عباس عبدی

"فرماندهان کت و شلواری آشوب" با روش فراهم‌آوری زمینه حضور اوباش در خیابان و در ادامه ریختن آتش پشتیبانی سیاسی برای اغتشاشگران؛ صحنه را از پشت میز و رایانه به نفع مطامع خود مدیریت می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

روش مدیریت فرماندهان کت و شلواری آشوب

فتوای حجاریان درباره اغتشاشات اخیر!/ گلایه قابل تأمل رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری

عباس عبدی، امنیتی سابق، کنشگر چپ و از تئوریسین‌های جریان اصلاحات اخیراً در یک توییت با طعنه به اغتشاشات اخیر نوشت:

"اگر مدیریت سیاسی چون موجودی زنده باشد در برابر محرک بیرونی واکنش مناسب نشان می‌دهد پس باید از سه ماجرای تیراندازی پارک پردیسان، مادری که جلوی ون گشت ارشاد می‌گفت دخترم مریضه، سپیده رشنو درس گرفته و می‌دانست که آنها به اندازه کافی کینه و نفرت ایجاد کرده بودند و نباید اجازه تکرار داد."

عبدی قبل‌تر نیز در یک توییت دیگر نوشته بود: بعید می‌دانم که کاری ساده‌تر از ایجاد کینه و نفرت باشد. کافی است برای منافع خودشان پا روی سیم اینترنت بگذارید تا یک ملت در اندرون خانه هر لحظه از شما ابراز تنفر کنند. البته فرصت مناسب نیز این کینه و نفرت را بروز می‌دهند.

*واضح است که منظور عباس عبدی از این اظهارات، تأکید او بر تعطیل شدن "گشت ارشاد" و عقب‌نشینی نظام از سیاست عقلانی و اسلامیِ تأکید بر رعایت حجاب زن و مرد در انظار عمومی است.

مسئله جالب‌تری که با خوانش هر دو توییت عبدی آشکار می‌شود این است که چپ‌های ستادی اساسا هرچه را که خود برنتابند بلافاصله دو قید "مردم و تنفر" را به آن الصاق می‌کنند و در عرصه افکار عمومی می‌پراکنند.

نتیجه این رفتار فتنه‌گرانه هم چیزی جز آشوب و استفاده ابزاری از فریب‌خوردگان و اوباش نیست.

اما این مشکل نظام اسلامی و مردم نیست که دو گزینه عقلانیت و مطالعه در اردوگاه اصلاحات مهجور افتاده است.

مهجور افتادنی که موجب شده شاهد مخالفت عمده چپ‌های ستادی با هر عقلانیتی در حیطه حکومت باشیم!

کار به جایی رسیده است که آقایان صراحتا بر عدول نظام از سیاست‌های اصولی اصرار دارند و بلافاصله هم آتش تهیه را برای اراذل و اوباش فراهم می‌آورند. به این صورت که اوباش را مردم می‌نامند و رفتارهای دیکته شده از خارج را به دلیل تنافر مردم از نظام عنوان می‌کنند.

دقت شود که این فرایند نیز هرگز حد یقف ندارد و می‌رود تا خواستار اضمحلال نظام اسلامی و رفورم در مبانی نظام بشود.

قبل از عباس عبدی، شماری دیگر از رجال اصلاح‌طلب نیز خواستار عقب‌نشینی نظام در مقابل آشوبگران شده‌اند.[1]

***

 

گلایه قابل تأمل رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری

فتوای حجاریان درباره اغتشاشات اخیر!/ گلایه قابل تأمل رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری

سردار محمد شیرازی، رییس دفتر نظامی مقام معظم رهبری طی سخنانی در همایش ملی جایگاه علم و فناوری هوایی در دوران دفاع مقدس در دانشگاه هوایی شهید ستاری با اشاره به توصیه های فراوان رهبر انقلاب بر استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس، گفت: ایشان بعداً فرمودند که فکر می کردم هزاران کارگروه در این زمینه تشکیل می شود اما امروز تقریبا هیچ کاری نشده است.

به گزارش ایسنا،‌ وی همچنین با اشاره به عملیات های نیروی هوایی در جنگ با داعش، گفت: در حدی که اجازه داریم باید مجاهدت های نیروی هوایی در مبارزه با داعش را برای جامعه تبیین کنیم. درخشش نیروی هوایی همچنان محور کار باشد و باید آن را تقویت کنیم. عملکرد نیروی هوایی ارتش به دفتر نظامی رهبری ارائه شده و ما در حال تهیه آن هستیم تا خدمت رهبری تقدیم کنیم.[2]

*ما قضاوت درباره گلایه‌های سردار شیرازی را بر عهده مخاطبان محترم و فعالان حوزه دفاع مقدس می‌گذاریم...

باید دانست کسی که از تجربه درس نگیرد؛ بایستی به آسیب‌های بزرگ سلام کند!

***

"با اوباش همدل باشید"

فتوای حجاریان درباره اغتشاشات اخیر!

فتوای حجاریان درباره اغتشاشات اخیر!/ گلایه قابل تأمل رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری

سعید حجاریان، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی طی یادداشتی که در وبسایت مشق نو منتشر شد، پس از توضیحات ذهنی خود برای توصیف فرایندهای شکل گرفته تا بروز اغتشاشات اخیر، اما نوشته است:

"فرکانس مطالبه جامعه از «سیاست» آلوده به پارازیتِ استصواب و مردسالاری و عدم شفافیت به «حقوق شهروندی» عاری از دست‌اندازی قدرت تغییر یافته است. طبیعتاً می‌توان با این تغییر مسیر همدلی عاطفی-انسانی-حق‌جویانه داشت"!

او در عین حال تصریح می‌کند: اما نباید از یاد برد که همواره باید به زمین سیاست وفادار ماند زیرا عرصه سیاست به‌ویژه سیاست نرمال است که در بلندمدت سایر عرصه‌ها را از خود متأثر و فرآیندهای اجتماعی را بازگشت‌ناپذیر می‌کند.[3]

*در باب بخش نخست اظهارات حجاریان باید گفت که شاهد اظهارات کسی هستیم که در قامت یک "فرمانده و حامی اغتشاش" ظاهر شده است.

چه اینکه ملاحظه می‌کنیم کسی بعنوان یک رجل با سوابقی در سیاست و امنیت و حتی فعالیت ضد امنیتی اما به صحنه آمده و می‌گوید مردم اکنون حقوق شهروندی عاری از دست‌اندازی قدرت را می‌خواهند!

آنچه که حجاریان گفته است یکی از مبانی "قانون جنگل" است.

او بر خلاف تمام علمای بزرگ سیاست که قانون را ضروری و انسان را موجودی مدنی‌الطبع می‌دانند؛ اوباش حامی اغتشاش را ذیحق دانسته که حقی را بخواهند که قانون بر آن نظارتی نداشته باشد.

اساسا چیزی که حجاریان آنرا رواداری می‌کند آیا جز در مختصات تکینگی (جهان بدون ریاضی) و جهان بدون قانون ممکن است؟

جالب‌تر آنکه آقای حجاریان مدعی شده می‌توان با این تکینگی، همدلی عاطفی هم داشت!

یعنی حجاریان برای چیزی که در فلسفه غلط، در عمل غیر قابل تصور و در واقعیت غیر قابل اشاره در دیگر نقاط جهان است؛ خواستار همدلی شده است. و این کار منطقا جز از یک حامی اغتشاش برنمی‌آید.

قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم حجاریان چند سال قبل نیز جامعه ایرانی را "عام‌البلوی" خطاب کرده بود. خطابی که در پیامد آن شاهد اغتشاشات آبان 98 و شهریور 1401 بودیم. خطاب حجاریان شاید در آغاز یک پیش‌بینی سیاسی تلقی می‌شد اما اکنون که او از لزوم همدلی با اوباش سخن می‌گوید؛ می‌توان فهمید که قاعده عام‌البلوای او می‌تواند یک راهبرد اعلامی باشد نه یک پیش‌بینی!

و اما بخش دوم اظهارات حجاریان و تأکید او مبنی بر وفاداری به زمین سیاست!

ما به آقای حجاریان عرض می‌کنیم این حرف را کسی باید بزند که دست به تحریم انتخابات نزند و پس از انتخابات هم نگوید: "اصلاحات صندوق‌محور مُرد!"

نه شخص آقای حجاریان که سلسله جنبان و مرتکب همین کارهاست و حتی تهدید کرده است که انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کند![4]

اکنون چه شده که "سیاست" دوباره برای حجاریان مقدس شده است؟

پیرمغزی، طعم خوش قدرت، لمس بی‌فرجامی برداشتن اسلحه در پسا تحریم انتخابات یا توبه‌ای واقعی در نیمه‌شبی؟!

ما به این بازگشت بدون توبه و اصلاح حجاریان؛ با دیده تردید می‌نگریم...

***

1_ mshrgh.ir/1424133

2_ isna.ir/xdMxHt

3_ https://mashghenow.com/?p=5758

4_ mshrgh.ir/1352504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 164
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    23 7
    حق با شماست اسوده باشید
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      25 50
      آیا ایران می تواند با مسلح کردن شیعیان و مستضعفان کل منطقه را به هم بریزد ؟ و حکومتهای کاملا غیر مردمی همسو با آمریکا را یکی پس از دیگری عوض کند
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      87 33
      فلسفه وجود امثال حجاریان چیست چرا ما باید امثال این اشرار را تحمل کنیم؟
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      33 20
      8:27 ایران شیعیان ومستضعفین را وادار به تغییر حکومتشان نمیکند.آنها خود در پی رهائی از ظلم گاوان شیرده وحکام دست نشانده آمریکائی بوده واز ایران اسلامی ،الگو میگیرند.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      31 13
      لطفا نقش حجاریان در به اختیار گرفتن رکن دوم ارتش واسناد مفقود شده توسط او را ،بازخوانی کنید تا مردم بفهمند پشت این چهره ،چه شیطان نوفذی پنهان شده است.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      36 12
      حجاریان که امّ الفساد اصلاح طلبان است و سایر هم کیشانش همواره در آشوب ها و بلواهای چند دهه اخیر به اشکال مختلف نقش اساسی داشته اند! یا بانی بوده اند یا مشوق یا محرک و یا مجری! به علاوه هرگاه که کشور آرام بوده است این مزدوران ناخشنودی خود را صراحتاً در رسانه های زنجیره ای شان از آن وضع اعلام کرده اند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      34 14
      امثال شما می فهمند که مردم واقعی به شدت از آشوبگران «خشمگین و متنفر» شده اند؟!! این یعنی اگر مردم کاسه صبرشان لبریز شود شاید نیروهای امنیتی که الان با گلوله های پینتبالی در حال شناسایی و دستگیری اغتشاشگران هستند، هم دیگر کاری از دست شان برنیاید و مردم اساسی خودشان به حساب مزدوران صهیونیسم برسند
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      18 14
      اسب تروآی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآی آمریکا است پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      25 14
      حمایت ترامپ از آشوب در ایران رئیس جمهور پیشین آمریکا که دستور شهادت سردار سلیمانی را صادر کرده بود در سخنرانی ساعتی قبل خود از ایجاد آشوب در ایران حمایت کرد و خطاب به معترضان گفت؛در کنار شما هستم و همیشه با شما خواهم بود
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      24 9
      حمایت ترامپ از آشوب در ایران رئیس جمهور پیشین آمریکا که دستور شهادت سردار سلیمانی را صادر کرده بود در سخنرانی ساعتی قبل خود از ایجاد آشوب در ایران حمایت کرد و خطاب به معترضان گفت؛در کنار شما هستم و همیشه با شما خواهم بود
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      36 22
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      8 5
      ۰۸:۲۷ اشتباهی مثبت زدم . ایران منطقه راه بهم نمی ریزدمشخص نیست کدوم طرفی هستی؟
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      28 8
      جناب عبدی دولت قبلی و محبوب شما پا را از روی اینترنت با ان محتواهای غیراخلاقی برداشت که الان دختران و زنان مطلقه رها شده اند به این امید که شاید چندتاشونم تور شما ها بشن مثل میترا استاد که نجفی هم حزبیتان 4+1 گلوله بهش هدیه داد
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      8 3
      ما کاملا آسوده ایم، شما هنوز خشم ما را ندیده اید. مرگ در راه وطن و ناموس برایمان شهادتها.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      20 6
      باید اینترنت در دوره اغتشا کامل قطع شود
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      10 6
      اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا مردم همه انقلابی اند و نه این طرفیو اون طرفی
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 5
      درپاسخ به 8:27تواگرشعورداشتی میفهمیدی ایران اگردرفکرشیعه گزینی بودبرای ازادی شهرهای تکفیرهای داعش که درنجاست خانه ی صهیونیستهادرتل اویودرمان میشدند درمناطق سنی وشیعه ومسیحی ودروزی شهیدومجروح تقدیم نمیکردحرفتان مثل کارهایتان تخریب ونجسه ایران اگرشیعه طلب برای جهان بود این همه طرفدارورشدنمیکردمابافسادوجنایت میجنگیم پس خفه شو
    • شیعه افغانستان IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 3
      فعلا که با مسلح کردن طالبان شیعیان افغانستان را تحت حاکمیت طالبان جنبش اصیل منطقه بیچاره کرده اید
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 0
      حجاریان سالهاست که فتوا میده ولی همیشه در سایه فرض شده و هیچ برخوردی باهاش نمیشه
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
    • محمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      آقا شما خوبيد
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    52 22
    این جماعت دیکتاتور وحشی که ۱نفر اگه مثلا دستبند مشکی نزنه یا چیزی از مهسا امینی ننویسه بهش تو فضای مجازی حمله میکنن و شروع به فحشای رکیک به خودش و جدوآبادش میکنن بعد دم از آزادی میزنن و مرگ بر دیکتاتور میگن.درحالیکه دیکتاتور واقعی خودشونن.مرگ بر خودشون که دیکتاتورترینن
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      به همه چیز کار دارند
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    38 13
    این مرده خورا ذره ای از اینجور اتفاقات نه مرگ مهسا امینی نه موارد اینچنینی ناراحت نیستن.فقط میخوان مردمو تو ناراحتی و بدبختی نگه دارن خودشون موج سواری کنن و پز روغنفکری بدن و خودشونو مطرح کنن.مثل توییتای برزو ارجمند و احسان کرمی که کلی گفتن آهای ما داغدار عزیزان توی ابادان هستیم چرا سرود سلام فرمانده اجرا کردین؟بعد از چند ساعت عکسای خودشون تو عروسی ساسی مانکن دراومد
  • نوبر IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    34 15
    ترور شما در دوره ریاست جمهوری خاتمی جونت انجام شد محرک شما خاتمی بود تا شمارا به دم تیر بفرستد توهین شما در نشریه ضد انقلابتان ب در آندوره فضای آزادخاتمی انجام شد باید بری یقه اربابت رابگیری که چرا رشوه بگیر شهرام جزایری تورا فداکرده تا خودش برکرسی ریاست جمهوری بنشیند
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      22 7
      ضارب حجاریان ،سال 88 طرفدار موسوی بود! ضارب ومضروب یک نقطه نظر مشترک دارند؟! حجاریان خود زنی کرد تا بتواند رئیس جمهور شود.ولی خداوند کلا زمین گیرش کرد .تیر ضارب عوضی نشانه گرفت.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      18 6
      جالب است که ضارب سعید حجاریان چند سال بعد به اتفاق پدرش در ستاد انتخاباتی موسوی فراماسیونر فعالیت می کرد. بی دلیل نیست که حجاریان نمی داند که از که باید متنفر باشد و با که باید متحد شود و هیچ تعجب آور نیست که یک عام البلوای به معنای واقعی آن در وجود این مفلوک و ورشکسته به تقصیر در جولالن است.
  • الف.س SE ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    9 5
    این ادم صبحانه را دوست دارد تنها بخور ه ..
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    26 12
    ایران چند هزار سال قبل اینکه شماها بیایید بوده و مردم ایران هزار قرن ها قبل اینکه شماها بیایید مسلمان بوده اند و چه بسا مسلمان تر و شماها هم خواهید رفت اما ایران و مردم مسلمان ایران خواهند ماند
    • یاور IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      5 2
      ایران هزاران سال بوده و خواهد بود ولی شما غربگداها و اربابانتان هرگز تجزیه ایران را نخواهید دید. ایران هر روز قویتر خواهد شد و خار چشم نظام سلطه خواهد بود۰ تجزیه ایران آرزوی نظام سلطه است و شما پادو ها ابزار آنها هستید چه با مزد و چه بی مزد. لعنت به وطن فروشان.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      متاسفانه در طول تاریخ چند هزار ساله همیشه ایرانیان در دوجبهه جنگیده اند یکی دشمن خارجی و دیگری خائنین داخلی ،ای کاش ایرانیان فقط با دشمن خارجی میجنگیدند خنجر از پشت وضربه اصلی را خائنین داخلی به ایرانیان زده اند خائنین، جریان تحریف و منافقین ضرر شان بیشتر از دشمنان خارجی میباشند در بیشتر تاریخ ایران چنانچه شکست سنگینی ایرانیان خورده اند و بخش هایی از وطن خود را از دست داده اند از دست همین خائنین داخلی بوده است این جریان خائن همیشه با سفسطه و مغلطه اتحاد ایرانیان را به هم زده اند و باعث دوقطبی در جامعه ایرانی بوده اند
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    37 28
    گشت ارشاد را تعطیل نکنید
    • US ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      22 37
      به کار بکش بکش و پاچه گیری ادامه بده
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      28 14
      8:46 ...بله بگذارید هرزگان ،حیا وعفت جامعه وخانواده را متلاشی کنند وزمینه هوس بازی هوسرانان چشم چران ،به هم نخورد.
    • علی جامعی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      10 18
      سلام : من مقداری از مطالب را خواندم و متوجه شدم که خیلی از مردم که فریاد حق خواهیشان بالا است جزء اشوب گرانند و رجال حکومتی ، بچه مثبت لااقل مشخص کنید : کی به کیه ؟ وقتی حضرت علی فرموده : حق گرفتنی است
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      30 44
      در هپروتی ،حق گرفتنی است با آتش زدن انسانها ! وبریدن گلوی انها وبا چاقو تکه تکه کردنشان؟!
  • شیرازm IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    29 18
    دوسه تاازاین نفرت انگیزهای مزدور رادستگیرکنیدو وداروندارشوبگیریدتابفهمندبانی اغتشاش شدن ونوکردشمن شدن توکشورهزینه داره براشون.این اصلاح طلبان مانندکفتارولاشخورمنتظر ریخته شدن خون میموندولاشه برای خوردن
  • خ IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    34 23
    عباس عبدی فرصت طلب در دوره کرونا گفته بود مشروب را آزاد کنید آیا از خدا نترسید کفر یعنی چه
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      17 20
      این تهمت ها و دروغ ها را نگویید از خدا و قیامت بترسید اگر اعتقادی دارید. عبدی خیلی بیشتر از تو و همفکرانت نگران آینده این کشور و بجای چاپلوسی و گفتن حرفهای خوش آیند حاکمیت واقعیت ها را برای حل مشکلات کشور مطرح می کند
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 5
      عبدی نگران مشکلات کشوره؟اصلاح طلبان از اوایل انقلاب مخالف حکومت اسلامی بودند.این جماعت جز خیانت و تروبج فرهنگ غرب و همصدایی و همکاری با دشمن تحفه ای نداشتند.نمونش تعطیلی صنعت هسته ای در برجام و صنعت فضایی کشور.این جماعت غرب زده جز تکمیل پازل دشمن هیچ آورده ای ندارن.با ظاهر متدین و دین دار اما در باطن همون تفکر آمریکایی.بارها و بارها هم آزمایش پس دادن.دوران امامان هم یه عده مسلمان با همین حرف های شما به دنبال حمایت از عده ای ترسو و نیرنگ باز بودن.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    24 9
    یه پای فتنه ها همیشه یا حجاریانه یا اثری از او هست
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    10 15
    در حال حاضر مسئولین نظام به دلیل آگاهی از نقشه آمریکا، فقط کنترل آشوب است و نه سرکوب آن که هدف نهایی آمریکا است. این هوشمندی نه تنها درست، حیرت انگیز است. آنچه آمریکا انتظار داشت، برخورد محکم ولو قانونی بود، سرکوب خشن بود و نه کنترل و مهار فتنه. این روش حکیمانه، دست آمریکا را از مواد و موارد اشتعال اغتشاشات خالی گذاشته.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      7 5
      سرکوب خشن که نه، اما این همه اغماض و تسامح هم زیاده روی ست و خیلی عوارض داره، اولش حاکمیت آشوب و اوباشگری. در حد محکومیت به پرداخت جریمه و خسارت که از دست قوه قضا بر می اومد. بنظرم اینقدر مدارا با اغتشاشگران ابدا درست نیست و نباید توجیه کرد
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    21 8
    اف بر اصلاح طلبان کثیف وشیطان پرست
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    19 5
    حجاریان !زمان روحانی که خود وقبیله اش ،هشت سال،سوار کول مردمش کردند،لال بود یا فراموشی گرفته بود که مطالبه حقوق زنان در وزیر کردنشون ،داشته باشه؟! زنان رو عریان کردن ،برای لذت بردن مردان هوسران ،کرامت زن نیست،نهادینه کردن نگاه مردان هوسباز است.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    7 3
    حجاریان !زمان روحانی که خود وقبیله اش ،هشت سال،سوار کول مردمش کردند،لال بود یا فراموشی گرفته بود که مطالبه حقوق زنان در وزیر کردنشون ،داشته باشه؟! زنان رو عریان کردن ،برای لذت بردن مردان هوسران ،کرامت زن نیست،نهادینه کردن نگاه مردان هوسباز است.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    7 3
    حجاریان !زمان روحانی که خود وقبیله اش ،هشت سال،سوار کول مردمش کردند،لال بود یا فراموشی گرفته بود که مطالبه حقوق زنان در وزیر کردنشون ،داشته باشه؟! زنان رو عریان کردن ،برای لذت بردن مردان هوسران ،کرامت زن نیست،نهادینه کردن نگاه مردان هوسباز است.
  • علی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    12 3
    خودت جناب سعیدخان عمق راتت و فساد و ایحاد تباهی در همراهی با دولت معطل مانده یازده و دوازده بودی و کنار آنان در اوج سختی مردم به به و چه چه آنان چون یارانت بودنددر ازای دریافت واردات رانت گندم ... بودی اکنون چگونه و به چه رویی درس اغتشاش و توهم سیاست تقابل با نظام اسلامی را با ارتزاق از عمق رگها و خونهای شهدایش در افکار وهم آلود و توهم زایت برای اغتشاش گران وابسته به اجانب می پرورانی
  • نادر جابری IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    12 7
    همه تون حرف زدید اما هیچ کدام حرف دل مردم را نزدید. سیاست یعنی حقه بازی .
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 0
      از لحاظ اونایی که قدرت تشخیص ندارند و همیشه میخوان به اسم مردم وسط لحاف بخوابن.
  • NL ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    12 7
    مردم فرقی بین اصلاح طلب (فرصت طلب) و اصولگرا و هر کس دیگه ای قایل نیستند
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    10 3
    مفت خور
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    9 7
    عبدی حرف خیلی نادرستی هم نزده. لطفاً حواسمون رو جمع کنیم. اینجا دو تا موضوع هست که داره خلط میشه. یکی بحث ضرورت پوشش در جامعه ست و یکی موضوعی به نام گشت ارشاد یا امنیت اخلاقی یا هرچیز دیگه. عبدی اشاره ای به بخش اول نکرده بلکه تاکید وی بر موضوع دوم هست. ما خودمون که نباید در پی اصلاح اشتباهات نباشیم که. مسولیتی رو انداختیم گردن ناجا که موضوعی بسیار حساس و حادثه خیز ست. یک پلیس مرد یک دختر بدپوشش رو می گیره و با زور سوار ون می‌کنه! بله، پلیس خانم هم هست. ولی در چنین مواقعی با چادر بلند و دست و پاگیر که نمیتونه کسی رو به زور سوار ماشین کنه، پس مامور مرد میاد جلو. آیا شرعاً این عمل مجازه؟! قبول کنیم برخی اشتباهات رو. اومدیم ابرو رو درست کنیم خیلی موارد زدیم چشم رو کور کردیم. یک توصیه ساده می تونست جلوی همه این مواردی که عبدی مثال زده، مثالهای سه گانه، رو گرفت. ماموران گشت درصورت مقاومت بالای فرد و یا همراه وی با یه تذکر ساده اکتفا کرده و ادامه ندهند. همین مادر اومده جلوی ون و داد و فریاد که دخترم مریضه و کیف و سر و صدا. آخه این چه اصراریه که حتماً اون دختر رو سوار کنی و ببری؟ پیاده ش کن اصلا سواری نکن . تو که صد تا دیگه رو می تونی سوار کنی بی دردسر. چرا گیر میدید به این موردی که باعث جمع شدن مردم و هزار مفسده دیگه میشه؟!! ببینید، اینهاست که مشکل درست می‌کنه. همراهان مرحومه مهسا امینی و کسانی که تو ون بودند شهادت دادن که این مرحومه مرتب می‌گفته من شهرستانی هستم و خواهش می کرده که او رو پیاده کنند. این هم یه مورد دیگه. پیاده ش می کردی. یا وقت حلب که برادرش میگه ما شهرستانی هستیم و توضیحات دیگر چرا اصرار در جلب کردی؟! اینها باید قبل از اجرای یک طرح آموزش داده بشه. متاسفانه جمهوری اسلامی به برخی نکات بسیار اساسی و مهم و تأثیرگذار توجه نمیکنه. ببینید چه هزینه های برای مملکت درست میشه اصلاح یک خطا هیچ منافاتی با برخورد با این آشوب طلبان ندارن. اینجا دوباره خلط مبحث نکنیم.
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      11 9
      عزیزجان،اونوقت مهسا امینی با لباس کومله وبی حجاب ومسلح در کردستان عراق ،اردیبهشت امسال عکس گرفته برای گالری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟! دروغهای پی درپی خانواده اش نشان میدهد که..........در ضمن هوچی گرها را ول کردن وسربه راهها را سوار کردن=ظلم است یا عدالت؟؟؟؟؟؟؟!
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 2
      لطفا سرتان را در برف جهالت نادانی فرو نکنید. از سفسطه بافی و ماستمالی کردن به این اوضاع نکبتبار رسیدین
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 0
      اره دوتابحثه اولاحجاب برای تبدیل نشدن ایران به فاجعه خونه وازادخونه درتجاوزوتیراندازی خیابانی وخودکشی وزندانی والکلیسم ومخدروخودکشی که دربالاترین سطحش درجوامع لیبرال شده هست بوددوما توازکجا تشخیص میدی زنان باچادربازورسوارون میکنند که نمیتونن ومردبیادخجالت نمیکشی اینجوری تهمت میزنی بحث انتقال به ون برای بردن به کلانتری برای حفظ ارامش وصحبت برای حفظ عفت است که هردینداروقومی داشته وداردتاموردمزاحمت بیماردلان قرارنگیره
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      جال بود نظرتون
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 23
    باید در پی تشکیل آن هزاران کارگروه باشیم
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      17 1
      بیشرم مگه شما اجنبی ها دهها هزار کارگروه علیه ایران ما تشکیل ندادید؟
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 1
      تشکیل میدهیم و موفق هم میشویم
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    18 4
    دوره حجاریان و عبدی و خاتمی خیلی وقته مثل الباقیتون سراومده
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      11 3
      باطل رفتنی است وحق ماندنی.خون شهدا،این انقلاب را بیمه کرده است.
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      5 0
      دقیقا
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    7 10
    من یه سوالی برام پیش اومده پس چرا مردم و بسیجیان که میان راهپیمایی میلیونی موقع خرابکاری این اغتشاشگران نمیان جلو
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      9 7
      چون امر به معروف زبانی وظیفه همه و عمل به آن وظیفه نیروی انتظامی است.در ضمن اینها چند نفرند که عین بزبز قندی یه جا جمع میشوند تا چند دقیقه میگذرد ،میپرند میرن جای دیگه !فرصتی نیست که بری جلوشون بایستی.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 0
      چون رافت قوه ثضاییه فقط شامل آشوبگرا میشه نه بسیحیا و مسلمونا!
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    9 14
    اگر به خواسته معترضان توجه نکند قطعا با مشکل مواجه خواهد شد نظام الان تظاهرات این سری نسبت به سالهای قبل سنگین تر و سراسری شده
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      11 3
      تعداد چند ده نفری که سازماندهی شده ،اینجا واونجا پیدا میشوند وعین کف روی آب ناپدید میشوند،رو میگی ؟؟؟؟! :)) کوه انقلاب وایران از این نسیمها آسیب نمیبیند،فقط خس وخاشاکش جدا میشود.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      2 0
      خواسته معترضان اگه این باشه که بخوان تو رستورانا مدفوع سرو کنن باید گوش بدیم؟
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    8 5
    آنقدر با این افساد طلبان مماشات کردید که الان عروسی راه انداخته اند و هرروز کیک سرنگونی نظام را در محافلشان با شادی و هورا میبرند و از پرپر شدن جوانان مومن این دیار به رقص و پایکوبی میپردازند....مدارس و ادارات و مدیریت ها در تسخیر اصلاح طلبان و متاسفانه جوانان پرانگیزه و ولایی فقط در صف شهادت و محکوم به زیستن تا ابد در کشور و محروم از همه امکانات ...مسولان هم با انباشت ثروت و خیال اسوده از اینده فرزندانشان در خواب خرگوسشی و مشغول نان قرض دادن به طیفهای نجسی چون اصلاحات و فارغ از ریزش اعتماد یاران واقعی!!!!!!!!
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    6 4
    کشور رو از اختلاف های جناحی و حزبی خارج کنید و این رفتارهای احمقانه باعث اتحاد و سو استفاده دشمنان شد قانون جزا باید تعریف و تعیین شود تا احزاب به هم توهین و تحقیر نکنند و متمرکز به اصلاح و پیشرفت کشور شوند.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      5 6
      مثل حزب جمهوریخواه ودموکرات امریکا که سالهاست امریکا رو جلو بردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 5
      مثل حزب جمهوریخواه ودموکرات امریکا که سالهاست امریکا رو جلو بردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
  • احمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    6 9
    باسلام مردم حق انتخاب و حقوق شهروندی دارند رعایت نشه مشکلات پیش میاد
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      5 3
      مگر مردم این نظام را انتخاب نکردند!؟،شما کی هستی که از طرف مردم حرف میزنی!؟.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 1
      کفر، بت پرستی و بی حجابی و بی ناموسی جزو حقوق شهروندی نیست.
  • نازنین IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    11 4
    اگه کروبی وموسوی رواین نظام ترسواعدام میکردالان این وضع مملکت نبود
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 13
    ارشاد نه عقلانی است نه اسلامی
  • محمد IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 4
    پرفسور هیچ کس تخریب را تایید نمی کند ولی. هیچ چیز در جهان بی علت نیست.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 2
    خیلی سعی کردی منطقی بنویسی.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 1
      شمام خیلی سعی کردی بگی خودتو به خواب نزدی
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 10
    خدایی کدام حرفاشون غیر منطقی و غیر واقعیت است ، چرا بر باطل خودتان مسر هستید.
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      8 0
      ببین، شما اول یه کم املاء فارسی کار کن، وقت برای تشخیص حرف منطقی از غیرمنطقی بسیاره !
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 0
      باطل کفره. باطل بی حجابیه. باطل بی ناموسیه
  • CA ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    9 1
    دل سیاه اصلاحطلبها هرگز با انقلاب نبوده و به همین خاطر هم هرچی سلبریتی و ضد انقلاب غربگدا هست همه اصلاحطلبن چون میدونن بهترین راه اسلام‌زدایی و در نهایت براندازی راه لیبرال غربگدای اصلاحطلبیست.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    10 2
    اغتشاشات محصول تفکر اصلاح طلبی در ایران است اگر ابن کودنهای سیاسی را به حکومت را هنمی ادن مثل مجاهدین خلق خسارتشون بسیار کمتر بود اینها که خوذد عامل نابودی اقتصاد کشورند وانقدر خوردن تا ترکیدن یا انقدر دروغ بخورد مردم دادن برای رسیدن بقدرت کعه در مردم کینه ونفرت به انقلاب پیدا کردن حالا باید بشون نظریه پرداز اینها مثل گربه اند هر طور بندازی 4دست وپا بیرون میان
  • سعيد AT ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    10 0
    سخنان اين افراد حاوي تحقير نيروهاي ولايت مدار است و آكنده از تكبر چرا كه به عبارتي دارند مي گويند بياييد فرمان را بدهيد دست ما تا شما را نجات دهيم در حاليكه اگر جان بر كفان ميهن و ولايت از جلوي اغتشاشگران لحظه اي كنار روند اينها هستند كه با كارنامه دهه شصت و هفتاد خود كارشان تمام است پس اين ما هستيم كه جانپناه شما شده ايم نه اينكه شما بخواهيد براي ما نسخه بپيچيد .
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 6
    اقایان مشرق از خواب بیدار شوید. ممکن است در شهرهای کوچک و روستاها موافقین حجاب و گشت ارشاد در اکثریت باشند ولی در تهران بطور قطع بالای 65 تا 70 درصد مردم ( یعنی حدود 7 میلیون نفر از 10 میلیون نفر ساکن تهران ) مخالف حجاب اجباری و گشت ارشاد هستند. با یک نظرسنجی ساده در چهار محله جنوبی - شمالی - شرقی و غربی تهران می توان براحتی به این اطلاعات دست یافت.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 2
      99% مردم زمان ابراهیم هم بت پرست بودن یعنی ابراهیم نباید بت شکنی میکرد؟
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      7 2
      مگر حدود خدا را اکثریت و اقلیت شهر و روستا تعیین میکند؟
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      2 2
      کی گفته ۷۰ درصد مردم مخالف حجاب اجباری هستن.از کجا این آمار رو درمیارین.البته برا افرادی که اخبار رو از بی بی سی و ایران اینترنشنال پیگیری میکنن الان نظام سقوط کرده و فقط بحث سر انتخاب پرچمه!خخخ.اما باید عرض کنم کل اغتشاش گرا و دخترانی که تو خیابون کشف حجاب کردن یک دهم مردمی که برای دفاع از حجاب اومدن هم نمیشه.بعدشم ما شهر و روستا نداریم.فرهنگ یک فرهنگه.یه عده بر اثر فضای مجازی و القای برهنگ غربی دین و قران رو فراموش کردن ودنبال برهنگی هستن.حکومت اسلامی وظیفه داره قوانین اسلامی رو اجرا کنه.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      چی بگم
  • ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    7 1
    چرا این ها را نمی گیرن مثل تاجزاده
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 4
    مردم: گفته بودیم اگر روحانی و دولتش محاکمه نشوند در اولین فرصت به خیابان ها خواهیم ریخت
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 3
    کاملا درس میگه
  • مدارا IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 2
    حجاریان کیه دیگه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 3
    اشتباه شما آینه که بنظرتون اصلاح طلبان موافقان جریانات اخیر هستند آنها می‌دانند جریانات اخیر هم با تفکر شماوبیشتر با تفکر اصلاح طلبان دشمنی و کینه عمیق دارند حال چرا شما اصرار به هم‌دستی اصلاح طلبان که دزدان با چراغند نمیدانم
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 2
    حجاریان و عبدی سیلی ابدار میخوان و بعد هلوفدونی و اب خنک والسلام
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 6
    مشکل اینست که مشرق هر کسی که خلاف گشت ارشاد و... اظهار نظر کند بهش میگه اغتشاشگر
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 0
      مشرق تو این مدت نشون داد حرف منطقی میزنه و مسئلش فقط امنیت مردم هست.
  • ژيان IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 1
    اي حجاريان خود فروخته، اين جملات و كلمات بجز از سوي شيطان نفس فريب خوده ات از حلقوم كثيف تو متولد نشده است. تو هنوز كمتر از آني كه بتواني يك تئوريسين باشي. باز هم با يارانت در پنتاگون و موساد و ... جاهايي كه محل رشد و نمو سياسي (خيانت به ملت) تو هستند تماس بگير و چيزهاي تازه تري بگو. تو و ياران مانند عبدي نوكران اجانبيد و بس.
  • یاور IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 2
    حجاریان اشتباه کرد
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    8 1
    چرا نمیره برای اربابانش در خیابان کشته بشه!،فقط بلده جوانان مردم رو تحریک کنه!،مردک حراف!؟.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 4
    دوست عزیزی که پاسخ یاوه گویی ها رو میدی اما عباس عبدی هرچند منظور دیگه ای داشته اما اگه دولت و اطلاعات زرنگ میبود باید گشت ارشاد رو جمع میکرد که این بهانه دستشون نباشه هرچند بهانه دیگه ای جور میکردن
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      خودم نفهمیدم چی گفتم...کاش همینم منتشر نمیکردی
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    ؟؟؟؟اصلاحات :)))))
  • خادم IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 2
    80درصد مردم اصلا کاری با سیاست ندارن اما وقتی روغن 18هزار تومانی یهویی بشه 80 هزار ....حتما عصبانی میشن اینو بفهمید
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 2
    حجاریان و عبدی اشتباه میکنن
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 7
    درود بر آقای عبدی و ننگ بر کسانی که حرف مردم را نمیفهمند
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 2
    آقای عبدی شما اشتباه می کنی
  • حسين DE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 1
    خطاب به عباس عبدى و سعيد سنگتراش "تئوريسين هاى" جريانات خائن و مزدور و وطنفروش اصلاح طلبان ، يك نكته بسيار مهم و مشترك اين دو همه چيز را سياه و يا سفيد ديدن است بعبارت ديگر صفر مطلق و يا صد مطلق،نكته مهم ديگر نشاندن معلول به جاى علت است كه بزعم خودشان سعى ميكنند آنرا ماهرانه در ذهنيت جامعه تزريق كنند و اما هميشه تمام تئورى بافى هايشان تف سربالا گشته و بصورت خودشان برميگردد،طبيعى است كه مردم داراى مطالبات بسيار درستى هستند،بعنوان مثال مبارزه با مفسدين اقتصادى كه هيچوقت از جانب اين دو "تئوريسين" مطالبه نشد و فقط بيك دليل چون هر دو مزدوران قلم بدست مفسدين اقتصادى نظير صاحبان و مديران عاليرتبه بانكها،دلالان گردن كلفت زالو صفت و مجموعه دلاليسم حاكم بر اقتصاد ايران هستند ،نكته مهم ديگر در ارتباط با اين دو مزدور قلم بدست عدم پرداختن آنها به دخالتهاى آشكار بيگانگان در اغتشاشات و ناآراميهاى بيست ساله اخير كه با قدرت فوق العاده قوى و تأثير گذار خودشان بر روند رويدادها كه بارها شاهد بوديم ميباشد،در درون جامعه ما مسائل و مشكلات بسيار بزرگى وجود دارد كه عدم حل هر كدام آنها ميتواند به ناآراميها بيانجامد كه اين وظيفه مسئولين مملكتى است كه حتمًا بايد بدان بپردازند و مطالبات جدى و برحق مردم را برآورده كنند،يك پرسش بسيار ساده از اين دو مزدور قلم بدست اين أست كه چرا به ريشه ها وعلل مفاسد اقتصادى كه جامعه را دچار بحران ميكند چيزى نميگيد و يا مطلبى نمينويسيد چرا ؟بيش از سى سال در قدرت بوديد چه غلطى كرديد؟قدرت سياسى و اقتصادى بصورت مطلق در اختيار شماها بود كداميك از مشكلات را حل كرديد؟
  • رضا ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    خود گویی و خود خندی.... به چه مرد هنرمندی
  • مهران GB ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 4
    با سلام کسی نمی تواند ورود مردم به خیابان را با بر چسب اراذل و اوباش بودن نفی کند. در بین بسیاری از آنان مادران، خواهران و دختران ما هستند. آیا آنها هم اراذل و اوباشند؟
    • یاور IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 1
      مادر و خواهر من برای اینکه آرزوی دشمنان و تجزیه طلبان ایران را محقق نسازد هیچوقت با قاتلان نیروهای پلیس و بسیجی و حافظان امنیت ملی در یک صف قرار نمیگیرند
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      آن روز نیاید که این زنان لجن خواهر ومادر ما باشند !!!!!!!!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    حجاریان که امّ الفساد اصلاح طلبان است و سایر هم کیشانش همواره در آشوب ها و بلواهای چند دهه اخیر به اشکال مختلف نقش اساسی داشته اند! یا بانی بوده اند یا مشوق یا محرک و یا مجری! به علاوه هرگاه که کشور آرام بوده است این مزدوران ناخشنودی خود را صراحتاً در رسانه های زنجیره ای شان از آن وضع اعلام کرده اند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 1
    نظام باید تکلیف خودش را با این اصلاح طلبان افراطی و سلبریتیهای ارتجاعی که سر در آخور بیگانگان دارند مشخص کنه. اینها از خارجی دستور دارن تا کشور را تجزیه کنند. رستم سورن سوئد
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 6
    مشرق یکی از منفورترین سایتهای خبریست که چشم به روی واقعیات جامعه میبندد وآنچه را میخواهد میبیند.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 1
      منفورترازتومزدور وهابیت پیدا نمیشه مشرق یک سایت وطن پرست مردمی هست
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 0
      واقعیت جامعه چیه آخه.ما هم از مریخ کامنت نمیزاریم که ما هم تو همین جامعهدهستیم.آتش زدن قرآن و مسجد و موکب و کشف حجاب کف خیابون میشه واقعیت جامعه.دختران برهنه با آیفون ۶۰ ملیونی که دنبال بی بندوباری هستن یه مشت پسر فریب خورده با سواد اینستاگرامی که به جای تلاش و کوشش و کمک به پیشرفت کشور سطل زباله آتیش میزنه.لیدر شون هم که بازیگران و کاخ نشینان بی درد هستن.حالا خوبه خودم یک دهه هشتادی هستم وگرنه میگفتن این درک نمیکنه نسل جدید رو.اینایی اومدن تو خیابون فقط و فقط اسر رسانه های غربی شدن و بهشون فرهنگ غرب القا شده.ما در تبلیغ اسلام ضعیف عمل کردیم.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 0
    حرف حجاریان همچنان، همان است که دو دهه پیش بود: فشار از پایین، چانه‌زنی در بالا.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    از ماست که برما ست. وقتی سر وقت باید به حساب خیانتهای این افراد رسیدگی میشد ونشد این ماجراها پیش مییاد این اقا اگه منتقد عربستان بود الان نسلش منقرض شده بود یا منتقد ترکیه ولی تو ایران امثال اینها خییالشون راحته مگه روحانی نبود که چنان گندی زد که نگو کسی باهاش کاری داشت نه نه نه😔😔😔
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    انقلاب فریب خورده ها
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    عبدی به اندازه خود شما میداند که بعد از سرنگونی این نظام و پایان انقلاب شکوهمند 57 دیگر هیچ محلی از اعراب نخواهد داشت،
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 1
    ما ملت ایرا درسته شرایطمون سخته تنگنای اقتصادی داریم و هزار نوع اعتراض در دلمونه ولی حاضر به اغتشاش نیستیم. ته مونده ای برای ملت همین ارامش و امنیت اجتناعی بوده که حکومت ایجاد کرده. این امنیت نباید از ملت گرفته بشه.
  • امیر IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    7 1
    نگران این گله خبیث و 😈 نباشید که ، مو موی و زوزه های لب گور هست . اگر می‌توانستند تا امروز هزار بار نتیجه می‌گرفتند
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 3
    "گشت ارشاد" هیچ وقت علامت سیاست عقلانی و اسلامیِ نبوده که تأکید بر رعایت حجاب زن و مرد در انظار عمومی داشته باشد
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 1
    چرا جلوی این تالار گفتگوی سایت های مثلا بورسی را که مثلا باید محلی برای"سهامیاب" باشد نمیگیرید. علنا تشویق به اغتشاش می کنند و برای خط آشوب کف می زنند و "ره آورد" ی جز تشوشیش اذهان کاربران ندارند. سایت های داخلی هستن هااا نه تلگرام و اینستا و توئیتر. اینهمه ولنگاری فضای مجازی انهم در سایتهای داخلی؟
  • بينا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 1
    حجاريان داره تهديد ميكنه اگر تو سياست بهما هم فضا و قدرت ندين عالم بلوا و آشوب درست ميكنيم ما اصلاح طلبها منظورش اينه
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 1
    افــــــــــــــــــــ بــــــــــــــــــر اصلاح طلبان بي شرف وسرمايه اسرائيل در ايران افــــــــــــــــــــ بــــــــــــــــــر اصلاح طلبان بي شرف وپياده نظام اسرائيل در ايران مـــــــــــــــــــــرگ بــــــــــــــــــر آمريكا و اسرائيل يعني اربابان اصلاح طلبان مـــــــــــــــــــــرگ بــــــــــــــــــر افسادطلبان يعني فضله هاي آمريكا و اسرائيل مـــــــــــــــــــــرگ بــــــــــــــــــر فاجعه هاي آشوبگر كف خيابان يعني فضله هاي افساد طلبان بي شرف و سرمايه هاي اسرائيل
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 2
    هر کی ناراحته گورش رو گم کنه بره از کشو، ما داریم حال میکنیم هیچ دوشواری هم نداریم
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    مرگ بر آشوبگران
  • عمو IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    آن کَس که بداند و بداند که بداند از پرده تفسیر چُنینها به چه ماند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    اینها و همدستانشان گند زدند به مملکت حالا حرف اضافی هم میزنند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 3
    "سیاست عقلانی و اسلامیِ تأکید بر رعایت حجاب" لطفا بین وجوب حجاب و اجبار حجاب تفکیک قائل شوید. پیامبر اسلام نهایت عقلانیت و اسلامیت بود اما در زمان ایشان حجاب با اینکه جزو ضروریات دین بود اما اجباری نبود.
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 4
      به جاش زمان پیغمبر کنیز بود که میتونست بی حجاب باشه و زن آزاد مجبور باد برای این که با کنیز اشتباه نشه محجبه باشه.
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 0
      بعدازاسلام یکی ازهمسران پیامبرکه بیوه بودوسرپرست نداشت رسول خداایشان رابه همسری گرفت که چون هیکلی بودند یکی شناختشن وفرمودکنیزنبایدمحجبه باشدکه رسول الله مانع شدند وبحث حجاب اجباری راایجادکردند کنیز به معنی کارمنداست یاکارگرخدماتی ابدادرحقوق شهروندی تفاوتی ندارندودرمراسم عبادی وهرچیزی
  • ........ IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 1
    چه خوب می گفتند قدیمی ها: به مرده که رو بدی کفنشو خراب میکنه .حکایت این جناب حجاریان است.
  • حسين DE ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    فرق اراذل و اوباش خيابانى با سعيد سنگتراش دلال گندم و اون يارو عباس عبدى تنها در اين است كه اراذل و اوباش خيابانى قمه و قداره و شمشير و كلاشنيكوف در دست دارند و و اين دو خائن مزدور وطنفروش قلم در دست دارند،هر دو خطرناكند ولى قلم بدستان مزدور خطرناكترند،البته اين به معناى آن نيست كه سعيد سنگتراش و عباس عبدى عدد و يا رقمى هستند فقط گاهى اوقات مزاحمت ايجاد ميكنند.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    صحبت جناب عبدی در جهت فریب افکار عمومی است.
  • رضایی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 5
    وقتی جایگاهی بعنوان ایرانی در ایران ندارند باید مدافع حقوق خود باشند به هر قیمتی .
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 0
      ایرانی بیناموس ایرانی مرده است.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    به مرده که رو میدن به کفنش می خنده حکایت حجاریان هستش... مرد یه تیکه مزدور.. حیف از هوای وطن که به نفس های خائنانه این افراد آغشته است
  • ج IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 2
    من از این حجاریان و عباس عبدی به شدت متنفرم ولی این حرفهایی که اینجا نوشته شده و زده اند انصافا درجاتی مهم از صحت و عقلانیت و سیاست ورزی در آن هست که متاسفانه بخاطر سابقه خبیث گویندگان این حرفها؛؛؛ شنیده نمی شود فلذا می شود آنچه می شود- امیرالمومنین فرمود حرف صحیح را بشنوید اگرچه از منافق باشد
  • ح ر IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    تا کل دارو دسته حجاریان و عبدی آشغال جمع آوری و تیرباران نشوند مملکت روی آرامش نمی بیند
  • کاوه IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 1
    من نمی دونم نیت و هدف آقای عبدی چیست اما نکته ای که مطرح کرده کاملا درسته. چرا این قدر دگم برخورد می کنید؟‌راست می گوید دیگه. سه تا حادثه کوچیک پشت سر هم رخ داد باید متوجه اتمسفر جامعه می شدید. اگر نشدید کارتان را بلد نیستید و یا تعصب چشمانتان را کور کرده که مقتضیات حکمرانی را نمی فهمید. والسلام.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    خدا سران فتنه رو نابود کنه ایشالله.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    اصلاح طلبان هویت ایرانی ها را به تباهی کشیدن
  • جعفر تیموری IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    چرا صدای این ضد انقلابها را کسی نمی بره؟ اینها باید یکی یکی به زباله دان تاریخ سپرده بشن.
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • علیرضا IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    خدا لعنت کند منافقان را
  • عاشق ایران DE ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 3
    اشتباه پشت اشتباه،قطعی اینترنت یک اشتباه بزرگه . الان اینترنت برای یک جوان از نون شبش واجب تر شده این یک واقعیت هست که جوانانی که اصلا فکر به خیابون اومدن نبودند و پشت کامپیوترشون می نشستند و بازی شون رو میکردند با قطع اینترنت انگار معتادی که بخواهند موادش رو ازش بگیرند عصبی میشه و اون هم به خیابون میاد. اینکار واقعا نتیجه عکس داره
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 1
      آفرین نکته بسیار خوبی اشاره کردین
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 3
    حالا اینقدر حجاب مهم است که کل اسلام را ببرین زیر سوال چرا به دختران و زنان جامعه اعتماد ندارید.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      چون دیدیم که فحش هایی که این زنا و دختراتون میدن رو حتی پسرا نمیدن. چون پسرا از حضرت یوسف چشم پاکتر نیستن
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    الان که کشور در حال اغتشاش است این خاونین باید در اوین می بودند تا دیگر دوستانشان نیز هواسشان را جمع کنند اصلا این عبدی چرا اینقدر پر حرفی می کنه ؟ به خاطر این که جمهوری اسلامی بیش از حد ترحم به خرج می دهد کدام کشور به به این خائنین اجازه فعالیت می دهند
  • جعفر تیموری IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    خشت نفرت را همین افراد اصلاح طلب پایه گذاری کردن حالا به گردن نظام منتقل می کنند.خدا از همشون نگذره.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    ضربه ای که اصلاحاتیها به حاکمیت زد اسرائیل نزد
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    چرا سخنان بی ارزش حجاریان را که دچار توهم و اختلالات مغزی و روانی شده منتشر می کنید. اصلا ارزش انتشار و وقت گذاشتن ندارد.
  • من IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    احسنت به آقایان عبدی و حجاریان واقعا ایشان از متفکران وجامغه شناسان روز هستند
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    این حجاریان گردن کج منشا بسیاری از فتنه هست. نماینده ی تام الاختیار انگلیس در ایران
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    حجاریان و هم قطاراش از رافت وصبر نظام سو استفاده کرده وهرچرندیاتی بهم می بافند وقت آن است نظام یک خانه تکانی حسابی انجام دهد وآفت زدایی کند
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 0
    من میگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس