ارز

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد از قول یک فعال اقتصادی تاکید کرد: سیاست ارزی دولت سابق موجب ویرانی اقتصاد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: آفتاب یزد در بررسی تصمیمات ارزی دولت روحانی و تغییر آن در دولت جدید، از قول حسین انتظار نوشت: دولت سیزدهم، با هوشمندی اصلاحات اقتصادی را استارت زد. تا همین جای کار هم دستاوردهای جراحی اقتصادی مشخص است، درست است که در حال حاضر مردم مشکلات بی‌شمار مالی دارند و در کشور ما اقتصاد روزهای خوبی را نمی‌گذراند اما بدانید که اگر همین شروع جراحی اقتصادی اگر نبود وضعیت بدتر هم می‌شد و قیمت‌ها افسارگسیخته‌تر می‌شدند و دیگر با هیچ تاکتیک اقتصادی نمی‌شد جلوی قیمت‌ها را گرفت. باید مراقبت‌های بالینی انجام شود و صبوری کنیم تا این بیمار دوباره سرپا شود.

این فعال اقتصادی می‌افزاید: شـاهد هستیم دولت آقای رئیسی بر روی کنترل تورم حساس و تا حدودی توانسته‌اند جلوی رشد تورم را بگیرند. جلوگیری از رشـد تورم در همه جای دنیا یک دستور کلی دارد و آنها کاهش نقدینگی در سطح جامعه است‌، وقتی جلوی نقدینگی بی‌رویه در جامعه گرفته شـود ناخودآگاه تورم کنترل می‌شود حالا اگر منفی هم نشود حداقل یک درصد قابل قبولی کاهش می‌یابد درست مانند همان کاری که آقای رئیسی کردند که موفق هم بود.

وی با بیان اینکه سیاست ارزی دولت روحانی موجب فروپاشی اقتصاد شد، گفت: متاسفانه در دولت آقای روحانی برای حمایت از مردم ضعیف که توان خریدشـان صفر شده بود ارزهای ۴۲۰۰ به واردکنندگان ارائه شد که متاسفانه نه‌تنها به اقشار کم‌درآمد کمک نشد که سفره‌شان کوچک و کوچک‌تر شد.

دولتمردان قبلی فکر کردند با ارائه ارز ۴۲۰۰ مردم می‌توانند در سطح متوسـط بمانند اما با سوءاستفاده برخی از واردکنندگان روبه‌رو شـدند که نه تنها کالاهایی که با این ارز وارد کـرده بودند را به قیمت منطقی نفروختند که اتفاقا با قیمت کف بازار در اختیار فروشنده قرار دادند و فروشنده هم طبیعتا سودش را لحاظ کرد و کالا را به فروش رساند و همین مسئله باعث شد بسیاری از مردم ضعیف قدرت خریدشان به صفر برسد و دیگر توان تهیه کالاهای اولیه زیست‌شان را هم نداشته باشند.

بعد اینکه ارز ۴۲۰۰ مسجل شد که به دست نااهلان افتاده بوده و ارائه آن قطع شد دولت تصمیم به ارائه ارز نیمایی کرد که آن هم هیچ دستاوردی جز زیاد شدن دست و همان دلالان در بازار نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس