حضور ۱۰۰ تیم موتورسوار برای دستگیری موبایل قاپ‌ها در تهران

رئیس پلیس پایتخت گفت: بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ تیم موتورسوار برای دستگیری موبایل قاپ ها در خیابان‌های تهران حضور دارند که تحت امر قرارگاه مبارزه با موبایل قاپی هستند.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی، شامگاه شنبه در برنامه‌ای تلویزیونی ضمن تبریک هفته وحدت گفت: در هفته فراجا هستیم که لازم می‌دانم این هفته را به ملت ایران و به همکارانم در مجموعه پلیس و خانواده‌های آنها تبریک می‌گویم. امسال شعار هفته فراجا «پلیس خادم مردم-مردم حامی پلیس» است؛ پلیس دائماً در حال تلاش برای خدمتگزاری است چراکه امنیت اساسی‌ترین نیازی است که هر جامعه‌ای به آن نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه متولی اصلی امنیت در داخل کشور پلیس است، افزود: در بخش سرقت و سارقین مأموران پلیس ایثارگری و جان فشانی می‌کنند و شبانه روز برای تأمین نظم و امنیت در تهران تلاش می‌کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰ درصد سرقت‌های پایتخت کشف می‌شود، گفت: سرقت‌هایی مانند موبایل قاپی و جرایم خشن مردم را آزاد می‌دهد به همین دلیل است که گشت‌های ویژه را حدود یک ماه پیش راه اندازی کردیم. این گشت‌ها تیم‌های ۷ نفره هستند که کارشان شکار سارق است، اغلب مأموران گشت‌های ویژه از مأموران یگان امداد و یگان ویژه هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ناآرامی‌هایی اخیر پلیس را به مشغول خود کرد، پلیس می‌توانست این وقت را برای مبارزه با سرقت و قاچاق مواد مخدر اختصاص دهد که متأسفانه الان کمتر شده است.

وی تصریح کرد: اگر تلفن همراه شما را دزدیدند بلافاصله با ۱۱۰ تماس بگیرید و مشخصات گوشی را به ۱۱۰ اطلاع دهید؛ یک قرارگاه ویژه برای مبارزه با سرقت تلفن همراه در پلیس آگاهی تشکیل داده ایم تا به سرعت به سرقت تلفن همراه ورود کنند. بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ تیم موتورسوار برای دستگیری موبایل قاپ ها در خیابان‌ها حضور دارند که تحت امر همین قرارگاه هستند.

رحیمی افزود: مکل این قرارگاه طرح کاشف است که مأموران در این طرح با مجرمان باندی و حرفه‌ای مقابله می‌کنند. در دو روز پیش پلیس آگاهی حدود ۴۰۰ سارق را در دستگیر کردند.

رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس پایتخت در امر مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در ۶ ماهه اول سال بالغ بر ۱۹ هزار معتاد متجاهر را جمع آوری کردیم و مرتباً با این موارد مبارزه می‌کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ما از این اتفاق واقعاً متاسف هستیم و البته تا زمانی که پزشک قانونی اعلام نظر نکرده بود ما هیچ اظهار نظری نداشتیم. در اقداماتی که پلیس امنیت انجام می‌دهد صد در صد اقدامات ایجابی است.

وی تصریح کرد: پلیس امنیت اخلاقی برابر قانون در سطح معابر به افرادی که شئونات را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند که ۹۰ درصد به تذکر پلیس گوش می‌دهند و حدود ۹ درصد با حضور در داخل ون و صحبت به تذکر پلیس گوش می‌دهند و حدود یک درصد است که به کلاس منتقل می‌شوند.

رحیمی افزود: این اقدامات سالانه است که انجام می‌شود و کار جدیدی نیست و مقررات برای آنها بازگو می‌شود. مجدد می گویم از این اتفاق متاسف هستیم و با خود می‌گوئیم کاش این اتفاق رخ نمی‌داد.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تیم‌هایی از سوی رئیس جمهور، رئیس مجلس و قوه قضائیه و قبل از تمام این تیم‌ها بازرسی شروع به کار کردند و در مجموع تمامی این تیم‌ها اعلام کردند که پلیس هیچ گونه قصور و تقصیری نداشته است.

وی گفت: فلسفه شکل گیری پلیس برقراری نظم و امنیت جامعه است، امنیت یک بحث زیرساختی است و اگر امنیت نباشد هیچ فعالیتی نمی‌تواند شکل بگیرد و پلیس با افرادی که اغتشاش ایجاد می‌کنند با قاطعیت ایستادگی می‌کند و جانمان هم فدای آرامش مردم می‌کنیم.

رحیمی بیان کرد: سوال ما این است که در مقابل هجم عظیم کار فرهنگی که دشمن بر روی جوانان و خانواده‌های ما انجام می‌دهد چه کار فرهنگی انجام داده ایم؟ کار دوستان در بخش‌های فرهنگی سخت است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در سال گذشته بیش از هزار تن انواع مواد مخدر کشف شده است و خیلی از این مواد به صورت گرمی کشف شده اند.

رحیمی بیان کرد: پلیس انواع مأموریت‌ها از جمله مبارزه با مفاسد اقتصادی را انجام می‌دهد و پلیس امنیت اقتصادی در حوزه فرار مالیاتی و قاچاق ارز کارهای بسیار مؤثری انجام داده است.

وی با بیان اینکه تهران بزرگ در شاخص کاهش کشته‌ها رتبه اول را کسب کرده است، گفت: ولی در بخش موتورسواران و عابران پیاده وضعیتی خوبی نداریم و ۴۳ درصد از کشته‌ها مربوط به موتور سواران و ۴۰ درصد مربوط به عابرین پیاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 2
    قرار بود با این موتور سواران، بی ملاحضه ک با صدای وحشتناک ، باعث وحشت و عصبانی شدن عابرین میشوند، و موتور س واران از روی عابر پیاده عبور میکنن نشانه بی فرهنگیه ، بسیار زیاد هم هستن،،، حیف ما ک شعار فرهنگ، میدیم نباید ب این شکل باشه، چهره شهر زشت میکنه، هم آلودگی صوتی، هم سرقت، هم وحشت،،، هیچ جای دنیا اینقدر موتور ندارن،،، هرچه شهر با فرهنگ تر باشه موتور در آن کمتره،،، با تشکر از پلیس امیدوارم لحاظ کنن،،تشکر
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    سد شکسته و دارید آب را سطل سطل جمع آوری میکنید. اساسی ترین راه برای جلوگیری از سرقت ها این است که جلوی مخدوش کردن گسترده پلاک موتورسیکلت را بگیرید و معتاد ها را جمع آوری و مجبور به کار کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس