کد خبر 1424041
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
مهدیان

شبکه های اجتماعی، همه اغتشاشات است نه جزء وابسته و ضمیمه. گذشت روزگاری که رسانه صرفا جهت اطلاع رسانی بود.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان در کانال تلگرامی خود نوشته است:

برای تحلیل اغتشاشات اخیر اگر کف خیابان متوقف شویم دچار یک خطای تودرتو و فاحش شدیم. ماجرای اغتشاشات اخیر با همه نمونه های گذشته متفاوت است و مهمترین تفاوت آن سهم و نقش پلتفرم هاست.

شبکه های اجتماعی تنها آتش بیار و معرکه گیر نبودند، بلکه آتش ساز بودند. شبکه های اجتماعی تنها محلی برای قرار و مدار اغتشاش نبوده و نیست. شبکه های اجتماعی تنها محلی برای پوشش گسترده اغتشاشات نیست. تنها برای اطلاع رسانی شبکه برانداز نیست. برای خبر راست و دروغ نیست؛ از

این نگاه های سنتی و بسیط خارج شویم.

شبکه های اجتماعی، همه اغتشاشات است نه جزء وابسته و ضمیمه. گذشت روزگاری که رسانه صرفا جهت اطلاع رسانی بود.  

نقش کلیدی و نهایی رسانه، ساخت تصویر در ذهن است و برای ساخت تصویر، فراتر از هشنگ سازی نیازمند رویداد سازی است و لذا رویداد را ساختند تا تصویر را بسازند.

هر کس در شبکه های اجتماعی می چرخید احساس می کرد شهر در کنترل تروریست های وطنی است و حال آنکه در واقع خبری نبود جز گروه های کوچک پراکنده و محلی که دانسته و ندانسته آمده بودند تا حلقه های تصویر ذهنی را تکمیل و نهایی کنند.     

متاسفانه هنوز یک نگاه ساده اندیشانه درباره عصر پلتفرم وجود دارد که سیستم حکمرانی در کشور ما را دچار برآوردهای کج و معوج کرده است. استقلال حاکمیتی و قدرت حکمرانی در حال صدمه دیدن جدی است.

خیال می کنند پلتفرم یک ابزار اطلاع رسانی صرف است؛ خیال می کنند ابزار سرگرمی است؛ خیال می کنند جزئی و گوشه ای از زندگی است. خیال می کنند مردم تنها اوقات فراغت با پلتفرم می گذرانند.

آقایان مسوول؛

پلتفرم، همه زندگی است. خود زندگی است. مجاز نیست؛ واقعیت است. متوجه باشیم درباره چه چیز حرف می زنیم.

اراده انسان ها از ذهن آغاز می شود و پلتفرم در نقطه شروع اراده انسان ها قرار گرفته است. ذهن را دستکاری می کند. رفتارها را رها کنید و ببینید چه چیز رفتار را می سازد. جنگ در ذهن است نه در کف خیابان. کف خیابان نشانه است و آیت که بدانید در ذهن ها چه خبر است.

پلتفرم ها تنها در ایام اغتشاش فعال نبودند. اساسا پروژه اغتشاشات اخیر برای این روزها و چند روز پیشتر نیست. پروژه مستمر اهریمن است. یک سناریوی همیشگی که پایان نیز ندارد. بهوش نباشیم، زین پس چنین صحنه هایی را کف خیابان باید بیشتر بشماریم.

اما سناریویی که اهریمن بر پلتفورم سوار کرده است چیست؟

 تعمیم شتابزده و استقرای ناقص از مشکلات کشور. یعنی چی؟ یعنی به صورت مداوم و روزانه نقاط ضعف و ریز و درشت را به کل حاکمیت تعمیم دهد. چنانچه مخاطب در بلند مدت احساس کند با حاکمانی مواجه اند که با او دشمنی دارند.   این پروژه حس انتقاد او از وضع موجود را تبدیل به نفرت و خشم میکند.

مشکلاتی که با هر فراز و نشیبی در حال اصلاح است و هرچه باشد ناشی از خیانت حاکمان نیست؛ چه آنکه حاکم کسی نیست جز مردم.

اما این گام فریبنده یک حلقه تکمیلی کم دارد. مخاطب باید در واقع نیز احساس کند این حس درونی آدم ها درحال تبدیل به یک کنش بیرونی است؛ آنهم یک کنش همگانی. اگر این کنش بیرونی و همگانی را باور کند پروژه مسخ تکمیل می شود و او نیز به خیابان خواهد آمد و بی آنکه بداند چه شده و

به چه باید اعتراض کند و مطالبه اش چیست، می شود کلوخ انداز و آتش بیار وخدای نکرده آدم کش.

 حلقه دوم، رویداد سازی است تاپروژه طراحی شده در ذهن کامل شود. کافیست جمعی در یک گوشه جمع شوند وشعار دهند. چند سطل آشغال آتش کشیده شود. چندتائی شعار نوشته شود و...

و در نهایت برای اینکه این رویدادهای محلی، واکنش ملی و جهانی بگیرد سراغ زن و خشونت رفتند چون قدرت کانونمندی وتوجه سازی دارد.

دقت دارید انشالله؛
یعنی رویداد نمی سازند که براندازی کنند، خیابان را به آتش می کشند تا ذهن ها راتسخیر کنند. براندازی نهایی نتیجه فلج ذهنی و مسخ شناختی است وخود به خود رقم می خورد.  

آقایان مسوول؛
جنگ در ذهن است. هر کس ذهن رادر اختیار بگیرد اراده آدم ها را مختل می کند. اصلا مهم نیست آدم ها حتی چه اعتقاد و گرایشی دارند. شناخت شان از واقع تغییر کند اراده شان تغییر می کند. کم نبودند این روزها خواصی که در میانه حق و باطل و در وسط میدان متحیر ماندند و اگر با سیلی واقعیت هوشیار نشدند، زیر دست و پا له شدند.

آقایان حکومت؛
جنگ کف خیابان نیست. معطل نمایند. گذشت ۷۸ و ۸۸ و حتی ۹۸. نقطه شروع را در پلتفرم ها و قدرت شبکه بیابید. راه اصلاح بسیار است به شرط اینکه این ادراک کلیدی شکل بگیرد که یله سازی فضای مجازی که راه رابرای جولان اهریمن هموار می سازد و مارپیچ سکوت ساختاری پلتفرم ها که راه را برای کنشگری جبهه حق می بندد، جامعه را مسخ می کند و معنای قدرت را تغییر می دهد و استقلال کشور را می گیرد و حاکمیت را مسلوب الاراده می سازد. به هوش شویم شما رابه حضرت عباس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 45
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    وضعیت در کف خیابان ها خیلی شدید تر خواهد شد
    • کنفسیوس IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      12 14
      خواب تو را تعبیر می کنم! همانطور که تعبیر میکنم اتفاق می افتد نه آنطور که توهم زدی!
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      24 8
      شدیتر؟ قبلا خیلی شدیدتر بود الان که فقط انگل‌ها هستند که کم هستند ولی تبلیغ فراوان تر!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      22 4
      ببین خبرمهم بعدی درباره ایران ورودبه فدس وتل اویو وحیفاست شک نکن
    • RU ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      15 5
      این آرزو را به گور خواهی برد و باملکه همنشین می شوی
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      15 1
      ۱۲:۵۵ فقط یادت نره تو کف شدید بازی آخرش را ذخیره کنید تا ارض خود نبرید و باعث زحمت مردم نشوید جیگر
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 0
      اگه شما حق هستید، من راضی ام با ملکه همنشین بشم
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    45 14
    مرگ برزامبی های فحاش وبی قیدوقاتل وتخریب گرپلیس وکادردرمان وکسبه ورهگذرواموال عمومی وخصوصی
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    35 46
    .فضای مجازی عین حقیقت را بیان میکند که تو کشور چه اتفاقاتی می‌افتد .این که مردم در اروپا و آمریکا در چه آزادی زندگی میکنند و در اینجا تو ایران در چه مشقتی زندگی میکنند .فضای مجازی صدای مردم است برای افشای حقایق جوامع .حالا میخواهد جرج فلوید باشد یا هر کس دیگری .
    • بنیامین IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      24 12
      یعنی همه مردمان کشورهای غربی تو رفاه هستن همه مردم ما تو فلاکت زندگی میکنن!مشکل هست و ما هم منکر نمیشیم.اما تفاوت کشورهای غربی با ما در اینه که انسانهای به معنای واقعی خائن که هر لحظه درباره کشورشون سیاه نمایی کنن ندارن.به طور مثال همین قضایای اخیر اگه این اتفاق تو کشورهای غربی می افتاد کسی جرئت داشت به پلیس هاشون نگاه چپ کنه.ی کم کلاهتون رو قاضی کنید!
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      6 4
      خخخه جوک گفتی؟ آزادی مشقت جهنم رفاه!!!!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      21 6
      ۱۲:۵۸ آره جیگر تو فضای واقعی مجازی که خود غربیها هم نمی‌توانند فلاکت زندگی مردم را پنهان کنند و آزادی را هم که در جنبش ۹۹ درصد، جلیقه زردها و ..... دیده ایم. تو هم بهتره از آبانی بیای بیرون تا ببینی واقعیت زندگی فلاکت غربی را، البته چند ماه دیگه در غرب بهتر دیده خواهد شد واقعیت غرب
    • CA ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 1
      دو کلمه از یکی از شستشوی مغزی شده ها توسط فضای مجازی. این نظر شما خودش عمق فاجعه و نتیجه اهمال مردم ایران در کنترل رسانه خودشون رو به روشنی نشون میده. مردمی طلسم شده که نفع خودشون رو در شکست و ضرر و ضربه به اقتصاد و جامعه ایران و پیدا کردن مشتری و ایجاد شغل برای امریکاییها میدونن. امریکایی که ریشه و مسول اصلی مشکلات کشور و کل منطقه هست.
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 1
      مقاله خوب چیزی رو زده، بهت برخورده!؟
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    27 7
    وقتی یک رئیس‌جمهور با قطع و وصل شدن یک پلتفرم نقش اپوزوسیون را می گرفت و با این حربه دنبال ضربه به مخالفان بود . در صورتی که خودش سالها در این نظام در مدیریت رده بالا بود . وقتی آن موقع گوش طرف را نگرفتند و شبکه های اجتماعی که در حال رشد بودن و همچنین شبکه اینترنت ملی رها شدن و به تلگرام و اینستاگرام و واتساپ بها دادن باید فکر همچین روز هایی را می کردید //// الان هم دیگر نشده اگر اراده ای باشد ، با صدا بلند وبلند و بلند به همه دنیا بگویید ایران تنها به پیام رسانهایی حق فعالیت در ایران را می دهد که اول به قوانین ایران پایبند باشند دوم اینکه در ایران دفتر و سرور داشته باشند . همان گونه که در کشورهای غربی پیام رسان ها محدود به قوانین کشورها هستند .
    • شهرام IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 0
      12:58 چرا اینقدر از فضای مجازی میترسی ؟ چرا فکر میکنی مخاطب پشت این صفحات انسانهای بی عقل هستند ؟
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 9
    احسنت
  • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    12 15
    باید با تولید محتوا شبیه لشکر های نظامی بدل این پلتفر م هارا زد تا مردم دچار اشتباه نشن که این هم باید مردم وطن پرست که خواهان ایران قوی و مستقل هستن نه سوریه سازی به عهده بگیرن و دولت هم کمک کند والا در اختیار گرفتن ذهن مردم در این زمانه بسیار اسان است چون شیطان قدرتمند است
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    25 31
    تعداد کشورهایی که توش فیلترینگ انجام میشه به ده عدد هم نمی رسه .یکیش ایران است .فضای مجازی نباید هیچ محدودیت توش ایجاد بشه برا مردم .تنها ایران و چین و کره شمالی و بلاروس و عراق و ونزوئلا و روسیه توش فیلترینگ انجام می‌شود و نه هیچ کشور دیگری .
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      4 0
      حد ومرز ندارد ))))))((
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      20 13
      در اون کشور های آزاد که شما میگویی خود شرکت پیام رسان با آنها همکاری می کند و کسی را که اینچنین اغتشاش ایجاد کند را در مراحل اول پست ها حذف و سپس خود طرف بلاک می شود ‌
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      18 12
      چون هیچ کشور دیگه ای نیست که تحت استعمار آمریکا و صهیونیست نباشه که بخوان در اون کشورها براندازی انجام بدن
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      11 9
      خیلی نادون تشریف داری
    • lll IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      12 14
      دلت خوشه مومن ... کاش فیلترینگ میکردن ... این یه چیز فراتر از فیلترینگه ... هیچ سایت خارجی باز نمیشه ... من الان سه روز لنگه یه سایت خارجی برا مقالم اصلا باز نمیشه ... فیلترشکن هم کار نمیکنه .... این دیگه وضع مدیریت بحرانشونه ؟ به خاطر یه عده کف خیابون دارن همه رو تنبیه میکنن ... ککشون هم نمیگزه که زندگی مردم از کار افتاده ...
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      14 9
      کارکرد ثانیویه شبکه های اجتماعی یک سلاح است و بر علیه کشور هایی که با آنها نیستند استفاده می شود و گرنه همه می دانند در کشور های غربی استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی مثل ایجاد شایعه جرم است و جریمه دارد و باعث ایجاد محدودیت کاربر میشود . الان یک ایرانی عکس قهرمان ملی و اسلامی خودش یعنی حاج قاسم را پست بگذارد شامل حذف پست و اخطار برای محدودیت میشود و الان این کجای آزادی است دقیقا . خوب که در این جور بحث منصف باشیم و حقیقت را ببینیم .
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      5 6
      ما ظرفیت نداریم
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      25 2
      توش توش راه انداختی این هم بدون کشورهای مثل عربستان و امارات سالانه میلیون ها دلار به تویتر و فیسبوک پول میدن که پیام های علیه ال سعود و ال نهیان و کلا هر چی پیام مخالف رو در همان ابتدا اجازه ی نشر نمیدن چه برسه بخوان بعدا حذف بشه پس اینا هم به نوعی دارن فیلتر میکنن روغنفکر خان !!! والله این رو هم دیدیم که توییتر صفحه ی مجازی ترامپ رو به بهانه ی تلاش برای تحریک و تشویق به خشونت چطور بست !!
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      12 3
      به نام خدا وقتی خود غربی ها شبکه های اجتماعی را باعث بروز بیماری های روانی می دانند معلوم است که هر دولت عاقل موظف به فیلتر معقول آنهاست. بر اساس نظرسنجی‌های پژوهشگران و روانشناسان در سطح شهر لندن و چندین ایالت دیگر، محرز شد که اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی است که برای سلامت روانی افراد و به خصوص نوجوانان و جوانان مضرترین رسانه اجتماعی به شمار می‌آید. شبکه اجتماعی‌ که منجر به تغییرات در روند زندگی شده و با دسترس بودن برای تمامی گروه‌های سنی منجر به افزایش آمار فساد در نوجوانان با سنین کم شده و علاوه بر تأثیر منفی گذاشتن بر روی تحصیلات آنها، منجر به آسیب‌های گسترده به مغز آنها نیز شده است. سازمان بهداشت انگلیس باور دارد، شبکه‌های اجتماعی «به بحران سلامت روان در میان کاربران جوان» دامن می‌زنند. در گذشته نه چندان دور، فیس‌بوک مضرترین شبکه اجتماعی شناخته می‌شد که در دو سال گذشته جای خود را به اینستاگرام داده است. جهت دیدن منبع متن فوق را جستجو کنید.
    • CA ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 1
      درسته ایران هم باید مثل امریکا و چین نرم افزار های فضای مجازی خودش رو داشته باشه و غربی های وحشی عقب مانده و دیکتاتور نباید اون رو مثل پرس تیوی تنها رسانه ایران در غرب فیلتر کنن.
  • علی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 4
    وزیر امور خارجه در اینستاگرام فیلتر شده پیامهایش را می گذارد این یعنی اوج ناآگاهی و توهین به مردم دلسوز انقلابی....
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 5
    ان شا الله
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    7 5
    شل مغزهای بی شرف فقط مانده مرگ ژنرال هموسو را به نظام ربط دهند ، صدا وسیما هم نتوانست در این جنگ رسانه ای و تبلیغاتی ...های انگلیسی و عربستانی کمر راست کندرسانه ملی جایش در این معرکه خالی بود ، بد جوری باخت این جنگ را
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      8 2
      اینها همینقدر بودن با اینهمه تبلیغی که برای آمدن و نابودی انقلاب کردن؟!!!!!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    9 9
    عالی بود به واقعیت موجود ونقشه دشمنان درشست وشوی مغزی مردم بخصوص نسل جوان ونوجوان هستند اشاره شده بود اینستا و دیگر پیام رسان خارجی باید مسدود شود وانترنت ملی جایگزین گردد
  • سید سعید IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 12
    کشورهای ضعیف شبکه های اجتماعی را فیلتر و کشورهای قوی از آن استفاده می کنند.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      10 6
      ی مثال ساده برات بگم در باره برنامه تیک تاک که چینی هست.آمریکا تهدیدشون کرد اگه با ملاک های آمریکا همراهی نکنه اجازه فعالیت تو آمریکارونداره و تحریم میشه .اونا هم مجبور شدن شرط آمریکا رو قبول کنن.همه چیز رو نوک دماغی نبین
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      2 1
      ضعیف نه
    • CA ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 1
      بله وسیله کنترل ذهن و تربیت نیرو و ابزار دیکتاتور برای سلطه به کشور هایی که مردم ناآگاه از دنیا با فکر استعمار زده مصرف گرا و عقب مانده دارند.
  • روزبه IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    4 3
    جناب قالیباف رییس مجلس، بخش عمده این مطلب متوجه شماست
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    9 4
    کاملا درسته،اما کو گوش شنوا
  • هادی DE ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    8 7
    چند وفت تو ایران به بهانه اعتراضات شدیدا اینترنت رو کند کردن...فقط منتظر یه بهانه می‌گردن...
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    16 2
    شماها هم کف فضای مجازی هستین تنهایی خوش میگذرد مددم نیستن خودتون هستین
  • DE ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    14 6
    این اغتشاشات و به قولی اعتراضات فاقد پشتوانه مردمی هست فقط های و هوی هست تو اینستا گرام جالبه روزی پنج بار تو اینستاگرام رژیم عوض میشه به نظرم جمهوری اسلامی هنوز هم مورد حمایت توده مردم ایران هست.
  • DK ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    16 1
    خودت که داری با تلگرام ( فیلتر شده !!) استفاده می کنی .
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    9 4
    نه بابا آقای کارشناس این زری که زدی از آلبانی که هیچ جا فیلتر نمیشه نمی دونی تو خود اروپا و امریکا هم فیلتر اجرا میشه و هرکی نمی تونه تو فضای مجازی مثل شما منافقها جولان بده نمونه روشن او ن هم داستان کنگره بود.
  • منصور IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    11 4
    فیلترینگ کار درستی است چون هیچ کشوری توی جهان اینقدر علیه اش همجمه فرهنگی، ماهواره ای و... نیست! ما باید برای حفظ خودمان از سم پاشی ها سپر دفاعی داشته باشیم. پس وات ساپ اینستاگرام و... که بستر استحاله فرهنگی ماست باید محدود شود به شرطی که جایگزین آن طراحی و مطرح شود. در ضمن اگر دقت کرده باشید وات ساپ شده بود شبکه کاری کارکنان دولت، توی هر نهادی که میرفتی میگفتند فلان مدرک را وات ساپ کن تا پرونده ات بررسی بشه!! خوب جای وات ساپ باید یک بستری تدارک دیده شود تا این امور انجام شود. خ
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 1
      نکته مهمی گفتید. متاسفانه واتس اپ کاملا ناامن حتی در بالاترین رده های سازمانهای اداری برای ارسال اسناد و مدارک بکار گرفته میشه
  • جیگر IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 7
    حرف شما کاملا درست حالا میخواهیم کاری کنیم چه میکنند یک وام گنده میدهند به یک نفر که نخودی نباشد تا مثلا یک پلتفرم بسازد بقیه را فیلتر میکنیم تا رقیب نداشته باشد و مردم مجبور به استفاده مهم نیست نظر مردم و حتی کیفیت پلتفرم مهم اون وام گندست حالا هی داد بزن
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 1
      درود به شرفت جناب جيگر ، حق مطلب رو در يه جمله بيان كردى اما كو گوش شنوا ؟!
  • مهدی اسدی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 2
    سلام : من هم نیازمند بهره برداری از اینترنت و ... هستم ، ولی هیچ عاقلی چاقو را در اختیار دیوانه قرار می دهد . حکومت همه امکانات را فراهم کنند برای نابودی کشور ؟! کدام عاقلی چنین امکانی را برای یک مشت ارازل و اوباش و رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای حنایتکار و همچنین اروپا دست نشانده آمریکا و ... فراهم می کند تا با هم ارتباط برقرار کنند برای شورش و تخریب اموال دولتی و شخصی ؟! راستی چرا آمریکا وزیران کشور و ارتباطات را تحریم کردند ؟! چون دیگر امکان خط دهی به اغتشاشگران را ندارند ؟!
  • علی افصحی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 1
    تحلیل جناب مهدویان درست است اما ایشان توجه ندارند که به فرموده امام خامنه‌ای انقلاب اسلامی با یک جنگ نمام عیار ترکیبی روبه رو بوده و هست منتها در هر زمانی به حسب ظرفیت زمانه! تحریم، شبکه های مجازی، نادانی و ناکارآمدی مطلق کارگزاران اصلاح طلب ، واکنش تأخیری به انفاقات با بار امنیتی مثلا سارینا دوم مهر خودکشی کرده و خانواده اش هم اقرار به آن دارند و دادگستری امروز اطلاع رسانی می کندیا در قضیه مرگ مهسا ، پخش فیلم او را سه روز بعد انجام می دهند ، در تقویت شبکه های مجازی و نیز اینترنت ملی دست به عصا می روند، از توان مردم در برخورد با ناهنجاری ها بهره نمی برند، اطلاع رسانی به هنگام برای عموم مردم انجام نمی شود ، پرونده های فساد و اختلاس کلان به مانند پرونده های دزدی عادی برخورد شده و روی احکام صادر شده اصلا تأکید نمی شود، کارکنان وظیفه شناس و سوت زن حمایت نمی شوند ، از ظرفیت بسیج و سپاه در حل معضلات اقتصادی و اجتماعی استفاده نمی شود و.... یعنی مجموعه ترک فعل ها زمینه ساز مانور شبکه های مجازی می شود، چنان که از همان هنگامی که مسئولان خدمتگزار و انقلابی وارد عرصه غبار زدایی فتنه آفرینان میمییعنی شوند امواج ده ها میلیونی مردم ولایی علیه فتنه شکل می گیرد.یعنی انقلاب اسلامی در برابر شبکه های مجازی منفعل نبوده و نیست و نباید از شبکه های مجازی غولی ساخت و در برابرش هراسان شد. برخورد آگاهانه و همت به سرمایه گذاری در آفرینش زیرساخت های اینترنتی و تقویت و روزآمد سازی فضای مجازی ملی و نظارت و ارزیابی کارکرد کارگزاران و دشمنی با اشرافی گری برخی مدیران ارشدو... باطل السحر فتنه انگیزانه هر شبکه حقیقی و مجازی بیگانگان خواهد بود.حیدر.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    4 6
    بزرگوار تحت تاثیر فیلم پلتفرم فیلترشکن رو روشن کرده و تراوشات ذهنی روریخته تو یه پلتفرم فیلتر احسنت
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 2
    درست میگه
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 2
    ماجرا فقط پلتفرم و ... نیست. ماجرا، اطلاع رسانی هست. پلتفرم واسطه است. اصل ، اطلاع رسانی است. باید راه اطلاع رسانی دروغ و اثرگذاری آن هم بسته بشه. نه لزوما با قطع پلتفرم دروغگو، با آگاه سازی مردم از مثال های دروغ های غربی ها و پلتفرم ها و نتایجی که آن دروغ به بار آورده. انقدر دروغ ها گفته بشه که مردم اینترنت رو یه منبع راستگو و معصوم درنظر نگیرند. فلان خواننده که شاید خودش و خانواده ش عضو منافقین باشند رو راستگو و معصوم ندانند. نه اینکه مردم رو به همه چی بدبین کنیم، بلکه واقعیت رو بگیم، خود مردم بادقّت بشن. اگه سمت مردم یه فردی با هرظاهری بیاد باید با نگرانی مراقب باشند چون از هر ظاهری هرکاری برمیاد.‌ (کشمیری و ...) پس به نظر میاد: ۱-تشکیک در راستگویی و صداقت منبع خبر(اینترنت) با پخش متعدد مثال های دروغگویی شون ۲-اتّقو من مواضع اتّهم . آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است. روشن کردن حق بودن خودمان. اطلاع رسانی دقیق و سریع. چون بعضا در مردم این عقیده هست که معلومه راسته وگرنه کلی موضع میگرفتند ۳-از بین بردن این عقیده بین مردم که: سکوت فرد مورد حمله، علامت حرفی نداشتن و محق بودن حمله کننده است. و از بین بردن عقیده غلط: تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!!! ۴-بعد از رفع حمله های وارد شده به ما، به دشمن حمله کنیم. رسواشون کنیم برای همه جهان. از سرخپوست کشی هاشون تا بمب اتم تا قتل های ناپلئون و ... . اینکه بگیم مشکل از پلتفرم است مثل اینه که بگیم مشکل از میکرفون است. شنونده ی خوش‌قلب، (مومن همه را به کیش خود پندارد) گوینده را راستگو فرض می کند. باید کثیفی و دروغگویی گوینده، برملا و رسوا شود، و سکوت خود را بشکند. مشکل فقط میکروفون داشتن دشمن در کشور نیست. ممنون
  • بی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    7 2
    فضای ملتهب را برخی افراد تریبون دار متشنج می کنند هم!
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 1
    بسیار عالی و آموزنده
  • مسعود دیپلمات IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    آقا محسن! گفتی که راه اصلاح بسیار است! ولی حداقل یکی از این راه ها را به ما نشان می دادی بالام جان!
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 1
    دوست عزیز سؤال ؟ چرا اکثریت قریب باتفاق کسانی که از در دام مورد نظر شما افتاده اند از بضاعت عقلی کمتری برخوردارند ؟ با آنها چه باید کرد؟ چرا آنها را با عنوان مردم اعتبار می دهیم ؟ تا با هدایت دشمن ابزار آزار روانی جامعه شوند؟
  • م ل اراکی طراح سیستمهای اطلاع رسانی از آلمان IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    20 0
    حتی در خود غرب چیزی هست بنام Regulation of internet and Social Media . ولی متاسفانه تو ایران ما هرج و مرج عجیبی در این شبکه ها وجود داره. در خود غرب شما اگه روی تلفن همراهت یا کامپیوترت آنتی ویروس نداشته و یا فیلتر شکن گذاشته باشی نمی تونی کارهای بانکی و یا پرداخت انجام بدی. اما در اینجا تقریبا اکثرا فیلتر شکن دارن و از آنتی ویروس اصلا خبری نیست. باید برای جلوگیری از این هرج و مرج حاکم بر اینترنت و شبکه های اجتماعی کار اساسی انجام بگیره.
  • م ل اراکی طراح سیستمهای اطلاع رسانی از آلمان IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    19 0
    تکنولوژی مثل چاقوی جراحی میماند. اگه دست دکتر باشه مردم را نجات میده اگه دست اراذل باشه مردم را میکشه و بحران ایجاد میکنه. اینترنت و ابزارهای اطلاع رسانی مدرن هم همینه. برای استفاده درست از این نوع ابزارها باید سواد رسانه ای داشت. به هر کسی نباید اجازه استفاده از این ابزارها را داد.
  • US ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    ماجرا کف خیابان نیست... بله کاملا درسته
  • غلی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    تو هم سر کاری خوب است سرگرمی مزاحم کسی نمی شوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس