روسیه: ناتو رزمایش‌هایی در نزدیکی محل نشت گاز نورد استریم انجام داده بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت کشورهای ناتو در ژوئیه تمریناتی با استفاده از تجهیزات اعماق دریا در نزدیکی محل‌های نشت گاز نورد استریم انجام داده بودند.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنجشنبه (۲۹ سپتامبر) در اظهاراتی در خصوص آسیب وارد شده به خطوط انتقال گاز نورد استریم گفت کشورهای عضو ناتو در ماه ژوئیه در نزدیکی محل‌های نشت نورد استریم مانورهایی انجام دادند.  

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، به گفته زاخارووا، «در ماه ژوئیه مانورهای ناتو با استفاده از تجهیزات اعماق دریا در منطقه جزیره برنهولم (جزیره دانمارکی در دریای بالتیک) انجام شد. این دیپلمات ارشد روس همچنین تاکید کرد که این منطقه مملو از زیرساخت‌های ناتو است.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواست پاسخ دهد آیا واشنگتن پشت سه نشتی گاز گزارش شده در خطوط لوله نورد استریم است یا خیر. وی در شبکه اجتماعی خود نوشت: هفتم فوریه ۲۰۲۲ بایدن گفت که نورد استریم در صورت حمله روسیه به اوکراین پایان خواهد یافت... بایدن موظف است به این سوال پاسخ دهد که آیا ایالات متحده تهدید خود را عملی کرده است.  

وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه نیز اعلام کرد نشت گاز از خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک در منطقه‌ای رخ داده که تحت کنترل سرویس‌های اطلاعاتی آمریکاست.

پیش‌تر نیز در خبرها آمده بود که مقامات روسیه گفته‌اند ماجرای نشست گاز را به عنوان یک اقدام «تروریستی» در مجامع بین‌المللی دنبال می‌کنند.

این در حالی است که نماینده پارلمان لهستان و وزیر خارجه سابق این کشور تلویحا به دست داشتن آمریکا در آسیب وارد شده به خط لوله نورد استریم اشاره کرده است. «رادوسلاو سیکروسکی» سه‌شنبه در صفحه توییتری خود عکسی از نشت گاز در خط لوله نورد استریم روسیه منتشر کرد و نوشت: «ایالات متحده، از شما متشکرم».

سه‌شنبه بود که مقامات سوئدی درباره نشتی گاز در خط لوله نورد استریم ۱ در مسیر آب‌های سوئد و دانمارک پیام هشدار صادر کردند. مقام‌های دانمارک هم هشدار مشابهی دادند. نخست‌وزیر نروژ نیز چهارشنبه شب از استقرار نیروی نظامی نزدیک تاسیسات نفت و گاز این کشور پس از خرابکاری مشکوک در تاسیسات گازی نورد استریم خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیامک DE ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    6 1
    بنابرین تعجب آور هم نخواهد بود که اگر روسیه هم برای انتقام گرفتن از امریکا لوله های نفت امریکا در اقیانوس ها را منفجر کند .متاسفانه اینها بازی های بسیار کثیفی هستند که همیشه هم امریکا و کشورهای غربی نوکرش آغازگر آن بوده اند
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    ناتو باید با هماهنگ کردن تمام نیروهای مخالف دیکتاتوری در جهان با شدت تمام با روسیه و اذنابش مبارزه کنه و اجازه نده که یاقیگری بین المللی باب بشه . اگر روسیه به شدت شکست نخوره و کلیه زمینهای گرفته شده رو پس نده دیگه سنگ رو سنگ بند نمی شه . از گذشته ایران باید درس عبرت گرفته بشه برای همه دنیا که همین روسیه ایران رو تکه تکه کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس