کد خبر 1422696
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۴
این سبزی سرشار از آهن است

یک متخصص طب سنتی گفت: خاصیت آنتی اکسیدان بالای اسفناج سبب شده است تا در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.

به گزارش مشرق، محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی، اظهار کرد: در بین انواع سبزیجات، اسفناج یکی از پرفایده‌ترین سبزیجاتی است که در منابع طب سنتی با نام اسفاناخ شناخته می‌شود و دارای مزاجی سرد وتر است.

او افزود: اسفناج دارای مواد معدنی از قبیل آهن، کلسیم، منگنز، روی، سلنیوم و همچنین سرشار از ویتامین‌های A، E و C و خصوصا K بوده است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: خاصیت آنتی اکسیدان بالای این سبزی سبب شده است تا در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. اسفناج دارای خاصیت ضد التهابی داشته و تب بر است، همچنین برای برطرف کردن التهاب حلق، گلو، سرفه‌های خشک و سوزش ادرار مفید خواهد بود.

حاجی حیدری تصریح کرد: قرار دادن اسفناج در وعده‌های غذایی بیماران دستگاه تنفسی و خصوصا ریوی به شدت توصیه می‌شود، زیرا مصرف این سبزی برطرف کردن درد و خشونت سینه را به همراه خواهد داشت.

او افزود: افرادی که از یبوست رنج می‌برند، اسفناج بخورند. اسفناج به دلیل دارا بودن فیبر بسیار زیاد نه تنها در درمان یبوست موثر خواهد بود بلکه به هضم سریع‌تر غذا نیز کمک می‌کند. از دیدگاه طب سنتی، اسفناج ارزش غذایی بالایی داشته و هضم سریعی دارد، همچنین ملین بوده و باعث پاکسازی دستگاه گوارش می‌شود.
[yektanet.com]این متخصص طب سنتی با بیان اینکه اسفناج سرشار از آهن است، گفت: معمولا افراد برای درمان کم خونی این سبزی را در وعده غذایشان قرار می‌دهند، اما باید توجه داشت که اگزالات موجود در آن، جذب آهن را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

حاجی حیدری گفت: اسفناج پخته شده با روغن بادام شیرین با توجه به خاصیت نرم کنندگی سینه، ضد التهابی، ضد تب و سرفه برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند کرونا سودمند خواهد بود.

او گفت: اسفناج هم به صورت خام و هم به صورت پخته با روغن خصوصا روغن بادام شیرین مفید است. استفاده از لعاب اسفناج همراه شکر به صورت خوراکی خاصیت دارویی دارد و بیشتر مصرف پخته و یا جوشانده آن تاثیر بیشتری نسبت به خام آن دارد. غرغره کردن اسفناج با آب و یا آشامیدن لعاب آن با شکر برای درد و التهاب گلو و آبریزش از بینی و درد قفسه سینه ناشی از سرماخوردگی مفید است.

این متخصص طب سنتی در پایان یادآوری کرد: با توجه به طبع سرد اسفناج، بهتر است افراد سرد مزاج در مصرف آن احتیاط کنند.

منبع:جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    برخلاف تبلیغات زیاد اسفناج هیچ خاصیتی نداشته و طبق تحقیقات طب اسلامی برگ چغندر برای مشکلات خون بسیار مفید می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس