افزایش ۲۷ درصدی کشف سلاح و مهمات

سخنگوی پلیس از کشف ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق و همچنین افزایش ۲۷ درصدی کشف قاچاق سلاح و مهمات در سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار مهدی حاجیان سخنگو و معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی کل کشور با حضور در برنامه سلام صبح بخیر به عملکرد پلیس اشاره و تصریح کرد: در حوزه قاچاق سوخت که به ضرر منافع ملی کشور است در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر انواع سوخت هم در حوزه مرزبانی و هم توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی کشف شده است.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: در بحث مبارزه با انواع قاچاق سلاح و مهمات نیز نسبت به سال گذشته اقدامات ویژه‌ای انجام شد و کشفیات در این زمینه ۲۷ درصد افزایش یافت.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی کشور به بحث هوشمند سازی اشاره و بیان داشت: انتقال از الکترونیکی بودن به سمت هوش مصنوعی مدنظر ما بود که در واقع این سیستم نیاز به تغییر زیرساخت‌ها داشت که بحمدلله موفق عمل شده و از الکترونیکی وارد هوشمندی شدیم.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و امکانات مدرن و دست افزارهای هوشمندی داریم که در در اختیار افسران پلیس است که با بانک‌های بزرگ اطلاعاتی ارتباط دارد.

سردار حاجیان ادامه داد: دست افزارهای هوشمند می‌تواند انواع مواد مخدر را در صحنه تشخیص دهد که در دست پلیس پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است؛ همچنین احراز هویت افراد در میدان و مواردی همچون پیگیری سرقت خودرو و وضعیت مالک خودرو با عکس از یک پلاک و همچنین اطلاع از وضعیت گواهینامه و تخلفات افراد با کد ملی از جمله کارآیی های دست افزارهای هوشمند در اختیار پلیس است.

وی گفت: سامانه پلیس من که ۲۴ خدمت به مردم ارائه می‌دهد دوشنبه افتتاح می‌شود و می‌تواند مثلاً در حوزه گذرنامه بدون حضور افراد با بارگذاری اطلاعات و احراز هویت مراحل موردنظر را انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    افزایش کشف نشان دهنده صعود وحشتناک قاچاق سلاح به داخل کشور است امیدوارم مسئولان مراقب باشند و به نحو مقتضی به مردم هم اطلاع رسانی کنند
  • محمد IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    مسئولین اگر در راههای بین استانی محوربازرسی بزنند این کشفیات به۲۰۰درصد میرسه. عربستان و امارات در محور ها بازرسی دارند اما کشور ما خیرچرا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس