کد خبر 1422700
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
سبک زندگی سالم راز افزایش طول عمر

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغذیه خوب و ورزش می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود، و این موضوع برای افراد سابقاً سیگاری نیز صادق است.

به گزارش مشرق، محققان دریافتند که از حدود ۱۶۰ هزار سیگاری سابق، کسانی که ورزش می‌کردند، غذای سالم می‌خوردند و الکل نمی‌نوشیدند، در مقایسه با همتایان خود که عادات کمتر سالمی داشتند، در طی چند دهه آینده کمتر با احتمال مرگ روبرو بودند.

به خوبی مشخص شده است که وقتی افراد سیگاری، این عادت را ترک می‌کنند، فواید سلامتی آن بسیار زیاد است و با کاهش خطر ابتلاء به سرطان‌های مختلف، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های قلبی و سکته روبرو هستند. اما خطر مرگ زودرس در افراد سیگاری سابق نسبت به افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند، بیشتر است.

محققان می‌توانند این شکاف را با ایجاد تغییرات دیگری در سبک زندگی کاهش دهند.

مطالعه جدید که توسط محققان مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده انجام شد، حدود ۱۶۰ هزار سیگاری سابق ۵۰ تا ۶۹ ساله را مورد بررسی قرار داد.

در طول ۱۹ سال بعد، بیش از ۸۶۰۰۰ شرکت کننده در این مطالعه جان خود را از دست دادند. اما کسانی که در ابتدا عادات سبک زندگی سالم‌تری را گزارش کردند، بیشتر احتمال داشت زنده بمانند.

به طور میانگین، سیگاری‌های سابقی که وزن سالمی داشتند و توصیه‌های مربوط به رژیم غذایی، ورزش و نوشیدنی‌ها را دنبال می‌کردند، در مقایسه با سیگاری‌های سابق که هیچ یک از این موارد را نداشتند، ۲۷ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند.

«ماکی اینو چوی»، محقق ارشد این مطالعه، گفت: «هر چه افراد بیشتر از این توصیه‌ها پیروی کنند، بهتر است. اما به نظر می‌رسد که حفظ حتی یک عادت سالم فوایدی را به همراه دارد.»

وی افزود: «برای مثال، سیگاری‌های سابق که به توصیه‌های ورزشی پایبند بودند، در مقایسه با کسانی که بیشتر از همه بی‌تحرک بودند، ۱۷ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در طول دوره مطالعه قرار داشتند.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    14 0
    بگویید راز سیرکردن شکم چیه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس