کد خبر 1424548
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
گزارش میدانی فارس از تجمعات در برخی نقاط کشور

بعد از آخر هفته‌ای آرام و علی رغم فراخوان گسترده ضد انقلاب برای کشاندن مردم معترض به خیابان‌ها اما امروز شنبه ۱۶ مهرماه اکثر شهرها و مناطق کشور روز آرامی را پشت سرگذراندند.

به گزارش مشرق، ضد انقلاب برای امروز شاید سنگین‌ترین هجمه رسانه‌ای را به راه انداخته بود و فراخوان‌های متعددی را برای شنبه دست به دست کرده بود اما بیشتر شهرهای کشور در آرامش کامل بود و قریب به اتفاق کلاس‌های دانشگاه‌های کشور تشکیل شد.

روزهای پایانی هفته گذشته نیز زندگی عادی مردم در تمامی شهرهای کشور در جریان بود.

زاهدان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان دیروز و امروز روزهای آرامی را سپری کرد و مردم برخورد سردی به فراخوان ضد انقلاب برای تجمع نشان دادند.

خراسان‌های جنوبی و شمالی، سمنان، اردبیل، زنجان، بوشهر، کرمان، گلستان و هرمزگان هم روز و شب عادی را سپری کردند. خوزستان هم مانند روزهای قبل در آرامش بود.

صبح امروز تجمعی با جمعیت حدودی ۴۰۰ نفر در گوهردشت کرج رخ داد، تجمع‌های کم جمعیتی هم از خیابان درختی این شهر و هم چنین خیابان اصلی فردیس گزارش شده است. دانشگاه آزاد کرج هم صبح امروز شاهد یک تجمع دانشجویی بود.

ظهر امروز شهر سنندج نیز در میدان آزادی، میدان مادر و پیاده راه فردوسی شاهد تجمعاتی بودند.

اخبار غیررسمی از شهادت یک پاسدار با شلیک تیرجنگی حکایت دارد. ستاد امر به معروف استان نیز مورد هجوم آشوبگران قرار گرفت.  اغتشاشات سنندج با یک کشته سازی نیز همراه شد و ضد انقلاب با پخش یک ویدئو و کپشن‌های خیالی سعی بر متشنج کردن اوضاع کردستان داشتند.

پلیس بارها اعلام کرده است در تجمعات خیابانی به هیچ وجه از تیر جنگی استفاده نمی‌کند. در اغتشاشات آبان ۹۸ هم حدود ۵۰ نفر از مردم با اسلحه غیر سازمانی کشته شدند. 

در قم، همدان، قزوین، گیلان و مازندران تجمعاتی در دانشگاه‌ها شکل گرفت. زندگی عادی مردم در کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز مانند هفت روز گذشته جریان دارد. هوای این مناطق سرد شده و مردم بخاری‌های خانه‌ها را روشن کردند. 

آذربایجان غربی نیز چند روز درگیر زلزله خوی بود و تمامی شهرها زندگی عادی مردم جریان داشت تنها در بوکان برخی از مغازه های بازار مرکزی شهر به خاطر تهدید گروهک های تجزیه طلب کرد تعطیل بود. دختران چند مدرسه راهنمایی هم هنگام ظهر مدت کوتاهی شعار می‌دادند. تجمع حدود ۵۰ نفره نیز در میدان فرمانداری بوکان شکل گرفت. تمام ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی نیز هیچ تجمعی به خود ندیدند. 

در اصفهان پیش از ظهر امروز هم تعدادی از افراد در خیابان چهارباغ بالا و میدان آزادی با شکل دادن تجمعات محدود در خیابان با ایجاد ترافیک در این محدوده موجب برهم زدن نظم عمومی و مزاحمت برای مردم شدند. ظهر امروز حدود پنجاه نفر از جوانان دختر و پسر با حضور در میدان شهدای اراک به صورت پراکنده شعارهایی هنجارشکنانه سر دادند.

در خرم‌ آباد و بقیه شهرهای لرستان شب آرامی سپری شد اما خیابان هفت تیر دورود شاهد تجمع حدود صد نفری بود. اغتشاشگران شعار سر دادند و با سنگ شیشه‌های مصلی را شکستند با ورود پلیس این اغتشاش پایان یافت. 

میدان نمازی شیراز هم شاهد یک تجمع ۵۰ نفره بود. ۳۶ شهرستان دیگر استان فارس نیز روز و شب پاییزی آرامی را سپری کردند. 

در شهر ایلام هم جمعیتی در حدود ۵۰ نفر در چهار راه سعدی (مرکز شهر) و پارک کودک تجمع داشتند.  در چهارراه نوبهار کرمانشاه نیز حدود ۱۰۰ نفر تجمع کردند. برخی خودروها نیز با بوق زدن اعتراض خود را به ترافیک شهر نشان می‌دادند. هم اکنون تردد در تمام خیابان‌های کرمانشاه به طور عادی در جریان است.

در یزد نیز جمعی از دانشگاهیان علوم پزشکی شهید صدوقی ظهر امروز بعد اقامه نماز در محوطه پردیس علوم پزشکی تجمع کرده و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریگا و مرگ بر فتنه گر اغتشاشات اخیر در محوطه این دانشگاه و دانشگاه یزد را محکوم کردند.

در مشهد نیز ظهر امروز تجمعات چند ده نفری در بلوار وکیل آباد و چند منطقه دیگر اتفاق افتاد. معترضین به بعضی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و اموال عمومی آسیب رساندند. بقیه شهرهای استان بزرگ خراسان رضوی به فراخوان ضد انقلاب پاسخ منفی دادند.

پلیس در برخی از شهرها برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده کرد. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در تجمعات تهران و چند شهر دیگر از تفنگ پینت بال نیز استفاده شده است.

در تهران هم خبرنگار فارس، جمعیت تجمع کنندگان در تئاتر شهر را ۲۰ نفر تخمین می‌زند. تجمعات چند ده نفره مشابهی در خیابان آزادی نزدیک دانشگاه شریف، خیابان کارگر شمالی و میادین فلاح، انقلاب، هفت تیر و بهارستان شکل گرفت. در برخی نقاط اغتشاشگران سطل زباله آتش زدند و ترافیک ایجاد کردند.

در لاله زار حدود ۱۰۰ نفر تجمع کردند و ۴ سطل زباله را آتش زدند و با جدول‌های سیمانی کنار خیابان ترافیک ایجاد کردند. تجمع حدود ۱۵۰ نفره در نازی آباد هم پایان یافت. در منطقه امامزاده حسن نیز درگیری آشوبگران با نیروهای بسیج یک شهید و دو مجروح برجای گذاشت.

ظهر امروز تجمع ۴۰ نفر آشوبگران در بازار تهران به آتش زدن یک کیوسک پلیس و دکه‌های فروش بلیط ون ختم شد. بازریان نیز با اغتشاشگران همراهی نکردند. پس از آتش سوزی کانکس نیروی انتظامی، پلیس از بازاریان خواست تا مغازه‌ها را تعطیل کنند. ضد انقلاب با پخش تصاویر مغازه‌های بسته به دروغ اعلام کرد بازار تهران اعتصاب کرده است.

در مجموع به نظر می‌رسد که در کل کشور جمعیت معترض کمتر از ۵ هزار نفر بوده است که نسبت به روزهای نخست اغتشاشات شاهد افت چشمگیر جمعیت کف خیابان هستیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حسین IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    17 2
    انشالله به خیر بگذره
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 1
      اسب تروآی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآی آمریکا است پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 4
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 3
      این یارو 09:46 همونیه که میگفت تلگرامو ببندید دلار دیگه گرون نمیشه
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
  • اصغر IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    16 4
    دروغ گو دشمن خداست
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 0
      لابد ملکه و کدخدا و لجنی واسقاطیل و نوکراشون هم دوست خدان
    • ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      2 0
      پس سعس کن دروغ نگی
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 1
      خوب دروغ نگو!!
  • BE ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    مجموع همه ی این ها که گفتی دو سه هزار نفر که نشد
  • GB ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    10 11
    کلا همه چیز امن و امان است. خدا را شکر . ایینترنت بین المللی را وصل کنید
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 2
      آقا انگار این اغتشاشگر ها بزرگترین دردشون اینترنته، از مسئولین خواهش میکنیم فعلا اینترنت بین المللی بسته بمونه!!
  • هاشمی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    26 10
    مماشات با این افراد به ضرر ۸۰ ملیون نفره
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 5
      از دهن ملت حرف نزن
    • یزدان IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 4
      یعنی تو ۸۰ میلیون نفری ؟؟!!! تو به نیم درصد هم نمیرسی
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 1
    برخی؟ تقریبا همه جا!
  • DE ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 1
    در مجموع به نظر می‌رسد که در کل کشور جمعیت معترض کمتر از ۵ هزار نفر بوده است که نسبت به روزهای نخست اغتشاشات شاهد افت چشمگیر جمعیت کف خیابان هستیم.// چی فکر میکردند چی شد.کل زور و برنامه امریکای ابرقدقد صهیون و مثلث ننگ عبری عربی غربی و میلیونها دلار سالانه خرج این حیف نونها کردند بعد ختم شد به جنایت وحشیگری ضرب و شتم مردم بیچاره و کشت و کشتار .یک مشت عرق خور مالخور عربده کش اراذل و اوباش کیف قاپ دزد رهبری اغتشاشات را به عهده دارند. ای خاک عالم بر سر هر دانشجوی عوضی و درپیتی برانداز اغتشاشی که عقلش را داده دست یه مشت دزد راهبند و اراذل و اوباش بیشخصیت .مرگ برتو دانشگاهی بیشعور برانداز بیعقل تجزیه طلب. جوانان و دانشجویان هیجانی باید راه خود را از راه این اراذل و اوباش چاقو کش لات دزد جدا کنند.اگر ربع پهلوی سر کار بود تمام اراذل و اوباش جزو ساواک و شکنجه گرهاش بودند.مثل فاشیست های دلقک آذوف در اوکراین.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 2
    چقدر باید شهید بدیم تا بالاخره این اراذل رو از شهر جمع کنید؟
  • US ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 2
    کلا ۴،۵ نفر بودن
  • علوی IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 0
    هر دوره در هر شهری با پول صعودی چندصد نفر اجیر و آموزش میبنند و میشوند هسته اصلی این روند فرسایشی را ادامه می‌دهند تا قشر خاکستری را جذب کنند قشر خاکستری هم ناظر به اینکه بالاخره اقای رییسی پاکسازی می‌کند یا خیر؟!! ساده لوحی است ثمره کار تمامی سرویس های امنیتی غربی مداخله کننده با عناصر سیاسی با فراخوان اتباع شون از ایران را فقط برای این جمع محدود ببینیم ضمنا چرا همین هسته اولیه به محض تجمع به وسیله یگان ویزه محاصره و دستگیر نمی‌شوند فرصت آتش سوزی فرار و فتح محله به محله میدهند و بعد چند نفر فقط دستگیر و اعتراف و اشتباه کردم فردا روز از نو حفره های ترور شهید فخری زاده آیا هنوز هم هست ؟
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 1
    باید سر دسته های این جوانان شناسایی و برخورد محکم شود با انها
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 1
    گور پدر آشوبگر ما امنیت و آرامش دوست داریم از آشوبگر بی مغز نفرت داریم. بخدا قسم باید اعدام کنید لیدرها رو این سگهای ولگرد عمدی بعد از دستگیری توبه میکنند مزدوران داعشی بهشون یاد دادند اما کور خواندید الان دولت خائن روحانی نیست اعدامش ون میکنند
  • رضا IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    6 1
    کفتارها شبها سطل آشغال آتیش می زنم و آرامش مردم را سلب می کنند روزها برای دلخوشیشون تو سایتها کامنت می زارن!!
  • ... IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 1
    بابل هم از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۰ شب حدود ۲۰۰ نفر بصورت پراکنده تجمع کردند اما انقدر نیروهای مردمی بودند که جرات نمی کردند شعار بدن فقط با ماشین بوق می دادند. از شهرهای همجوار زیاد بودند
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 4
    اگه همه چیزاینقدگل وبلبله پس اینترنت رو وصل کنیدیاشایدهم شماتوهم می زنید
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      2 2
      اینترنت وصله اینستاگرام و واتس اپ قطعه که شرمنده اخلاق کاربریت. تا قوانین ما رو قبول نکنن و نمایندگی نزنن باز نخواهد شد
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 1
    براندازی اینشتاگرامی رو میشه دقیقا به هالک ایرانی تشبیه کرد. تو اینستاگرام عکس ها فوتو شاپی بازوهای بزرگ قد بلند ولی تو میدون مبارزه قد کوتاه هیکل نحیف و مشت خور ملس!!!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    واقعا جمعيت نسبت به هفته پيش كمتر بود من خودم محل زندگيم گوهردشت كرج هفته پيش خيلي بيشتر بود و اينكه خيلي طولاني تموم شد اما اين هفته جمعيت كمتر و تا ساعت ٨ پراكنده شده بودن
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 2
    پس چرا وزارت اطلاعات کاری نمی کنه به خدا کسب وکارها بعد از کرونا تازه داشت کمی رونق می گرفت دخترمن دانشجو کرج هست جرات نکردم بفرستمش دانشگاه شمارا به خدا فکری کنید
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    باید پذیرفت که مملکت ما جمهوری اسلامی نیست مملکتی که بانک هایش سودو ربا تبلیغ و جابجا میکنند نمیتواند اسلامی باشد برفرض نبود بی عدالتی گرانی بیکاری و این اواخر تعطیلی های در اثر کرونا و واکسن اجباری دست کم مردم جمهوری اسلامی ربوی نمی خواهند و بهتر است اعتراضات و مطالبات برحق ادامه داشته باشد تا مملکت اصلاح شود اصولاً سیستم ربوی دشمن خداست و بدون شک خداوندپیروز است
  • DE ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    جک زیبایی بود این خبر
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    بنظرم تشکیل گروه موتوری پلیس راحت ترین راه برای اشراری است که شبها به مغازه و اماکن عمومی آتش می‌زنند ...
  • حمید محمدی IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    ننگ ابدی برفتنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس