفکرات صرفا دفاعی داره و تیم رو بسته و تو لاک دفاعی می بره.آزموده را آزمودن خطاست.و چه اشتباه بزرگتری که تاج دوباره رئیس شد.خواهید دید که فوتبال ایران به فنا خواهد رفت.
    • صفاف کار IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      4 1
      هرکه بهتره بفرمائید سکان تیم ملی بعهده بگیره!!هشتاد میلیون در ایران مربی جهانی داریم حیفه از خارج مربی آورده شود ؟؟!!پس اینها چکار کنند؟؟
  • CA ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    21 11
    اگر در. جام جهانی قبل طارمی اون گل خالی رو به گل تبدیل کرده بود الان اینجوری در باره اش حرف نمی زدید دیگه خودش نمی تونست بره تو زمین یادتون رفته چه بلای سر کره جنوبی اورد تا نبود بهشون باختیم اگر توی این گروه مربی بتونه کاری بکنه فقط همین کیروشه چه ازش خوشمون بیاد چه بدمون بیاد اگر اسکویچ می موند مثل برانکو تو جام جهانی قفل میکرد میخ میشد رو نیمکت تیم بازیکن هامونم هم شاید وسط بازی با هم درگیر میشدند و باعث ابروریزی واسه ایران می شدند مثل زمان برانکو حالا هی گیر بدید فعلا چه بخواهید چه نخواهید مربی تیم ملی ایرانه پس پشتش بایستید و تیم رو وارد حاشیه کنید و روحیه به تیم بدید اگر واقعا تیم ملی رو دوست دارید
  • حسن IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    6 2
    در زمان بررسی صلاحیت میزبانی از قطر جز ثروتش چه دیدند!
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    6 12
    کارلوس کیروش در نهایت همان نتیجه 2014 را تکرا خواهد کرد و دنبال کار خودش خواهد رفت. ایران پس از کنار گذاشتن اسکوچیچ بایستی یک سرمربی به مراتب بالاتر از کیروش را جانشین میکرد تا پس از جام جهانی تیم ایران را متحول کند.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      3 2
      بهتزین تحلیل بود
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    10 2
    خبر های روحیه بخش بذارید. مخالف کی روش هم ک هستید حالا که اومده منفی بافی نکنید دیگه. خبرنگار دیلی میل غلط میکنه میخواد روحیه تخریب کنه. شما هم لطفا سلیقه خودتون رو بذارید کنار. وقتی اسکوچیچ توانایی نداره چهارتا بازیکن رو مدیریت کنه باید مربی بزرگی مثل کی روش بیارن. تیم رو ببره ان شاءا... مرحله بعد. پاداش صعود هم 12 درصدش رو ببره. معامله خوبیه. بهتر از خوردن6 گل از انگلیس با اسکوچیچه ک! علی دایی و نکونام هم ک پیشنهاد سرمربیگری رو رد کردن. بهترین گزینه کی روش بود بنظرم.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    4 11
    تفکرات نداره که بخاد یخ زده باشه ایشون بزرگترین افتخارش اینه که دستیار فرگوسن بوده .از همون موقع هم با همین عنوان داره میره تو تیمهای ملی قرارداد میبنده نتیجه نمیگیره میندازنش بیرون دوباره تیم بعدی -هشت سال زمان داشت هیچ کاری نکرد تو دو ماه میخاد چیکار کنه؟؟
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    7 1
    کارهای تاج همیشه همین طوری بوده است. این همه هم گفتند که پرونده تاج باز است و برکنار خواهد شد. اما هیچ کاری هم نکردند.
  • رضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 9
    ایران حذف میشه اونم با یه مربی گرون مفتخور
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      5 2
      اخه مردحسابی ماهی۵۰۰۰۰ دلار گرونه قرارداد کیروش جوری است که درصورت صعود میلیونی میشه آنهم از پول فیفا
  • ایرانی با غیرت IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    7 9
    تفکرات کارلوس کیروش متعلق است به عصر یخبندان !
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    7 6
    وقتی هدف مافیا این باشد که با گل کمتر ببازیم، مثلا "خوب ببازیم" همین آش و همین کاسه. از ورزشکاران آمریکایی‌ روحیه جنگندگی یاد بگیرید که در هر شرایطی تا آخرین لحظه مبارزه می‌کنند چه ۱۰ هیچ ببرند چه ببازند.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 2
      اتفاقاً تاج که گفته میشود جندماه پیش تلفنی با برخی روسای فوتبال امریکا داشته و کیروش هدفشون شش تایی شدن ایران مقابل امریکا و انگلیس است
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    5 1
    اولین چیزی که باید فهمید که متاسفانه اکثر کارشناسان و مردم نمی فهمند اینه که با متریال ضعیف نمی شه بهترین بناها را ساخت یعنی وقتی فوتبال آماتوری ما تو دوره علی پروین یخ زده و مونده بحث آکادمی و آموزش فوتبال از پایه (آموزش زندگی یک فوتبالیست حرفه ایی شامل خواب ، خوراک و ... و بحث های فنی شامل بازی ماشینی ، فهم فوتبال ، آگاهی محیطی، بهترین تصمیم در لحظه و ...) در ایران تعطیل است وقتی زیرساخت نداریم وقتی نمی توانیم حتی برای هفته بعد ، درست برنامه ریزی کنیم اقتصاد فوتبال نداریم و کلا دور هم خوش هستیم چه جوری انتظار داریم که مربی تیم ملی بیاد و یک بازی هجومی ، باز و مدرن به اجرا بگذاره ؟ ندیدین جلوی تیم دوم الجزایر، جلوی دروازمون خفت شده بودیم ؟ شما کلوپ و گواردیولا را هم بیارید وضع فوتبال ما را ببیند باز ۱ نسخه تجویز می کند که بشینید جلوی دروازتون و منتظر ضدحملات و شانس ها باشید یعنی حرف این کارشناس انگلیسی در مورد فوتبال ضعیف ما یک حقیقت تلخ است اینکه نظرش راجع به کیروش منچستری منفیه از سمت یک لیورپولی یک نظر مشخص و بی اعتباره ، اگر ما یک سوم اسپایر را هم در ایران داشتیم طارمی ، آزمون و جهانبخش امروز در رئال ، بایرن و سیتی بازی می کردند اما حیف که بازیکنان بااستعداد ما دورهمی بالا می آن و بخاطر همین مورد بسیار پرنوسان هستند بعد انتظار معجزه هم از کیروش داریم ! کیروش سری قبلی دید وضعیت فوتبال ایران چقدر آماتوری و عقب افتادس فقط گفت شده باشه برید لیگ های شرق اروپا هم بازی کنید فقط ایران نمانید بلکه کمی به حرفه ایی شدن کمک کنه که دیدین طرح کیروش درست بود ایده ها و استراتژی هایش و دیدش به فوتبال ما هم درست بود چنانکه بهترین نتایج تاریخ فوتبال ما را گرفت همچنین یکسری زیرساخت ورزشی در ایران از سر فشارهای کیروش ساخته شد یعنی اگر از منم منم دربیایم عقلی وجود داشته باشه کیروش را به عنوان مشاور فدراسیون هم در نظر می گیریم که برای حرفه ایی شدن فوتبال ایران کمک بده این آدم می تونه عرب ها هم تا همین ۲۰ سال پیش به خودشون لایی می زدند با استفاده از مشاورین اینچنینی، فوتبال خود را بالا کشیدن و جوری حرفه ایی شدن که جام جهانی برگزار می کنند منم منم ما را کشت .
    • سید IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      4 1
      چند کلمه حرف حساب. دمت گرم
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 1
    یک شخصیت متین و با وقار و غیرقابل پیش بینی را برداشتند یکی مثل خودشان هوچی و متقلب و فرصت طلب را آوردند، قبل از باختهای مفتضحانه مسخره دنیا شدیم رفت پی کارش، فقط امیدوارم راه را بر مجازات مسببین این حماقت را نبندند، تاج هم ار حالا دنبال سوراخ موش باشه.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    1 0
    این چرا همش تو قیافست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس