دیپلمات های آمریکایی باید خاک روسیه را تا پایان ژانویه ترک کنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از رفتار آمریکا در خصوص عدم تمدید روادید کارکنان سفارت این کشور در واشنگتن، گفت که دیپلمات های آمریکایی نیز باید مسکو را تا پایان ژانویه ۲۰۲۲ ترک کنند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو خروج دیپلمات‌های روس از آمریکا را به مثابه اخراج آنها از این کشور می‌داند.

بر اساس این گزارش، زاخارووا گفت: ما درخواست آمریکا را به معنای اخراج (دیپلمات‌های روسیه) می‌دانیم و قصد داریم به اقدامات تلافی‌جویانه متوسل شویم. اعضای سفارت آمریکا در روسیه که بیش از سه سال در اینجا مأمور به خدمت بوده اند، باید روسیه را قبل از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ ترک کنند.

زاخارووا تاکید کرد که ایالات متحده هیچ اختیاری برای دیکته کردن شرایط خروج و تعلیق مأموریت‌ها برای دیپلمات‌های روسی ندارد.

وی افزود: این اقدام، قطعاً فراتر از هنجارهای دیپلماتیک است.

زاخارووا ادامه داد: می‌خواهم تاکید کنم که این انتخاب ما نبود. شرکای آمریکایی ما این گونه بازی‌ها را به ما تحمیل کرده‌اند. ما به طور مداوم برای مدت طولانی سعی کرده‌ایم تا با همراهی آنها، به دنبال راه حلی سازنده برای این موضوع باشیم، اما آنها انتخاب خود را انجام دادند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده پیشتر گفته بود که ۲۷ دیپلمات روسی و خانواده‌هایشان باید در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ ایالات متحده را ترک کنند و ۲۷ دیپلمات دیگر نیز باید تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ ترک کنند، چراکه ویزای آنها برای مدت پس از این تاریخ تمدید نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    دم روسیه گرم. با شیطان بزرگ باید همین مدل برخورد کرد. سریع و برنده و تند و تیز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس