امیرعبداللهیان: اگر اتحادیه اورپا اقدام سیاسی کند، پاسخ می‌دهیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگوی روز گذشته خود با جوزپ بورل را در اینستاگرام خود روایت کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «روز گذشته با آقای جوزپ بوررل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مورد آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها، روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا و تحولات اخیر در ایران به صورت تلفنی گفتگو کردم.

به آقای بورل گفتم در مورد همکاریهای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا توافقات خوبی بعمل آمده است، از تلاش سازنده ایشان و آقای مورا تشکر کرده و در خصوص گفتگوهای مربوط به لغو تحریم ها گفتم در نیویورک بصورت فعال، رفت و برگشت پیام غیر مستقیم بین ایران و آمریکا انجام شد و در مجموع در نیویورک و وین گفتگوهای رو به پیشرفتی داشته ایم.

آقای بوررل نیز از پیشرفت های صورت گرفته در مذاکرات لغو تحریمها ابراز خرسندی و بر اهمیت ادامه تلاشها برای رسیدن به توافق تاکید کرد و گفت ما در اتحادیه اروپا آماده هر گونه همکاری برای نیل به توافق هستیم. توافقات اخیر میان ایران و آژانس امیدوار کننده بوده و گام مهمی در مسیر توافق وین است.

در مورد تحولات اخیر در کشور به ایشان گفتم ما وفق قوانین داخلی خود موضوع درگذشت خانم مهسا امینی را با جدیت دنبال می کنیم تا ابعاد موضوع روشن شود. دستگاه قضایی با قاطعیت این موضوع را در دستور کار دارد و  بزودی گزارش علمی و فنی دقیق پزشکی قانونی منتشر خواهد شد. ما مطالبات مسالمت آمیز را حق مردم می دانیم و همواره به آن توجه می کنیم، اما صف آنها از اغتشاشگرانی که  آمبولانسها را به آتش می کشند، بانک و اماکن عمومی را تخریب می کنند و با سلاح سرد و گرم به مردم و پلیس حمله می کنند و یا به اقدامات تروریستی مبادرت می ورزند، کاملا جداست و لذا با آشوبگران و تروریستها مطابق با قانون برخورد قاطعی خواهیم کرد.

به آقای بورل صراحتا هشدار دادم اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریستهایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده اند اقدام سیاسی شتابزده ای بکند، بداند پاسخ متقابل می دهیم.

آقای بورل در خصوص متفاوت بودن آشوب و تروریسم با اعتراضات مسالمت آمیز با من هم عقیده بود. و گفت درصدد نیستند روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    12 1
    واقعا خجالت نمی‌کشید اینستا رو فیلتر می کنید بعد گزارش خودتون رو اونجا منتشر می کنید
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 0
    اره اینستاگرام ما رو قطع کنید خودتون استفاده کنید به ما هم روبیکا رو معرفی کنید
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 1
    وزیر انقلابی بعد گزارش اینستاگرامی خجالت بکشید
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    آقا یکی به ایشون بگه به دیوار خورد برجام. دیگه مذاکره کاهش تحریم ها یعنی چه؟ پول مردم ایران را هدر ندهد.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    مسئولیت در جمهوری اسلامی مساویست با سلطان تناقض بودن!
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    اینستاگرام ما قطعه برای شما وصله ما روبیکا نصب کنیم شما اینستاگرام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس