تقی آزادارمکی

اراذل و اوباش، فحاشان، چماق به دست‌ها و توهین‌کنندگان به نظام و پلیس کشور هرگز "مردم" نیستند و رجال سیاسی و نظریه‌پردازان جامعه بایستی حتما متوجه این تمایز فلسفی باشند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اراذل و اوباش "مردم" نیستند آقایان!

تقاطع گفتمانی فحاشان، تحریمی‌ها، اوباش و اشرار/ به کشورمان توصیه می‌کنم به پهپادهای ضعیفش نپردازد!

تقی آزادارمکی، از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در پاسخ به این سؤال که "مهم‌ترین دلایل ادامه‌دار شدن تجمعات در کشور چه بوده است؟ آیا تجمع کنندگان راه مناسبی را برای بیان مطالبات خود انتخاب کرده‌اند؟ " این توضیحات را ارائه کرده است:
 

"واقعیت این است که مقامات و نهادهای مسئول در گذشته فرصت‌هایی داشتند که بتوانند سرمایه اجتماعی خود را افزایش بدهند که از این فرصت‌ها  استفاده مطلوب نشده است. در گذشته در تجمعاتی که صورت می‌گرفت مسئولان با یک جریان سیاسی طرف بودند. به عنوان مثال در اعتراضات دی ماه 96 می‌توانست اعتراضات را به گردن جریان اصلاحات بیندازد و در سال 98 گردن جریان اصولگرایی. این دوگانه سیاسی و جریان‌های سیاسی که وجود داشت این فرصت را می‌داد که مناقشات امنیتی را حل کند. این در حالی است که در اعتراضات اخیر جریان‌های سیاسی در صحنه نیستند. این مهم‌ترین تفاوتی است که این اعتراضات نسبت به گذشته پیدا کرده است. امروز مردم به معنای عام در خیابان‌ها تجمع می‌کنند. شعارهایی که داده می‌شود نیز عام است و به گروه و جریان خاصی اشاره ندارد. امروز کسانی که در خیابان حضور دارند به دنبال این نیستند که جامعه مدنی و حزب درست کنند و یا حتی به دنبال افزایش حقوق و مزایای خود باشند. شرایط تغییر کرده است."[1]

*از مشکلات جامعه ما ترویج برخی تحلیل‌های غلط و نبود جهاد تبیین فراگیر در مقابل این رویه‌های غلط است.

آزادارمکی همان روشنفکری است که زمانی در همین چند سال قبل گفته بود: اگر روسیه و چین نبودند ما ایرانی‌ها حتی کفش هم برای پوشیدن نداشتیم! [2]

اکنون نیز همین فرد به صحنه آمده است و از این می‌گوید که مسئولان نتوانسته‌اند برای خود سرمایه اجتماعی ایجاد کنند. و البته توضیح نمی‌دهد که مادام که پمپاژ سیاه‌نمایی و ناامیدی وجود داشته باشد؛ ایجاد سرمایه اجتماعی هم برای مسئولان مشکل است.

و اما خیابان...

آقای ارمکی حرف‌های نسنجیده‌ای درباره ماهیت کنشگران خیابانی مطرح کرده و عملا دو حیث عقلانیت و امنیت را به کناری نهاده است!

در واقع او نمی‌داند کسی که در خیابان به نیروی امنیتی ناسزا می‌گوید، سنگ و چوب به دست می‌گیرد و شعارهای ساختارشکن می‌دهد مردم نیست. بلکه فریب خورده یا اوباش است و مستحق برخورد.

همانطور که دانشجویی هم که تحت لوای اعتراض اما فحش رکیک می‌دهد هیچ بویی از تربیت و نخبگی نبرده و بایستی مورد تنبیه قرار گیرد.

حرکت چنین افراد دچار فقد هنجاری هم قابل تعمیم به واژه شریف "مردم" نیست و کسی که این حرکات انگل‌گونه را به مردم نجیب و خواستار حجاب و امنیت ایران تعمیم می‌دهد عملا در حال عوض کردن جای شهید و جلاد و ظلم به مردم است.

و اما بحث فرماندهان آشوب و بانیان اغتشاش!

آنچه در فتنه‌های گذشته و امروز شاهد بودیم جز اغتشاش چیز دیگری نبوده است. عاملیت این اغتشاشات هم صراحتا با دشمن خارجی و علمگری دنباله داخلی این دشمن خارجی است.

همان دنباله داخلی که یک روز در بحبوحه التهابات از لزوم اعتراض خیابانی مسالمت‌آمیز حرف می‌زند، روز دیگر از بروز تقلب در انتخابات می‌گوید و یکبار هم یک درگذشت تصادفی را عمد پلیس کشور جا می‌زند.

اینکه امثال تقی آزادارمکی باید با جریان شناسی و دشمن شناسی؛ عوامل این تحریکات را به مردم معرفی کنند اما نمی‌کنند و حرف‌های عجیب و غریب بر زبان می‌آورند از تأملات تأسف‌انگیز روزگار ماست.

***

به کشورمان توصیه می‌کنم به پهپادهای ضعیفش نپردازد!

تقاطع گفتمانی فحاشان، تحریمی‌ها، اوباش و اشرار/ به کشورمان توصیه می‌کنم به پهپادهای ضعیفش نپردازد!علی خرّم، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در اشاره به اقدام روسیه برای الحاق بخشی از خاک اوکراین پس از همه‌پرسی و نیز مواضع هسته‌ای رئیس جمهور این کشور نوشته است: -اگر- روسیه بخش‌هایی از خاک اوکراین را به خاک خود ضمیمه نماید، این انضمام قانونی و مستدام خواهد بود؟ پاسخ منفی است زیرا طبق مقررات حقوق بین‌المللی و از جمله حقوق بشردوستانه، کشوری که سرزمینی را به هر دلیلی اشغال می‌کند، جنبه موقتی دارد، باید به تمامیت ارضی آن سرزمین احترام بگذارد، حقوق کامل مردم تحت اشغال را رعایت کرده و در اولین فرصت سرزمین آن کشور را ترک نماید. آیا آمریکا که عراق را اشغال نمود می‌توانست عراق را به خاک خود ضمیمه نماید؟ بی‌شک جواب منفی است. روسیه هرچند سال یا چند ده‌سال طول بکشد در اوکراین یک اشغالگر محسوب می‌شود که علاوه براینکه باید بالاخره این سرزمین را تخلیه نماید.

او در ادامه تصریح می‌کند:

"همین‌جا به کشورمان یادآوری کنم اینطور بی‌مهابا اخبار پهپادهای ایرانی در صحنه‌های جنگی اوکراین دارد در سطح جهان پخش می‌شود و به‌صورت یک حقیقت غیرقابل انکار در آمده است. نپردازند. چرا پهپادهای چین و هند که روابط نزدیکتر و استراتژیک با روسیه دارند در صحنه جنگ اوکراین ظاهر نمی‌شوند؟ آیا تصور می‌شود پهپادهای چینی از قابلیت کمتری نسبت به نوع ایرانی برخوردارند؟ قطعا اینطور نیست ولی چینی‌ها با اینکه می‌دانند هدف اول آمریکا هستند، خود را وارد این مسئله نمی‌کنند. بنابراین روسیه نباید به اشغال یک سرزمین مستقل و عضوسازمان ملل متحد با هر دلیل که روسیه وانمود کند، دلخوش باشد و بدتر از آن بساط همه پرسی در این سرزمین‌هایی که مردم آن رانده شده‌اند و باقیمانده قدرت ابراز وجود ندارند، برگزار شود و تصور نمود تاریخ و جامعه جهانی این اقدام روسیه را می‌پذیرد."[3]

*اظهارات خرّم بیش از آنکه به صحبت‌های یک رجل سیاسی ایرانی شبیه باشد به صحبت‌های یک مقام وزارت خارجه آمریکا شباهت دارد!

مقامی که در کیش شخصیت؛ خود را بعنوان یک الگو به روسیه معرفی می‌کند و همچنین به ایران هم یادآوری می‌کند که از قدرت‌نمایی پهپادهایش دلخوش نباشد.

جدای از این تصور و منهای درست و غلط اقدامات روسیه اما خرم و امثال او باید بدانند که "فناوری‌های دفاعی" یک امتیاز بزرگ در عرصه قدرت‌های هژمونیک جهانی است.

پهپادهای آمریکا در یمن و افغانستان مردم عادی را می‌کشند، پهپادهای اردوغانی در جنگ تجاوزگرانه آذربایجان به خط شده‌اند و پهپادهای ایرانی هم به دلیل کارکردهای مطلوبشان برای پس زدن ناتو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اگرچه کسی در ایران بصورت رسمی به این مسئله پرداخت خاصی ندارد و فوکوس خاصی از جانب مقامات کشورمان روی بحث صادرات پهپادها صورت نگرفته است.

اکنون آیا از نظر خرّم؛ ایران اسلامی مقصّر این فرایند است یا پیروز آن!؟

در بحث به رخ کشیدن تکنولوژی پهپادی چینی و غیره هم بایستی علی خرّم را به ماجرای تسخیر پهپاد RQ170 آمریکا در آسمان و هدف قرار دادن پهپاد گلوبال هاوک آمریکا توسط پدافند ایران ارجاع داد تا او دقیقا بداند ایران و چین هر یک در کدامین رتبه از فناوری جهان پهپادها ایستاده‌اند!؟

اینکه آقای خرّم به ادبیات هژمون آشنا نیست، اینکه فرایندهای جهانی را نمی‌شناسد، اینکه متوجه مقتضیات صادرات دستاوردهای دفاعی نیست و اینکه اتوریته ایران اسلامی را برنمی‌تابد؛ سبب عبرت برای تاریخ است.

***

 

در جریان هستید آقای عارف!؟

تقاطع گفتمانی فحاشان، تحریمی‌ها، اوباش و تروریست‌های مرزی

تقاطع گفتمانی فحاشان، تحریمی‌ها، اوباش و اشرار/ به کشورمان توصیه می‌کنم به پهپادهای ضعیفش نپردازد!

اعتمادآنلاین گزارش داد: محمدرضا عارف، از فعالان اصلاح‌طلب در واکنش به برخورد محدود با اغتشاشگران دانشگاه شریف طی یک بیانیه گفته است:

"جای دانشجو در زندان و بازداشتگاه نیست. حاکمیت باید در برابر شنیدن اعتراضات دانشجویان و حتی پرخاش آنها سعه صدر داشته باشد. به سهم خودم و به عنوان فردی که افتخارش معلمی دانشگاه است ضمن عذرخواهی بابت شکسته شدن حرمت دانشگاه، تلاش می‌کنم با تعاملات صورت گرفته روند آزادی دانشجویانی که بازداشت شده اند تسریع شود."[4]

*حکما آقای عارف در جریان وقایع رخ داده و فحش‌های رکیک برخی دانشجویان نبوده که اینچنین خواستار سکوت همه ناظران شده وگرنه اگر عارف هم در جریان این الفاظ رکیک قرار می‌گرفت احتمالا بسیار تندتر از آنچه اکنون رخ داده؛ واکنش سخت نشان می‌داد.

همچنین باید دقت شود که نه سمت نمایندگی مجلس و نه دانشجو بودن و نه هیچ سمت دیگری به معنی مصونیت آهنین نیست و یک دانشجو هم مثل تمام دیگر قشرهای جامعه موظف به رعایت موازین قانونی، اخلاقی و شرعی است و گرنه باید تنبیه شود.

اینکه چرا آقای عارف این بدیهیات را نمی‌داند و خود را همراه و یاور کسانی جا زده که صراحتا الفاظ رکیک به کار می‌برند و حاضر به فهمیدن حقیقت نیستند؛ شاید از تأثیرات همنشینی عارف با تحریم کنندگان انتخابات است!

اینکه تحریم‌کنندگان انتخابات، فحاشان، نخبه‌نمایان، اوباش خیابانی و تروریست‌های مرزی به ناگاه در یک نقطه به تقاطع می‌رسند نکته‌ای دقیق است که باید درس‌های زیادی از آن آموخت...

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/343010

2_ mshrgh.ir/917470

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/343022

4_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-576446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 15
  • SE ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    78 6
    لاشخورها مردم نیستند
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      81 15
      فقط می توان گفت مرگ بر ضد ولایت فقیه هرچند اصلاح طلبان باشند!!!
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      35 4
      دقیقا
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      24 7
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
    • بیطرف US ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      10 7
      میدونم منتشر نمیکنی ولی نمیشه که همه رو فتنه و اغتشاشگر و فریب خورده خوند و هررفتاری باهاشون کرد. یه تحلیل یا مصاحبه ندیدم بابا مردمم حق دارن و پدروفرزندی مشکلو تلاش کنن حل کنن.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      18 2
      مرگ برزامبی های فحاش وقاتل اموال عمومی وخصوصی وتخریب گروقاتل پلیس وکادردرمان وکسبه ورهگذر
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      9 1
      اسب تروآی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآی آمریکا است پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا اولین مساله امنیت ملی ما باید قرار بگیرد.
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 0
      اسب تروآی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآی آمریکا است پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا اولین مساله امنیت ملی ما باید قرار بگیرد.
    • ناشناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      6 1
      ایرانیها تندرو و پرخاشگر و شایعه پراکن و زودباور و زود قضاوت کن هستن بدتر از خارجی ها تحملشون سخته
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 3
      امثال عارف و خرم فقط مملکت به ویرانی میکشن.اینا واقعا چرا اینجوری هستن چرا ارق ملی ندارن. من وقتی اینارو با سیاست مداران کشورای دیگه مقایسه میکنم میبینم اصلا از فضا امدن. حتی اگه کشورشون سیاست اشتباه داشته باشه بازم از کشورشون دفاع میکنن از ورزشکار و بازیگر بگیر تا سیاست مدارشون. تازه حکومت اون کشور اجازه نمیده کسی جرات کنه ضد مملکت باشه درجا خفه شون میکنه. کشور ماهم باید اینجوری باشه. آب تو سر اون بی شرف ها که بر ضد کشورشون رفتار میکنن اگه می‌دونستن کشورشون تو دنیا چه قدرتی داره همچین نمیکردن. هرچند میدونن اما برده ها باید جواب اربابشون بدن. خدا لعنت کنه این .. بی وطن رو
    • DE ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      10 1
      علی خرم : به کشورمان توصیه می‌کنم به پهپادهای ضعیفش نپردازد! //خخخخخ این اصلاحطلب های متوهم تا اعماق جان و پوست و روح و گوشتشان از امریکا میترسند و او را ارباب خود میدانند این خرمها را متاسفانه رانت و رفیق بازی و مافیای سیاست غربگدا گنده کرده است حالا دچار کیش شخصیت شده و میخواهند ایران را نصیحت کنند . اگر جنگ 8 ساله دست این منگ ها بود الان نه تنها کشور را برباد داده بودند بلکه باید چند قرن هم بیگاری میکردیم و جریمه ایرانی بودن خود را به حساب عمه سام گاوچرانها میریختیم... همین ندانم کارهای ارباب پرست ارباب باور خدا غریب که قول جان کریه برایشان از قول و تضمین خداوند بیشتر است هنوز هم در توهمات خود سیر میکنند و قدرت یک امریکائی مست ...را از کل ارتش و سپاه ما بیشتر میدانند زیرا یانکی ها موشکهائی دارند که با شلیک فقط یک عدد از آنها کل ارتش و سپاه نابود میشود از همون موشکهائیکه یانکی ها در افغانستان زدند و از ترس انفجار و هیبت موشکشان خودشون اول از همه در خود اغتشاش کردند و در رفتند. بیچاره مردمیکه این جماعت آبگوشت بزباشیانی 33 سال امور آنها را بدست گرفته بود و یکبار رای دهندگانشان از خود نپرسیدند چرا هر روز اوضاع ما خرابتر میشود و اوضاع اصلاحطمعکاران و رفقایشان توپ تر میشود حتی عقلشان به این سئوال هم نرسید فقط فوتبالی بهشون رای دادندو " تـکــــــــرار " کردند . شما هرگز یک بهائی فقیر و یا یک صهیونیست فقیر و یا یک آقازاده اصلاحطلب با کار و تلاش در گیر و یا یک اشرافی به فقر اسیر و بدست فقرای بیچاره یک تکه نان ولو خمیر نخواهید دید. و خدا را شکر که فقرا در ایران به کمک مساجد و خیرین و کمیته ها محتاج این ارباب پرستان نیستند وگرنه اکنون هیچ فقیری در ایران نداشتیم .همه مرحوم شده بودند.این نوع فقر زدائی از جامعه فقط توسط اشرافیون وغربگداهای رانتخوار و رفرمیستها میست ها بر میاد.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      5 1
      اصلاح طلبان تهوع آور....
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    47 8
    این رافت اسلامی رو بس کنید که پدر ملت و مملکت رو با این مماشاتتون با جریان ضد ایرانی اصلاحات در اوردین
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      21 4
      هزینه رأفت اسلامی بیخودی نسبت به فتنه‌گران از مال و جان مردم میرود و عین حق الناس است که خداهم نمی بخشد بترسید از روز قیامت با این همه حق الناسی که بر گردن دارید
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      28 5
      با همین منافقین رافت داشتند و شاید امید بی‌جا به اصلاح، که قضایای سال 67 رسید و حمله و خیانت چندباره منافقین و در ادامه طلبکار هم شدند خوبی از حد بگذارد نادان خیال بد کند
    • نوید IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 26
      اصلاحات ضد ایرانی نیست
    • گفتگوی تمدنها ! IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 3
      مدعیان اصلاحات یهودیان آنوسی هستند که سابقه هزاران ساله در اشاعه فحشا در جوامع دارند،وقتی تفکر نجس یهود در کلیسای بی خدا شده و دربار حاکمان اروپایی وارد شد،یک قوم وحشی کوچک در هلند،انگلیس و ... تبدیل شدند به استعمارگران خونخوار و قاتل، اما جهودان یا اصلاحطلبان یهودی در ایران از ابرایم خان کلانتر تا تفالاه های نفوذ کرده در مجلس مشروطه غماز و عشوه گر بودند،مدام سفره ملت را چپاول کرده برای دجال غربی خوش رقصی میکردند،تفاله های مذکور در مقاله خبری مشرق فقط در همین چارچوب قابل بررسی هستند.
  • FR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    34 10
    اصلا این حرمت دانشگاه مال زمانی بود که نود در صد مردم سواد خواندن و نوشتن نداشتند … اخه چند تا بچه نوزده بیست ساله که بکمک کلاس کنکور و امتحان تست پاشون به دانشگاه باز میشه چه امتیاز خاصی دارند که هر غلطی دلشون خواست بکنند !
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      7 14
      بخدا اگه شیش کلاس بیشتر درس خونده باشی!
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      9 4
      تو اگه شصت کلاس هم خونده باشی حالیت نیست!!!
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      8 0
      اینو راست میگه.به لطف امکانات آموزشی و ...هست که اینا رسیدن به اینجا.خیلی از بچه های شریف و دانشگاه های تاپ از اقشار ثروتمند یا نسبتا ثروتمند جامعه هستن.الان کنکور یک صنعته.واقعا سیستم آموزشی ما عادلانه نیست شما ببین حدود ۹۰ درصد قبولی های پزشکی از مدارس تیزهوسان و نمونه و غیر انتفاعی هستن.بچه های مناطق محروم و اونایی که پول ندارن و اونایی که امکانات ندارن نمیتونن رقابت کنن و قبول نمیشن.اگه آموزش و سنجش عادلانه بشه خیلی از اینا رنگ دانشگاه رو نمیبینن.البته من نمیگم اینا تلاش نکردن منظورم اینکه نخبه های ما تو روستا ها و مناطق محروم نمیتونن با اینا که معلم خصوصی و مدارس تیزهوشان و ....میرن رقابت کنن.
    • BE ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 0
      ۱۱:۴۹ بی تربیت
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 0
      دمت گرم. این حرکتهای خرابکارانه و فحاشی و پرده دری مال جماعت فرهیخته نیست. دانشجویی که نتونه درست رو از نادرست تشخیص یده دانشجو نیست
  • ژيان IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    22 4
    شما افسادطلبها همه اش حرف رایگان مي زنيد.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      7 0
      ولی رایگان حرف نمی زنند
  • FR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    12 5
    جز این که اصلاح طلبان کلا ت....ع آورند حرفی نمیشه زد
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    13 3
    این .... هارا بگیرین بندازین توی انفرادی.
  • SE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    20 4
    آقای خرم طبق گفته شما اسرائیل هم غاصب است و غیر قانونی
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 0
      احسنت.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    18 7
    پهپادهای اردوغانی در جنگ تجاوزگرانه آذربایجان به خط شده‌اند؟؟؟؟ ...؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      8 10
      حالا آذربایجان شد اشغالگر و متجاوز!!. بعد از 30 سال خواست سرزمین های اشغال شده خودش را از ارامنه بگیرد یک چیزی هم بدهکار شد. این نگرش این آدم های نان به نرخ روز خور است. خاک بر سر شما که تحلیلگر سیاسی هم هستید.
    • DE ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 2
      تا اونجا که قره‌باغ رو می‌خواستن آزاد کنن حرفی نبود. حمایت هم کردیم. ولی اگه بخوان مرز ایران و ارمنستان رو از بین ببرن و ایران رو از کریدور شرق به غرب چین به اروپا حذف کنن، یک لحظه بهشون امان نمی‌دیم‌.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 1
      آذربایجان مناطق اشغال شده خودش رو پارسال پس گرفت و ایران هم از پاز پس گیری مناطق اشغالی حامیت کرد.این حمله جدید آذربایجان به تحریک آمریکا و ترکیه هست که میخاد کریدور اتصال ایران به اروپا رو قطع کنه این یه طوطعه بزرگه.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 1
      بهتره گنده گویی نکنی . اگر به پس گرفتن سرزمینهای اشغالی و جدا شده باشه که خود همین آذربایجان هم تا صد و اندی سال قبل جزئی از خاک ایران بوده و باید به سرزمین مادری الحاق شود. یه کم تاریخ معاصر ایران را مطالعه کنی برات بد نیست.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 1
      به این پانترکی که داره از آذربایجان دفاع میکنه باید گفت تو این وضعیت امنیتی تو کشور سریع بارت رو بر دار و برو چون بزودی تو هم توسط نیرو های امنیتی گیر میافتی و باید جواب پس بدی
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      فتنه صهیونیستی - نو عثمانی با مشارکت باکو و ترکیه در راه است. اساسا اغتشاشات اخیر برای مشغول ساختن نیروهای امنیتی و مردم ایران پایه ریزی شد تا با اشغال ارمنستان و انفعال ایران مرزهای شمالی تغییر یابد و با برنامه دیگر حساب شده در ایران با اختلاف افکنی موقعیتی به نام مبارزه با نظام ، موجودیت ایران نشانه گرفته شود.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    16 3
    این دانشجونما ها رو چاله میدون هم ازشون حذر میکنه. حرمت دانشگاه و دانشجو؟ این جماعت برای خودشون حرمتی قائلن؟
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    10 2
    به قول مشهدی صادق زیبا کلام : آقای عارف نصف مجلس امید همراهت بود عرضه نداشتی یه کمیسیون را بگیری الان حرف میزنی
  • فرهاد صحرانورد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 2
    ایکاش عارف یه تعداد حرف اسمش ازاصول اولبه مدبربت کلاس داری در تحلبل مسایل روز شرایط وروابط را کنارهم قرار می داد وببانه صادرمی کرد.معلمی که خود در وادی الفاظ گم شده دیگر چگونه می تواند لیدرجربان اغتشاشات یاشذ.
  • علی افصحی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    14 3
    این یاوه گویان باند فساد اصلاح طلب آتش بیار اراذل و اوباشند.
  • SE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    13 2
    پادوهای دشمنان و خصوصا با سوادهایشان باید شدیدتر مجازات شوند
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 0
      مغلطله و سفسطه که نشد سواد
  • . IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    11 3
    اصلاح طلبان سرمایه های صهیونیست در ایران
  • DE ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 1
    یک انقلاب فرهنگی دیگر در دانشگاه ها واجب است .مردم اینهمه شهید دادن تا کشور مستقل بشه بعد تو دانشگاه یه عده استاد و دانشجوی مفتخور دارن نوکری امریکا و اسرائیل رو میکنند .همه اینها باید اخراج شوند .
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    9 4
    اینا تفکرشون مال پنجاه شصت سال پیشه که در کل چهار پنج تا دانشگاه در کشور بود. الان هرکی از جلوی بعضی دانشگاهها رد بشه هم میتونه بره داخل و ثبت نام کنه. این دیگه چه اهمیتی داره که برای دانشجو تمایز قایل بشیم.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    9 5
    پهبادهای ایرانی تقریبا بر اساس پهباد های آمریکایی ساخته شدن.در واقع بیس و اساس علم پهبادی ایران با تسخیر و به چنگ آوردن پهبادهای پیشرفته آمریکا به وجود اومد و بعد ها با توسعه تبدبل شد به رقیبی ررای خود آمریکا.الان سه کشور آمریکا و چین و ایران در جهان به عنوان ابرقدرت های پهبادی شناخته میشوند.هدف قراردادن گلوبال هاوک و بیرون کشیدن اون از آب هم تکنولوژی عظیمی رو در اختیار ما قرار داد در آینده نسخه ایرانی اون رو هم خواهیم دید.ما یکی از سه ابرقدرت پهبادی هستی.این رو خود آمریکایی ها اعتراف و بارها تاکید کردن.فقط یه مشت اصلاح طلب خود فروخته خود باخته میتونه به تحقیر ایران بپردازه.واقعا فکر میکنید اگه ما ضعیف بودیم روسیه یعنی دومین ابرقدرت دنیا در حوزه نظامی میومد از ما پهباد بخره.عده ای اونقدر خودباخته هستن که حتی واقعیت ر انکار میکنن.
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 0
      ایران قبل از به زمین نشاندن پهپاد آمریکایی هم در حوزه ساخت و توسعه پهپاد صاحب سبک و فناوری بود.که اگر نبود توان سالم به غنیمت گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکائیها را که ونهمه روی اون مانور میدادن و به رخ جهانیان می کشوندند را نداشت. تا الآن هم نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری به جز ایران توان و فناوری به دست گرفتن کنترل پهپاد پیشرفته در حال پرواز متعلق به کشور دیگری را نه داشته و نه دارد.! در ضمن خود آمریکائیها هم از دست توانائیها و پنهانکاریها و رادارگریزیهای پهپادهای ایرانی به تنگ آمده و قافیه را باخته اند.
  • IT ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    7 17
    بسه بابا مشرق
    • DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      9 1
      به ایران اینترنشنال و بی بی سی و سایرین هم میگی بسه ؟ هزار و یک کانال تلویزیونی و اینترنتی صبح تا شب دارند مردم رو تحریک میکنند و جو رو متشنج نشان میدهند و برای تجزیه ایران تبلیغ میکنند . برو اونجا و بگو بسه .
    • US ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 1
      واقعا موافقم باهات
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 1
    دانشجو و غیر دانشجو نداره هر که آشوبگری و تخریب و خیانت کرد باید مجازات بشه . وقتی نظام آموزش و پرورش سالیان درازی است که به سمت " مدارس خاص و آموزش های برتر برای قشر سرمایه دار و نوکیسه و ژن خاص حرکت کرده "نتیجه اش یک مشت علی الظاهر دانشجو است که نهایتا سر از غرب در می آورند . دزد که با چراغ آید گزیده تر برد کالا
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 0
    خداوکیلی اگر یک صهیونیست یا آمریکایی یا انگلیسی حرفی می زد بدتر از این ایران و قدرت ایران و نظام اسلامی رو می تونست تخریب کنه اصلاح طلبان در ایران یه عده بی سواد پرمدعا هستند که اینم مسکین باشید این حرفا مال خودش نیست یکی براش نوشته اینم همون رو بلغور می کنه تو مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری هم همین بود هر زمانی که این اصلاح طلبان به قدرت می رسند هر خراب کاری می کنند تا نظام رو نابود کنند و قدرت و برای همیشه بدست بگیرند هر زمانی قدرت از دستشون خارج بشه تخریب دولت و خود تحقیری و ناامید کردن مردم و تلاش برای فتنه و خراب کاری تو اونا به اوج می رسه اینا مزدور غرب و صهیونیست هستن که اینقدر فریبکار و زبان باز هستند
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    خداوکیلی اگر یک صهیونیست یا آمریکایی یا انگلیسی حرفی می زد بدتر از این ایران و قدرت ایران و نظام اسلامی رو می تونست تخریب کنه اصلاح طلبان در ایران یه عده بی سواد پرمدعا هستند که اینم مسکین باشید این حرفا مال خودش نیست یکی براش نوشته اینم همون رو بلغور می کنه تو مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری هم همین بود هر زمانی که این اصلاح طلبان به قدرت می رسند هر خراب کاری می کنند تا نظام رو نابود کنند و قدرت و برای همیشه بدست بگیرند هر زمانی قدرت از دستشون خارج بشه تخریب دولت و خود تحقیری و ناامید کردن مردم و تلاش برای فتنه و خراب کاری تو اونا به اوج می رسه اینا مزدور غرب و صهیونیست هستن که اینقدر فریبکار و زبان باز هستند
  • حمیدرضا واسط IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 1
    سلام به همه متاسفانه با کمک رسانه ای قدرتمند غرب خیلی زود واقعیات تحریف و یا فراموش می شود و به همین دلیل افراد بدون توجه به سابقه شان دوباره و بعضا چندباره ژست اپوزیسیون به خود می گیرند****** بنظرم بهترین راه حل برای رهائی جامعه از شر این افراد راه اندازی سامانه ای هوشمند جهت نمایش کارنامه علمی و عملی همه افراد جامعه با مشارکت عموم مردم است
  • محمد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    5 0
    سلام لطفا دنبال پاكسازى دانشگاهها از اساتيد سكولار باشيد خصوصا دانشگاه نمك خور نمكدان شكن شريف
  • عمو IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 3
    در مورد پهبادها؛ آنهایی که خریدارند و می فروشند همه شان نمی توانند آدمهایی باشند که استفاده از این مورد را برای مصالح صلح جویانه مورد استفاده قرار دهند و فردا مثل خیلی موارد دیگر تقصیر برای ایجاد دشمنیها گردن ایران و ایرانیها خواهد افتاد.
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 0
      نترس پهلوان
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 4
    ما هم توصیه می کنیم با جمعیت طرفدار نظام در نیفتید که خیلی خیلی بد می بینید.
  • SE ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 0
    علی خرّم چرا به یانکیها و انگل ستان و روبا کثیف و اکراین اعتراض نمیکنه که چرا از رژیم کودک کش غاصب حمایت میکنند و به قاتلین کودکان فلسطینی و یمنی سلاح های مرگبار میدهند؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 0
    جنگ تجاوز کارانه اذربایجان،!
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 0
    الهی که این اصلاح طلبان درد بی درمان بگیرند اگر هدایت بشو نیستند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان منافقین نفوذی درون حاکمیت هستند که خطرشون ازمنافقین فراری بیشتر است
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    اصلاح طلبان ایران سرمایه های ناب صهیونیستی هستند ، باید با قاطعيت و سریع باهاشون برخورد شود.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان ایران سرمایه های ناب صهیونیستی هستند ، باید با قاطعيت و سریع باهاشون برخورد شود.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان ایران سرمایه های ناب صهیونیستی هستند ، باید با قاطعيت و سریع باهاشون برخورد شود.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان ایران سرمایه های ناب صهیونیستی هستند ، باید با قاطعيت و سریع باهاشون برخورد شود.
  • ناشناس IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    ایرانی ها میتونن خیلی بدتر از خارجی ها باشن و به پدر و مادرشون هم رحم نکنن لطفاً با دولت و حکومت در نیفتید که آب و برق و گازتون رو قطع میکنن و از خدمات دولتی محروم میشین اونوقت دیگه می‌خواین به کی شکایت کنین ؟ خدا هم که بهتون قهر و غضب کرده!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان جز تحقیر هموطنان هیچ برای عرضه ندارند آنها حتی مدیر از خارج میخواستندواردکنند ورفقای تدبیری آنها خورشت قرمه سبزی وآبگوشت راتنها هنر ما ایرانیان می‌دانست....اف براین سیاستمداران غربزده
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    تعدادی کارخانه تولید پوشاک داشتیم که زمان خاتمی برچیده شد ، بعضی هاشون حتی زیر مجموعه بنیاد مستضعان بودند مثلا
  • حسین IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    عارف هم مانند دیگر ستمگران و قلدر ها ماجرا را از پله دوم نقل کرده و از بیان نقطه شروع ماجرا که عبارت است از فحاشی یک مشت هنجارشکن و قانون شکن خودداری می کند زیرا خودش هم دل خوشی از بر پایی قسط و عدل ندارد.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    این حجم از تبلیغات سمی و شایعه و دروغی که این روزها شاهدش هستیم که داره بر سر مردم میریزه و بمبارانشون میکنه و خیلیا رو تونسته تحت تاثیر قرار بده ما رو یاد مردم دوران امامان علی و حسین علیهما السلام میندازه که چگونه با دروغ و شایعه و پول ، مردم رو به جایی رسوندند که پاکترین انسانهای عصر خودشون رو به مسلخ بردن و ذبح کردند و پای خونشون هلهله و شادی کردند..حال بسیاری از ماها الانم همینه.....یک طرف جبهه کفر و التقاط و بی خدایی و پورن و شهوت و بی دینای عالم این طرف هم جمهوری اسلامی مظلوم....دقت کنیم با حرف و حرکات و عملمون کدوم جبهه رو تقویت میکنیم ..بولله علی العظیم که باید در پیشگاه خداوند عالم جواب تک تک حرفها و حرکات این زمانمون رو پس بدیم....
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 0
    نگاهی به متن بیانیه موسوم به بیانیه«جمعی از اساتید در محکومیت باز داشت دانشجویان»!! روز دهم مهر ماه عده ای در دانشگاه شریف دست به اغشاش زدند و با سر دادن شعار های ساختار شکنانه و رکیک فضای مقدس دانشگاه را به شعار های رکیکی آلوده کردند که نمونه آن را فقط میتوان در اجتماعات بدوی و بعضی اجتماعات به اصطلاح ورزشی مشاهده کرد که انسان در تنهایی خودش نیز شرم دارد آن کلمات را از ذهن بگذراند اما آنچه عجیب بود بیانیه ای بود که بنام جمعی از اساتید و مدرسین دانشگاه در محکومیت بازداشت دانشجویان منتشر شد. در ادامه این یاد داشت با نگاهی به محور های این بیانیه چند سوال را از امضا کنندگان آن مطرح میکنیم. این بیانیه بدون اینکه کوچکترین دعوتی به حفظ آرامش بکند در پارا گراف اول میگوید: «متأسفانه یک‌بار دیگر شاهد آن هستیم که شنیده‌نشدن صدای بخش بزرگی از جامعه در ساختار حاکمیت و تداوم رویه‌ها و تصمیم‌های نادرست منجر به جریحه‌دار شدن وجدان جمعی، ریخته‌شدنِ خون افراد جامعه و عزادار شدن ملتِ ایران شده است» ! سوال :این گزاره های کلی و بدون شاخص چه چیزی را ثابت میکند ؟جز آنکه بر التهاب جامعه بیفزاید. نشنیدن کدام صدا؟ کدام تصمیم نادرست؟ بیانیه در ادامه ، اعتراضِ دانشجویان را به ظلم و رویه‌های غلط ساختاری،ذکر کرده و ساختار شکنی شعارهای رکیک سر داده شده را نشان‌دهندۀ تعهد اخلاقی، و.... ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی دانسته است!! و مینویسد: «.... همگان باید وجود چنین دانشجویانی را ... قدر دانسته و در برابر کنشگریِ اخلاقی و انسانی آنها سرِ تعظیم فرود آوردند.» سوال: اساتید عزیز و ارجمند: آیا متن بیانیه را خوانده اید و امضا کرده اید؟ آیااتفاق رخ داده در دانشگاه شریف را عالمانه بررسی کردید؟ مردم را به سر تعظیم فرود آوردن در برابر چه چیزی دعوت کرده اید؟ در برابر فحاشی های استادیومی؟؟ در برابر زره پوشیده زیر لباس برای درگیری و تخریب؟ در برابر تهیه گزارش کذب برای bbcفارسی؟ این بیانیه در ادامه گله مند است که حساسیت اخلاقی دانشجویان ... گرامی‌ داشته نمی‌شود !! و باز سوال: کدام حساست اخلاقی؟ فحاشی ها و کلمات رکیک بکار رفته در یکشنبه شب دانشگاه شریف؟!! امضاکنندگان بیانیه، حتی در قالب یک جمله و یا یک کلمه دعوت به آرامش و تعقل و رفتار مدنی نمیکنند بر عکس به تلویح و تصریح به ادا
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    تا کی باید اینترنت قطع باشه ؟
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    برای بنده تنها صفحات سایت دولتی و خبرگزاری که ذخیره داشتم رو باز میکنه تا کی قراره اینجور بمونه
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 4
    بخدا سایتهایی مثل مشرق و فارس و کیهان خیانتهایی به کشور میکنن که دشمن هم نمیتونه بکنه چون با توجه به نظراتی که نشر میدن مسولان رو به اشتباه میاندازن که همه چی گل و بلبل هست و همه طرفدار کارهای نظام در صورتی که نهایتا ۱۵ درصد مردم طرفدار نظام باشن اگه تو سایتهای مستقل به منفی و مثبتهای کاربران به نظرات میدن رو ببینین متوجه میشین.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 1
      این تصور شماست ،چون چشمهاتون رو بروی اون جمعیت میلیونی که از نظام دفاع کردند وبهش وفادارند رو بستی ،مطمین باش جمهوری اشلامی همیشه پابر جاست
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    خطاب به دوستی که با نام بیطرف نظر داده اند: اولا" که نه در بین مسئولین نظام جمهوری اسلامی و نه بین مردم ایران کسی نگفته هرکسی را که خیابون اومده و حتی این وسط غلطی هم کرده ,حتما" اغتشاشگر و آشوبطلب و ضد انقلابه . هیچکس چنین ادعایی نداشته و نداره. رهبر عزیز انقلاب هم دیروز به همین مهم اشاره فرمودند . مرز بین افراد جاهل و احمق فریب خورده با منافقین و مزدوران ومواجب بگیران آموزش دیده توسط سرویسهای جاسوسی دشمنان مشخصه. خیلی از این افراد هم پس از دستگیری و تحقیقات اولیه ( در صورت اثبات عدم رساندن خسارت به اموال عمومی و دارائیهای مردم عادی) آزاد شده و می شوند . دوما" اونی که گلوی مأمور پلیس را با بی رحمی هرچه تمامتر میدرد , همچون قزاقهای رضاپالانی با زور و خشونت و وحشی گری حجاب از سر زن محجبه می کشد , با برتاب ماده انفجاری به داخل خودرویی که بانوی باحجاب داخلش نشسته باعث نابینای یک چشم طفل شیرخوارش میشه , بانک و آمبولانس و خودروی آتش نشانی و اتوبوس آتش میزنه و دهها جنایت و وحشی گری قرون وسطایی مرتکب میشه , هرگز فرزند خونواده محسوب نمیشه بلکه یه جانی پست بالفطره است که باید باهاش همون برخوردی را کرد که با همه جانیان و سفاکان می کنند.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    آقای خرم، صادرات تجهیزات نظامی یکی از پرمنفعت ترین درآمدهای کشورهای صاحب تکنولوژی ساخت تسلیحات است.ایران جمهوری اسلامی هم دیگه محدودیت فروش تسلیحات ندارن و می تونن بفروشم و بخره. ببینم، این کشورهای اروپایی و آمریکا تسلیحات به سعودی ها می فروشند مدام این ملت مظلوم یمن رو قتل عام می کنند نمی خواهید یه توصیه ای بهشون بکنید البته این دنیا که پاسخگو نیستند اقلا از اون دنیا بترسونیدشون؟ الان خود اوکراین داره از تسلیحات شاید ۱۰۰ تا کشور استفاده می‌کنه تو نرم بین المللی کسی به فروشنده گیر میده؟! نمی‌دونم اینها چرا حتی قوانین پذیرفته شده جهانی رو هم واسه کشور خودشون استثنا می کنند!!! اینقدر خود کم بینی و عقده خقارت؟!
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      0 0
      سلام فروش سلاح به اوکراین توجیه حمایت از کشور مورد تهاجم و تصرف قرار گرفته را دارد. همانطور که دادن یا فروش سلاخ ما به فلسطینی ها و یمینی ها توجیه کمک به کشور مورد تهاجم قرار گرفته را دارد. فروش سلاح در زمان غیر جنگ تجارت محسوب می شود اما فروش سلاح ما به روسیه در شرایطی که کشور دیگری را مورد تهاجم و تصرف قرار داده توجیه ندارد و به همین دلیل است که وزارت خارجه هم تا به حال آن را نپذیرفته است.
  • تفکر IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    فعلا بخشی از اصلاحطلبان اگر به کشور ایران اسلامی بد دهنی نکنند ازطرف دشمن ایران اسلامی دستمزدشان قطع می شود برای این جماعت غرب گدا بد دهنی منفعت دارد
  • تفکر IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    فعلا بخشی از اصلاحطلبان اگر به کشور ایران اسلامی بد دهنی نکنند ازطرف دشمن ایران اسلامی دستمزدشان قطع می شود برای این جماعت غرب گدا بد دهنی منفعت دارد
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    مشرق جان
  • علوی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    ۱/ دکتر آزاد جامعه شناس و از موسسین دانشکده تربیت مدرس و جامعه شناسی هستند ایشان در برنامه شیوه طی بیاناتی صراحتا اظهارداشت منشا بروز مشکلات در جمهوری اسلامی ایدولوژی است و باید ایدئولوژی را کنار گذاشت! ۲/طی برسی و پژوهشی که بر روی این گونه انجام دادم حسب اظهار خودش در آمریکا دکتری جامعه شناسی را تحت نظر یک جامعه شناس یهودی بنام ریترز آموخته است ۳/تبار دکتر آزاد ارمکی؟ وی متولد روستای ارمک از توابع کاشان است که هم اکنون نیز هر یکی دوهفته چند روز در آنجا اقامت می‌گزینند. مردمان روستای ارمک بعد در واقعه مشهد اردهال کاشان به یاری حاکم وقت شتافته و امام زاده شریف را به شهادت می‌رسانند...طی قرون بعدی -ظاهرا -به تشییع گرویده اند . ۴/آقای دکتر آزاد ارمکی پس از اندوخته های جامعه شناسی غربی نزد استاد یهودی خود به ایران بازگشته و از سوی جناب لاریجانی اهل دماوند. ‌..به سمت مسولیت مرکزپژوهش های صداوسیما در می‌آید...در تفکرات دکتر آزاد حتی مطالعه ای نسبت به ارا بنیادین امام خمینی و حضرت سیدعلی بعمل نیامده و جامعه شناسی آیشان و شاگردان در حکومت جمهوری اسلامی بدون آرا و اندیشه امامین انقلاب است ۵/ نتیجه تحقیقات و پژوهش های آماری آقای دکتر آزاد با اعتقاد به مزاحمت ایدئولوژی اما مبنای اتخاذ تصمیمات بسیاری از مراکز تصمیم گیر و حساس نظام قرار گرفته و جهت دهی در تصمیمات اجتماعی منشعب از تفکرات ریترز یهودی در برنامه های سیما جهت اذهان مخاطبان تا مسولان تصمیم ساز نقش بی بدیل و خزنده ای داشته و به اینجا اکتفا نشد آنجا که دکتر آزاد بسیاری همانند خودش را تکثیر نمود تا حدی که از افراط آنها بعنوان خطا و هزینه مدیریتی ش یاد می‌کند (حسب الامر رهبر عزیزمان بعد از زیارت اربعین به توصیه بر حق -توصیه بر صبر - وظیفه شناسی - نگاشتیم شاید که مقبول سروران ارجمند افتد....
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    این خرم یکی از کسانی بود که مانع افتتاح فرودگاه بین المللی امام خمینی رحمته الله علیه بود چرا؟ چون این... افساد طلب ذاتا نمی خواهند پیشرفت های ایران که شکستی برای اربابانش آمریکا و اسراییل کودک کش است را بپذیرد مرگ بر افساد طلب منافق
  • US ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    آقای خرم با ادبیات کشورگشایی و سلطه گری آشنایی ندارد نظام فاسد سلطه گر نمی‌شناسد
  • علی رضا IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    این بابا به جای اینکه درباره پهپاد ایران نظر بده به نظرم یک نظر کارای خودش بده
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    اقای عارف دانشجو حق انتقاد و اعتراض را دارد ولی وقتی به انسان های دیگر حمله میکند جرم میکند و باید با مجرم برخورد کرد . رفتار بیشرمانه با دانشجویان مخالف خود ناشی از دور از شرف و انسانیت است . و وقتی کسی مجرم شد و از شرف و انسانیت دور شد به وطنش خیانت میکند و به هر جنایتی دست میزند. مگر بسیاری از منافقین که ده هزار نفر از مردم کشور را ترور کردند دانشجو نبودند ؟
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    جیب برها به بهشت نمی‌روند
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 1
    این ها حقوق بشر را پوششی برای بازگشت به دیکتاتوری رضاشاهی قرار دادند
  • اشنا IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    این عارف مزدور بیسواد متهجر بهتره بره به اون رانتهایی که با بچه به اصطلاح ژن خوبش خوردن جوابگو باشه
  • از شهرستان سراب IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 0
    پهپادهای ایرانی با کیفیت هستند در کلاس پهپادهای کوچک قرار دارند ازونها اتنتظار پرتاب بمبهای سنگین و موشکهای کروز نداشته باشید هدف اکثر انها انهدام توپهای زمینی و پدافندها و خودروهای رزمی مراکز نظامی هست
    • NL ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 2
      پهپاد های شما تا الان یک تانک هم منهدم نکردن فاز نگیر
  • NL ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 2
    آذربایجان رو اشغالگر می دانید اما ارمنستان را نه شما منافق هستید
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 2
    خرم كجا گفت پهپاد ضعيف ؟!
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    تو که اینقدر میفهمی میشه در مورد بحرین جدا شده از ایران هم بگی؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    چيزي به اموخته هاي ما اضافه نمي كنه....
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    در اینترنت یک گروه مدعی وطن دوستی پیدا کردم (رودست، امید دانا)، که به شدت حامی نظام و رهبری و سپاه هستند، با این وجود از اقدامات تندروهای داخلی در زمینه حجاب و سبک زندگی انتقاد میکنند و میگوند تندورهای نظام دارند کشور به جنگ داخلی میکشانند. من میعتقدم علاوه بر این این تندروها مشکوک که بخاطر فساد آموزشی بسیرای شان کمسواد هستند شعور در حد بچه دبستانی ندارند با مدرکفروشی و پارتی عناوین دکتر و مهندس و کارشناس... و گرفتند و نفوذ کردند در نهادهای حساس نظام از جمله نیروهای مسلح و دارند خیانت و فساد میکنند/ اینها اگر هر چه زودتر شناسایی و پاکسازی و اخراج نشوند از نهادها، علاوه بر اینکه نظام جمهوری اسلامی نابود میکنند ، ایران به تجزیه جنگ داخلی میکشانند. باید جلوی مدرکفروشی در مدارس و مراکز خصوصی -تحت وزارت ارشاد و فنی حرفه ای و غیره گرفته شود و راه حلش ساده است، امتیاز برگزرای آزمون از آنها گرفته وب ه صورت مجمتع با نظارت افراد مستقل پاکدست انجام شود
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    تهه همه اغتشاشگرا و اراذل و اوباشو که پیگیری کنی میرسی به جماعت دوروی اصلاحطلب. یعنی تبدیل شده به یک واقعیت. هر جا فساد و اغتشاشو و درگیری و فحاشی و ضربه به نظام جمهوری اسلامی هست، نام اصلاحطلبان مزدور میدرخشد.
  • تربتی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    از این جماعت اصلاحاتی بیش از این انتظاری نیست کفتار صفتانی که اگر از دستشان بر بیاید مملکت را دو دستی تقدیم بیگانگان خواهند کرد
  • امین بهنام IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    وابستگان به سفارت انگلیس برای توجیه برسرکار آمدن رضاخان از لزوم وجود یک دیکتاتور منور می گفتند. به نظرم دربرابر هنجارشکنان در محیط دانشگاه باید این شعار را فریاد زد: دیکتاتور منور، برگرد برو تو لونت
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    دیشب اخبار یه نماینده مجلس نشون دادمیگفت۵۴۰۰نفراز مسولان تابعیت خارج دارن.مگه چندتا استان داریم که اینهمه مسول نتونستن هنوز یه اقتصاد که ریشه همه این مشکلات مردم رو حل کن..
  • حامد IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    آرامکی کیلوچندبابا ازپشت کوه اومدی انگاری از وقتی سؤالات کنکوروخوداصلاح طلباومقامات بالا کش میرن واسه بچهاشون از وقتی یه مشت عقب افتاده شدن استاد دانشگاه و واسه بچه هاشون امتیاز ورودبه دانشگاه سهمیه کردن خومعلومه دانشگاه شریف میشه جولانگاه یه مشت بی غیرت وفاجعه وارازل
  • سالار IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    به کاربردن واژة مردم برای برهم زنندگان نظم وامنیت (اغتشاش گران ) همان به غلط انداختن افکار عمومی است و ظلمی است که درحق مردم واقعی روا شده است.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    اصلاح طلبان . .پیاده نظام صهیونیست جهانی که برای بدست آوردن ریاست وثروت هرجنایتی را واجب میدونن.درنگاه اینها هدف وسیله روتوجیه می‌کنه.باسیوپنج سال مدیریتشون بعمد اقتصادکشور نابود کردند
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    اصلاح طلبان . .پیاده نظام صهیونیست جهانی که برای بدست آوردن ریاست وثروت هرجنایتی را واجب میدونن.درنگاه اینها هدف وسیله روتوجیه می‌کنه
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    یک یهودی آنوسی نفوذ کرده همین طور دو رو عمل میکند . اکثر اضافی طلبان همین اند . اکثرا هم اسامی اسلامی مرکب دارن. مثل محمد رضا .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس