پلیس

زورگیری، موبایل قاپی و کیف قاپی شغل‌شان شده بود؛ بدون هیچ دغدغه و ترس و نگرانی در روز روشن، چاقو و قمه کشیده و گوشی و کیف و گردنبند طلا را می دزدیدند تا آنجا که دیگر صبر پلیس لبریز شد و گشت ویژه رسید.

به گزارش مشرق، سارق هستند؛ آن‌هم از نوع زورگیر، کیف‌قاپ و موبایل‌قاپ؛ با سلاح سرد و گرم به پیر و جوان و زن و مرد رحم نمی‌کنند؛ آن قدر گستاخ شده‌اند که در روز روشن و در بین چشم مردم از خیابان گرفته تا اتوبان، سرقت کرده و تهدید می کنند و تیزی می کشند!

پایان کارسارقان، زورگیران و موبایل قاپان در پایتخت/ گشت ویژه پلیس از راه رسید

پرونده اول: بازداشت گردنبندقاپ تکرو!

روش کارش خاص بود؛ خودش تک‌نفره سوار بر موتورسیکلتی که پلاکش را مخدوش کرده بود بعد از پرسه زنی و زاغ زنی سوژه را انتخاب کرده و در فرصتی مناسب سرقت را انجام می داد؛ محدوده کاری‌اش هم شمال تهران بود اما آخرین بار در خیابان اندرزگو وقتی دنبال طمعه بود شکار شد!

آن هم توسط تیم عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش که به وی مشکوک شده و او را زیر نظر گرفتند؛اگرچه پلیس را دید و فرار کرد اما با اجرای طرح مهار دستگیرش کردند و یک قبضه سلاح سرد،چهار رشته گردنبند طلا و ۱۷ بسته مواد مخدر از وی کشف و ضبط کردند.

پرونده دوم: زورگیری موتورسواران صورت پوشیده با موتور پلاک مخدوش!

با یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک در محله مرزداران سرقت می‌کردند؛ آن هم سرقت تلفن همراه به روش زورگیری و با سلاح سرد!

 تا اینکه ماموران پلیس دیدنشان؛آن هم با همان مشخصاتی که مالباختگان گفته بودند، موتور سیکلت با پلاک مخدوش، دو ترکه با صورت پوشیده!

قبل از اینکه متهمان متوجه پلیس شوند در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر شدند؛ موقع دستگیری‌ از متهمان ۵ دستگاه تلفن همراه، یک دستبند طلای بریده شده و یک میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

متهمان که دو پسر  حدوداً ۲۲ ساله بودند به زورگیری با تهدید سلاح سرد در غرب و شمال تهران اعتراف کردند.

پایان کارسارقان، زورگیران و موبایل قاپان در پایتخت/ گشت ویژه پلیس از راه رسید

پرونده سوم: دستگیری‌ با شلیک تیر هوایی!

چندین فقره شکواییه‌ با موضوع قاپ زنی در مناطق غرب و شمال غرب تهران به پلیس آگاهی ارجاع شد؛ آن هم در خصوص موبایل قاپی! که تحقیق، بررسی و پیگیری و   عملیات میدانی ماموران را در پی داشت تا اینکه ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حین گشت زنی متوجه سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه توسط راکبان یک موتورسیکلت از یک شهروند شده و در یک عملیات فوری و ضربتی توانستند پس از شلیک چند تیر هوایی موتور را متوقف و راکبان را دستگیر کنند.

 در ادامه نیز با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، هر دو متهم به سی فقره موبایل قاپی اعتراف کردند.

پرونده چهارم: حمله با سلاح سرد به ماموران/ متهمان دستگیر شدند

متهمان این پرونده هم مثل سایر سارقان زورگیر موتور سوار بودند آن هم با پلاک مخدوش تا شناسایی نشوند؛ زاغ زنی کرده و شهروندان را زیر نظر می گرفتند تا بهترین سوژه را انتخاب کنند در حال سرقت تلفن همراه در شهرک گلستان، پلیس که چند لحظه قبل مشکوک شده و آنها را زیر نظر داشت وارد عمل شده و پس از عملیات تعقیب و گریز با اجرای طرح مهار موتور را متوقف می کند.

 اما متهمان که دو جوان ۲۵ و ۲۸ ساله بودند هر دو با سلاح سردی که در دست داشتند به ماموران حمله می‌کنند اما ماموران با درایت و اقتدار هر دو متهم را زمین‌گیر و دستگیر کردند؛ از متهمان در لحظه دستگیری دو دستگاه تلفن همراه سرقتی و دو قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد.

پایان کارسارقان، زورگیران و موبایل قاپان در پایتخت/ گشت ویژه پلیس از راه رسید

آغاز به کار رسمی گشت ویژه پلیس از امروز 

گشت های ضربت و تیم های ویژه مبارزه با جرایم خشن از امروز صبح رسماً آغاز به کار می کنند؛ گشت ‌های ویژه ای که سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با فارس، ماموریت‌شان را برخورد با جرایم به عنف و خشن، خفت‌گیری و موبایل قاپی عنوان می‌کند؛ همان سارقانی که با موتورسیکلت های تند و تیز رو با پلاک مخدوش آسایش و آرامش مردم را خدشه‌دار می‌کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که با گشت ویژه پلیس تهران و تصمیم قاطع قوه قضاییه مبنی بر برخورد جدی با زورگیران و موبایل قاپان، معابر تهران از لوث وجود مجرمانی که آسایش و آرامش و امنیت روانی شهروندان را خدشه‌دار کرده اند، پاک خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    32 0
    باید ریشه را خشکاند اینها فقط خرج اضافی بردوش مالیات دهندگان است اگر عزم و اراده ای باشد و تمام ارازل متجاوز ره امنیت مردم در اسرع وقت وجود منحوسشان به درک واصل شود نه این همه پلیس میخو اهد نه این همه هزینه مالی وجانی
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      20 0
      تا قوه قضائیه درست نشه فراجا کارش به ثمر نمیشینه قاضی های درست انتخاب کنید نه رشوه بگیر
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      19 3
      جو گیر نشو عزیز من!همه این اتفاقات زاییده مدیریت نادرست این مملکت هستش،یه نگاهی به خونواده و دوست و آشنا بنداز،ممکنه زورگیر نباشن ولی تو کارشون یه جور دیگه ای زورگیرن،
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 2
      تکلیف غارتگران ثروت عمومی چی میشه سردار رحیمی ضعیف گیر. اونایی با اختلاسشون مردم رو به این روز انداختن چی میشه رحیمی . پلیس ابزار دست غارتگران ملت شده و فقط زورش به ضعفا میرسه
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      0 0
      نکته ی جور دیگری زور هستند بسیار متین است در بین بستگان من زور گیر حق الارث برادر و خوهر و عمه و خاله و.. بسیار رائج است در همین بهست زهرا عمه مادر بدبخت را فرزندان باردرش آن قدر زدند تا بترسد سراغ ارث پدریش نیاید تا فرزندان برادران به راه نحس پدر زورگیرشان ادامه بدهند در اصل مصداق زور گیری جور دیگه ی گفته شما است - زروگیری فرهنگ شده است
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    10 0
    عزیز جان تا وقتی مشکلات فرهنگی این بچه ها حل نشده همین دور باطل ادامه داره، شما بگیر قاضی آزاد، حبس هم بدید باز دارنده نیست، یک مجازاتی بذارید که جرات نکند سمت دزدی بره،
  • علی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    10 7
    راهش فقط اینه که چند تاشونو اعدام کنن حساب مار دست بقیه میاد
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    13 2
    امیدوارم قدرت زیاد دادن به پلیس برعکس نتیجه ندهد چون در گذشته هم این موضوع وجود داشته که بجای برخورد با اراذل و اوباش ومجرمین بیشتر با مردم برخورد داشتند.اگر پلیس در زمان و وقت نیاز در جای خود حضور داشته باشد امکان سلب جرم از مجرمین وجود خواهد داشت نه اینکه پس از ختم ماجرا تازه پلیس وارد کار شود.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    9 0
    بایدمامور توی خیابان ها زیاد بشه با حکم تیر ببینن بزنن وقتی سارقان رحم ندارن نیرو انتظامی هم نباید رحم داشته باشه
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    17 0
    بین اطرافیان من خانواده ای نیست که حداقل از 2 نفرشون سرقت نکرده باشن.«« هیچکدومشون هم شکایت نکردن»» چون میدونستن فایده ای نداره و وقت تلف کردنه. اغلب گوشی هاشون رو زدن. چند نفر دوربین هاشون رو. چند نفر کیف دستی شون رو. بعضی ها گیر جیب برهای مترو و اتوبوس افتادن.بعضی ها هم گلوبند و ساعت. ادامه این وضعیت تهران را شهری نا امن مثل شهرهای آمریکای جنوبی می کنه. مجازات ها بازدارنده نیستن. سارقین مسلح به سلاح سر و گرم را حتما اخته و بعد به زندان با اعمال شاقه بفرستید یا با رافت و مهربانی این گرگ ها را دوباره میون مردم رها کنین!
  • IQ ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 8
    خدا به همه حافظان امنیت اجر بده در نجف نایب الزیاره همشون هستم، احسنت به درایت پلیس ، چند تا برخورد خشن با اراذل حساب کار رو برای همه معلوم میکنه ، اراذلی که ناموس مردم براش اهمیت نداره رو اصلا و ابدا به هیچ وجه نباید اکرام کرد، با آدم خشن باید خشن و قاطع برخورد کرد
  • رسول IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    پلیسم بیکاره ها اینا دو روز بعد ازاد میشند با تجربه و جسارت بیشتر
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    اینان انگل جامعه هستندوباید خشکانده شوند.
  • محمد FR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    زود قضاوت نکنیم. باید دید آیا تاثیری خواهد داشت یا نه
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 0
    امیدوارم قوه قضاییه زحمات پلیس را بر باد ندهد
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    پلیس هایی که حتی جلیقه ی ضد گلوله هم ندارند
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 2
    چرا عاقلانه فکر نمیکنید چرا جوانهای ما را به این روز انداختید که زورگیر باشند چرا جوانهای ژاپن و کره زور گیر نیستند
  • محمد قزل IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    چرا در تهران اینقدر آمار جرم وجنایت بالا هست
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    گشتهای ویژه بهتراست درمکانهایی که دزدی بیشترهست استقرارداشته باشندمانند بازارومولوی وشوش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس