بازداشت زوج نظامی آمریکایی به اتهام جاسوسی برای روسیه

ارتش امریکا از دستگیری زوج پزشک نظامی این کشور به اتهام افشای اطلاعات پزشکی محرمانه به روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، در ادامه جنگ اطلاعاتی آمریکا با روسیه، ایالات متحده روز جمعه از دستگیری یک پزشک ارشد ارتش ایالات متحده و همسر پزشک او به اتهام دادن اطلاعات پزشکی محرمانه به روسیه در مورد ارتش و دولت آمریکا خبر داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی» دادستان فدرال آمریکا اعلام کرده که این  زوج پزشک، سرگرد ۳۹ ساله «جیمی لی هنری» و «آنا گابریلیان» متخصص بیهوشی و ۳۶ ساله، قصد داشتند به روسیه در جنگ علیه اوکراین کمک کنند.

بر اساس کیفرخواست «دادگاه فدرال بالتیمور» این زوج اطلاعات پزشکی را به یکی از کارمندان سفارت روسیه می‌دادند اما در واقع شخص دریافت کننده مطالب محرمانه یک مامور مخفی آمریکایی بود. اطلاعات داده شده در باره نظامیان مستقر در پایگاه بزرگ نظامی «فورت براگ»، محل استقرار یگان هجدهم هوابرد، مقر فرماندهی عملیات ویژه ارتش و مرکز پزشکی ارتش «وماک» بوده  است. آنا گابریلیان نیز توانایی تکلم به دو زبان انگلیسی و روسی را دارد.

در کیفرخواست آمده است که یک مامور اف بی آی که خود را به عنوان کارمند سفارت روسیه معرفی کرده بود به گابریلیان نزدیک شده و از او در مورد کمکی که چند ماه پیش از آن از طریق تلفن و ایمیل به سفارت  روسیه ارائه کرده بود، سئوالاتی پرسیده بود.

گفته  شده است که هنری اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی تاسیس بیمارستان ارتش ایالات متحده در شرایط جنگی و آموزش‌های ارتش ایالات متحده به پرسنل نظامی اوکراین داشته است.

اگر هنری و گابریلیان مجرم شناخته شوند، با حداکثر ۱۰ سال زندان برای توطئه و حداکثر پنج سال زندان برای افشای اطلاعات پزشکی روبرو هستند.

سخنگوی ارتش ایالات متحده نیز ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر در این زمینه را به وزارت دادگستری محول کرده است. تاکنون دولت روسیه در این زمینه هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    خارکف قلب صنعتی اوکراین و میکولایف تنها راه تنفس اقتصاد اوکراین است ارتش روسیه باید میکولایف را توسط نیروی پیاده تصرف کند چون اینطوری به پلهای رود دنیپر نیاز ندارد
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    روسیه نباید خساست بخرج دهد و در عوض گندم و نفت به کره شمالی از ارتش این کشور 150 هزار نفر را برای پیشروی در غرب رود دنیپر و میکولایف استفاده کند چون سازمان اطلاعات کره شمالی بسیار قویتر و مخوفتر از روسیه می باشد در نتیجه افراد خاین در راس فرماندهی ارتش کره شمالی وجود ندارد حتی با دست خالی می توانند ارتش اوکراین را تا مرز لهستان عقب برانند
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    روسیه بایستی مجلس و مقررئیس جمهور و دولت اوکراین رو با خاک یکسان میکرد و به این ترتیب زلنسکی و دولتش رو با چراغ موشی به زیر زمین میفرستاد و مانع سفر سیاستمداران غربی به اوکراین میشد . ولی گویا روسها زیادی محافظه کار هستند و همین باعث طولانی شدن جنگ شده .
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    با توجه به اینکه میکولایف برای امریکای ها در حکم پایتخت دوم اوکراین است روسیه باید پلهای بیشتر وبیشتری در کنار دوپل انتوفسکی و کاخوفکا بسازدیا سریع آنها را تعمیر نماید و پیشروی ها در منطقه خرسون و میکولایف را به مرحله غیر قابل بازگشت برساند یعنی سقوط میکولایف
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    فقط اعدام
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      1 0
      این گاوچرونهام توهم توطئه دارن، نه به اعدام!! خخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 0
    چرا نصف خبرات درباره روسیه است ؟!
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 0
    آخه یک پزشک چه اطلاعاتی داره برای روسیه ؟ این دو نفر نخبه بودن و حکومت آمریکا حالا بخ دلایلی میخواد این دو نخبه رو بکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس