کد خبر 1423032
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کلاهبرداری

مرد میان سال، قربانی کلاهبرداری ۹۷ میلیونی در پی اجرای درخواست های تماس واتس اپی و اعلام برنده شدن در مسابقه رادیویی شد.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس فتای استان کرمان با بیان این که هر گونه تماس تلفنی از شبکه های اجتماعی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ها و مسابقات نشانه کلاهبرداری است، توضیح داد: چند هفته قبل با مراجعه مرد میان سالی به این پلیس، مبنی بر برداشت غیرمجاز ۹۷۰ میلیون ریالی از حسابش، مشخص شد این فرد به دنبال دریافت تماس واتس اپی مبنی بر برنده شدن در مسابقه رادیویی، درخواست های فریبنده شخص کلاهبردار را دنبال کرده است.

سرهنگ رضایی با اشاره به شگرد این کلاهبردار ادامه داد: فرد کلاهبردار از شاکی می‌خواهد که برای دریافت جایزه خود کدی را که به تلفن همراه او ارسال شده برای فرد کلاهبردار بازخوانی کند که پس از بازخوانی کد ارسال شده مبلغ ۹۷۰ میلیون ریال از حساب شاکی برداشت می‌شود.

وی اظهار کرد: هرچند با اقدامات تخصصی پلیس فتا، متهم شناسایی، دستگیر و به مقام قضایی تحویل شد اما نکته حائز اهمیت در این پرونده وقوع کلاهبرداری از طریق واتس اپ بود که در این خصوص به شهروندان توصیه می شود برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری سایبری به هیچ وجه کد فعال سازی واتس اپ را که طی تماس تلفنی از شبکه های واتس اپی در اختیار مالک تلفن گذاشته می شود، در اختیار دیگران قرار ندهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس